Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** ENSIKOT Lokakuussa ***

05.10.2007 |

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan odottavat!

Ensikot:

Afternoon

Kumpikin vuosimallia -73

Yritystä aloitettu kevät-kesä/2005

Hoitoja 2 inssiä - negaa, 1. ivf:n tuoresiirrosta plussa 09/2007

LA: 17.5.2007 paikka SeinäjoenKS

Dese

Ikä: molemmat vm78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 09/2005

Hoidot: Clomit ja luget. Plussa oli kuitenkin luomuyllätys.

LA: kesäkuun -08 alkupäivät

Hellikki

Ikä: minä 32, mies 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: 08/2005

Hoidot: Kaksi inssiä, joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: toukokuun -08 puolivälissä

Kille75

Kumpikin vuosimallia -75

Yritystä aloitettu syksy/2005

Hoitoja 4 inssiä, 1. ivf:n tuoresiirto nega ja 1. pas plussa 04/2007

LA: 14.12.2007 paikka Hki Nkl

Käärö

minä -83 mies -80

asustellaan pohjois-suomessa

yritystä 06/04

3 kiertoa clomeja kevät -07, simppatesti ok, verikokeet ok, aukiolotutkimus 08/07 ja sen jälkeen plussa 09/07

LA toukokuun alkupuoliskolla

Tuutimari

Ikä: minä 31, mies 32

Kotipaikka: Pohjois-Suomi

Yritys aloitettu: 10/2005

Hoidot: Clomit+ Luget, 1. Inssi 8/07 toi plussan!

LA: 15.5.08

Vannis

Ikä: minä 26 ja mies 27

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu: 03/05

Hoidot: clomeja ja 3 ivf:ää, plussa viimeisestä ivf:stä 05/07

LA: 23.1.2008

Yksis

Ikä: minä 35, mies 38

Kotipaikka: Yhdysvallat

Yritys aloitettu: Ikuisuuksia sitten

Hoidot: Kaksi inssiä (7/2007 ja 8/2007), joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: 28.4.2008

Lasketut ajat:

Kille75..........12/2007

Vannis..........01/2008

Yksis............04/2008

Afternoon.....05/2008

Hellikki.........05/2008

Käärö...........05/2008

Tuutimari......05/2008

Dese............06/2008

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vannikselle lämpimät onnittelut ihanista ultrakuulumisista... tyttö ja poika, se on sitten niinku molemmat kerralla :)

Vilkutuksia kaikille muille :) ...piti vaan tulla Vannista onnittelemaan hyvistä uutisista!

ON: Ostin tänään kaverilta Stokken tuolin, kun harvemminhan noita täällä on hyvään hintaan tarjolla... uudesta saisi maksaa pehmusteineen ja turvakaarineen liki kolmesataa taalaa...

T.Yksis ja papu rv11+3

Vierailija
22/54 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä tein siis tossa viime sunnuntaina plussa testin ja nyt olen sitten ihmetellyt ja sulatellut tätä asiaa tän viikon. Meille tehtii inssi tossa 21.9 ja saattaapa tämä olla sitten sen seuraumuksia;) Pikkasen pelottaa kun ei tiedä mitä tämän kanssa vielä käy kun se on niin alussa, mutta niin se vaan on elettävä päivä kerrallaan eikä auta pelkäillä... Olin tänään jo menettää toivoni kun vessassa pyyhkiessä tuli ihan pienen pieniä veri tuhruja muutaman kerran(ei siis joka kerta), mutta onhan minulle toitotettu, että se olis ihan normaalia. Minulla kun on aina tapana pelätä pahinta (varsinkin tässä asiassa) :/

On tämä outoa, mutta niin ihanaa!

Mutta tosiaan ilmottelen itseni nyt mukaan ja katsotaan missä mennään taas kohta:) Ensimmäinen ultra meillä olisi tämän kuun lopussa jolloin viikko olis sellanen 7+ joten vasta todella alussa ollaan:)

Terv.Sannamary

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea siis roppakaupalla ja kaikkea hyvää & tarpeellista pitkälle odotusmatkalle. Kiva saada lisää kirjoittajia tähän pinoon.

Ja ehkäpä margekin uskaltautuu tänne jossain vaiheessa....

ONapaan ei kuulu mitään kummempaa. Olo on ollut ihan kohtuullisen hyvä, mitä nyt syömättömyys aiheuttaa heikotusta ja huimausta. Mutta niin se taitaa olla kaikilla muillakin, oli sitten raskaana tai ei. Keskiviikon ultra on mielessä jatkuvasti. Mies totesi eilen, että jos keskiviikkona kaikki on hyvin, niin ehkäpä sitten uskaltaa jo alkaa odottaa ja toivoa. No, tästä kommentista ei mennyt kuin pari minuuttia niin sama herra totesi, että ehkäpä me tarvitaan uusi sohvakin, jotta me kaikki kolme sitten mahdutaan tähän loikoilemaan. Vaikka meillä siis esitetään hyvin coolia ja rauhallista eikä mukamas vielä uskalleta edes oikein odottaa, niin siitä huolimatta hankintalista alkaa olla kasassa. Listalla on mm. autorata, pleikkari (tytölle tietty pinkin värinen), uusi isompi auto, ja nyt täysin uutena ideana tämä uusi sohva. Näin siis meillä. Saas nähdä, kuinka paha sekoaminen tapahtuu, jos kaikki on keskiviikkona kunnossa. Vaikka onhan siitä vielä pitkä aika siihen hetkeen, jolloin kriittisimmät viikot alkavat olla takana.

Vilkutuksia kaikille! Kirjoitellaan taas...

~dese

Vierailija
24/54 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli unohdinkin tossa laittaa näitä meidän tietoja teille.

Ikä: minä vm 79 ja mies vm 80

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 08/05

Hoidot:Viimeisimpänä hoitona clomit,menopur,pregnyl ja inssi. Tämä oli toinen inssi joka siis tehtiin 9/07 ja siitä saatiin sitten plussa.

LA: kesäkuu 2008

Eli tässä tiedot teille:)

Terv.Sannamary

Vierailija
25/54 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Pikaisesti tulin pinoutumaan. Illat meinaa olla niin kiireisiä ettei ehdi käydä kuulumisia lukemassa saatikka kommentoimassa.

SannaMarylle: tervetuloa joukkoon mukaan. Onnittelut plussasta!!! Nyt vaan nautit olostasi.

Oon vähän viime aikoina nettishoppailut kirppiksellä. Oon ostellut kestovaippoja kirppikseltä. Ajattelin ostaa muutamia erilaisia käytettyinä ja testata mitkä sopii ja sitten ostaa niitä lisää. Oon vissiin vähän hurahtanut tähän kestoiluun. Saas nähdä kuin oikein käy sitten tosi tilanteessa. Meinataan kyllä käyttää kertiksiäkin ettei ihan fanaattisiksi aleta ;-)

Kovasti vilkutuksia kaikille!! Tulkaahan kertomaan kuulumisia. On ollut viime aikoina muillakin hiljaista.

Viimeks olin rv viikon edellä eli nyt rv 31+3

Kille

Vierailija
26/54 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Sannamary, tervetuloa tänne meidän iloiseen seuraan ja vielä kertaalleen onnittelut! Kiitokset myös päivityksestä, olen sen jo tuonne tulevaan uuteen listaan lisännyt... Pelko ja epävarmuus ovat ihan luonnollisia tunteita ja tuskinpa niistä kokonaan eroon pääseekään... jokainen kerta neuvolassa tai ultrassa kyllä helpottaa oloa ja antaa ainakin muutamaksi päiväksi varmuuden siitä, että kaikki on hyvin.

Deselle paljon onnea tulevaan ultraan! Tulethan heti kertomaan kuulumisia...

Kille siellä varustelee jo täyttä vauhtia ;) ...kyllähän se toki alkaa jo olla aikakin valmistautua pienen tuloon... mä olen tuon kestoilun kanssa vähän leiponut edestakaisin, mutta kai meille kuitenkin kertikset tulee, kun mies on niin vaippapyykkiä vastaan... on sitä mieltä että voidaan sitten olla ekologisia jossakin muussa (tai monessakin muussa) kohdassa.

Missäs Aftis, Tuuti ja Hellikki piileksii? Kääröstäkään ei ole hetkeen mitään kuulunut...

Huiskutuksia myös Vannikselle! Paljon jaksamista sinne...

ON: Mieli virkistyneenä tulin just kotiin mammajoogasta ja kyllähän se tekee todella hyvää kipeälle selälle ja muutenkin. Eilen oli sitten toinen yritys nt-ultran suhteen ja saatinhan se niska lopulta mitattua vaikkei helppoa ollutkaan (on kuulemma vilkkain vauva mitä ultran täti on koskaan nähnyt...HUI!!!) kaikki kuitenkin kunnossa ja nyt vaan odotellaan veritestin tuloksia... Huomenna olis sitten taas lääkäri ja toivottavasti tämä uusi tohtori on mukavampi kuin ensimmäinen... Kaikille tärkeimmille ihmisille on nyt myös kerrottu uutiset ja kyllähän se melkoinen yllätys monelle oli :)

T.Yksis ja papu rv12+1

Vierailija
27/54 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi tällä kertaa liiemmin lörpötellä, pikaisesti vaan rustaan OmanNavan kuulumiset.

Tänään oli siis ultra ja kaikki oli kuten tässä vaiheessa pitääkin olla. Nyt on siis ensimmäinen etappi saavutettu. Pituutta pikkuisella oli peräti 10,2mm ja iäksi tarkentui 7+2. Voitte vaan kuvitella, millainen helpotuksen huokaus kuului, kun lääkäri kehui pikkuisen sydämen sykettä. Ehkäpä tähän asiaan voi sitten vähitellen jo uskoa. Tietysti edelleen eletään sormet ja varpaat ristissä ja toivotaan, ettei mitään pahaa tapahtuisi. Oman gynen kommentti siihen matka-asiaan oli hyvin yksiselitteinen: malaria-alueelle ei pidä lähteä, ellei ole ihan välttämätön pakko. Ja eihän se lomamatka mikään pakko ole... No, ehkäpä vaihdamme matkakohdetta johonkin turvallisempaan vaihtoehtoon, mikäli sellaisia vielä joululoman ajaksi löytyy.

Huiskutuksia kaikille! Palaan paremmalla ajalla kommentoimaan.

~dese onnesta mykkyrällä~

Vierailija
28/54 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelu jäänyt vähän vähemmälle, kun unentarve on ihan merkittävästi kasvanut viime viikkoina ja olenkin suosiolla painunut pehkuihin heti ysin jälkeen. Ehkä näistä reiluista yöunista johtuen väsymys ei ole päässyt sitten päivällä vaivaamaan.

Ihania ultrauutisia täällä: onnittelut Vannikselle sekä-että-parivaljakosta :) Saako udella paljonko 4d-ultra maksoi? Vähän himottaa, ehkä sitten aikanaan mekin...

Ja Yksis on ehtinyt ultraan parikin kertaa papua ihailemaan. Kiva, että kaikki on kunnossa. Aikamoinen vilpertti sulla masussa kuulostaa olevan.

Ja desekin kävi tekemässä sinunkaupat ekaa kertaa pikkuisen kanssa. Onnea pajon hyvistä uutisista -on se vaan mieletön tunne :)

Sannamarylle onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon mahtavaan! Me kaikki ollaan eletty läpi nuo samat innostuksen ja epävarmuuden sekaiset ekat viikot -onnea vaan kovasti odotusajallesi ja muista, ettei asiat huolehtimalla parane (paraskin puhuja...)

Vilkutukset myös muille piipahtaneille; komeilla viikkoluvuilla porskuttava Kille oli ainakin käväissyt.

ON. Olo jatkuu hyvänä ja hyvä niin. Nyt osaan jo nauttia tästä oireettomasta raskaudesta. Aina silloin tällöin iskee pieni epäluulo, että voiko tämä sujua näin hyvin, mutta rauhoitti kuulla, että raskauteni tuntuu olevan kopio äitini raskauksista.

Viime viikolla kävin ensimmäisen kerran neuvolassa: terkkari oli mukava, vaikkakin rivien välistä luin, että tulee olemaan tiukka pakkaus mitä painonnousuun tulee. Ja jos siinäkin kuljen äidin jalanjäljillä, niin alussa mennään ylös ja lujaa... Viime viikkoon mennessä puntari näyttikin jo kahta lisäkiloa, ou jee. Hemppa ja verenpaine oli ok, muutenkaan mulla ei neuvolatädin ihmetykseksi ollut mitään valittamista. Seuraavan kerran tavataan sitten marraskuun puolivälin jälkeen.

Positiivinen uutinen oli se, että pahainen kotikuntamme tarjoaa ruhtinaalliset kolme ultraa. Ensi viikolla on siis toinen varhaisultra ja lokakuun lopulle varattuna np-ultra. Rakenneultra tietty sitten aikanaan. Eihän näillä Yksiksen ultravisiiteille vielä pärjätä, mutta ihan kivasti kuitenkin.

Nyt hetkeksi telkkarin ääreen ja sitten nukkumaan. 0/

helli (rv 9+5 tai jotain sinnepäin)

29/54 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tämä aika nyt näin siivillä kulkee, en ole täälläkään pahemmin ehtinyt piipahtaa... :)

Sannamary: paljon ONNEA plussasta! Se on ihmeellinen ja samalla hämmentävä tunne. Muista nauttia tilanteesta, minä ainakin huolehdin ja murehdin liikaa tulevia. Pitää vain ajatella ettei ne asiat murehtimalla muuksi muutu ja uskoa lujasti, että kaikki menee hyvin!

Yksis: hienoja ultrakuulumisia sulla ja mahtavat viikot sulla jo menossa!

Dese: onnittelut ultratuloksista! Ihana tunne se on, asia konkretisoituu oikein kunnolla. Me lähdettiin miehen kanssa suoraan ekasta ultrasta syömään hienoon ravintolaan ja olin niin yhtä hymyä että... :) Vaikkakin on huolestunut, että meneekö kaikki hyvin, silti ajattelen etten pitkään aikaan ole ollut näin onnellinen.

Vannis: sinä jo hyvillä viikoilla porskutat! Ja tyttö ja poika, kuinka ihanaa! Tsemppiä sulle, että pääsette vielä monta monta viikkoa eteenpäin!

Hellikki: samanlaisen iloisen uutisen minäkin neuvolasta sain, että kotikunta tarjoaa erikoislääkärin ultran kaksi kertaa raskauden aikana (nt- ja rakenneultra).

Vilkutukset myös teille kaikille muille ihanille enskoille!

ON: neuvolassa käyty ja ihanat vahvat sydänäänet kuului. Seuraavaksi nt-ultra parin viikon päästä. Olo ollut hyvä ja päässyt palailemaan " normaaliin" rytmiin, eli sohva ei kutsu enää niin kovasti ja yökkiolo helpottanut. Töissä olen kertonut vain muutamalle lähimmälle työkaverille, muille kertomista odottelen vielä muutaman viikon. Vaikka kyllä tässä alkaa tähän uskomaan päivä päivältä enemmän itsekin!

tuutimari ja pieni 10+3

Vierailija
30/54 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan ollut hulinaa taas viime päivät, mutta onneksi on viikonloppu...

Dese, ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin. Se on kyllä aivan uskomattoman ihana tunne nähdä se pieni sydän sykkimässä :) Nyt vaan nautiskelemaan raskaudesta...

Hellikillä on ollut iltaisin väsynyt ja pakko on myöntää, että jos ei päikkäreitä ehdi nukkumaan niin edelleenkin nukkumatti kutsuu jo melko varhain myös täällä... Tulehan kertomaan kuulumisia ensi viikon ultran jälkeen :)

Tuutimari, hauskaa että vointi alkaa paranemaan ja väsymyskin helpottaa. Kohtahan se on sielläkin jo ne maagiset 12vkoa täynnä...

Vilkutuksia myös muillekin enskoille!

ON: Uusi lääkäri osoittautui erittäin mukavaksi ja miellyttäväksi ja kuten Hellikilläkin oli aika tarkka tuon painon suhteen ja saahan sitä ollakin kun on painoa jo omasta takaa... Saatiin lääkäriltä lähete perinnöllisyysneuvojalle ja ensi viikolla mennään sitten juttelemaan erilaisista todennäköisyyksistä ja kyllä ainakin nyt tuntuu siltä, että olishan se lapsivesitutkimus ehkä hyvä tehdä, kun sitä kerran tarjotaan... eihän siitä haittaakaan ole ja riskitkin on loppujen lopuksi todella pienet. Mitään hälyyttäväähän ei mistään ole toistaiseksi löytynyt, mutta kun ikää on kohta jo 36-v... Keisarileikkauskin on nyt sitten selvä. Meidän OBGYN oli sitä mieltä, että komplikaatioriski ei ole sen suurempi kuin normaalissa alatiesynnytyksessä, ne komplikaatiot on vaan erilaisia... eli sanoi jo että katsotaan sitten sitä sektioaikaa lähempänä jos edelleen tuntuu siltä etten alakautta halua synnyttää... Kyllä helpotti :) Onko muuten kellään muulla hillitöntä pelkoa alatiesynnytykseen?

Tulipahan taas omanapaista tekstiä... Hyv' ' viikonloppua kaikille!

T.Yksis ja papu rv12+5

Vierailija
31/54 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa täältä!

Dese: kivoja kuulumisia ultrasta!!! Nyt on yksi etappi takanapäin. Yritä olla murehtimatta liikoja.

Tuutimaari oli kuullut sydänääniä. Mahtavaa!

Ja hyvä Yksis, että sait nyt mukavan lääkärin, ei tartte kellään " mutru-naamalla" käydä. Näinkin, että olit kyselleyt lapsivesitutkimuksesta. Me varmaan mentäisiin kanssa jos olisi ehdotettu erikseen tai tarjottu. Riskit keskenmenoon sen takia ovat kuitenkin niin pienet. Kyselit onko kellään pelkoa alatiesynnytykseen. Mulla ei oikeastaan ole mitään pelkoa sen suhteen. Toisaalta odotan sitä jo innolla. Mutta hyvä, että lääkärisi otti pelkosi vakavissaan ja saat valita itse.

Omaan napaan ei kummempia. Jostain syystä eilen päivällä oli supistuksia melko paljon. Otin sitten illalla ihan rauhallisesti ja tänäänkin. Tänään supistuksia ollut paljon vähemmän. Masuasukki liikuskelee ja potkii melko paljon ja välillä se tuntuu tosi hassulta. Miestä naurattaa liikkeet, kun kokeilee niitä; koko vatsaa velloo välillä. Ens viikolla olisi taas neuvola.

Pikku hiljaa olokin tulee vähän kömpelöksi. Kyykistyminen alkaa olla tosi hankalaa.

Ainiin piti vielä kommentoida, ettemme aio olla fanaattisia kestovaippojen käyttäjiä. Käytetään varmasti kertiksiäkin, matkoilla ja muutoinkin jos laiskotuttaa. Mutta tarkotus olis kuitenkin edes kokeilla ja käyttää ainakin kotona kestovaippoja. Ans kattoo kuinka homma lähtee sujumaan ;-)

Nyt hyvää yötä kaikille rakkaille enskoille!

Kille rv 32+1

Vierailija
32/54 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kertoilemaan hieman kuulumisia, vaikka niitä ei oikeastaa hirveästi ole. Eli minua on tänään sitten koeteltu taas pienellä veren vuodolla. Uskon, että se voi olla peräisin vain limakalvoilta, mutta se kuitenkin pelottaa. Mullahan oli tossa ihan ensimmäisillä viikoilla(vaikka ei tässä vieläkään kovin pitkällä olla 6+2 ehkä)kanssa verenvuotoa, mutta se loppui onneksi sellasen viikon jälkeen. Nyt sitten tänään taas, mutta se näytti jo loppuvansuht nopeasti ellei sitä sitten myöhemmin tule taas... Täytyy varmaan taas tässä illan mittaan tehdä ihan vaan varmuuden vuoksi se raskaustesti, että sais hieman helpotusta oloon kun pelkää sitä keskenmenoa niin paljon. Olen kuullut kuitenkin, että keskenmenossa tulis sitä verta ihan kunnolla ja sen kyllä tuntisi jos se se keskenmeno olisi? Onko teillä asiasta tietoa enemmän?

Tää alkuraskaus on kyllä sen verta jännittävää aikaa kun ei tiedä mitä odottaa. Hieman päälle viikon päästä olisi sitten ensimmäinen ultra jos siihen asti päästään.Sillon saisi ainakin tietää onko kaikki kunnossa vai ei. Tuntuu, että aika menee niin hitaasti kun odottaa jotain tapahtuvan...Seuraava odotuksen kohde on siis tämä tuleva ultra:)

Taidan jatkaa tässä illan viettoa. Vilkutuksia kaikille enskoille! :)

Terv.Sannamary

Vierailija
33/54 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, lomaviikko alkoi vihdoinkin. Vaikka töissäkin on oikein mukavaa, on kuitenkin ihanaa aloittaa aamu hitaasti ja rauhallisesti ja pomppia pyjamassa vaikka koko päivä. On mulla kyllä töihin liittyvää tekemistä niin paljon (mm. kokeiden ja tarinoiden tarkistamista), ettei tässä ihan kokopäivälaiskottelijaksi voi ryhtyä. Mutta tänään maanantaina aion kyllä vaan olla ja nautiskella.

Kille: Ai, olet kestovaippailuun hurahtanut. Kerrothan sitten aikanaan kuinka se sujuu. Itse olen vähän kahden vaiheilla, mutta meillä mies on ehdottomasti kertisten kannalla. Hän haluaa kuulemma päästä sotkusta aina kerralla eroon eikä säilytellä likaisia vaippoja pyykkikorissa. Meillä on tosin aikaa vatvoa asiaa vielä edes takaisin monen monta kuukautta. Toivottavasti masuasukkisi rauhoittuu sen verran, ettei enää supistelisi. Tulethan taas kertomaan neuvolakuulumisia. On kiva kuulla/lukea, miten raskaus tuossa vaiheessa etenee.

Yksis: Olen yrittänyt jo monena päivänä päästä liikkeelle ja lähteä salille johonkin rauhalliseen jumppaan, mutta katin kontit. Sohva vetää puoleensa niin kovasti, että voin vain haaveilla mammajoogasta tms. Täytyy yrittää siis vielä kovemmin, koska sun kokemuksen mukaan se tekee ilmeisen hyvää. Hyvä, että uusi lääkäri oli mukavampi. En ole oikeastaan liiemmin miettinyt tuota synnyttämistä, tai siis ainakaan nyt kun sitä ehkä vähitellen oikeasti uskaltaisikin miettiä. Pieni peruspelko on olemassa, myönnän. Voi olla, että se tunne vielä häviää näiden kuukausien aikana. Itse ehkä ajattelen enemmän sitä synnytyksen jälkeistä tilannetta ja etenkin sitä, kumman (alatie vai leikkaus) jälkeen toipuu nopeammin. En todellakaan haluaisi olla viikkotolkulla kipeänä.

Hellikki: Kiva kuulla, että olosi on jatkunut hyvänä, vaikka väsymystä onkin ilmassa. Mun gyne sanoi viime viikolla, että väsymys saattaa jatkua aina tuonne rv 16 saakka, joten nyt voi ihan luvan kanssa olla " syysväsynyt" , poltella kynttilöitä ja lepäillä makuuasennossa. Kerroin jo miehellenikin, että se on lääkärin määräys olla tällainen sohvaperuna.

Tuutimari: Kiva kuulla sinustakin. Ihanaa, että olet kuullut jo pienen sydämen äänetkin. Se varmasti helpottaa tätä ikuista jännittämistä.

Sannamary: En osaa kyllä sanoa mitään faktatietoa tuohon vuotoasiaan. Ilmeisesti se(kin) on hyvin yksilöllistä eikä välttämättä tarkoita mitään pahaa. Se vaan kuuluu joissakin alkuraskauksissa asiaan. Näin olen jutun itse ymmärtänyt. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ja jaksamista ultran odottamiseen.

Huiskutuksia myös kaikille muille!

ONapaan ei kuulu mitään uutta. Olo on oikeastaan tällä hetkellä tosi hyvä. Olotila kyllä vaihtelee lähes päivittäin. Välillä on ihan " normaali" olo ja seuraavana päivänä voi olla taas ihan järkyttävää. Syömisen skippaaminen tai unohtaminen (välillä kun ei tee mieli mitään) voi tosin olla " kohtalokasta" . Olin perjantai-illan yksin kotona enkä muistanut lepäämisen ohessa syödä mitään. Kun tajusin, etten ollut syönyt mitään lounaan jälkeen ja oli jo ilta, päätin tahdonvoimalla tehdä itselleni pari voileipää. Pääsin keittiöön saakka ja sain leipätavarat pöydälle ja sitten alkoi hirveä huimaus. Ei siinä auttanut muu kuin pistää pitkäkseen keittiön lattialle ja nostaa jalat kohti kattoa. Olo onneksi helpotti eikä tarvinnut loppuiltaa keittiössä makoilla. Sain leivätkin loppujen lopuksi tehtyä, se vaati tosin muutaman levähdystauon lattian rajassa. Mies oli ihan hermoheikko, kun kerroin sille tästä episodista. Se yritti jo kehitellä jonkinlaista muistutusjärjestelmää, etten unohtaisi syömistä. No, ehkäpä sitä itsekin oppi tuosta yhdestä kerrasta.

Aurinkoista viikon alkua kaikille! Kirjoitellan taas...

~dese rv 8+0

Vierailija
34/54 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain ilmoittautumaan hengissä olevaksi, mutta kun meillä on ollut vieraita viime viikon maanantaista asti ja edelleenkin vieraita, tosin vielä nukkumassa.

Oma olo on ollut hyvä, vessassa joutuu varsinkin yöllä ramppaamaan ja nälkä on aina aamuyöstä ja muutenkin hyvin usein pitää syödä. Muuten olossa ei kummempia, päätä särkeny, mutta varmaan nuista verenpaineista johtuu samoin kuin oudot heikkous/huono-olo kohtaukset silloin tällöin.

Neuvolassa kävin viime torstaina ja siellä se pienen sydän sykki niin kovasti, että aivan oli ihana tunne. Mies oli mukana myös ja pääsi näin ollen jakamaan kanssani tuon ihanan ensimmäisen kerran.

Muuten neuvolassa olikin sitten vähän asiat muuttuneet, pissassa valkuaista joten tänään vein uuen näytteen(siksi vapaapäivänä jalkeilla jo nyt) ja verenpaine se vaan nousee. Neuvolatäti sanoi etten loppuun asti tule töissä olemaan.

np-ultra ois sitten ens maanantaina jota kovasti ootamme, että päästään pikkusta kattomaan. Mihinkään seuloihin emme taho, vaan otamme vastaan sen mitä meille on tullakseen. Sykkeet puhuu tytön puolesta,mutta oma tuntemus vielä pojan..

Kerroimme sitten neuvolan jälkeen omille mummuillemme ja sukulaisille ja muutamalle kaverille, kovin onnellisilta kuulostivat kaikki.

Töissä kerroin myös eilen pomolle ihan tuon verenpaineen takia ja jos sen vuoksi joudun saikulle jäämään yllättäin. Ja eipä tätä mahaa enään oikein piiloonkaan meinaa saaha normaalien vaatteiden kanssa, en tiedä kuinka se näin on kasvanu.

Onnea ja tervetuloa Sannamarylle! hyvin tuttuja ovat tunteesi. tuohon vuoto asiaan en oikein osaa sanoa mitään kun mulla ei oo minkäänlaista vuotoa ollut.

Dese ainakin oli käyny ultrassa kattomassa pikkasta, onneks olkoon ensimmäisestä etapista.

Yksis saanu mukavemman ja asiakasta kuuntelevan lääkärin.

Kille polskuttaa Vanniksen kanssa ja isoilla viikoilla.

Muillekin heilutuksia, tuun paremmalla ajalla teille kommentoimaan ja jutteleen lisää jahka tää meno täällä rauhottuu.

Nyt vielä pötkötteleen ja ootteleen koska muut herää.

Hyvää syksyä!

käärö rv11+2

Vierailija
35/54 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin nyt sitten ilmoittautuisin tänne puolelle kun sain uuden nettiliittymän ja palstailu taas onnistuu =) Vilkutusta o/ vaan kaikille vanhoille ja uusille tutuille. Hetken taas kestää että pääsen juttuihinne mukaan..

....joten oma napaista tekstiä tiedossa eli viikkoja on kasassa 8+6. Ensimmäisen kerran pientä helmeä käytiin katsomassa viikko sitten klinikalla ja kyllähän se itku pääsi kun pienen sydämen näki läpättävän. Kokoa helmellä oli 14,5mm joka vastasi viikkoja ja la olisi 28.5.

Eilen oli ensimmäinen neuvola, kaikki näytti muuten hyvältä paitsi vaaka lukema (+4kg¿apua!). Olo on ollut ihan hyvä lievä ällötyskin vähenemään päin ja päikkärit pitää/ saa ottaa =). Mutta vatsan turvotus on kuin tynnyrillä joka on jatkunut melkein punktiosta lähtien (lievää hyperiä). Tuntuu että kaikki ruoka turvottaa ja meinaa närästääkin. Olisiko kenelläkään vinkkejä olotilan helpottamiseen? Kaikki närästystä aiheuttavat olen yrittänyt jättää pois ja jogurtteja ym. vatsaa helliviä lisätä. Tietysti liikunnan loppumisella on vaikutuksensa ja neuvolan tätikin yritti lohdutella että kyllä se paino tästä tasaantuu. No en kauheasti jaksa stressata inhottaa vaan kun olo on niin pökkelö ja omat vaatteet ahdistaa.

Tiedot vielä:

Ikä: molemmat-78

kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 02/06 ¿totisemmin¿ ja hoidot 02/07

Hoidot: yksi inssi 06/07-nega ja ICSI 08/07 toi plussan!

LA: 28.5

Hyviä vointeja kaikille palailen kommentoimaan paremmalla ajalla.

hapö ja helmi rv8+6

Vierailija
36/54 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan tuota Hapöa ja siirryn varovaisesti tänne¿Onhan tätä odotettukin, mutta yhä tämä on niin uskomatonta! Masuasukkihan sai alkunsa yllättäen ihan luomusti (joka tapauksessa se olisi ollut yllätys!). Syyskuussa tosin tehtiin aukiolotutkimus, mutta muut hoidot jäikin sitten suunnitteluasteelle.

Täällä mennään päivä kerrallaan ja nautitaan kaikesta tästä ihanasta! Tänään käytin ultrassa ja pieni aarre siellä oli! Vastasi viikkoja eli 6+3 ja normaalilta näytti, niin kuin näin alussa on. Aarteella oli ollut tosin kaveri matkassa, mutta se ei ollut jaksanut kasvaa ja oli surkastumaan päin.

Muuten olo on väsynyt ja päiväunia on kyllä tullut vedeltyä. Mies hiukan ihmettelee, kun akka ei lenkillä edes jaksa käydä ;) Mutta olkoon se sallittua! Hiukan myös ällötystä ilmassa, mutta odotettuja on kaikki oireet!

Mun tiedot olisi tässä:

Ikä: olen 25 ja mies 26

Kotipaikka: Hämeessä asutaan

Yritys aloitettu: 05/06

Hoidot: clomit ja puregon, 09/07 aukiolotutkimus-> luomuplussa!

LA: Kesäkuun puolivälissä

Kaikille halauksia, ihana olla teidän kanssa!

-marge ja aarre-

Vierailija
37/54 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun pakko juoruta niille, jotka eivät vielä ole huomanneet... Buumi on plussannut!!!!

Kille, otathan rauhallisesti jotta supparit pysyy aisoissa... Taisin jo jossakin välissä kommentoidakin tuota kestovaippa-asiaa ja me taidetaan kyllä mennä kertiksillä kun mies ei halua vaippapyykkiä nurkkiin...

Sannamarylle jaksuja tiputtelun kanssa... toivottavasti menee ohi ja vaikka vaikeaahan se on olla huolehtimatta, niin yleistähän se pieni tuhru on alkuraskaudessa...

Dese siellä nautiskelee lomasta... mun täytyy tunnustaa, että ainoa syy miksi saan itseni kammettua sinne joogaan on se, että pääsen sinne aamupäivällä. Illalla ei kyllä meikäläisestäkään olisi enää mihinkään jumppiin lähtemään...

Käärökin laukkaa yöt vessassa... sama vika rahikaisella eli välillä tuntuu, että vessassa tulee käytyä tunnin välein myös öisin :( Ihanaa, että olitte päässeet kuuntelemaan sydänääniä! Onnea tulevaan np-ultraan ja toivottavasti saat verenpaineet pysymään kurissa...

Hapölle tervetuloa tälle puolelle! Ihanaa, että olitte saaneet hyviä uutisia ultrassa... Tuohon turvotusasiaan en oikein osaa muita vinkkejä antaa kuin ne perinteiset eli runsaasti hyviä kuituja, hapanmaitotuotteita ja nesteitä... Päivitin sun tiedot jo omalle koneelle ja laitan sut sitten mukaan marraskuun listaan.

Margelle myös iloiset tervetulotoivotukset! Meillähän alkaa olla jo ihan hyvä jengi kasassa... kunpa vaan loputkin lapsettomat Enskat löytäisivät tälle puolelle... Laitoin sunkin tiedot jo omalle koneelle odottamaan marraskuun alkua :) Onnittelut ultrakuulumisista ja pahoittelut siitä ettei toinen kyytiläinen jaksanut mukana...

Vilkutuksia myös kaikille muille ihkuille Enskoille! Mitenkäs Vannis jakselee?

ON: Massu se täällä vaan kasvaa huikeaa vauhtia ja eilen oli pakko antautua ja käydä ostamassa ensimmäiset äitiysfarkut... farkkujen ostaminen on muutenkin niin vaikeeta ja nyt oli kyllä vielä vaikeempaa... kokeilin varmasti sadat farkut ennen kuin löytyi yhdet kohtalaiset... Huomenna tavataan perinnöllisyysneuvoja ja varmaan sitten varataan aika lapsivesitutkimukseen.

T. Yksis jaj papu rv13+2

Vierailija
38/54 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut pitkästä poissaolosta. On vaan taas niiiiiin kiire, ettei mitään ehdi. Kämppä on kuin pommin jäljiltä ja mä vaan istun soffalla tai koneella enkä jaksa siivota. Ehkä joku päivä...=) Töissä on kiirus eikä voi hidastaa kun en ole kertonut siellä vielä....Uskaltaiskohan sitä jo ens viikolla kertoa??

käärö ¿ sydänäänet siis sielläkin kuulolla, ihanaa! Vai ennusti se että saikulle joutuisit ennen äippälomaa...Jos teillä on poika-tuntemus niin meillä on tyttö-tuntemus =) Tosi vahva sellainen =)

Yksis ¿ juttelit aikaisemmin noista sun äidin ja mummon hankinnoista vauvalle. Voih kun pääsiskin sinne rapakon taakse osteleen kaikkee ihanaa.....huoh. Ehkä mun jenkkikaverit sitten lähettelee mulle kaikkee kivaa nalle puh kamaa yms...=) Voi kun täällä takahikiälläkin olis jotain mammajoogaa tms. Täytyy kai itse rueta etsimään jotain mammajumppakasettia että tulis edes jotain liikuntaa harrastettua. Tuo sohvalla istuminen ei taida olla parasta vauvallekaan =)

Vanniksella oli ihania 4-D näkymiä. Mä en ole edes ottanut selvää saako täälläpäin 4D ultraa, tuskinpa vaan. Mikäs sun olo on nykyään? Toi on kyllä ihanaa tietää, että saatte sekä tytön että poijan!! Kerrassaan mahtavaa.

Sannamarylle onnea plussasta!! Ja jaksamista eka ultran odotteluun, se on piinallista !!

Mikäs Killen olotila?

dese ¿ ihanaa, että eka ultra takana ja kaveri nähty ruudulla =) Eikö olekin ihana tunne. Ihan viisas päätös varmaan jättää se malaria-alue väliin. Joko päätitte uuden lomakohteen? Mun tekis niin mieli kans jonnekin aurinkorannalle, kai sellaiselle ihan tavis matkalle vois lähteekin....eikö? Ja muistahan syödä tyttö hyvä !! =) Ettei tarvii lattialle enää kellistää...=)

hellikki ¿ jos sun terkkari tulee olemaan tarkka painon suhteen niin mun on sitten toista maata. Sanoi, ettei siitä painosta tarvii huolehtia, se on sivuseikka =) Sopii meikäläiselle ja tälle ruokahalulle =)

tuutimari ¿ hienoa, että sydänäänet oli kuuluvilla!! Milloin sulla on se np-ultra?

Ja hapökin oli jo pienen nähnyt ultrassa. Se on aika mullistava kokemus, eikö. Mulla ei valitettavasti ole neuvoja närästykseen ja turvotukseen ¿ sitä riittää täälläkin =), paitsi että parit omat housut mahtuu vielä jalkaan.....kauankohan...

margelle huimat onnittelut myös!! En ole tuonne toiseenkaan pinoon ehtinyt kirjoitella joten on jäänyt sinua onnittelematta. Mahtava luomuplussa!! Ihanaa että niinkin voi käydä.

Sitten OmaaNapaa: Tänään kuunneltiin sydänäänet ja kyllähän ne lopulta sieltä kuultiinkin =) Meinasin jo panikoitua siinä pöydällä, mutta kohtu lienee vähän takakenossa tai mitä lie, joten hetki piti niitä sydänääniä hakea. Mutta sieltä se sitten löytyi ja itkuhan se tuli. Piti siinä sitten autossa meikkejä korjailla että pääsin takaisin töihin. Hassua kun sitä reagoi niin vuolaasti kaikkeen.

Muuten ei ihmeempää. Elämässä kaikilla saroilla järisyttävä kiirus, joka pitäis nyt osata lopettaa. Piti se koulukin mennä aloittamaan ja tehtäviä pukkaa joka viikolle, töissä on kiirus ja koska en ole kertonut vielä tästä raskaudesta niin ei voi senkään varaan laittaa, ettei jaksaisi. Kaikenlaista muutakin vapaa-ajan harrastetta on tullut otettua harteille, joten pakko tässä on oppia kohta hidastamaan.

Mietin, että kertoisinko jo töissä asiasta.....mitä mieltä olette? Itsellä on vielä puheessa koko ajan se....¿jos¿ tämä vauva syntyy, ¿jos¿ ostetaan sitä ja tätä, jos jos...Tämä päivä toi taas tietysti vähän varmistusta. Niskapoimu on 6.11, eli sitä odotellessa sitten seuraavaksi.

Mutta kertokaahan mitä teille kaikille muille kuuluu?

Terkuin Afternoon rv10+6 (mun mies haluaa kutsua vauvaa mcbabyksi eli olkoon tässä sitten Afternoon+mcbaby =)

Vierailija
39/54 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissant tyttelit!

Ihan ekaksi Häpölle ja Margelle ONNITTELUT plussista ja tervetuloa joukkoon mukaan! Kivaa saada uusia ihmisiä, toivottavasti kaikki seuraavat teitä!

Mäkin huomasin, että Buumi oli plussannut. Toivottavasti pian uskaltautuu meidän joukkoon.

Aftis kiva, kun ehdit tulla kirjottelemaan. Mä kerroin töissä raskaudesta juuri tuon np-ultran jälkeen.

Yksis kasvattelee jo vauvavatsaa, jee jee!

Oma napa: tänään oli neuvola. Kaikki on hyvin. Sydänäänet jumpsutti hyvin ja vauveli liikuskeli vilkkaasti tapansa mukaisesti. Vatsa on kyllä välillä tosi hassun näköinen, kun se liikkuu ihan " itsestään" . Vauveli on kyllä ihanan vilkas, ei tartte ainakaan miettiä liikkeitä, kun ne tuntuu melkein koko ajan. Taitaa tulla melko vilkas vauva.

Muutaman viikon päästä varasin vielä ajan omalle lääkärille klinikalle. Kiva nähdä pikkuinen taas ultrasssa ja omaa lääkäriä, vaikka eipä siitä ultran kuvasta enää viimeksikään ilman tulkintaa saanut selvää. Synnytys alkaa pikku hiljaa vähäsen jännittämään ja lisämomenttina on vielä tuo Tehyn lakko ja irtisanoutumiset. Mies jo sanoi, että täytyiskö saunaa alkaa pesemään.... ;-)

Nyt vetäydyn tonne sängyn pohjalle. Vilkutuksia ja haleaja kaikille rakkaille enskoille!

Kille rv 32+6 (huomenna taas täyttyy viikot....)

p.s. Ja töitä enää vajaa 2 viikkoa!!

Vierailija
40/54 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on viime päivät ollut huikean upeat syyssäät. Lämpötila on parhaimmillaan kohonnut reilusti yli +25C:n ja aurinko paistaa porottaa...

Aftikselle vilkutuksia! Vaikeaahan se on päättää koska on hyvä hetki kertoa töissä ja varmasti riippuu paljon työpaikasta, esimiehestä ja työsuhteestakin, mutta itsestäni tuntui ihan hyvältä kertoa jo ennen np-ultraa omalle esimiehelle kun ajattelin että jos joku on pielessä niin ehkä sitten saa enemmän ymmärrystä poissaoloille... Hienoa, että sielläkin saatiin sydänäänet kuuluviin! :)

Kille, kurjaa on tuo Tehyn tilanne ja ihmekös jos vähän mietityttää... pakko kai niiden on kuitenkin synnytkset saada hoidettua vaikka sitten lääkärivoimin... Ihanaa, että vauva on vilkas, niin ei tarvitse liikkeitä laskea ja siitä huolehtia! Mitenkäs teidän raksa edistyy?

Huiskutukset myös muille enskoille!

Tänään käytiin sitten siellä perinnöllisyysneuvojalla ja saatiin tyhjentävät vastaukset np-ultrasta ja veriseulasta. Loppujen lopuksi lapsivesitutkimusta ei kannata tehdä koska riski sen epäonnistumiseen on suurempi (1:200), kuin riski saada downlapsi (1:4500) tai lapsi jolla on trisomia (1:8100). Seuraava etappi on siis rakenneultra rv18 ja siellä ehkä myös selviää lapsen sukupuoli. Vatsa se kasvaa täälläkin kovaa vauhtia ja on ollut pakko siirtyä äitiysfarkkuihin ja paitoihin... kyllähän ne vanhat farkut masutuubin kanssa menevät, mutta eivät vaan ole kovin mukavia...

T.Yksis ja papu rv13+3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme