Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienen vauvan ilmavaivoista....vinkkejä,kokemuksiajne.

Vierailija
10.10.2007 |

Meillä on pian 2kk:n ikäinen tyttö, jolla ollut koko ajan runsaasti ilmavaivoja(verrattuna sisaruksiin). Unet keskeytyvät n.1-1,5 tunnin päästä syömisestä aina ja kauhea jalkojen potkuttelu ja kipu itku. Nukkumaankaan ei suostu kuin mahallaan...vaunuissa nukkuu selällään, mutta kitisee heti kun vaunut pysähtyvät. Voisiko kysymyksessä olla allergiaa tms.??(vauva kasvaa hyvi) Vanhemmilla lapsilla ei ole mitään allergioita, joten kovin vieras asia minulle. Maitoa mulla tulee välillä tod. runsaasti joten hörppii ilmaa syödessäkin. Maitohappobakt. olen antanut + cuplatonia, mutta tuntuu ettei niistä ole apua. Onko vinkkejä tai kokemuksia helpottaa vauvan oloa?? Kamalaa katsoa kun pientä niin sattuu ja unikin keskeytyy jatkuvasti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kyse kuitenkaan ei ole koliikista eli tiettyyn aikaan päivästä toistuvasta kipuitkusta?

Voit toki kokeilla, onko omalla ruokavaliollasi vaikutusta asiaan. Juttele asiasta neuvolassa ja pyydä ohjeet.

Oma käytännön kokemukseni on, että tuossa iässä vauva itkee, vaikka äiti yrittäisi kuinka karsia ruokavaliostaan sipulin, ruisleivän, valkosipulin, sitrukset, kahvin ja colan, suklaat ja kaakon, herneet ja kaalin jnejne.

Tilanne helpottaa vauvan kasvaessa ja ruuansulatuselimistön kehittyessä.

Mutta tietenkin tuo ei tarkoita etteikö lapsella oikeastiki voisi olla allergiaa, joten se mahdollisuus kannattaa sulkea pois.

Vierailija
2/3 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidempää pätkää, ei yöllä eikä päivällä.

Mutta vatsavaivat ovat tavallisia ilman allergioitakin. Oletteko kokeilleet vyöhyketerapiaa, kantoliinaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut hyvä, kantoliinaa en ole kokeillut. Taitaa vauvalla olla vaan sisaruksiaan herkempi vatsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi