Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** ENSIKOT Lokakuussa ***

05.10.2007 |

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan odottavat!

Ensikot:

Afternoon

Kumpikin vuosimallia -73

Yritystä aloitettu kevät-kesä/2005

Hoitoja 2 inssiä - negaa, 1. ivf:n tuoresiirrosta plussa 09/2007

LA: 17.5.2007 paikka SeinäjoenKS

Dese

Ikä: molemmat vm78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 09/2005

Hoidot: Clomit ja luget. Plussa oli kuitenkin luomuyllätys.

LA: kesäkuun -08 alkupäivät

Hellikki

Ikä: minä 32, mies 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: 08/2005

Hoidot: Kaksi inssiä, joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: toukokuun -08 puolivälissä

Kille75

Kumpikin vuosimallia -75

Yritystä aloitettu syksy/2005

Hoitoja 4 inssiä, 1. ivf:n tuoresiirto nega ja 1. pas plussa 04/2007

LA: 14.12.2007 paikka Hki Nkl

Käärö

minä -83 mies -80

asustellaan pohjois-suomessa

yritystä 06/04

3 kiertoa clomeja kevät -07, simppatesti ok, verikokeet ok, aukiolotutkimus 08/07 ja sen jälkeen plussa 09/07

LA toukokuun alkupuoliskolla

Tuutimari

Ikä: minä 31, mies 32

Kotipaikka: Pohjois-Suomi

Yritys aloitettu: 10/2005

Hoidot: Clomit+ Luget, 1. Inssi 8/07 toi plussan!

LA: 15.5.08

Vannis

Ikä: minä 26 ja mies 27

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu: 03/05

Hoidot: clomeja ja 3 ivf:ää, plussa viimeisestä ivf:stä 05/07

LA: 23.1.2008

Yksis

Ikä: minä 35, mies 38

Kotipaikka: Yhdysvallat

Yritys aloitettu: Ikuisuuksia sitten

Hoidot: Kaksi inssiä (7/2007 ja 8/2007), joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: 28.4.2008

Lasketut ajat:

Kille75..........12/2007

Vannis..........01/2008

Yksis............04/2008

Afternoon.....05/2008

Hellikki.........05/2008

Käärö...........05/2008

Tuutimari......05/2008

Dese............06/2008

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille!

Sannamary, tiedän just miltä se vuotaminen tuntuu... Jonkunlainen trauma siitä taisi jäädä. Mutta mullahan on kaikki kuitenkin mennyt hyvin, vaikka tuli paljon enemmänkin kuin pelkkää tuhrua.

Häpölle ja Margelle myös onnea! Ja Buumille onnea ja tervetuloa tänne heti kun siltä tuntuu!

Kille ja kestovaipat :) Kestoilua kyllä harrastetaan kaksostenkin kanssa, mutta meillä tuskin ainakaan heti. Ehkä sitten kuivaksiopetteluvaiheessa. Hassua, että uskaltaa jo ajatella niinkin pitkälle! Ihanaa, että teidän vauva on vilkas tapaus, eipä tarvii hermoilla ja kuulostella liikkeitä. Mullakin kyllä vauvat liikkuu vähän väliä, ja selvästi reagoi liikkumisiin ja syömisiin. Ainakin luulen usein erottavani kumpi on kumpi, mutta ihan varma ei voi aina olla.

Deselle isot onnittelut ultranäkymistä! Toivottavasti löytyy uusi kiva lomakohde jouluksi.

Hellikki, kaksos-4D maksoi noin 190e. Yksöshinta on halvempi, olisko 140-150e. Hinnat on Felicitaksen sivuilla, kohdassa yksityiskoht. uä. Se oli kyllä kiva kokemus, kun mieskin sai ja kehtasi kysyä kaiken mitä halusi eikä ollut kiire mihinkään. Aikaa oli varattu 1,5 tuntia! Kolme ultraa on kyllä ruhtinaallisen paljon, monissa paikoissahan tarjotaan vain yksi.

Tuutimari, onnea sydänäänistä ja kohtahan se on taas ultrakin :)

Yksis, hienoa että uusi lääkäri on mukava. Sun kirjoituksesta havahduin siihen, että en ole oikeastaan miettinyt synnytystä oikein ollenkaan. En mitenkään käsitä, että miten nuo pienet aikoo tulla mun mahasta pois! En kyllä juurikaan pelkää kipua, ehkä niitä jälkivaurioita enemmän, ja niitähän on kummassakin synnytystavassa. En oikein edes tiedä, että miten siihen synnytykseen voisi valmistautua.

Äitiysvaatteista vielä, että istuvia housuja oli tosi vaikea löytää, ostinkin monet samalla reissulla, ettei tarvii monta kertaa tuskailla sovituskopissa. Varsinkin alussa, kun maha oli ivf-turvotuksesta arka, mutta ei vielä kunnon vauvamaha. Mulle ei just turvotuksen takia ole mennyt ivf:n jälkeen omat housut jalkaan ollenkaan.

Onpa iso epäonnistumisprosentti siinä lapsivesitutkimuksessa!

Käärölle onnea sydänäänistä!

Aftis, kylläpä sulla on menoa ja meininkiä! Niin kauan kun itse jaksaa, se on ihan ok, mutta jos alkaa väsyttää niin suosista jotain pois! Se on tietty hankalaa, jos on vastuuta hommista.

ON: Viime viikot on menneet jopa kohtuullisen nopeaan. Musta on hassua, kun lääkärit niin tuijottaa sitä laskettua aikaa. Itse kun oon niin valmistautunut siihen, että ei sinne asti päästä. Ja pari päivää sittenkin vielä kätilö sanoi, että " noin alkuraskaudessa" . En kyllä koe enää olevani ihan alussa, kun mahassa on vauvaa, lapsivettä ja istukkaa jo melkein yhden täysiaikaisen verran! No ei nyt ihan, mutta maha on yhtä iso kuin monilla kavereilla on ollut lähellä la:ta. Synnytyssairaalan kierroksellekin meitä kehotettiin ilmoittautumaan noin kuukautta ennen la:ta. Etten vaan olisi siinä vaiheessa jo saanut lähituntumaa sairaalaan :)

Menin ihan niin sekaisin niistä 4d-näkymistä, kuin olin odottanutkin... Kaikenlaista pientä vaaleanpunaista ja vaaleansinistä hankintaa on tullut tehtyä :)

Viime päivinä vauvat on alkaneet potkia tai muksia jotenkin suoraan virtsarakkoon. Se vihlaisee aika ilkeesti. Supistukset tulee ja menee, mutta oon jo niihin aika tottunut.

Sellaisen kumman jutun olen havainnut, että en jaksa kiinnostua mistään vauvalehdistä tai muusta vastaavasta. Ehkä luin niitä ähkyyn asti silloin vauvayrityksen alussa. Ne tiedot alkaa tosin olla unohtuneet.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vannis + w (27+2)

Vierailija
42/54 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi täsmällinen pieni poika 3 tuntia ennen laskettua aikaa, eli maanantai-iltana. Synnytys meni varsin hyvin, siitä naputtelen myöhemmin pitkällisemmän kertomuksen. Sairaalassa vietettiin vähän pidempi aika kun poika ei tahtonut alkaa syömään. Eilen kuitenkin kotiuduttiin ja nyt ihmetellään kaikki kolme tätä uudenlaista elämää :)

Bianco + poikapörriäinen 4 päivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaille tuesta! Edelleen tosiaan pelkäilen tän ns vuodon kanssa...Nyt on koko viikonlopun tullu sitä sellasta rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä ja koko ajan mietin vaan, että millon tulee enemmän.Tää on pelottavaa! No ens viikon alussa on se eka ultra jos sieltä sais apua asiaan.

Onnea Biancolle uudesta enskavauvasta! Tosi kiva kuulla, että kaikki meni kuitenkin ihan hyvin:)

Kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia kun olette suurin osa kuitenkin minua pidemmällä. Tietää ehkä mitä kaikkea olisi odotettavissa jos tämän raskauden kanssa edetään:)

Oikein hyvää sunnuntain jatkoa teille kaikille tasapuolisesti...Minä menen nyt ruoan laittoon:)

Terv.Sannamary

Vierailija
44/54 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Biancolle ja pikkuiselle sekä koko perheelle tietysti!!! Kiva kuulla, että kaikki meni kuitenkin hyvin.

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Kille rv 33+2

Vierailija
45/54 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikko vierähtänyt ennen kuin tänne ehdin tai nyt on se ollut kykenemisestä kiinni.

Olen voinut viimeisen viikon niin huonosti =(. Lievä kuvotus, jonka luulin jo ohimenneen palasi kokopäiväiseksi ja illat on mennyt pönttöä haliessa. Mitään missä on vähääkään maku ei ole voinut kuvitella syövänsä. Eli puuroa, marjakeittoa ja jogurttia olen pystynyt jonkin verran syömään. Olo on ollut tosi heikko ja kerran pyörtyä kupsahdin pöntön viereen, onneksi olin jo valmiiksi melkein makuu asennossa ja pääsin omin avuin ylös. Turvotus on myös oksentelun myötä kadonnut. Eilen söin normi ruokaa jo hiukan ja tänään on ruuanlisäksi uskaltanut ottaa jo kurkkua =). Toivottavasti parempaan on menossa sillä moista oloa en toivo kenellekään! Huolettaa tietysti tuon helmen vointi kun ravinnon saanti on ollut niin vähäistä ja np-ultra 12.11 on vasta seuraa jossa ultralla päästään katselemaan. No täytyy soitella neuvolaan jos olo ei ala kohentua.

Yksis: Kiitos jo valmiiksi minunkin osalta listan päivityksestä. Siellä on vauvamasun kasvattelu vauhdissa =) niin ja kadehdittava syyssää siellä!!

Aftis: Hienoa että sydän äänet oli kuuluvilla! Koulun aloitus ei tosiaan ihan parhaimpaan saumaan osunut =D olen onneksi töistä opintovapaalla. Samoilla linjoille mennään ¿jos ¿ ajattelun lisäksi ajattelin myös niskapoimu ultran jälkeen ilmoitella töihin ja kouluun tulokkaasta.

Kille: Kiitos onnitteluista. Kiva lukea pitkälle ehtineen kuulumisia kun meitä alkupääläisiä on niin monta. Toivotaan tosiaan ettei lakkoa tule, eiköhän tuo synnyttäminen oli riittävän jännittävää varsinkin ensimmäisellä kerralla ilman lakkoakin.

Vannis: Kiitos onnitteluista. Kiva että on yksi tupla odottajakin mukana ja se 4d ¿ultra on aivan varmasti ihana kokemus.

Bianco: Hurjan paljon onnea poika pörriäisestä koko perheelle =). Kiva kuulla että kaikki meni hyvin.

Sannamary: Tosi kurjaa tuo vuoto ja siihen en muuta osaa sanoa kun tsemppiä ja toivottavasti ultrassa on hyviä uutisia!!

Vilkutusta vielä kaikille muillekin täytyy tästä ryhdistäytyä ja palata ah niin ihanien koulutehtävien pariin =O.

hapö ja helmi rv 9+5

Vierailija
46/54 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaset kuulumiset np-ultrasta. Siellä se meiän rakkauen hedelmä piti sellasta menoa päällä, että ei ollu epäilystäkään etteikö ois elossa ollu, sydänkin näytti sykkivän kiivaasti. Haastava tapaus kuulema mitata kun ei paikallaan ollut kuin pienen hetken ja kun mittaamaan meinas alkaa ni johan jumppa alko.

Nätisti sieltä löytyi niin kaksi jalkaa kuin kättäkin, kaksi silmää ja korvat, nenä ja suu. Virtsarakko ja vatsalaukku erottui myös. sormet ja varpaat näkyi kun venytteli ja oiko raajojaa ja kääntipä pieni meille jopa selänkin välillä..niskaturvotus oli ihan normaali joten sen puolesta kaikki oli hyvin, vaikka seuloihin emme olisi kuitenkaan lähteneet.

Pikkunen vastasi viikkoja 12+6, vaikka tänää oli vasta 12+2, mutta ei lähetty LA:ta muuttamaan 4 päivän vuoksi.

Meillä oli tsekkiläinen harjoittelityttö siellä ja hänkin lopuksi ultraili, kaikkiaan masuun kurkittiin n.45min.

Kyllä siinä oli hymyssä ja itkussakin pitelemistä, mies kyseli jotain ultraajalta, mutta mulla ne meni ohi korvien tuijottaessa ruutua..

Mutta meillä siis kaikki hyvin ja nyt aletaan kuulosteleen muutaman viikon päästä liikkeitä..ja odotellaan rakenne ultraa joka on väliviikolla.

Kaikille vilkutuksia, nyt on tosi kiirus, täytyy rientää, vielä ois sata hommaa tälle päivälle ja mummuille ja papoille pitäs ultrakuvia lähettää!

vilkutuksin,

käärö ja masu rv12+2

Vierailija
47/54 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas outoa kirjotella tänne¿Automaattisesti sitä tarkistaa ensiksi tuon l-puolen pinon ja sitten vasta tulee tänne ¿omalle puolella¿. En varmasti ole ainut, joka näin tekee¿Onhan se niin osa elämää ollut ja tulee aina olemaan.

Biancolle onnittelut pikku prinssin johdosta!

Kiitos yksis, kun päivität pinoa ja kiitos tervetulotoivotuksista! Ajattelinkin sua tässä yksi päivä. Nimittäin muistan kun plussasit ja silloin ajattelin, että en mahda itse päästä teidän ihanaan seuraan koskaan. Toisin vain kävi ja täällä sitä ollaan.

Kiitos Aftis onnitteluista! Olihan se aika uskomatonta, että tällainen onni oli myötä! Vaikea uskoa vielä todeksi, mutta eiköhän sitä vähitellen¿Siellä oli sydänäänet kuultu, ihanaa. Pian uusi etappi, kun tuo niskapoimu on edessä. =) Masuasukilla muuten ihana nimi, hymy nousi korviin kun luin!

Killelle, kiitos myös onnitteluista ja tulotoivotuksista! Siellä ollaan jo niiiin pitkällä. Vastahan sä tuolla plussasit :D Nyt aika matelee tässä vaiheessa, mutta saa varmasti siivet alleen kohta¿

Vanniksella ihanat 4d-näkymät, onnea siitä :) Varmasti ihana ostella kaikkea pientä. Oletko paljon jo hankintoja tehnyt?

Sannamary, kuinkas siellä voidaan? Tulethan kertomaan kuulumisia, jos jakselet¿

Hapöllä on ollut oikein kunnon pahoinvointi, inhottavaa! Toivotaan, että olisi helpottamaan päin, ettei ainakaan pahentuisi tuosta ja jotain pysyisi sisällä sen kurkun ja puuron lisäksi. Eiköhän se helmi siellä masussa voi hyvin ja kasvaa, vaikka äitiä heikottaa ;)

Käärö ja miehuus oli päässyt katselemaan masuasukkia oikein kunnolla! Ihanaa ja hyvä että kaikki vaikutti olevan kunnossa¿Voi sitä tunnetta!

ON; Olen ollut niin reipas tänään. Energiaa on ollut pitkästä aikaa vaikka mihin =) Täällä tuo masu pullottaa iltaisin, hassua! Voiko se muka jo nyt? Vkloppuna puhuin miehelle näistä alkuajan tuntemuksista (varmasti kaikille tuttuja), että voiko se aarre hyvin ja kasvaako se ja onko se muka siellä, jne¿Sanoin sitten, että ku ei oo edes pahoinvointia tms. kunnon oiretta, muuta kun rinnat julmetut ja arat. Noh, aamulla tämä kaikki sitten ¿kostautu¿ ja hampaidenpesun yhteydessä se eka oksupoksu lensi! Päivällä ei ollut onneksi mitään, illalla oli hetken oksattavaolo. Katotaan, kuinka huomenna käy. Eka neuvola on muuten varattu ja se on ensiviikon keskiviikkona. Pienin askelin eteenpäin :)

-marge ja aarre rv7+2-

Vierailija
48/54 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas ollut kiirettä ja vähän kyllä dramatiikkaakin elämässä... meidän hauvalla oli viime viikolla vatsa sekaisin ja ajattelin alkuun sen olevan ihan tavallinen vatsapöpö, mutta kun ei koiran kunto ottanut parantuakseen oli poika pakko kärrätä eläinlääkäriin. Siellä meidän poitsu iskettiin alkuun tippaan ja sitten meidät siirrettin eläinsairaalanpuolelle ympärivuorokautiseen seurantaan... varjoainekuvista sitten selvisi, että pojalla oli perna kiertynyt ja sitten jännitettiin että leikataanko vaiko eikö. Onneksi selvittiin säikähdyksellä ja ilman leikkausta ja koirakin on jo saatu kotiin eli loppu hyvin, kaikki hyvin :)

Biancolle ja koko perheelle lämpimät onnittelut pikku prinssistä!

Vannis, En minäkään sitä itse synnytyskipua pelkää vaan enemmänkin niitä mahdollisia komplikaatioita ja jotenkin tilanteen hallitsemattomuutta... sektio tuntuu vaan jotenkin turvallisemmalta ja ennen kaikkie paremmin hallittavalta. Vai että alkuraskautta vielä sielläkin, hih ¿ minä en kyllä sun viikoista enää mitenkään saa väännettyä alkuraskautta, mutta ihan miten vaan... Kyllä kuitenkin varmaan kannattaisi ilmoittautua tutustumaan sinne sairaalaan vähän varhaisemmassa vaiheessa. Täällä taasen luetaan innolla erilaisia vauvalehtiä, kun en aiemmin ole itselleni antanut lupaa moiseen.

Tulethan Sannamary kertomaan meille ultrakuulumisia... toivottavasti siellä on vuodoista huolimatta kaikki hyvin!

Hapölle voimia jaksaa tuon pahoinvointi paholaisen kanssa. Vauvan ravinnon saannista ei kannata huolehtia, sillä se saa kyllä omansa eli jollei muuta niin ottaa sitten sinulta suoraan...

Hauskaa kuulla, että Käärölläkin on tällainen superaktiivivauva, ei siis olla ainoita ;) Ja mahtavaahan se on päästä sinne masuun kurkistamaan ja kuulla kaiken olevan hyvin.

Marge, Hauskaa kun rohkenet jo tällekin puolelle :) Kyllä se masu täälläkin pullotti jo varhaisessa vaiheessa... ja nythän se näkyy jo ihan oikeastikin :) Toivottavasti saat pahoinvoinnin aisoihin...

Killellekin vilkutuksia!

Huiskutuksia myös muille Enskoille!

ON: Tänne ei mitään kummempaa... masu kasvaa ja komistuu ja onhan tuota odotettukin... Seuraava etappi on sitten AFP-verikoe parinviikon kuluttua (tutkitaan jotain selkärankajuttua) ja sitten onkin jo taas lääkäri ja rv18 3-d rakenneultra. Liikkeiden tuntumista odottelen jo innolla vaikka tuota joutuneekin vielä jonkin aikaa odottelemaan.

T. Yksis ja papu rv14+0

Vierailija
49/54 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuulumisia...

Ei tule meille sitten vauvaa! Ultrassa on käyty ja siellä ei näkynyt mitään. Nyt sitten kävin tänään labrassa ottamassa hcg-arvon ja se oli jotain siinä 750 paikkeilla eli siis aivan liian matala tähän vaiheeseen. Nyt olis siis pitänyt olla viikkoja kasassa 7+4, mutta eipä siis ole:( No jos tänä alkio ei sieltä ala itsekseen poistua niin torstaina olisi sitten lääkkeellisen keskenmenon aiheuttaminen(tai niin se lääkäri ainakin sanoi). Eli odottelen nyt sitten sinne asti nämä raskaus " roippeet" mahassa.

On tullut sitten koko päivä itkettyä kun aina joku asia muistuttaa tästä. Olen yrittänyt olla kova ihminen, mutta tunteet vievät voiton tässä asiassa. En osaa oikein vielä käsitellä tätä asiaa... Nyt olen sitten muutaman päivän toipumassa kotona ja toivottavasti tästä nyt sitten pikku hiljaa saisi omankin päästä selviteltyä. Ottaa se vaan koville kun tässä on vuosia tätä toivonut ja näin sitten käy.Mikään asia ei voi siis olla helppoa!

Mutta kiitos teille tuesta ja kiitos, että olen saanut lukea teidän juttujanne täällä.Jaksamista kaikille teille minä palailen takaisin lapsettomien piiriin kunhan selvitän ensin pääni!

Terv.Sannamary

Vierailija
50/54 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ennen kun häipyy päiväunille. =D Totaaliväsymys on nimittäin saapunut tähän enskatalouteen. Tai ehkäpä se vaan tuntuu siltä, kun viime viikkoinen loma antoi kuitenkin mahdollisuuden hitaampiin aamuihin ja muutenkin rauhallisempaan tahtiin. No, yritän olla nukahtamatta tähän koneen ääreen.

Ihan ensiksi, onnittelut Biancolle poikavauvan johdosta! Onnellista vauva-arkea teidän perheeseen.

Kääröllä olikin ihania neuvola- ja ultrakuulumisia. Voi kumpa itsekin olisin jo siinä vaiheessa. Toivottavasti tuo verenpaineesi pysyy kurissa, tähän odotuksen aikaan kun ei kukaan varmasti halua yhtään ylimääräistä murehdittavaa.

Häpö: Tervetuloa joukkoomme. Kiva, että osa enskaporukastamme pysyy kasassa. Tietty sitä toivoisi kaikkien muidenkin vielä liittyvän seuraamme, mutta ehtiihän se Herra Haikara vielä päivittämään osoitetietonsa ennen kuin me alkupääläiset täältä häippäsemme. Ikävä kuulla, että olet voinut huonosti. Vaikka kyllähän kaiken tämän tietysti kestää, kun kyse on kuitenkin siitä maailman ihanimmasta asiasta. Toivottavasti olosi kohenee ainakin sen verran, että pysyt tolpillasi eikä tarvitse helmin hyvinvointia murehtia.

Margellekin tervetulotoivotukset! Mistäs ihmeestä sinä tuota energiaa olet haalinut? Jos sitä olisi ylimääräistä, niin lähettäisitkö tänne... Jospa tuo oksupoksu jäisi sitten viimeiseksi. Eiköhän tätä kuvotusta ja ällötystä kestä kuitenkin paremmin kuin sitä, että ällötys tulee ihan ulos saakka. Olet saanut neuvolan mukavan aikaisin. Tai en tiedä, mikä on normaali ajankohta muissa kaupungeissa/kunnissa.

Yksis: Olet siis käynyt shoppailemassa... Sehän on aina kivaa, paitsi siinä tapauksessa, että vaatteet eivät istu päälle sitten millään. Hyvä, että sait kuitenkin papusen mentävät farkut! Mukavaa, että koiranne voi jo paremmin ja arki rullaa eteenpäin omalla vauhdillaan.

Afternoon: Tuo mcbaby sai mut hihittelemään ihan ääneen. Sitä nimikettähän voisi tarjota esim. mäkkärille hampurilaisen nimeksi. Se voisi olla sellainen superihana herkku odottaville äideille. =D Ei vais, ihana työnimi juuri teidän ihanuudelle. Ehkäpä tuo jos -sanan käyttö on tässä alkuvaiheessa melko yleistä. Meillä ainakin vielä puhutaan siihen malliin, että " jos kaikki menee hyvin, niin..." . Eilen itsekin ihan hämmennyin omista sanoistani, kun mies puhui jostain reilun vuoden päässä siintävästä ulkomaankomennusmahdollisuudesta ja kommentoin sitten siihen, että kyllähän MEkin sitten lähdetään mukaan. Ensin meinasin korjata, että siis minä lähden, mutta vedin sanani kuitenkin takaisin. Koska onhan meitä silloin jo kolme (jos siis kaikki menee hyvin...). Voikaahan hyvin, sinä ja pieni mcbaby!

Kille: Kiva kuulla sieltäkin suunnalta hyviä neuvolakuulumisia. Toivotaan, ettette joudu saunan pesuun. :) Eiköhän synnytykset kuitenkin laiteta listan ykköseksi, joten eipä niistä irtisanoutumisista lisähuolta kannata ottaa. Vaikka eipä sitä mielestäkään voi kokonaan sulkea, hankalaa. Kyllä aika menee nopeasti, jos jo kahden viikon päästä jäät " lomailemaan" .

Vannis: Jos sinä olet vielä alkuraskauden puolella, niin minä olen sitten miinuksen puolella. Hämmentävä kommentti kätilöltä... Kuulostaa ihanalta tuo vaaleanpunaiset ja -siniset shoppailureissut. Itse en ole uskaltautunut ostamaan vielä mitään vauvoihin liittyvää tai edes raskauteen liittyvää. Jaksamista päiviisi ison mahan kanssa!

Sannamaryllekin vilkutukset: Toivottavasti kaikki on hyvin. Joko ultra on takana?

ON vielä lyhyesti: Olo vaihtelee edelleen. Välillä huolestuttaa, kun ei muka tunnu miltään ja sitten välillä taas hermostuttaa, kun koko elämä on pelkkää ällötystä ja väsymystä. Pyttyä ei ole tarvinnut vielä halailla, toivottavasti ei tarvitsekaan. Neuvola on ensi viikon tiistaina ja np-ultra siitä seuraavalla viikolla perjantaina. Aika tuntuu matelevan, kun haluaisi tietysti tietää, onko kaikki edelleen ok.

Huiskaukset myös muille enskatähdille! Voikaa hyvin ja paksusti. :D

~dese ja onni-ilona rv9+1

Vierailija
51/54 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani Sannamary teidän puolestanne. Näitä hetkiä ei toivoisi koskaan kenellekään. Eikä varsinkaan kenellekään, joka on taivaltanut pitkän ja kivikkoisen matkan päästäkseen lähemmäksi unelmaa. Toivoisin, että osaisin sanoa jotain, joka lohduttaisi edes hieman. Antakaa itsellenne aikaa surra ja toipua menetyksestänne, jotta jossain vaiheessa voitte halutessanne jatkaa matkan taivaltamista.

Olet ajatuksissani!

~dese

Vierailija
52/54 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko nyt ois sen verta aikaa jotta jotain pientä kommenttia sais aikaiseksi.

Sannamary olen todella pahoillani teidän puolestanne. On väärin varsinkin meitä pitkään yrittäneitä kohtaan, ensin antaa ja sitten ottaa pois. Olkaa toistenne tukena ja antakaa ajan tehdä tehtävänsä, surkaa surunne ja kootkaa ajatuksenne. Paljon voimia ja halauksia teille molemmille!

Hapö oli kans uskaltautunut jo tälle puolelle ja viikkojakin sulla jo hyvin. Ja pientä helmeä olette jo päässeet kurkkimaan ja tuo vaa´an lukema, täälä on hyvin paljon samoilla linjoilla, mutta kun se ruoka vaan maistuu vaikka kuinka yrittää liikkua kuten ennenkin ei se auta.

Toivottavasti tuo sinun huonovointisuus antaisi jo periksi ja pääsisit nauttimaan tavallisesta ruoasta, puuron ja jogurtin sijaan. Mutta kyllä helmi ottaa ravintonsa sinusta vaikka itselläsi ei ruoka maitakaan. Kunhan muistat juoda mahollisimman paljon.

Marge myös oli tänne tiensä löytänyt, kiva saada teitä tuolta puolelta sankoin joukoin tälle puolelle. Teillä sitten pikkuinen on alkunsa saanut kuten meilläkin, eli olimme VL:ssä suunnittelemassa seuraavaan kiertoon hoitoon lähtöä ja minulle tehtiin aukiolotutkimus tuolla käynnillä ja sen myötä jäi hoidot suunnittelu asteelle ja elämämme ensimmäinen plussa pärähti testiin ilman mitään oireita tai tuntemuksia. Joten nämä on näitä ihmeitä joita tapahtuu vuosienkin päästä.

Te myös olitte jo aarretta päässeet katsomaan, kyllä se aina antaa erilaista tuntumaa tapahtuneeseen. Harmi kun kaveri oli tippunut matkasta, mutta varmasti olette iloisia tästä yhestäkin(jos ymmärrät mitä tarkoitan).

Minä myös käyn säännöllisesti vierailemassa ja lukemassa tuon l-puolen. Nyt jo tottunu tulemaan tänne ensin.

Yksis juu vessa on sitten tullu tutuksi jo ennestäänkin huonosta " seurapiiri rakosta" kärsineelle jopa tämä on ihmeellistä! Tuo sinun mammajooga kuulostaa tosi ihanalta, täälä semmosia ihanuuksia ei oo joten salilla oon yrittäny rehkiä ja uimaan pitäs taas lähteä.

Voi teidän haukkua, mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Aina nuo lemmikkien sairaudet säikäyttää.

Taidetaan sitten omistaa sisällämme molemmat oikein ikiliikkujat..varmaan jotain maailman lupauksia tulevaisuuessa;)

Aftis juu kyllä täälä on ollu alusta asti poika-olo, mutta nyt kun on kuunnellu muitten kertovan sykkeistä jo syntyneistä lapsista on tyttö sykkeet meillä vahvasti..joten mieskin on sitten jo alkanu kääntymään tytön puolelle.

Siellä on kuultu sitten myös ne aivan ihanat ensimmäiset sydän äänet. Meillä kans kesti hetken ennenkuin saatiin äänet silloin kuulumaan, mutta kuuluhan ne vihdoin.

Mä kerroin pikkuisesta sen jälkeen kun sydän äänet oli kuultu, kun mulla tuo verenpaine voi nousta koska vaan ja sitten on jäätävä saikulle. Mutta se on tietenkin jokaisen oma asia, jos joutuu kovin fyysistä ja rankkaa työtä tekemään voi olla parempi kertoa jo ajoissa ni saa sitten syystä hellittää.

Jokohan se Buumi pian tälle puolelle uskaltautuu..tervetuloa vaan!

Kille siellä on raskaus sitten jo loppu suoralla meihin verrattuna. Toivotaan nyt tuohon Tehyn lakko uhkaan tulevan selvyyen ja heidän pääsevän sopuun, vaikka kyllä luulen, että synnytykset ovat etusijalla sairaaloissa. Voi vitsi, sulla alkaa kohta äippäloma! oma kun tuntuu niin kovin kaukauselta vielä.

Vai on se Vannis vielä alkuraskauessa, missähän me muut perässä tulijat sitten vielä olemme? Toivottavasti supistukset vielä ovat vain harmittomia, vaikka kyllähän kaksosraskauksissa aina on se vaara, että synnytys käynnistyy ennen laskettua aikaa. Ihanaa varmasti on ostella kaikkee vaaleanpunaista ja vaaleansinistä pienen taimen tavaraa, mä en vielä oo uskaltanu mitää ostaa.

Bianco oikein paljon onnea tuoreesta pojasta koko perheelle!!

Dese vai on siellä ihan väsymys ottanut vallan, noh kyllä mua ainakin jo pelkästään tää harmaa keli väsyttää oli nukkunu kuinka paljon tahansa ja aamulla kun on aika rauhassa saanu heräillä taas, kammolla ootan ens viikon aamuvuoroviikkoa kun kello pärähtää viien jälkeen..huoh!

Juu ei tosiaan toivo mitää ylimäärästä huolenaihetta, mutta osasin tuota verenpainetta jo epäiläkin kun se on aina ollu vähä kohollaan ja suvussa sitä on.

No nyt jos joku unohtui kommentoimatta olen pahoillani, mutta pakko mennä pitkäkseen tästä tuolilta alkaa selkään ottaan jo.(huono selkä nuoruuesta asti)

Hyvää alkavaa talvea ja syksyn viimoisia hetkiä, nauttikaahan jokainen tästä ihanasta tilasta vaikka huonovointisuuen vuoksi se kaikille ei aina sitä ole.

käärö ja pikkuinen rv12+3

Vierailija
53/54 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän saada meidän pinoa päivitettyä marraskuulle vielä tänään...

Sannamarylle lämmin halaus *halaa*... kyllä elämä on epäoikeudenmukaista :( Annathan itsellesi aikaa toipua keskenmenosta, pidä itsestäsi hyvää huolta ja tee sellaisia asioita joita mielesi tekee...

Dese, siellä varovasti totuttelee ajatukseen siitä että kohta teitä onkin kolme... Minnepäin maailmaa olette mahdollisesti lähdössä? (Anteeksi kun heti utelen, mutta kun maailmalla olen itsekin ja tuttuja on vähän siellä sun täällä...) Kyllä se neuvola sieltä pian tulee ja np-ultrakin on jo ihan kulman takana, malttia vaan odotteluun vaikkei se helppoa olekaan... itselläkin on vähän hassu olo, kun on tottunut niin tiiviiseen seurantaan ja nyt täytyy odottaa vielä kolme viikkoa seuraavaan lääkäriin...

Käärölle ja ikiliikkujalle huiskutuksia... täälläkin on poika-olo, saa nähdä kuinka käy.

Huikutukset myös muille Enskoille!

ON: Täällä ei siis mitään sen kummempia... liikkeiden tuntumista odotellaan kovasti. Seuraavaan lääkäriin tuntuu olevan vielä ikuisuus (3 viikkoa). Kai tämä on sellainen välivaihe raskaudessa, kun alkuraskauden pahimmat jännitykset on jo takana, mutta liikkeitä ei vielä tunnu... eli ei auta muu kuin odottaa...

T.Yksis ja papu rv14+2

Vierailija
54/54 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä muutaman rivin kirjoittelisi kun tänään on ollut hieman parempi päivä eli ei ole tarvinnut pyttyä halia. Muutama edellinen ilta menikin sitten ihan itse asiassa =(. Toisaalta on hyvä että pahoinvointia on iltaisin niin pystyn ainakin koulussa käymään. Ei kyllä kauheasti lohduta yritän vaan ajatella positiivisesti =).

Sannamary: Todella suuret pahoittelut ja kovasti voimia ((halaa)) teille molemmille. Antakaa surulle aikansa ja pitäkää toisistanne huolta.

käärö: Hienoja ultra kuulumisia ja tosi kiva kun olitte päässeet oikein kunnolla eloisaa tulokasta katselemaan =) Omaan np-ultraan niin malttamattomana täällä odottelen.. Se on muuten kumma, toi tyttö/poika tunne ja miten/mistä se tulee?! Täällä on tyttö olo saa nähdä miten käy.

marge: Jos sitä ylimääräistä energiaa piisaa niin lähetä tännepäin, täällä sille olisi käyttöä!! Ei vaisinkaan kiva että olet energinen ja toivon tosiaan ettei sinun tarvitse toista kertaa oksentaa¿

Yksis: Tottahan se on että masu asukki pärjää vaikka äidin olotila on mikä on. Onneksi sentään lounaalla saan syötyä jotain muuta kun puuroa, edes vähän! Voi miten jännää siellä odotellaan jo liikkeiden tuntemuksia.

dese: Kiitos tervetulo toivotteluista. Minustakin on kiva, että osa enskaporukkaa on pysynyt kasassa ja toki toivoo että ne loputkin liittyisivät mukaan. Pidän peukkuja ettei sinullakaan tuo ällötys lisäänny! Vajaa pari viikkoa olisi täälläkin np-ultran odottelua jäljellä, ei vaan millään malttaisi.

Arvatkaa muuten syökö puuroa vähään aikaan kun pahoinvointi helpottaa¿ pikku paussi taitaa tulla ihan luonnostaan =D.

Vilkutusta vielä Aftikselle, Hellille, Killelle, Tuutille ja Vannikselle sekä hyviä vointeja kaikille =).

hapö ja helmi rv tasan 10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi