Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miski hiihtäjänaisilla ei ole niin hyvä kroppa kuin monilla kuntoilijanaisilla?

Vierailija
26.02.2013 |

Youtubesta kun katselee ulkomaisia naisten treenivideoita(kamppailu-urheilu, fitness, cross fit), naiset näyttävät olevan kovemmassa kunnossa kuin ammatiksen hiihtävät?

Enkä nyt sano, että ovat ainoita ammattiurheilijoita, jotka olisivat huonommassa kunnossa kuin kuntoilijat, mutta tätä ihettelen siksi, kun hiihtoa yleensä pidetään kovana urheilulajina.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 19:25"]

Hahaa, tää yks täällä väittää vetävänsä 24 leukaa. Mää haluaisin nähdä ne leuat :) meneekö kädet aivan suoriksi? Epäilen vahvasti. Olen personal trainer ja en tiedä yhtään naista joka vetäisi yli 20 leukaa puhtaasti täysin suorilta käsiltä vastaotteella (joka on se oikea ja vaikeampi tapa).

Epäilen myös, ettet juokse coopperissa 3600m, saatat juosta mutta siitä olen AIVAN varma ettet nosta penkistä omaa painoasi +5kg niinkuin Krista :) tosin, helppohan täällä av:lla on anonyyminä läyhätä ja esittää. ;) Taitais olla eri ääni kellossa jos joutuis todistamaan.

[/quote]höpö höpö kylläpä sinäkin personal trainer paljon tiedät! En kyllä teidän ammattikuntaan luottaisi yhtään. Kyllä se on myötäote hankalampi leuanvedon ote kuin vastaote. Ja kyllä minä uskon noihin tuloksiin, mutta en siihen että niillä mitään merkitystä olisi ja vertailulla Kristaan...

Ja penkistä oma paino, ei ole mikään ihmeellinen suoritus (tosin hiihto ei ole voimailulaji)

Vierailija
2/60 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se vastaote on se oikea ja vaikeampi. Kato vaikka googlesta jos et mun sanaan usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en usko noihin leuanvetotuloksiin. Suomen ennätys voimaleuanvedossa naisten alle 70kg sarjassa on 24 kpl. Siis puhtaita, valvottuja suorituksia. Eli ellei tää Suomen ennätyksen tekijä sattunu tänne av:lle niin valehtelija on :D ja tässä vielä linkki jos ei joku usko:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Leuanveto#Toistoleuanveto

Vierailija
4/60 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toistoleuanvedossa, piti sanoa. Eli ilman painoja. Suomen ennätys 24kpl naisilla ja joku av-mamma väittää vetävänsä saman verran :D jos puhtaita ja suorilta käsiltä niin suosittelen valvojien hankkimista ja nimeä ennätyskirjaan ;D hahahaha

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 22:17"]

Mää en usko noihin leuanvetotuloksiin. Suomen ennätys voimaleuanvedossa naisten alle 70kg sarjassa on 24 kpl. Siis puhtaita, valvottuja suorituksia. Eli ellei tää Suomen ennätyksen tekijä sattunu tänne av:lle niin valehtelija on :D ja tässä vielä linkki jos ei joku usko:

[/quote]

Vierailija
5/60 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha no nyt jäi kiinni! Mutta minähän väitin alusta asti, ettei voi olla puhtaita jos muka 24 tekee. Joko valehtelee, tai sitten ei käy kädet suorana.

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 22:18"]

Siis toistoleuanvedossa, piti sanoa. Eli ilman painoja. Suomen ennätys 24kpl naisilla ja joku av-mamma väittää vetävänsä saman verran :D jos puhtaita ja suorilta käsiltä niin suosittelen valvojien hankkimista ja nimeä ennätyskirjaan ;D hahahaha

[/quote]

[/quote]

Vierailija
6/60 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busted :-D

[/quote]

Vierailija
7/60 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sää uskot että joku mamma vetää leukoja Suomen ennätystuloksen verran? Minä en. Joko tää kyseinen mamma valehtelee, tai sitten hänen leuat on semmosia puolikkaita. Naisten SE leuanvedossa (alle 70kg sarjassa) on 24kpl. Viime vuodelta ennätys muuten

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 22:07"]

Hahaa, tää yks täällä väittää vetävänsä 24 leukaa. Mää haluaisin nähdä ne leuat :) meneekö kädet aivan suoriksi? Epäilen vahvasti. Olen personal trainer ja en tiedä yhtään naista joka vetäisi yli 20 leukaa puhtaasti täysin suorilta käsiltä vastaotteella (joka on se oikea ja vaikeampi tapa).

Epäilen myös, ettet juokse coopperissa 3600m, saatat juosta mutta siitä olen AIVAN varma ettet nosta penkistä omaa painoasi +5kg niinkuin Krista :) tosin, helppohan täällä av:lla on anonyyminä läyhätä ja esittää. ;) Taitais olla eri ääni kellossa jos joutuis todistamaan.

[/quote]höpö höpö kylläpä sinäkin personal trainer paljon tiedät! En kyllä teidän ammattikuntaan luottaisi yhtään. Kyllä se on myötäote hankalampi leuanvedon ote kuin vastaote. Ja kyllä minä uskon noihin tuloksiin, mutta en siihen että niillä mitään merkitystä olisi ja vertailulla Kristaan...

Ja penkistä oma paino, ei ole mikään ihmeellinen suoritus (tosin hiihto ei ole voimailulaji)

[/quote]

Vierailija
8/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli joskus artikkeli cross fitin maailmanmestariksi häntä tituleerattiin maailman kovakuntoisimmaksi ihmiseksi, eli kaikista parhaimmassa kunnossa eivät taida olla niin hiihtäjät kuin fitness-urheilijatkaan.

Vierailija
9/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmanmestariksi *maailmanmestarista

Vierailija
10/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väittelee joku joka ei ole perehtynyt kilpaurheiluun. Täällä on esitetty aivan oikeita väitteitä siitä, että tietyn urheilulajin huiput ovat erittäin hyviä tietyllä osa-alueella. Urheilijoilla kun yleensä on vain yksi tavoite: olla parempia kuin muut omassa lajissaan.

Vierailija
11/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 22:13"]

No kyllä se vastaote on se oikea ja vaikeampi. Kato vaikka googlesta jos et mun sanaan usko.

[/quote]jos vedän kerta itse leukoja (ja minun mies) niin enköhän kuule tiedä.

Vierailija
12/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 22:21"]

Haha no nyt jäi kiinni! Mutta minähän väitin alusta asti, ettei voi olla puhtaita jos muka 24 tekee. Joko valehtelee, tai sitten ei käy kädet suorana.

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 22:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Porukka on harvinaisen tyhmää täällä. Ensinnäkin kaikilla henkilöille ei ole mitään intoa mennä joihinkin typeriin leuanvetokisoihin (esim. toiselle puolelle Suomea) ja esim. Krista Lähteenmäki vetää 25 leukaa ilman erityistä harjoittelua: "Kristan luontaisen hyvästä voimatasosta kertoo hyvin se, että hänellä menee leuanvedossa 25 leukaa ilman erityistä harjoittelua." http://www.hevoskuuri.fi/hiihto/55-krista-laehteenmaeki-matti-haaviston-opein-kohti-menestystae-sp-371

Eli ilmeisesti hänkin saisi tämän arvostetun leuanvedon SM-tittelin. Leuanveto on vaan apuliike urheilijoille... Esim. minun työkaverin telinevoimistelijatytär panee päälle parikyt leukaa...

Miettikää ihan oikeasti jotain leuanvetokilpailun arvostusta, ehkä sinne jonkun 100 km voisi matkustaa, mutta ei kyllä enempää viitsisi.

Vierailija
13/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 22:26"]

Ai sää uskot että joku mamma vetää leukoja Suomen ennätystuloksen verran? Minä en. Joko tää kyseinen mamma valehtelee, tai sitten hänen leuat on semmosia puolikkaita. Naisten SE leuanvedossa (alle 70kg sarjassa) on 24kpl. Viime vuodelta ennätys muuten

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 22:07"]

[/quote]

[/quote]

Tietenkin uskon, koska ei se leuanveto ole niin ihmeellinen/arvostettu laji, että kaikki jotka ovat hyviä siinä viitsisi edes lähteä jonnekin kilpailemaan siitä/tekemään virallista tulosta...Ja jos miettii sitäkin että Lähteenmäki vetää ilman erityistä harjoittelua 25 leukaa (joka on muuten kuitenkin 1 enemmän kuin ap).

Vierailija
14/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että haloo Kiiminkiin vaan toistoleuanvedon SM:ää tekemään! Yli 600 km esim. Hesasta, kyllä kiinnostaa! Nykymuotoiset viralliset toistoleuanvedon SM-kilpailut järjestää Kiimingin urheilijat. Miettikää ihan oikeasti kuinka montaa tuollainen kiinnostaa...

Ja mitä penkkipunnerrukseen tulee niin noin oma paino ja muutama kilo yli on ihan normi tulos (jos siis harjoittelee kuntosalilla). Suomen parhaimpiin kuuluva nainen on nostanut RAW:na 3*95 kg (helppoja) painaa itse noin 75 kg.

Vierailija
15/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo taitaa se Krista nostaa noin 10 kiloa yli oman painon penkistä. Se on riittävä taso, mielestäni hiihtäjän ei tarvitsekaan olla Suomen paras penkkipunnerruksessa. Niin ja tuo 25 leukaa taitaa pitää aikalailla paikkansa.

Ihan kovia tuloksia kun tosiaan ei edes treenaa niitä varten, vaan tulevat kovan kunnon "sivutuotteina".

Vierailija
16/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää av kyllä mielenkiintoinen paikka, kun täältä löytyy aina näitä "kestävyysalan huippu-urheilijoita", "personal trainereita", "urheilullisia jotka vetää 24 leukaa joka päivä salilla" ja sellaisia joiden "kaverin koiran kaiman tytär vetää helposti päälle 20 leukaa". Mahtais olla suomalaiset tilastot aika eri näkösiä jos täältä otanta otettaisiin :D noin niinku esim. painon ja urheiluaktiivisuuden suhteen. :D Hahaha. Av ei ikinä petä

Ja pakko nyt osallistua tähän sen verran, että eikai kukaan tosissaan vertaa täällä salilla itse tehtyjen leukojen määrää jonnekkin kisaolosuhteissa suoritettuihin? Kai tiedätte että siellä mitataan senteissä jopa otteen leveys, suorana käsien käymisestä puhumattakaan... Hiukka ehkä eri asia.

Vierailija
17/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt usein aivan samaa! Tilastojen mukaan kun suomalaiset ovat aiempaa huonommassa kunnossa ja lihovat, mutta av:ta jos katsoo niin jokainen mamma juoksee/tietää jonkun joka juoksee coopperissa yli 3000m, vetää päivittäin toistakymmentä leukaa ja on muutenkin lajin huippuja Suomessa :D puhumattakaan siitä, että jokaisen miehellä kuulostaa olevan 25cm penis, jännä homma että suomalaisten miesten peniksen keskipituudeksi on taidettu mitata jotain 15cm pintaan jos en aivan väärin muista... Tilastot uusiksi av:lla vaan! :D

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 18:01"]

On tää av kyllä mielenkiintoinen paikka, kun täältä löytyy aina näitä "kestävyysalan huippu-urheilijoita", "personal trainereita", "urheilullisia jotka vetää 24 leukaa joka päivä salilla" ja sellaisia joiden "kaverin koiran kaiman tytär vetää helposti päälle 20 leukaa". Mahtais olla suomalaiset tilastot aika eri näkösiä jos täältä otanta otettaisiin :D noin niinku esim. painon ja urheiluaktiivisuuden suhteen. :D Hahaha. Av ei ikinä petä

Ja pakko nyt osallistua tähän sen verran, että eikai kukaan tosissaan vertaa täällä salilla itse tehtyjen leukojen määrää jonnekkin kisaolosuhteissa suoritettuihin? Kai tiedätte että siellä mitataan senteissä jopa otteen leveys, suorana käsien käymisestä puhumattakaan... Hiukka ehkä eri asia.

[/quote]

Vierailija
18/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosi monella on "aika samanlainen kroppa kuin tuossa kuvassa (malli) mutta vähän lyhempi" tms :D ehhehhee kyllä tämä on niin hyvää viihdykettä tämä palsta ettei mitään rajaa! Musta ois aivan mahtavaa kun joskus näkis nää ihmiset livenä ja huomais että mikä se todellisuus onkaan :D

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 18:01"]

[/quote]

Vierailija
19/60 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, leuanvetomäärä tai penkkitulos itsessään eivät ole olennaisia jos laji on vaikka hiihto, silloin on olennaista että on omassa lajissaan hyvä.

Ja mitä ap:n aloitukseen tulee, niin oletko ikinä katsellut kuvia hiihtäjistä vähissä vaatteissa? Jos heidät meikattaisiin + maalattaisiin rusketusaineella + lisättäisiin silikonit niin veikkaan että rökittäisivät "kuntoilijanaiset" mennen tullen.

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 17:09"]

Joo taitaa se Krista nostaa noin 10 kiloa yli oman painon penkistä. Se on riittävä taso, mielestäni hiihtäjän ei tarvitsekaan olla Suomen paras penkkipunnerruksessa. Niin ja tuo 25 leukaa taitaa pitää aikalailla paikkansa.

Ihan kovia tuloksia kun tosiaan ei edes treenaa niitä varten, vaan tulevat kovan kunnon "sivutuotteina".

[/quote]

Vierailija
20/60 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap, väitätkö sää tosissaan että hiihtäjät eivät ole kovassa kunnossa? Katoppa vaikka tätä kuvaa: http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1108618772.60086.jpg

Norjan ja maailman paras naishiihtäjä tällä hetkellä. Sää kattelet niitä hiihtäjiä trikoot päällä ja ihmettelet ku näyttävät tyhmiltä? :D Pueppa ne "kuntoilijanaiset" samanlaisiin vaatteisiin...

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 13:12"]

Youtubesta kun katselee ulkomaisia naisten treenivideoita(kamppailu-urheilu, fitness, cross fit), naiset näyttävät olevan kovemmassa kunnossa kuin ammatiksen hiihtävät?

Enkä nyt sano, että ovat ainoita ammattiurheilijoita, jotka olisivat huonommassa kunnossa kuin kuntoilijat, mutta tätä ihettelen siksi, kun hiihtoa yleensä pidetään kovana urheilulajina.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä