Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieno homma! Vanhus tönäisi nuoren naisen bussin alle!

Vierailija
10.10.2007 |

Vanhuksien röyhkeydellä ei mitään rajaa! Nyt joku loukkaantui ja pahasti! Toivottavasti saa virua loppuelämänsä vankilassa! Kuvottavaa!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli eräänä aamupäivänä ehdittävä bussiin, joka vei kouluun toiselle paikkakunnalle. Oli kuitenkin jostakin syystä myös ihan pakko ehtiä käydä pankissa. Niinpä menin jo ennen pankin avautumista oven eteen odottamaan, että olisin ensimmäinen asiakas ja ehtisin bussiin. Vähitellen oven eteen alkoi kerääntyä muita, mm. kaksi vanhaa mummoa. Kun ovet avattiin, he yrittivät tunkea muiden ohi tuulikaappiin, jossa palvelunumeroautomaatti sijaitsi, tosin näitä tunkijoita oli muutama muukin, enkä päässyt ensimmäiseksi. Toinen mummoistakin pääsi minun edelleni, toinen taas oli perässäni. Taakseni jäänyt mummo alkoi kovaan ääneen kälättää, että no " nuori ottaa siitä välistä numerolapun sitten, että menee oikein oikeudenmukaisesti tämä, ota nyt että menee jono oikeassa järjestyksessä." Otin jonotusnumeroni ja menin istumaan. Omilta istumapaikoiltaan mummot jatkoivat suureen ääneen kälätystä, että " nuoret ovat niin härskejä, ei kunnioiteta yhtään, ei anneta edes istuinta jos vanhus seisoo."

Jäi harmittamaan ensinnäkin siksi, että olen aina ollut kohtelias vanhuksia kohtaan ja antanut aina istumapaikkani liikennevälineissä sellaisillekin itseäni vanhemmille, joita ei aivan vielä edes vanhuksiksi luettaisi. Lisäksi jäi harmittamaan siksi, että olin varta vasten ensimmäiseksi tullut pankin eteen seisomaan, koska MINULLA OLI KIIRE. Oliko näillä eläkkeellä olevilla vanhuksilla todellakin enemmän kiire kuin minulla opiskelijalla, joka olin vähällä myöhästyä bussista ja samalla yli tunnin koulusta, koska seuraava bussi lähti vasta niin pitkän ajan päästä?

Vierailija
22/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iltapäivällä tulee saippuaa tv:stä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen sanonut parikin kertaa itseäni vanhemmalle ihmiselle etuilusta. " Tässä on jono" tai " Anteeksi, mä olin tässä ensin" on ihan käyttökelpoisia kohteliaita tapoja ilmaista asia. Kyllä jotkut alkavat urputtamaan nuorisosta ja tavoista, mutta vain koska nolostuvat. Ja jokainen siinä paikalla tietää kyllä, kellä ne tavat on hallussa. :)

Vierailija
24/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman hyväntahtoisin vanha ukko <3

Vierailija
25/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni joka on iskokokoinen ulkomaalainen, ei mustaihoinen mutta sillee tumma että huomaa ulkomaalaiseksi.

Hän pyöräili kerran kiireessä aamulla töihin ja vastaan kävellä köpötteli arviolta yli 60v. mies jolla oli ollut päällä joku työhaalari tms. joten eläkeläisestä ei ollut kyse.

Kun mieheni pääsin tämän ukkelin kohdalle, niin tämä tönäisi yhtäkkiä miestäni niin että hän lensi keskelle ajoväylää pyörineen. Mutta onneksi siinä ei silloin saatunut olemaan autoliikenettä.

Ukko oli lähtenyt köpötteleen pakoon ja mieheni ihmetteli mikä joitakin ihmisiä täällä vaivaa. Minä sanoin että vedä vaan huoletta ensi kerralla turpaan jos vastaavaa saattuu, tollaset ei muuta ansaitse.

Vierailija
26/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokemusta on todellakin noista vanhuksista jotka ovat töykeitä, tönivät ja puhuvat pimeitä. Monesti on joku vanhus alkanut päivittilemään ilkeästi hoikkuuttani. Mutta tässä parhaimpia esimerkkejä:

1. Olin pienen vauvani kanssa keskustassa ja vauvalla oli koliikkia tai jotain vastaavaa...huusi lähes aina. Halusin kuitenkin välillä käydä ihmisten ilmoilla. Pysähdyin katselemaan näyteikkunaa, niin vanha pappa pyhälsi paikalle ja alkoi heiluttelemaan vaunujani. Mutisi siinä samalla että " eikö äiti yhtään heiluttele" Minä vastasin ystävällisesti, että vauva on aina itkuinen ja heiluttelu on aivan turhaa...jos lähtisin heiluttelemaan vaunuja niin saisin niitä sitten heilutella vielä 4 vuoden päästäkin" . Mies siihen ilkeästi tokaisi " se on kuule äidin tehtävä" Minä ihan itkua väänsin...että kyllä minun tehtäväni on paljon muuta kuin heilutella vaunuja. Jotenkaan en tajunnut siinä sanoa papalle pahemmin. Ensinnäkin se, että hän tulee kysymättä koskemaan vauvani vaunuihin on jo tarpeeksi törkeää käytöstä...jotenkin vaan en kehdannut vanhukselle samanlailla sannoa kuin olisin sanonut aikuiselle.

2. Olen täysin suomalainen, mutta luonnostani melko ruskea. Saunassa viime viikolla (uimahallissa) vanhus istui viereeni ja sanoi kovaan ääneen " mikäs neekeri se siinä istuu?" No oli siinä ihmettelemistä! Onneksi en ollut tummaihoinen, sillä tuo olisi ollut tosi loukkaavaa.

3. monet monet kerrat vessa, pankki, kauppa ym jonoissa minua ovat kiilanneet nimenomaan mummelit. Kerran junaan jonottaessa eräs mummo tönäisi minua todella kovaa mahaan. Ärsytti niin paljon, että tokaisin kovaan ääneen " ei sitä nyt sentään tarvitse raskaana olevia mahaan tuuppia" mummon ilme ei värähtänytkään. En todellakaan tiennyt olevani raskaana...vaikka pari päivää myöhemmin sain tietää että olin oikeastikkin. No jokatapauksessa törkeä tönäisy.

Mulla alkaa ainakin sympatiat vanhuksiin riittää. Alan tästä lähtien käyttöytymään yhtä törkeästi kuin he. Tarkoitan, että saavat kyllä vastinetta kun alkavat valittamaan, tönimään ja etuiemaan.

Vierailija
27/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai te hyvät ihmiset jätä tällaisia kohteluita tähän. Mulla ainakin palaisi hihat aivan totaallisesti jos joku mummo tulisi aukomaan.

Etuilu ja mulkoilu nyt on mummojen perus " ominaisuus" , mutta jos joku mummo kävisi käsiksi tai alkaisi aukomaan päätään jos annan tietä tai istuma paikan, niin syntyisi sellainen kohtaus että oksat pois.

Onneksi ei ole minun kohdalleni osunut näin törkeitä tapauksia.

Lähes kiehuin lukiessani näitä tarinoita.

Vierailija
28/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan kovin nopeasti mitään riittävän älykästä ja napakkaa saa suustani, varsinkin kun hämmennyn yllättävästä käytöksestä. Sitten asia jääkin harmittamaan ja kiukku kohdistuu helposti kaikkiin vanhuksiin, mikä ei ehkä ole ihan reilua. Tarttis varmaan miettiä sanat aina valmiiksi ko. tilanteita varten

Vierailija
29/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen töykeys menee dementian piikkiin, eikä ihmisistä " oikeasti" tule noin inhottavia vanhoina.

Ja toivoa sopii myös, että itse vanhana säästyisi moisilta luonnemuutoksilta.

Vierailija
30/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikään ystävääni joka kantoi vaavinkaistaan kantoliinassa, haukuttiin koulutaksista kuuluvasti neekeriksi!

Vierailija
31/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä nyt ei muutenkaan ole vielä kaikilla selvyyttä mikä on soveliasta käytöstä ja mikä ei. Heitteleehän ne autojakin lumipalloilla ja tekee muuta ilkivaltaa.

Vanhuksilla on kuitenkin sen verran elämää takana, että luulisi että pientä toisen ihmisen kunnioitusta löytyisi.

Vierailija
32/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat elämäntyönsä tehneet ja osa sodassakin tämän maan ja ihmisten eteen taistellut, ehkä pysyvästi haavoittuen. Kun katsoo nyky-yhteiskuntaa heidän silmin niin miksi heidän pitäisi nuorempia kunnioittaa? Eikö nuoremmilla ole aikaa antaa vanhuksen mennä ensin? Naiset helposti vetoavat raskauteen tms. mutta entä vanhan ihmisen krempat? Harva vanhus on niin loistokunnossa etteikö mistään kolottaisi. Kunnioitusta on huono vaatia jos ei sitä osaa itsekään antaa. Mummoille tiuskivat äidit antavat huonoa asennekasvatusta lapsilleen, mutta kärsivät siitä sitten kun itselleen vanhuus koittaa...

Vierailija
33/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs papparainen vaihtoi kerran kaistaa ja kääntyi autoni eteen ilman vilkkua ihan yht' äkkiä niin, että jouduin jarruttamaan. Papalla ei edes pää kääntynyt kun vaihtoi kaistaa, eli hän ei tarkistanut onko viereisellä kaistalla ketään. Puistin nyrkkiä tälle papparaiselle, niin sepä näytti mulle keskisormea!!! Olis pitänyt varmaan ajaa kylkeen vaan...

Kaupassa eräs mummeli etuili niin, että pukkasi omilla ostoskärryillään minun kärryni pois tieltä. Olin niin hämmästynyt (ja nuori opiskelija vielä) etten tajunnut sen kauheammin protestoida vedin vain kärryni pois ja sanoin, että olisit pyytämällä päässyt kyllä edelle...

Annan kyllä tietä kaupassa, jos joku kysyy ja itselläni ei ole kiire, mutta se, että kiilataan törkeästi saa sappeni kiehumaan.

Vierailija
34/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos joku vanhus tulee minulle kaupassa sanomaan, että pääsisikö edelle, jalkoja kolottaa tms. niin varmasti päästän. Voin jopa tarjoutua auttamaan ostosten kanssa, mutta ilman lupia etuileminen ei ole o ikein, vaikka kuinka jalkoja kolottaisi

Vierailija
35/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin muutama viikko sitten risteleilyllä. Poikani nukahti rattaisiin ja kun yritimme päästä laivasta pois, niin mummot ja papat jyräsivät kaljakärryjensä kanssa omien jalkojeni päältä ja tönivät rattaita. Yksikin mummo oikein otti tukea rattaista kun reppu selässä painoi liikaa. Alkoi vituttamaan oikein kunnolla, loppujen lopuksi menin jyräten ulos laivasta. Muutama mummo siinä jotain mutisi, mutta oman ja lapseni turvallisuuden takia oli pakko päästä ulos.

Ensi kerralla kun joku mummo yrittää jyrätä kaljakärryjen kanssa lastani kumoon, niin täräytän ja KOVAA, mummo lentää kaaressa.

Vierailija
36/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vanhuksissa on huonokäytöksisiä, mutta niin on jokaisessa muussakin ikäluokassa.

Mutta aivan samoin kuin rasismissakin, ihmisillä on taipumus hyväksyä viat YKSILÖIDEN ominaisuuksiksi silloin, kun kyse on valtaväestöstä ja heidän itsensä kaltaisista ihmisistä.

Mutta jos kyse on vähemmistöstä ja erilaisesta ihmisestä kuin mitä itse on, vika yleistetään koko kyseistä ihmisryhmää koskevaksi yleispiirteeksi.

Eli tässä tapauksessa koska te (ja minäkin) olette nuoria perheenäitejä, pidätte vanhuksia erilaisina ja hiukan omanlaisenaan sakkina, josta on helppo uskoa pahaa RYHMÄNÄ.

Jos joku samanikäinen tai vaikkapa nuorempi etuilee teitä kassajonossa, suututtu aivan yhtä lailla, mutta ette laske sitä etuilua IKÄRYHMÄN viaksi, vaan yksilön viaksi tai vaikkapa etuilijan sosioekonomisen ryhmän piirteeksi. Eli " noi reimatec-äidit on röyhkeitä" tai " tuollaiset lihavat kotiäidit on röyhkeitä" tms.

Vierailija
37/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

He ovat elämäntyönsä tehneet ja osa sodassakin tämän maan ja ihmisten eteen taistellut, ehkä pysyvästi haavoittuen. Kun katsoo nyky-yhteiskuntaa heidän silmin niin [b]miksi heidän pitäisi nuorempia kunnioittaa?[/b] Eikö nuoremmilla ole aikaa antaa vanhuksen mennä ensin?

Kunnioitan vanhuksia MIKÄLI löytyy vasta kunnioitusta esim. kiitos!

Mitään näistä tämän ketjun tempuista ei tehdä vaikka elämäntyö olisikin tehty. Se on ihan varmaa se.

Ja se mitä aikaan tulee, niin muutenkin rajallisella kunnollisena työssäkäyvänä kansalaisena ruokatunnilla kun mammat ohittelee täysine ostoskoreineen ja kukkaroineen täynnä senttejä jonossa, niin kummallakohan sitä aikaa on enemmän?

Vierailija
38/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tönijät eivät kyllä sitten kunnioitusta ansaitse yhtään,he ovat asia erikseen.

Helsingin Stockmannilla näitä etuilija-tönijä-mummoja riittää. Hassua,ettei heitä ole Tapiolan Stockmannilla.

Meidän perheen taas on eräs mummo haukkunut hulluiksi kaikkien muiden kuullen taloyhtiön talkoissa ! Ei tule sillekään mummolle mieleen ,että tuollaisen haukkumisen jälkeen voi löytää itsensä raastuvasta.

Vierailija
39/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun en ole ikinä törmännyt noin huonosti käyttäytyviin vanhuksiin? mutta nuorissa ja naisissa kyllä löytyy sellaisia!

Vierailija
40/41 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noin niinkuin yhteenvetona kaikki ihmiset äryttää jotakuta.

Pennut, keski-ikäiset, vanhukset. Nuoria kukaan ei ole vielä haukkunut, mutta eiköhän sekin sieltä kohta tule :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme