Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** ENSIKOT Lokakuussa ***

05.10.2007 |

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan odottavat!

Ensikot:

Afternoon

Kumpikin vuosimallia -73

Yritystä aloitettu kevät-kesä/2005

Hoitoja 2 inssiä - negaa, 1. ivf:n tuoresiirrosta plussa 09/2007

LA: 17.5.2007 paikka SeinäjoenKS

Dese

Ikä: molemmat vm78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 09/2005

Hoidot: Clomit ja luget. Plussa oli kuitenkin luomuyllätys.

LA: kesäkuun -08 alkupäivät

Hellikki

Ikä: minä 32, mies 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: 08/2005

Hoidot: Kaksi inssiä, joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: toukokuun -08 puolivälissä

Kille75

Kumpikin vuosimallia -75

Yritystä aloitettu syksy/2005

Hoitoja 4 inssiä, 1. ivf:n tuoresiirto nega ja 1. pas plussa 04/2007

LA: 14.12.2007 paikka Hki Nkl

Käärö

minä -83 mies -80

asustellaan pohjois-suomessa

yritystä 06/04

3 kiertoa clomeja kevät -07, simppatesti ok, verikokeet ok, aukiolotutkimus 08/07 ja sen jälkeen plussa 09/07

LA toukokuun alkupuoliskolla

Tuutimari

Ikä: minä 31, mies 32

Kotipaikka: Pohjois-Suomi

Yritys aloitettu: 10/2005

Hoidot: Clomit+ Luget, 1. Inssi 8/07 toi plussan!

LA: 15.5.08

Vannis

Ikä: minä 26 ja mies 27

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu: 03/05

Hoidot: clomeja ja 3 ivf:ää, plussa viimeisestä ivf:stä 05/07

LA: 23.1.2008

Yksis

Ikä: minä 35, mies 38

Kotipaikka: Yhdysvallat

Yritys aloitettu: Ikuisuuksia sitten

Hoidot: Kaksi inssiä (7/2007 ja 8/2007), joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: 28.4.2008

Lasketut ajat:

Kille75..........12/2007

Vannis..........01/2008

Yksis............04/2008

Afternoon.....05/2008

Hellikki.........05/2008

Käärö...........05/2008

Tuutimari......05/2008

Dese............06/2008

Kommentit (54)

Vierailija
2/54 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Killalle vielä lämmin halaus *halaa*

Eipä tästä nyt kummoinen meikäläisen tekemänä tullut, mutta ajattelin, että ehkä nyt kuitenkin pitäisi vähitellen siirtää meidät lokakuulle...

Vilkutuksia kaikille ja tervetuloa uusille, laittakaahan jossakin vaiheessa esittelyitä niin yritän niitä päivittää...

Ainakin siis Tintille tervetuloa!

T.Yksis ja papu rv10+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Killa, pahoittelut :( Huolestuin, kun sinusta ei kuulunut mitään pariin päivään, mutta siltikään tällaista en olisi kohdallesi uskonut -kyllä teitä nyt koetellaan mielestäni aivan liikaa. Kovasti jaksamista ja Iso Rutistus. Ja muista, että täältäkin löytyy aina olkapää, mihin painaa päänsä.

Toivottavasti fyysinen kipu hellittäisi pian ja pääsisitte käsittelemään henkisiä kolhuja. Ehkä sen jälkeen jaksaisitte taas miettiä tulevaa. Tosiaan kuten Aftis jo mainitsi, hoitokeinot voi nyt muuttua, mutta tavoite eli oma nyytti teillä toivottavasti pysyy samana.

Muutamaan päivään en ole kirjoitellut, vain tosiaan käynyt pikaisesti lukemassa uutisia. Killan olisin niin mielelläni pitänyt mukana meissä toukokuisissa, mutta minkäs teet. Mukava kuulla kuitenkin, että muilla on ollut hyviä ultrauutisia kerrottavanaan -Onnea Aftikselle ja tuutimarille!

Mennään niin samoissa käärön, tuutimarin, Aftiksen ja hapön kanssa, etten ole suunnitellut muualle edes pinoutuvani. Täältä löytyy varmasti vertaistukea. Ja kun täällä on mukana myös teitä onnellisesti pidemmälle ehtineitä enskoja (*kade*), niin uutta tulee opittua koko ajan. Meillä on Aftiksen kanssa muuten sama virallinen LA (17.5.), mutta mulla tuohon tulee varmaan päivä pari lisää.

Desekin oli uskaltautunut ilmoittautumaan, kiva juttu. Tervetuloa vaan virallisesti tällekin puolelle :)

Yksikselle kiitos ja kumarrus listan päivityksestä. Vitsit kun sä tunnut olevan jo pitkällä :) Maaginen 12 viikkoa lähestyy vauhdilla.

Vilkutukset myös Killelle ja Vannikselle; musta tuntuu, että ihan vasta salaa kateellisena lueskelin teidän juuri plussanneiden enskojen kuulumisia täältä p-puolelta ja nyt ollaan jo tässä. Hyvää vointia teille molemmille, vai pitäisikö sanoa kaikille!

Oma vointi jatkuu vaan hyvänä. Iltaisin turvottaa vatsaa, mutta se johtuu varmaan lähinnä tästä jatkuvasta syömisestä. Olen kyllä yrittänyt popsia välipaloina hedelmiä ja marjoja ja puuroja, mutta siitä huolimatta olo on illalla kuin tynnyrillä. Muutenkin ruoka on koko ajan mielessä :) Erityisesti tekee mieli kunnon kotiruokaa: makaronilaatikkoa, makkarakastiketta, lihapullia ja pottumuusia jne.

Onneksi vointi on ollut hyvä, niin olen jaksanut ulkoilla ja liikkua kuten ennenkin. Erityisesti kun mies on taas työmatkalla, niin muuten tämä olisikin vaikeampaa; koira kun on lenkitettävä useamman kertaa päivässä joka tapauksessa. Ratsastamistakin olen jatkanut, tosin issikalla rauhallisia maastolenkkejä, mutta nyt kun housut alkaa kirrata vyötäröltä, niin taidan laittaa sen harrastuksen naftaliiniin.

Tulevat isovanhemmat saivat tietää uutisesta eilen. Molemmat tulevat mummot ovat käsityöihmisiä, joten ostin kasan vauvalankoja ja laitettiin paketit postissa mukanaan kortti ja runo, jossa kerrotaan nutun tarpeesta ensi kesänä. Uutinen oli odotetusti tosi mieluinen kaikille, joten eilinen ilta meni puhelimessa mummoja ja pappoja rauhoitellessa -etteivät ihan riehaantuisi, kun kuitenkin niin alkutaivalta vasta elellään.

Nyt kuitenkin niiden tavallisten viikonloppuputeiden pariin eli kauppaa ja sitten siivoamaan.

Vilkutukset kaikille o/

helli (rv 8+1)

Vierailija
4/54 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mihin minun pitäisi kirjoittaa! olen onnesta niin sekaisin :) plussasin to iltana toinen viiva oli kyl vaaleempi niin ajattelin tehdä maanantaina uuden tastin ihan varmuuden vuoksi :)

IHANAA..ENSIMMÄINEN LAPSI TULOSSA <3 toivottasti kaikki menenn hyvin <3 rv 4+5

en vielä uskalla puhua kenellekkään ku on näin alussa, mut onneks täällä voi puhua :)

Vierailija
5/54 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sydämeen sattui kun luin viestisi, olen tosi pahoillani puolestanne! Iso halaus ja paljon voimia teille!

6/54 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Killa, olen niin niin pahoillani puolestanne! Mitään sanoja on nyt niin vaikea löytää, mutta lähetän loputtomasti teille lohduttavia halauksia. Vaikka ei nyt siltä tuntuisikaan, niin aika auttaa ja ajatukset selkiytyy jatkon suhteen. Mutta nyt ei ole sen aika, nyt lohduttakaa toisianne ja surkaa rauhassa. Me olemme täällä, jos tarvit meitä.

Yksis: kiitos pinon päivityksestä, hienohan se on, minulle ainakin kelpaa oikein hyvin! :) Teillä ultria kadehdittavan paljon! Auttaisi minuakin päästä useammin seuraamaan tilannetta. Tai pääsisihän sitä, mutta kun ei viitsi laukata klinikalla ihan viikoittain... Luulisivat pian hermoheikoksi (joka ei pidä lainkaan paikkaansa!). :) Sulla pian hyvät viikot saavutettu. Ajattelin, että uskaltaisi itsekin alkaa puhumaan tästä raskaudesta enemmän esim. töissä kunhan päästään tuonne 12.viikolle.

Käärö: pitkä aika sulla ultraan, oot tosi sissi, kun jaksat odottaa! Täällä tuntuu, että vaikka kerran jo käynyt, on kamala odottaa taas np-ultraa. Mun kans täytyy muistaa aina syödä säännöllisesti, muuten iskee tavallista heikompi olo (ei ollenkaan sellainen kuin ennen raskautta nälkäisenä).

Hellikki: tosi mukavaa tosiaan mennä niin monen kanssa samoissa ajoissa! Minäkään en ole pinoutunut mihinkään muualle, enkä varmaan niin teekään, kun kiva vaihtaa ajatuksia täällä ennestän tuttujen kanssa. Olipas teillä ihana tapa ilmoittaa raskaudesta isovanhemmille! Itse ei olla vielä kerrottu, tuntuu että pitäisi olla sopiva rauhallinen tilanne, ettei tulisi kerrottua ohimennen tai puhelimessa... Mainitsemasi ruoat saivat nälän tulemaan! :) Tavallinen arkiruoka himoituttaa täälläkin! Ja vatsa välillä turvoksissa... Oon myös ajatellu, että johtuu varmasti syömisestä, kun eihän se muuten voi millään näkyä! :)

Vilkutukset myös Aftikselle, Deselle (milloin ultra onkaan?), Killelle ja Vannikselle!

ON: vointi ollut oikein hyvä ja alkuaikojen väsymyskin väistynyt. Nyt tuntuu, että jaksaa käydä jumpassa ja lenkilläkin entiseen malliin. Syömisen kanssa saa olla tarkkana, niin kuin tuossa tuli ylempänä jo kerrottua, ettei huono olo yllättäisi. Neuvolakäynti parin viikon kuluttua ja np-ultra marraskuun alussa. Milloinkas te muut olette käyneet ekan neuvolakäynnin? Minulla kun tuo on vasta 10. viikolla.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille ja Killalle vielä erityishali!

tuutimari rv8+4

Vierailija
7/54 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa, kirjoittelin sulle pienen viestin tuonne toiseen pinoon hetki sitten. Oma olo on hämmentynyt ja niin kovin surullinen, ei tässä pitänyt todellakaan käydä näin. Olen niin kovin pahoillani. Toivoisin, että tämä suru-uutinen olisi vain pahaa painajaista. Tiedäthän, että olet ajatuksissamme ja meille kaikille todella tärkeä. Jaksamista surun keskelle.

No, yritän nyt kasata ajatuksia tuon Killan suru-uutisen jälkeen.

Kiitos Yksis pinon pystyttämisestä. Esittelyt näyttävät oikein hyviltä. Ja kiitos tietysti siitä, jos jaksat tuota päivittämistäkin puuhailla.

Hellikki: Ihana tapa kertoa isovanhemmille. Täytyypä laittaa korvan taakse muistiin. Toivottavasti hyvä olosi jatkuu tästä eteenkin päin.

Tuutimari: Kiva kuulla, että sullakin vointi on ollut hyvä. Yritän tsempata itseäni siihen, ettei se yökköolo välttämättä tule ollenkaan. Mä en ole vielä " uskaltanut" /ehtinyt soittaa neuvolaan laisinkaan. Yritän kyllä ensi viikolla saada senkin hoidettua, mutta tuskinpa se vielä muutamaan viikkoon on kuitenkaan.

ON: Miehen kanssa juuri tänään juteltiin, että ei tätä plussa oikein vieläkään uskalla todeksi uskoa. Olo on edelleen hyvin hämmentynyt. Varasin perjantaina ekan ultran ja se on puolentoista viikon päästä. Siihen saakka on siis vaan toivottava parasta (-ja ihan vähän vaan pelättävä sitä pahinta.) Viikkoja on ultrapäivänä 7 ja risat, joten eiköhän silloin nähdä, onko jotain olemassa ja onko se joku oikeassa paikassa. Fyysinen olo on pysynyt ihan hyvänä, mitä nyt hillitön väsymys iski sekä eilen että tänään iltapäivällä. Otti autolla ajaminen koville, kun piti keskittyä pitämään silmiä auki. Pääsin onneksi hengissä kotiin. Sitä tässä parina iltana olen miettinyt, että voikohan vatsan turvotus alkaa jo nyt? Tuntuu siltä, että oma pötsi ei ole enää ihan normimitoissa, ainakaan näin iltasella. Onneksi kotona voi sentään kulkea verkkareissa tai pyjamapöksyissä.

Mukavaa viikonlopun loppua ja uuden viikon alkua kaikille!

~dese

Vierailija
8/54 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältä myrskyn alta... ilma on kostea ja tavallista lämpimämpi, mikä täällä viittaa myrskyyn... onneksi ei ole isoja puita talon lähellä ja asutaan sen verran korkealla (150m korkeudella järven pinnasta) etteivät tulvatkaan meille asti yllä ;)

Hyvä jos listapäivitys oli kaikkien mielestä ihan ok, tallensin tuon listan jo koneellekin, jotta sitä on siitä helppo päivittää...

Dese, kyllä se turvotus voi alkaa jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa... mulla ei oo housut menny kiinni enää pitkiin aikoihin ja muutenkin on masussa jo kätkemistä... Kyllä rv7 ja risat pitäisi ultrassa jo näkyä sydänäänet ja vauvan sijainti ja kaikki muukin siinä vaiheessa tärkeä.

Tuuti, kyllä täällä odotetaan sitä 12vkoa kuin kuuta nousevaa ja sen jälkeen sitten epäilemättä odotellaan jotakin muuta... Mulla oli eka ¿neuvola¿ rv9+2 (se epäonnen lääkäri) ja seuraava on rv12+2 eli reilun viikon kuluttua eli eiköhän se rv10 ole oikein sopiva aika. Äkkiä se aika kuluu ja pian on sullakin np-ultra ja hyvällä tuurilla sydänäänet saadaan kuuluviin neuvolassa jo rv10.

Tintti, onnittelut vielä tulevasta esikoisesta... minkälaisilla hoidoilla teidän pieni sai alkunsa?

Helli, onneksi en ole ainoa jolla pahoinvointi on pysynyt poissa... välillä se huolestuttaa, mutta toisaalta kai 25% naisista ei kärsi pahoinvoinnista lainkaan. Täällä myös maistuu ihan perinteinen perus kotiruoka... en tiedä mikä siinä on, mutta makaronilaatikko, lihapullat, lohilaatikko jne. tekevät hyvin kauppansa... eilen tein lammaskaalia, nam :)

Vilkutuksia muillekin Enskoille ja vilkutuksia kaikille l-puolen Enskoille, jotka täällä käyvät meidän kuulumisia lukemassa... toivottavasti pian liitytte joukkoon :)

ON: Täällä huominen ultra hermostuttaa jo kovasti, enkä kyllä tiedä miten selviän jos jotakin on pielessä... huomenna ollaan sitten viisaampia... Muuten vointi on edelleen hyvä ja tissitkin vähän vähemmän arat (toivottavasti se ei ole huono merkki). Lisää kuulumisia siis huomenna :)

T. Yksis ja papu rv 10+6

Vierailija
9/54 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa olen todella pahoillani puolestanne, ei tämä pieni pää voi ymmärtää miksi elämä koettelee teitä tällä tavalla. Olette pientä rakasta niin kauan toivonut ja yrittänyt, mutta silti hänet annettiin vain hetkeksi lainaan. Ihan tuli suru silmään lukiessani viestisi. Toivottavasti fyysiset kivut hellittävät piakkoin jotta pääsette työstämään henkistä tuskaa ja surua. Olkaa toinen toistenne tukena ja antakaa ajan tehdä tehtävänsä, äläkä syytä itseäsi, sinä et todellakaan ollut/ole huono äiti!!

Kovasti halauksia ja voimia teille molemmille!!!

Yksis kiitos listan päivityksestä, mulle ainakin kelpaa erittäin hyvin. Sulla ne viikot vierii vaan kovasti eteenpäin(omat kun tuntuu junnaavan paikoillaan) ja maaginen 12 viikkoa tulee pian täyteen.

Täälä on kans iltaisin kovin muhkea pallo tuossa navan ympärillä, eipä sitä kauaa enää varmasti peitellä ja kun lääkäri sanoi kohdunkin olevan edessä..

Miten muuten teillä muilla on painoa tullut? tai siis onko kukaan seurannut ite painon nousua tai laskua? täälä kun painoa on tullu plussaamisesta 2,5kg JO!!!!!

Eka neuvola mulla oli 6+5, tosin sen vuoksi kun neuvola on kiinni lomautuksen vuoksi nyt. Seuraava neuvola on sitten 10+5 ja silloin pitäis kuulua sydänäänet neuvolantätin mukaan.

tintille onnea plussasta!

Nyt täytyy mennä nukkumaan, väsy on edelleen aikalailla kovempi ku ennen. Ennen pärjäs hyvin 5-6 tunnin unilla, nyt ei puhettakaan ja päikkäritkin mielellään ois otettava..

Vilkutuksia kaikille muillekkin ja teille jotka tällä puolella meitä käytte vilkuilemassa ja kuulumisilla!

käärö rv 9+1

Vierailija
10/54 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani, ettei meille sitten riittänytkään tästä junasta kuin käytäväpaikka, ei saatu istumapaikkaa vaunuun. :( Toivon, että vielä joskus saan kokea sen onnen normaalista raskaudesta ja pääsen takaisin ihanaan seuraanne. Hyvää matkaa teille, toivon että kyytiläisenne saavat arvoisensa matkan!

Killa

Vierailija
11/54 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippuli kaikille!

Killa: ei voi olla totta!!! En voi uskoa tätä todeksi. Tää on niin epäreilua :-( Toivottavasti toivut pian fyysisesti, jotta henkinen puolikin pääsee paranemaan. Paljon voimia teille kummallekin. Onneksi ivf voi vielä teitä auttaa, vaikka nyt ei varmasti se lohdutakaan. On se niin väärin! *halaa kovaa*

Täällä oli mun poissaollessa tapahtunut paljon. Kahlasin pinon pikaisesti läpi. Onnittelut kaikille plussanneille ja tervetuloa joukon jatkoksi!

NYC:in matka meni oikeinkin mukavasti. Siellä oli vielä ihan kesä. Tuli shoppailtua vähän vauvan tarvikkeita ja vaatteita sekä kenkiä itsellekin. Kestovaippoja olin ajatellut ostaa myös, mutta mutta en onnistunut niitä löytämään :-o Ilmeisesti menekki ei ole suurta Manhattanilla.... Monet kestovaipat ovat vaan paljon halvempia ku täällä.

Olikos Yksis tänään ultrassa?

ON: olo on ollut tosi hyvä. Lentomatkakin meni hyvin. Keskiviikkona olis neuvola.

Ainiin tänään hain äitiyspakkauksen!!! Jee, ihania söpöjä vaatteita!!!

Nyt taidan painua nukkumaan. Killa olette mielessäni!

Kille rv 30+3 (jo yli 30)

Vierailija
12/54 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killalle vilkutuksia *vilkuttaa ja halaa*. Me kaikki toivomme, että olisit pian taas takaisin täällä meidän seurassamme... antakaa kuitenkin itsellenne aikaa kyllä me täällä odotetaan :)

Ihanaa, että Killen reissu meni hyvin... kestovaippoja varten olisit varmasti joutunut lähtemään vähän pidemmälle kalaan, ei taida Babies¿R¿Us:ia löytyä Manhattanilta. Huikeeta muuten, että olet jo kolmenkympin paremmalla puolella ;)

Käärö, en kyllä ole käynyt vaa¿alla, kun en muutenkaan painoa juuri seuraa, joten en osaa sanoa... mies väittää, että olen laihtunut ja on posket lommollaan, mutta se ei kyllä ainakaan voi syömättömyydestä johtua (ruokahalu on kyllä kohdallaan)... Kyllä ne sun viikot kasvaa ihan joka päivä aina uudella päivällä vaikka hitaalta tuossa vaiheessa tuntuukin :)

Huiskutukset myös muille ihkuille Enskoille!

ON: Terveisiä siis ultrasta. Jännitti kyllä ihan kamalasti ennen ultraa ja viime yönä olin jo aivan vakuuttunut siitä, että pavulla ei ole kaikki kunnossa... Ultrassa kuitenkin kaikki oikein hyvin, tosin niskaturvotusta ei saatu mitattua, kun meidän vesselillä oli sellainen jumppa päällä ettei hetkeäkään ollut paikallaan... uusi yritys on ensi maanantaina, jos vaikka olisis vähän uneliaammalla päällä. Esimiehelle kerroin tänään, kun ajattelin ennen ultraa että jos jotakin on pielessä olis senkin varmaan ihan hyvä tietää miksi sain hermoromahduksen ;)

T.Yksis ja papu rv11+0 (hui!)

Vierailija
13/54 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Ihanaa, että vauvalla oli kaikki hyvin! Tuntuu, että olen sinuunkin tutustunut tässä vanhojen kuumeilukavereiden taipaletta seuratessa, niin oli pakko tulla huiskuttamaan myös sinulle. :) Onnellista odotusaikaa!

-Q-

Vierailija
14/54 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Yksis hyvä, että ultrassa kaikki hyvin! Mitäs esimies sanoi, kun kerroit? Sullakin on jo viikkoja reilusti takana. Niin ne viikot vaan vierii :-) Mulla olis vielä vajaa kuukausi töitä....

Huomenna on neuvola. Kiva päästä kuulemaan taas sydänääniä. Ja toivottavasti neuvolan täti nyt jo kertoo koska on synnytysvalmennukset. Niistä ei vielä ole ollut mitään puhetta ja eihän tässä ole enää ku pari kuukautta aikaa....

Hyvää yötä rakkaat enskat, palailen huomenna neuvolakuulumisten kanssa.

Kille

Vierailija
15/54 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killalle halauksia ja jaksamista. On niin ikävää olla tällä puolen ilman sinua =(

Kiitos Yksis kun pykäsit meille listan!! Ultrassa siis kaikki hyvin, hienoa. Teillähän vilkas vesseli oli. 12 viikkoa on kohta täynnä ¿ hitsi kun aika menee nopeesti!

Hellikki ¿ hehee...hauskaa, että meillä on sama virallinen laskettuaika =) Toivottavasti mennään sinne asti onnellisesti molemmat. Ai sulle maistuu myös ruoka =) Sama täällä. Ja just ¿oikea ruoka¿, ei mitään banaania ja mandariinia, vaan RUOKAA =) Tällä menolla parin kk:n päästä ei enää soffalta pääsekään ylös...hehe. Me ollaan myös jo kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille. Itseasiassa kerrottiin jo heti plussatestin jälkeen. Kaikki kun kuitenkin tiesivät hoitoaikataulun ja jännittivät meidän kanssa tulosta.

Onnea tintille myös plussasta! Kauanko teillä on yritystä takana?

tuutimari: mä odottelen kansssa sitä 12 viikon maagista rajaa, että uskaltais kertoa töissä. Sitten olis niin paljon helpompi hengittää itselläkin kun ei tarvis varoja sanojaan ja tekojaan. Mulla oli ensimmäinen neuvola eilen, mutta se oli lähinnä papereiden täyttämistä. Kaikki arvot oli kohdallaan ja ultraa eivät tehneet. Meen sitten ultraan viikolla 43, jospa silloin saataisiin jo ne sydänäänetkin kuuluville. Np-ultra kai siitä sitten seuraavalla viikolla, vielä en ole aikaa varannut.

Dese ¿ eikös olekin ihmeellistä se plussa, ei sitä meinaa uskoa. Itse en meinaa uskoa vieläkään vaikka kerran on jo ultrassakin käyty. Aina vaan epävarmuus kiusaa. Mulla ainakin vatsa turpos ensin kovastikin ja nyt se on vähän rauhoittunut.....ja siitäkin pitää siis olla jo huolissaan =/

käärö ¿ mulla on painoa tullut se pari kiloa myös. Johtuu myös varmaan siitä, että lopetin sen himourheilemisen kuin seinään silloin kun aloitin piikittelyn. Mun harrastamat lajit on sellaisia, ettei niitä saa raskaana ollessa harrastaa, joten sohva on ollut mun paras ystävä viime viikot =)

Killen Nycin matka kuulosti ihanalta. Mun tekis niin mieli kans jenkkeihin, mutta ehkä täytyy nyt odotella ensi vuoteen. Tutut jenkeistä kyllä lupasivat jo saapua vauvaa katsomaan kesällä. Mitäs neuvolassa tänään?

Omanapa-jutut tulikin tuossa jo kerrottua. Uusia ultria siis odotellessa ja edelleen aivan käsittämättömän epäuskoinen olo. Ehkä se np-ultra tuo viimein jotain vahvistusta.

Terkut kaikille!

Afternoon rv8+5

Vierailija
16/54 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Tämän päiväinen neuvola meni ihan ok. Edelleen oma terkkari oli sairaslomalla ja eri sijainen..... no kaikki on hyvin, mutta nytkin piti itse kysyä perhevalmennuksesta ja synnytyssairaalaan tutustumisesta. Sijainen luuli, että meille oli jo siitä puhuttu. Hemppaa ei mitannut, painoa tullut joku 6-7 kg.

Mitäs muille kuuluu?

Huiskutuksia!

Kille rv 31+5

Vierailija
17/54 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa vähän pinoa taas kasvatteleen, vaikka tuntuu, että aikaa ei enään oikein koneella istumiseen meinaa riittää, mitä lie kiirettä..

Eilinen vapaakin meni siivotessa, haravoidessa ja syödessä. Ja illalla kyllä oli selkä niin kipeä ettei oo taas hetkeen ollut. Noinkohan kestää loppuun asti tää mun huono selkä töissä, sen aika näyttää(kunhan nyt saa ensin varmistuksen, että tuolla joku asustelee ja oikeessa paikassa).

Yksis olit ultrassa käynyt ja hermoillut turhaan yöllä kun kaikki hyvin pavulla oli. Hieno homma ja taas kohta pääset papua vilkuileen, kyllä oon kade noin tiheille ultrille.

Kuinka esimiehesi otti uutisen vastaan?

Sulla nuita viikkoja jo on, kohta on maaginen raja ylitetty ja saa hengähtää vähän paremmin.

Kille teillä kuulosti matka olleen onnistuneen ihana. Vaikka viikkoja sulla jo nuin paljon, meni lennotkin hyvin.

Sulle on kovin vähän tullut painoa raskauen aikana, kunpa itekki sais pidettyä nuin sievoisissa lukemissa, mutta ei tällä syömähalulla!!

Neuvolasta hyviä kuulumisia, mutta tuota valmennusta ihmettelin kohdallanne, ehkä jokin ajatuskatko kun ei aikaisemmin ole keskusteltu asiasta, mutta hyvä kun itse otit asian puheeks.

Aftis juu täällä myös maistuu tavan ruoka, ei tee niinkään herkkuja mieli, muuta ku ekä suolasia ja se on mulle outoa ku oon aina ollu makean perään enemmän. Mä kyllä syön paljon hedelmiäkin, varmaan pari kiloa on menny omenoita viikon aikana ja muut hedelmät päälle.

Meillä taitaa sitten olla np-ultra samalla viikolla kun mulla se on heti 44 viikon maanantaina.

No sulla jos on liikunta nuin jääny pois ni paino saattanu noustakin, mutta kun mä oon kuitenkin liikkunu samanlailla ku aikasemminkin koko aika, siis käyny salilla ja kulkenu pyörällä työmatkat. Mä oon kyllä muutenkin herkästi paisuvaa tyyppiä joten voin varmaan odotella lähemmäs 20 kiloa, kuten äitinikin ja miehen äiti.

Koitan kuitenkin välttää mitää ylimäärästä ja liikkua, mutta ku tää ruokahalu on mitä on!

No omassa navassa ei oo oikein mitään uutta, rinnat on vähemmän arat nykyään ja mahakin alkaa asettumaan, ei enää niin kauheesti iltasin turvoksissa. Väsyttää aika ajoin edelleen paljonkin, mutta vielä on pärjätty päivät töissä. Viikon päästä ois neuvola ja siellä jos kuulis ne sydänäänet ja sitten reilun parin viikon päästä ultra.

Meille on vieraita tulossa nyt oikein urakalla joten aika menee varmasti aikas nopeaan tuonne neuvolaan ja ultraan, toivottavasti ainakin!!

Nyt iltapalalle ja unten maille.

vilkutuksia kaikille!

käärö rv9+4

Vierailija
18/54 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valmistaudutaan kauden megajuhliin eli Halloweeniin... ilta meni naamiaistarvikekaupassa peruukkeja ja pukuja sovitellen ja kyllä oli taas hauskaa :)

Kiitos Q! Kyllähän se on mukavaa kun muistat :)

Kille, hyvä että siellä on kaikki kunnossa... kurjaa, kun sijaiset ei tiedä missä mennään, mutta pääasia on että sait asiat selville... Mulla on siitä onnellinen tilanne, että omalla esimiehellä on pitkät ja kovat lapsettomuushoidot takana ja niistä palkintona kolmevuotias poika eli hyvin lämpimästi onnitteli ja totesi heti, että vauva on nyt etusijalla...

Aftis, kyllähän sä tänne rapakon taakse ehdit vielä moneen kertaan... jos et ennen vauvaa niin ainakin sitten vauvan kanssa. Ihan normaaliahan se on ettei millään meinaa uskoa olevansa oikeasti raskaana ja vieläkin se on hetkittäin vaikeeta ihan oikeesti siihen uskoa, vaikka rintaliivitkin on jo joutunut vaihtamaan isompiin ja farkkuja ei ole enään aikoihin saanut kiinni... ultran jälkeen aina hetken asia tuntuu todellisemmalta ja sitten taas mieleen hiipii epäilyksen poikanen.

Käärö, Mun esimies otti asian tosi hyvin, kuten jo Killellekin vastailin... mun esimiehellä on itsellään pitkä lapsettomuustausta ja ymmärrystä siis riittää... Mullakin tais rintojen yletön arkuus alkaa helpottamaan tuossa yhdeksännen tai kymmenennen viikon tienoilla... onhan ne vielä etenkin öisin kipeät, mutta paljon vähemmän... Kyllä se neuvola sieltä pian tulee ja varmasti ne sydänäänetkin saadaan siellä kuuluviin ja eihän sullakaan enää pitkää matkaa ole siihen maagiseen 12 viikon rajapyykkiin ;)

Vilkutuksia kaikille, jotka jäivät mainitsematta!

ON: Ei juuri mitään uutta... yläselkä on ihan sairaan kipee, mutta se johtunee hormonaalisista muutoksista ja oon sitä yrittänyt hoivailla lämmöllä ja jäällä. Onhan mulla muutenkin selkä aina kipeenä, mutta yöt olis kyllä mukavaa saada nukuttua... Äiti vouhottaa mummin kanssa ihan superina ja ostelee ja ompelee kaikenlaista ja on jo mulle lähettänyt lehtiä ja kirjoja ja äitiysvaatteita... kun eihän täältä rapakon takaa kaupasta mitään saa ;) Vouhottakoot nyt kuitenkin ihan rauhassa, onhan nekin tätä jo toista kymmentä vuotta odottaneet...

T.Yksis ja papu rv11+2

Vierailija
19/54 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin Killalle lämmin halaus. Kamalan epäreilua, että jouduitte taas pettymään. Voimia teille!

Aftis, kyselit mun voinnista, niin onhan tässä ollut ongelmaa jos jonkunmoista. Vuodon kestossa ja määrässä taidan vetää ainakin enskojen pohjat. Sitä tuli ihan lorisemalla välillä ja yhteensä 11 viikkoa jatkuvasti. Se saikin tosi varovaiseksi, ja oon ottanut rauhallisesti ihan kokoajan oikeastaan. Ja olen ihan äärettömän onnellinen, että näin pitkälle on päästy! Mullakin muuten urheilut loppui raskauteen. Hyvä kun pystyn hidasta kävelyä harrastaa :) Laihduin ihan tikuksi, kun lihaksia lähti. Ehtiipä sitä taas rehkiä myöhemmin! Tsemppiä ultran odotteluun!

Hellikki, kivan tavan keksit, millä ilmoitit raskaudesta isovanhemmille!

Tintille tervetuloa tähän pinoon!

Biancolle vilkutusta! Sulta kuullaankin sitten ekat vauvauutiset!

Tuutimari, mulla oli eka neuvola 8+6. Viikko 10 on ihan normaali aika kanssa, kun sullakaan ei varmaan ole sitä ekaa neuvolalääkäriä. Ainakin täällä oli silleen, että kun on käynyt alkuraskauden ultrassa niin seuraava tutkimus on np-ultra. Teilläpäin voi tietysti olla toisinkin.

Dese, tsemppiä ultran odotteluun!

Yksis, kiitos pinon päivityksestä. Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin. Ja kiva, että suku on innoissaan teidän vauvasta!

Käärö, mä oon kanssa makean perään normaalisti, mutta vasta tässä viime viikkoina on alkanut taas karkit ym. maistua. Alkuraskaudessa en juonut edes mitään mehuja enkä syönyt oikein mitään missä on sokeria. Kiva, että sulla on ohjelmaa tiedossa niin menee aika nopeampaa.

Kille, meille annettiin perhevalmennusajat jo joskus viikolla 15! Mutta taas esim. d-vitamiinista kysyin itse äitipolilla. Niin ne terkat unohtelee asioita! Saitko siis neuvolasta myös synnytysvalmennusajat? Munkin tarvii niistä varmaan kysyä ensi viikolla neuvolassa. Menisin mieluummin aika aikasin ennekuin maha on jättikokoinen. Kiva, että oli onnistunut matka!

Sitten ne omat kuulumiset: Ihanaa ihanaa, meille tulee tyttö ja poika!!!! Kaikkia yhdistelmiä tietysti hehkuttaisin yhtälailla. Tämä on erityisen ihanaa siksi, että oon mielessäni ajatellut sukupuolten olevan juuri näin (a poika ja b tyttö) jo ekasta ultrasta asti. 4d oli Tapio Kurjella, eikä ole häntä turhaan kehuttu palstoilla. Ihanaa käydä lääkärillä, joka tuntuu oikeasti välittävän. Julkisella kun on aina eri lääkärit ja hoidetaan niinkuin potilasta eli vain sairautta, ei ihmistä. Saatiin iso kasa kuvia ja puolen tunnin dvd. Pojasta saatiin upea kasvokuva myös, ja hän on aivan mun isän näköinen! Tytön kasvot oli huonommin näkyvillä. Painoarviot muistaakseni jotain yli 700g tytölle ja noin 800g pojalle. Eli hyvin kasvavat. Ja muutenkin kaikki oli hyvin. Poika oli jo ankkuroinut päänsä aika syvälle lantioon, ja lääkärin mukaan tuskin enää kääntyy. Eli sikäli olisi mahdollista aikanaan synnyttää normaalisti.

:) Vannis ja vintiöt (25+1)

Vierailija
20/54 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kyllä niin kiireinen viikko, ettei hetkeen ole moista näkynyt. Voi olla, että kuvittelen kaiken, mutta olo on tuntunut jotenkin normaalia väsyneemmältä. Tämä tietty vaikuttaa työjuttuihin, parina päivänä olen " juuri ja juuri päässyt riman yli" . Ei ole lapset onneksi ihmetelleet laiskottelevaa opettajaa. :D

Yksis: Halaus hyvistä ultrakuulumisista. Oli varmasti helpottavaa kuulla ja kaiketi nähdäkin kaiken olevan hyvin. Ja maanantaina pääsette taas papua ihailemaan, jippii! Hyvä juttu, että esimiehelle kertominen sujui hyvin. Olen nyt jo (tiedän, että on todellakin aivan liian aikaista...) miettinyt/murehtinut esimiehelle kertomista. Meillä on töissä nyt meneillään oikea plussa-aalto. Jos uskallan laskea itseni mukaan, on työpaikkamme 13 naisesta 3 raskaana. Ja meillä koulumaailmassa tuo sijaisten saaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu, mutta kuitenkin aivan ehdottoman pakollinen. Jos kaikki menee kaikilla hyvin, on ensi keväänä ja syksynä tarvetta kolmelle sijaiselle. Onneksi rehtorimme on pari vuotta sitten tullut itse ensi kertaa isäksi ja on varmasti iloinen kaikkien puolesta, jotka vastaavan onnen saavat kokea.

Käärö: Pääsit kyllä neuvolaan todella aikaisin. Eikä siihen seuraavaankaan enää pitkä aika ole. Itse kävin eilen aamulla vaa' an päällä lukemia hämmästelemässä, koska olin varma, että viime aikaisella syömisellä ei voi olla kuin yksi vaikutus. Mutta yllätys olikin suuri, kun paino oli pudonnut kilon. Voin siis hyvällä omalla tunnolla jatkaa mielialasuklaan syömistä. Jaksamista vieraiden kestitsemiseen!

Kille: Matkanne kuulostaa oikein kivalta. NYC on ollut tässäkin perheessä aina haaveena, mutta vielä ei olla sinne saakka päästy. Ensi kevättä tässä vähän mietiskelin sillä silmällä, mutta saas kattoo nyt. Kiva, että neuvolakuulumiset olivat hyviä. Olet selvinnyt melko pienellä lisäkilomäärällä, viikkoja kun on kasassa kuitenkin jo oikein mukavasti. Voisi kuvitella, että oma olokin pysyy parempana, jos ei kiloja tarvitse aivan älytöntä määrää mukanaan kantaa.

Afternoon: Mustakin tuntuu, että pahin turvotus alkaa olla tällä erää ohi, tai sitten olen vaan tottunut siihen. Kiva, että eka neuvola meni hyvin. Olishan se hirveetä, jos eka visiitti olisi kamalaa. Miten sinne sitten enää koskaan haluaisikaan mennä. Ei ole sullakaan enää pitkää aikaa ultraan. Eiköhän se sydämen pumputus silloin jo kuulu... :D

Vannis: Ihania uutisia ultrasta, jippii! Tuntuu varmasti erilaiselta odottaa vauvoja, jotka on nähnyt jo ihan oikeasti. Joko on kuvat liimattu jääkaapin oveen?

ON: Neuvola on sitten varattu, aika on kylläkin vasta marraskuun alkupäivinä. Terkka oli sitä mieltä, että silloin saadaan ainakin sitten sydänäänet kuulumaan. Oli jotenkin ihanaa saada onnitteluja vauvan johdosta (siitäkin huolimatta, että se on hänen työnsä). Tuntui jopa hetken siltä, että olen ihan aikuisten oikeasti raskaana. Muutenhan tämä on vielä tällaista mutu-juttua. No, onhan ne pari testiä todistusaineistoa, mutta kuitenkin... Tiistaina oli alamaha ihan eri tavalla kipeä, tai siis tätitavalla. Olin siis kuin maani myynyt, koska pelkäsin niin kovasti kaiken päättyvän. Mitään ihmeellistä ei kuitenkaan tapahtunut, joten eiköhän kaikki ole ok. Ja ilmeisesti ne kivut kuuluvat jollain tavalla näihin päiviin. Odotan ensi keskiviikon ultraa kuin kuuta nousevaa, ja samoin odottaa miehenikin. Hän ei tosin pääse mukaan, mutta enköhän selviä siellä itsekseni. Appivanhemmat ovat tulossa viikonloppuna kylään ja nyt toivon ihan tosissani, ettei olo muutu yhtään huonommaksi. Toistaiseksi olen selvinnyt vielä hitailla aamutoimilla, mutta kyllä olo on ollut välillä oikeasti aika kurja. En haluaisi vielä paljastaa tätä salaisuutta, vasta sitten kun tiedän, ettei tämä ole pelkää toiveunta.

Oho, mun piti vaan pikaisesti kirjoittaa. Onneksi ei ole merkkimäärää rajoitettu, muuten tulisi meille grammarin neulalla rokotetuille kirjoittajille kalliiksi pitää yhteyttä nettiystäviin. No, ehkäpä tässä on tekstiä sitten muutaman päivän tarpeiksi, viikonloppuna kun passaan anoppia ja appiukkoa.

Huiskutuksia kaikille!

~dese (6+6, joka muuttuu varmasti muutaman päivän taakse päin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän