Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voitte syödä tavallista lihaa??

Vierailija
10.10.2007 |

Eikö kukaan katsonut FST:n ohjelmaa aiheesta. Näin kun lehmiä tai vastaavia iskettiin jollain piikillä päähän, enkä aio enää syödä " teollisesti tuotettua lihaa" . Yksikin eläin meni ihan paniikkiin juuri ennen piikkiä, sen lajitoveri roikkui jo ruhona koukussa sen edessä. Hyi h......i! Minusta kaikkien pitäisi nähdä se ohjelma (en tiedä edes nimeä). Liha on tätä ennen ollut minulle kasvotonta, mutta nyt näen sen naudan juuri ennen kuolemaansa aina silmissäni. Pystyn elämään kasvisten, kalan ja riistankin voimalla. Syökää te muut niiden eläinraukkojen lihaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä säkissä teikäläinen on kasvanut?

Vierailija
2/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Vierailija
4/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lihan kaupasta, kypsennän, leikkaan palan, laitan suuhun, pureskelen ja annan ruoansulatuksen huolehtia lopusta.

Vierailija
5/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


suoraan teurastuoreet lämpimät munuaiset kotiin... NAM

Vierailija
6/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin luomulihasta reilusti enemmän, mutta sitä ei saa mistään. Vaikeasti allergisten lasten äitinä ja koirien omistajana ei ole mitään mahdollisuuksia siirtyä pelkkään kasvisruokaan ja vain tietyt lihat käyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakaan pystykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa minua.

Vierailija
10/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, minusta eläin on eläin on sitten kala, kana, tai hyttyen. Minä tapan ihan itse hyttysiä (hui!) ja kaloja. Kalat syön, hyttysiä en mutta sama kuolema. Nautoja en tapa itse, on liian haasteellista. Miksi luonnossa kitumalla kuollut eläin on onnellisempi kuin teurastomossa nopeasti tainnutettu ja sitten tapettu? jollain on varmaan hyvä vastaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollinen karja kituu koko elämänsä luonnottomissa oloissa, kuljetetaan stressaavissa oloissa teurastamolle ja ehtii tajuta oman kuolemansa ennen kuin se tapahtuu, kokee jopa kauhua.



ap

Vierailija
12/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me tuottajat niitä eläimiä tapeta! Me kasvatamme ne erittäin hyvässä hoidossa ja hyvissä olosuhteissa.

Miten ap;n mielestä eläimet pitäisi tappaa?

Pulttipistoolilla tainnutus on kivuton toimenpide. Jos sitä ei tehtäisi, vedettäisiin vain valtimot auki, eläin olisi tajuissaan siihen asti, kun sydän pysähtyy, se tajuaisi kuolevansa ja pelkäisi viimeiseen sydämenlyöntiin saakka.

Onko ap:n mielestä kalan " kiduttaminen" verkossa tai koukku suupielessä eettisempää? Entäs se, kun kanat laitetaan toisesta jalasta linjastolle roikkumaan ja ne kulkevat sähköpiikkiin tainnutettavaksi ja sitten tapettavaksi. (suomen käytännöstä en tiedä.)

Uskoisimpa, että ap:n näkemä ohjelma ei ollut kotimainen.

Teurastamoille voi päästä joskus katsomaan, kun kysyy luvan. Kannattaa mennä, niin ei tarvitse luulla, että suomessa on yhtä julmaa touhua, kuin monissa muissa maissa, joissa eläimet nostetaan teuraskuljetukseenkin vai yhdestä jalasta. Serkku ajeli ranskassa sikakuljetuksen perässä. Sikoja oli korkeassa kasassa harvoista lankuista kootulla lavalla, paska pursui lankkujen välistä, alimmaiset olivat jo hengettömiä ja päällimmäiset hyppelivät verkkokattoa vasten. Muut siinä välissä arvatenkin kituivat.

Suomessa on ihan toista.

Älkää levittäkö perättömiä puheita, jos ette ole varmoja asian oikeellisuudesta.

Syökää suomalaista lihaa, niin tiedätte, että se on eettisesti hyvin kasvatettua ja käsiteltyä!

_Sirre_

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" luonnottomasti" elävää karjaa, joka kumma kyllä makoilee tyytyväisenä parressaan märehtien, käytyään ensin syömässä vapaasti tarjolla olevaa rehua.

Vierailija:


Teollinen karja kituu koko elämänsä luonnottomissa oloissa, kuljetetaan stressaavissa oloissa teurastamolle ja ehtii tajuta oman kuolemansa ennen kuin se tapahtuu, kokee jopa kauhua.

ap

_Sirre_

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saa edes elää paremman elämän, jaloitella myös talvella ulkona sekä syödä luonnonmukaisia rehuja.



En nähnyt tuota AP:n ohjelmaa (onneksi) mutta samantyylisen näin 10 vuotta sitten. Siitä silmänräpäyksestä aloin kasvissyöjäksi. Tai syön kyllä kalaa, mutta sekin pitää olla merestä/järvestä pyydettyä. Mitään tehotuotettua en suuhuni pistä. Maitotuotteita käytän, mu8tta nekin ovat luomua.



AP:lle tsemppiä. Toivottavasti pääset tuosta ikävästä kuvasta ohi nopeampaa kuin minä. Minä näen vieläkin välähdyksiä siitä kun eläin tapettiin raa´asti ja eläin selkeästi tajusi ennen kuolemaansa mitä hänelle on tapahtumassa. Se oli kauheaa katseltavaa.... itkin monta tuntia, oksensin päivän lihat roskikseen ja siitä alkoi uusi elämä.

Vierailija
16/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

e sen, että liikkuminen on vaikeaa. Onko se hyvää elämää????



ap

Vierailija
17/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ohjelmasta vain pätkän ja ahdistuin niin paljon, etten halunnut bähdä pätkääkään enempää.



ap

Vierailija
18/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä eläimet elävät hyvissä olosuhteissa? Kelvollisissa ehkä, mutta kyllä kaikki ei-luomu eläimet kärsivät takuulla.



Miten tiedät, että takuulla kärsii?

Luomu parret ovat hitusen leveämpiä kuin tavallisessa navetassa, mutta monessa tavallisessakin pihatossa tehdään parsista isompia, kuin mitä minimivaatimus on. Silloin ne ovat yhtä isoja, kuin luomussakin. Monessa tavallisessa navetassa tehdään ikkunoita enemmän, kuin minimivaatimus on, silloin niitä saattaa olla jopa enemmän, kuin luomunavetassa. Luomulehmien ruoka kerätään pelloilta, joihin ei ole levitetty kasvinsuojeluaineita, niiden rehussa on monesti hurjan paljon rikkakasveja, jotka maistuu pahalta. Tavallisten navetoiden karja saa siis maukkaampaa ruokaa...

Ja vaikka olot olisivat ulkoisesti hyvät, mutta eläimille ollaan epäystävällisiä, niin onko lehmä onnellinen? Meillä ei ole luomua, mutta eläimiä kohdellaan hyvn, niille jutellaan, rapsutellaan ja kuivitellaan reilusti, ruokaa on aina saatavilla, parret puhdistetaan neljä-viisi kertaa päivässä.

Missä kohtaa ne kärsii enemmän, kuin luomulehmät?

Sitä paitsi, luomulehmä teurastetaan tasan samalla tavalla, kuin tavallinenkin.

_Sirre_

Vierailija
19/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että et oikein tiedä, mistä puhut.

_Sirre_

Vierailija
20/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on se hyvä, että meidänlaisia on olemassa, jotta joku edes ajattelee eläin poloja :(



Oma elämä on kylläkin tuplasti vaikeampaa, sillä noita mielikuvia on tosi vaikea saada pois päästään...



t.27

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän