6v voitti arvasta 5000e, mitä tekisitte
Osti viikkopahoillaan arvan. Olemme hyvin vähätuloinen perhe, ei miestä joten tuolle rahalle olisi tarvetta muutoinkin kun makuuttaa tilillä tai antaa 6v käyttöön. Jos olisit köyhä niin käyttäisitkö rahan vai mitä tekisit
Kommentit (106)
Oletko ihan tosissasi että 6-vuotiaan pitäisi saada 5000 ¿ itselleen käytettäväksi miten huvittaa?
5000 euroa katoaa todella nopeasti kuin huomaamatta!
Tulette katumaan todella paljon jos nyt vain shoppailette ja laitatte rahat " normaaliarkeen" .
Ehdottomasti vähintään 4000 euroa pojalle johonkin säästöön niin, että HÄN saa ne täysi-ikäistyttyään tms. Se on ISO RAHA ja jos äiti ne tuhlaa etukäteen niin voi myöhemmin todella kaduttaa!
Jos ette olisi saanut tuota voittoa niin kuolisitteko nälkää? -ette. Eli ette kuole nälkään jos ette nyt tuota rahaa tuhlaa.
Ottakaa pieni osa (1000euroa, joka on paljon!!) ja ostakaa sillä herkut ja vaikka sukset ja vaatteet ja jatkakaa sitten normaalieloa.
ja vaatimattomasti ostelisi käytettyjä polkupyöriä ja vaatteita. HAHAHA!!
Itse olen opiskeleva todella köyhä, mutta jos lapsi saisi 5000e niin kyllä se laitettaisiin lapselle säästöön!!!
Jos saisin tise 5000e niin en tasan tarkkaan ostaisi mitään käytettyä vaan menisin kunnolla ostamaan laatukamaa! Mutta sitä ei lapsen rahoilla tehdä!
Sitten se kuuluu veikkaukselle.. On syntynyt mitätön oikeustoimi!
Huoltajan se ei ole.. Räikeästi ap vielä painottanut, että ostat Omilla rahoilla, sitten kun tulikin voitto, on se yhtäkkiä äidin???!!!!!
Rahat ois saanu mennä kankkulan kaivoon, mutta tuotto pitää tulla äidille??
huoH!
Ap:na laittaisin talletustilille josta sais tosi tiukan paikan tullen ottaa.. Tai kuluttaisin perheen tarpeisiin! Alkaisin kuitenkin samalla säästämään uutta pesämunaa, jolla kattaisin tuon LAINAN!
Ei sitä makuuttaa tilillä ole järkeä koska sen inflaatio saa syödä.. mutta ei sitä nyt ihan puhtaasti voi laskujen ja ruuan maksamiseenkaan käyttää!! Normaaliin elämään pitää löytyä raha muualtakin! Ja jos ei löydy niin sitten pitää miettiä tarkoin miten saa 5000 ¿ riittämään loppuelämäksi tai kenties etsiä muita rahankeruu keinoja!
Sehän on sama kuin lapsi olisi mallina ja vanhemmat käyttäisivät rahat.
Tai lapsi voittaisi auton kilpailussa ja se tulisi vanhemmille.
Kai arvonnan järjestäjälläkin joku velvollisuus on valvoa?
ostan MOLEMMILLE lapsille uudet polkupyörät (ilman voittoa tähän ei olisi ollut varaa), maksan puolen vuoden vuokrat pois niin jää elämiseen rahaa enemmän, sitten käymme jollain matkalla kaikki yhdessä. Lisäksi molemmat lapset saavat elämänsä parhaimmat joululahjat ja jouluna meillä syödään TODELLA hyvin! Puoli vuotta saadaan elää 400e enemmän kuukaudessa. Kunnon ruoat jne. Ap
meillä on ennen arvan raaputtamista jo sovittu, että jos tulee iso voitto, saa arvan raaputtaja osan rahoista itselleen lompakkoon mutta isommat voittosummat käytettäisiin johonkin yhteiseen kivaan. No, eipä ole osunut kymppiä isompaa kohdalle eli koko pohdinta on ollut teoreettista.
Eikä pystynyt selittämään mihin koko summa lopulta meni. Mä en ikinä voisi käyttää lapseni rahoja kuin korkeintaan hänen pyytämäänsä hupiin eli leluun tms. niin että hän tietää hänen rahojensa olevan kyseessä.
Me ollaan varmasti tasan yhtä vähävaraisia kuin tekin, muttei varmasti arkeen hassattais lapsen rahoja tuollaisia määriä!
Sijoittaisin sen 500e varmaankin lapselle (säästövakuutus ym.) jonka saa sitten 18v. Avaisin lopuilla " hätävaratilin" , josta ottaisin aina kun poika tarvitsee jotain, vaatetta, luistimet, sukset, harrastukseen ym.. Lapsuuden aikana niihin menee varmasti PALJON rahaa...
-mä-
sun käyttöösi. Ja miksi raha pitää heti saada kuluttaa kaikki pois. Heti pitää alkaa tuhlaamaan.
Maksan nyt puolen vuoden vuokrat etukäteen niin saadaan elellä ihan mukavasti se puoli vuotta. Sitten on varaa ostella lapsille vaatteita kuukausittain, sekä joka kk saadaan hyvää ruokaa. Me olemme sen ansainneet. Ap
Ja pahemmassakin, kun on totuttu leveämpään elämään. Kohta ei muistakaan, miten sitä ennen niin vähällä selvittiinkään, ja kitkuttelu tuntuu entistä kurjemmalta.
Minustakin maalaisjärkeä saa käyttää tällaisissa asioissa, mutta kannattaisin samaa kuin moni edellä, että ainakin suurin osa rahoista menisi lapsen tilille odottamaan hänen tulevaisuuttaan.
Vieläköhän 101 saisit perittyä noita rahoja takaisin äidiltäsi, minkä ikäinen olet?
- minusta lapsen viikkorahaa ei voi pitää virallisesti " lapsen rahana" . Kyllähän aikuinen silti päättää vielä mihin tuon ikäinen senkin rahan laittaa. Eli kyllä äiti saa myös voitosta päättää.
- jos muu perhe on oikeasti vähävarainen, ei milestäni ole mitään järkeä pitää koko rahaa makamassa lapsen tilillä hamaan tulevaisuuteen
- jos lapsi voittaisi lotossa (olisi saanut kupongin vaikka mummolta) miljoonan, eikö sillä saisi maksaa asuntolainaa? Ennemmin vaikka ahtaasti vuokralla, lapsen rahoihin ei saa koskea... joopa joo.
- jos minä olisin lapsena voittanut tuollaisen summan rahaa, näin aikuisena ajateltuna olisin varmaan tahtonut sijoittaa sen vaikka koko perheen matkaan vaikka disneylandiin! En olisi voinut omia rahoja, varsinkaan jos rahasta olisi ollut tiukkaa!
- jos oma lapseni voittaisi ison summan rahaa, todennäköisesti hän saisi heti jotain kivaa, osa menisi säästöön ja osa menisi varmasti koko perheen hyväksi.
- joku muisteli vieläkin pahalla kun äiti tuhlannut lapsena hänen rahojaa... mielestäni on kaksi eri asiaa onko äiti käyttänyt todelliseen tarpeeseen vaiko vaan tuhlannut ne johonkin!
- loppupeleissä raha on vain rahaa! jos lapsi on saanut elää onnellisessa perheessä, en usko että täysi-ikäisyyden pesämunattomuus ketään katkeroittaa. Lapsena pienet asiat ovat tärkeitä ja ne muistaa usein koko elämän. " ilmainen" ajokortti tms. täysi-ikäisenä ei niitä korvaa!
tuli tässä vaan mieleen että miehen kanssa raaputettiin kanssa arvat ja minun arvassa oli 500¿ voitto ja heti kun olin se raaputtanut sanoin että mitäs tehdään meidän rahoilla! Eikö tämäkin poika ole perheessä ja raha on meidän rahaa vaikka hän sen raaputti?
Lapsi sai hammaskeijulta 2 euroa. Kysyi että saako sillä arvan, ikinä ei ennen ole edes halunnut arpaa, paitsi raaputtaa arvan. Antoi rahan minulle ja ostin hänelle ässäarvan. Sitten tuli MIELEENI että entä JOS siitä tuleekin iso summa, mitä tekisin! No sainpahan ainakin keskustelua aikaiseksi. Eka provo jossa näin paljon vastauksia eikä joka toinen viesti " provo" tms. Niinkuin yleensä on ollu. Ap
Lapsi sai hammaskeijulta 2 euroa. Kysyi että saako sillä arvan, ikinä ei ennen ole edes halunnut arpaa, paitsi raaputtaa arvan. Antoi rahan minulle ja ostin hänelle ässäarvan. Sitten tuli MIELEENI että entä JOS siitä tuleekin iso summa, mitä tekisin! No sainpahan ainakin keskustelua aikaiseksi. Eka provo jossa näin paljon vastauksia eikä joka toinen viesti " provo" tms. Niinkuin yleensä on ollu. Ap
provohuutelu on niin hölmöä. Sitä paitsi keskustelu oli niin hyvää, etten viitsinyt häiriköidä. :)
Mutta ei kai minua kukaan usko, tosin mitä väliä sillä on...
Ja varsinkin kun ap:n lapsi on ostanut arvan omilla rahoillaan. Jos itse käytät rahat, niin lapsille ehdottomasti. (harrastuksiin, pyörään tmv.)