Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vanhemmat eivat tule koskaan pk:n vanhempainiltaan, eivat osallistu retkille, eivat tuo lapsiaan toisten synttareille jne?

Vierailija
05.10.2007 |

En käsitä tuollaista eristäytymistä! Miksi teette niin??

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman tiedon olen saanut jo keskustelemalla tuodessa ja hakiessa lapsia. Vaikutusmahdollisuudet näissä päviväkotien jutuissa ovat olleet olemattomat, vaikka olemme toisten vanhempien kanssa kyseenalaistaneet asioita ja herätelleet keskustelua. Mä en lähtisi mittaamaan kiinnostusta omaan lapseen sillä, kuinka usein osallistuu mihinkin kissanristiäisiin. Itse olen käynyt viimeaikoina ihan kohteliaisuudesta juomassa ne kahvit ja kuuntelemassa vuosia toistuneet jutut.

Vierailija
22/46 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilta vanhemmilta.

En minä ole vanhempainilloissa käynyt sen takia, että saisin sieltä sellaista tietoa lapsesta, jota en jo tietäisi koulutukseni puolesta. Mielestäni vanhempainilloissa käynti on vain sellainen perusjuttu, joka kuuluu jokaisen huolehtivan vanhemman tehdä lapsensa vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eivät ne mitään tiedotustilaisuuksia ole. Joka ei osallistu, menettää kyllä paljon!

Vierailija
24/46 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa ajantuhlausta. Senkin ajan voi viettää lapsensa kanssa, jos on lapsestaan kiinnostunut.

Vierailija
25/46 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaankin että niissä käyvät vain ne, joiden siellä ei tarvitsisi käydä.

Ne jotka iltoja tarvitsisivat eivät siellä käy.

Aika hyvin se paistaa läpi näistäkin vastauksista.

Vierailija
26/46 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ongelmia niin eivät ne vanhempainillassa ratkea ja muut vaan pitkästyvät.

Vierailija
27/46 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nimikoikaa lastenne vaatteet

- lelupäivä on vain parittoman viikon torstaina

- saattakaa lapsenne niin, että hoitaja huomaa, että lapsi on tullut

- muistakaa riittävät sairasajan karenssit

- tämän vuoden ksylitolpurkkamaksu on 5¿

Vierailija
28/46 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vanhempainilta oli sitten lukutaidottomia vanhempia varten.

Vierailija
29/46 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn, mutta turhia ne ovat olleet, vuodesta toiseen. Olen tähän asti pitänyt päiväkotia, jossa lapseni ovat olleet erityisen hyvänä. Nyt aloin miettiä, että onko Hyvässä päiväkodissa erilaiset, tarpeelliset vanheimpainillat

Vierailija
30/46 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sen takia, että siellä ei kerrota mitään uutta. Aivan tarpeetonta ja äärettömän tylsää ajankulua.

päiväkodin illanviettoihin kyllä osallistutaan, mutta ne ei olekaan niin tylsiä tapahtumia kuin vanhempainillat.

Ja lasten synttäreille ei mennä, kun ei ole kutsuttu :p

Vierailija
31/46 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kehitysvammainen lapsi, joka ei ymmärrä retkistä sun muista mitään, joten miksi osallistua. Siksikö, että terveiden kersojen vanhemmat pääsevät vahingoniloisina tuijottamaan?

Vanhempainiltoihin emme pääse lastenhoito-ongelmien vuoksi. Vuoden aikana on niin paljon lapseen liittyviä asioita osastojaksosta tarpeettomiin vasu-keskusteluihin, että kaikkeen ei voi osallistua.

Vierailija
32/46 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kehitysvammainen lapsi, joka ei ymmärrä retkistä sun muista mitään, joten miksi osallistua. Siksikö, että terveiden kersojen vanhemmat pääsevät vahingoniloisina tuijottamaan?

Neljä vuotta vanhaan ketjuun ilmoitus, ettei kehtaa vammaista raahata pällisteltäväksi retkille kun hävettää. Omena ja sen putoaminen.

Vierailija
33/46 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua viettää siellä hetkeäkään enempää kun on pakko. Vietämme sitten laatuaikaa kotona.

Toisten synttäreillä käydään kyllä, se on mielestäni ihan erilaista toimintaa kun noi päiväkotien pakkopullat.

Vierailija
34/46 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sosialisoida kaltaistesi ihmisten kanssa jos ei ole mikään pakko.

Vien lapseni kaverisynttäreille, mutta en jää itse paikalle.

Inhoan kaikkitietäviä äitiryhmiä ja olen mieluummin sellaisessa seurassa jonka saan itse valita.

Vierailija
35/46 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan heti ruveta työpäivän jälkeen hurauttamaan uudestaan 30 kilsaa.

Ja tähän asti meidän koululainenkin on ollut niin pieni, että hänet pitää joko raahata mukaan tai sitten hankkia hoitaja.

Ja jos osallistutaan johonkin mikä alkaa päiväkodilla esimerkiksi kuudelta, kello on äkkiä yhdeksän kun ollaan kotona. Se on aika myöhään arki-iltana.

Vierailija
36/46 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun olen pystynyt. Sinnittelen niissä siksi, että tutustun lasteni pk- / koulukavereiden vanhempiin. Näin on helpompi sopia asioita ja kyläilyjä ja selvitellä mahdollisia riitoja ym.

Mutta... Työn ja harrastuksen (politiikka) kautta istun valtavasti kokouksissa ja pyrin (ainakin puheenjohtajana) viemään ne läpi tehokkaasti ja täysillä asialistoilla. Siksi tahmeat kokouksentapaiset jaarittelutuokiot eivät hirveän paljon jaksa kiinnostaa. Saattaa mennä kolmatta tuntia ja lopputulemana ei ole mitään. Siksi ymmärrän että kaikki ei niissä jaksa käydä. En minäkään enää.

Meillä on ekaluokkalainen ja meillä on ollut tasan yksi vanhempainilta, joskus silloin syksyllä kun koulu alkoi, eli ei juurikaan kontaktia.

Vierailija
37/46 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan ole mitään erityistä lomapäivää päiväkodin retkiä varten. Vanhempainillat taas ovat yhtä kärsimystä, kun hoitajat eivät osaa olla aikuisten kanssa ollenkaan. Synttäreillekin on hankala ketään viedä, jos sattuu olemaan töissä siihen aikaan kun ne juhlat ovat.

Vierailija
38/46 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei nyt tainnut olla kyse pelkästään päiväkodin sosiaalisista ympyröistä.

Lisäksi: miten se vanhempaa rasittaa, jos lapsi käy retkillä tai synttäreillä? Ok, lahja pitää hommata tms., mutta niille ei vanhemmat mene mukaan.

Lapsilla ei ole koskaan liikaa niita kavereita.

JOS nyt tulkittaisiin ahtaasti niin, että ap puhuu pelkästään päiväkodin lasten synttäreistä, niin siinäkin menette metsään tuon "elämä on muualla kuin päiväkodissa" -löpinänne kanssa. Vaikka itse olisitte patalaiskoja ja antisosiaalisia, niin miettikään nyt edes kerran asiaa lapsenne kannalta... kiva olla kaikki arjet jossain porukassa, josta vanhemmat pitävät sinut kuitenkin hiukan erillään. Kuunnella, kun muut lapset juttelevat viikonlopun synttäreistä, joihin et taaskaan päässyt mukaan, kun äitisi mielestä tarhantäti on kamala tai elämänne on muualla...

ELI MIETTIKÄÄ NYT KERRANKIN, MITÄ ERISTÄYTYMINEN YHTEISÖSTÄ TEKEE LAPSENNE VIIHTYMISELLE PÄIVÄKODISSA.

Vierailija
39/46 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa näiden päiväkotikaverien kanssa. Eli vähän turha ja oikeastaan väärinkin rakentaa kauheasti kaverisuhteita heihin.

Synttäreille on kyllä molemmat menneet aina kun on kutsuttu.

Vierailija
40/46 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien lasten koulutouhuissa ja kissanristiäisissä. Pk:n vanhempainillat skippaamme, koska lapsella ei tunnu ongelmia olevan hoidossa. Synttäreille tietty kuskaamme ja retkille ei ole mukaan pyydetty, hoitavat ne itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi