Kysymys kuukautiskupista!!!
Voiko se falskata?
Ja jos se falskaa, niin hulahtaako se koko kupin sisältö sieltä kerralla, vai vaan pientä tiputtelua?
Tilasin kuukupin mutta mietin että pitääkö silti olla varalta siteitä (esim. yöksi kuukupin lisäksi?)
Kommentit (17)
en ole kertaakaan käyttänyt siteitä samaan aikaan, kaapissa oli jonkun aikaa varalla mutta heitin pois kun en tarvinnut. Yhden kerran on muutama pisara jostain ohi päässyt, mutta niin vähän että vain alushousuihin tuli tahra, päällyshousuihin ei mitään.
Melko tavalliset menkat, ei mitenkään runsaat mutta ei niukatkaan, tyhjennän aamulla ja illalla. Ei ole vuotanut nukkuessa, liikkuessa, juostessa tms.
Itsellä oli aluksi muutamien menkkojen aikana falskausta, mikä sitten johtui siitä että pidin silloin välillä taukoja kupista (esim. poisotettua laitoin takas vaikka tunnin kuluttua kun ajattelin, että on haitallist apitää kokoajan) No silloin vuotoa pääsi tulemaan emättimen alaosaan ja se vuosi sitten kupin ohi pois. Toki se oli vähäistä tuhrimista vain.
Toinen falskauksen syy oli se että toisena vuotopäivänä kun vuoto on mulla runsainta en heti hoksannut tyhjentää kuppia tiheämmin. Silloi n mulla saattaa täyttyä jo 6 tunnissa ja jos en silloin tyhjää niin alkaa falskata. Tällöin reilummin.
Nämä asiat kun hoksasin niin ei ole falskannut enää. Yöllä käytän varmistuksena pikkuhousunsuojaa 2. vuotopäivänä, mutta aina ollut ihan puhdas.
Tietysti jokainen oman vuotomäärän mukaan, mutta mitä ne tyhjennys välit teillä on?
Sit vielä et mistä kantsii tilata ja minkä merkkinen kuppi?
Mulla on DivaCup joka on sopinut, silloin kun ostin ei vielä ollut suomalaista Lunettea.
on Lunette, voin suositella. Tyhjennän siis kaksi kertaa vuorokaudessa, joskus loppuvaiheessa vain kerran/vrk vaikka ohjeissa kyllä sanotaan että pitäisi vähintään tuo 2 kertaa tyhjentää, mutta en ole huomannut tuosta olevan mitään haittaa
Riippuu vuodon määrästä tuo tyhjennysväli, runsaammalla vuodolla pitää tyhjentää useammin
googleta kuukuppikunta niin saat lisää tietoa
tyhjennysväli ainoastaan pari tuntia. Aamupäivästä saattaa olla ihan täynnä jo tunnissa :)
Kuparikierukan iloja.
Ei nyt suoranaisesti vuodakaan. Mulla runsaat menkat, tyhjennän 2. ja 3. päivänä 4h välein, muuten 12h välein. Pikkuhousunsuojat ja yhdeksi yöksi normiside. Ennen tuli yösiteestäkin parhaimmillaan ohi. Olen hyvn tyytyväinen, vuoden oon käyttänyt.
Päivällä ei siis koskaan, mutta joskus saattaa aamuyöstä vuotaa ohi vaikka ei ole täynnä. Johtunee joitenkin asennosta kun pystyasennossa ohivuotoa ei tapahdu koskaan.
on vaan sen pari tuntia. Mitä muuta hyvää on sen käytössä?
helppoa asettaminen on? Sattuuko käyttö esim. aluksi?
Itsellä ainakin on ollut todella kannattava ostos, jo 1½ v käytössä ja ikinä en enää pois vaihda. Tai no mökillä kun ei ole vesivessaa niin kupin pesu on hankalaa. Silloin saatan laittaa tamponin.
Joskus siksi että on niin täyttä, joskus muuten. Viimeksi tuli läpiasti housuille =(
Olen kyllästynyt koko kuppiin.
Minusta kannattaa ostaa. Itselläni on, ja joudun ekat päivät tyhjäämään kuppia parin tunnin välein. Sama homma siteillä edellyttää vaihtelua vieläkin useammin sekä lisäbonuksena sitä inhottavan niljakasta oloa ja ainaista ohivuodon pelkoa. Kupin vuotaessa ohi sieltä ei tule mitään jättihulahdusta kuten siteiden kanssa esim. joskus noustessa istumasta seisomaan vaan pientä tuhrintaa. Ja parin ekan päivän jälkeen en tarvitse enää siteitä lisäksi. Mä hoidan homman niin, että mulla on neljä kestosidettä ja Lunette-kuppi (ennen oli diva, minusta tämä uusi on parempi ja kotimainen) ja niillä pärjäilen. Ekologinen jalanjälkeni on pienentynyt huomattavasti tämän järjestelyn johdosta:-) Ensi sijalla minulla kuitenkin on mukavuus, ja siteillä ja tamponeillakaan en KOSKAAN ole saavuttanut tällaista mukavuutta.
vähän vierestä.
Jos jollain kuppi falskaa aina niin kyse voi olla kahdesta asiasta:
1. Kuppi on mystisesti asennettu kerta toisensa jälkeen väärin (mikä on hankalaa, sillä jos kuppi ei liu' u paikoilleen niin se tuntuu samalta kuin väärin asennettu tamponi, eli se tuntuu. Oikein asennettu kuppi ei tunnu.)
2. Paikat ovat niin väljät, että kuppi ei pysy paikoillaan. Tämäkin on hyvin epätodennäköistä ellei peräti mahdotonta.
Vierailija:
vähän vierestä.Jos jollain kuppi falskaa aina niin kyse voi olla kahdesta asiasta:
1. Kuppi on mystisesti asennettu kerta toisensa jälkeen väärin (mikä on hankalaa, sillä jos kuppi ei liu' u paikoilleen niin se tuntuu samalta kuin väärin asennettu tamponi, eli se tuntuu. Oikein asennettu kuppi ei tunnu.)2. Paikat ovat niin väljät, että kuppi ei pysy paikoillaan. Tämäkin on hyvin epätodennäköistä ellei peräti mahdotonta.
Ps. vetipä mokoma kierukankin pois paikoiltaan -> raskaus
tamponien ja kuukuppien kanssa pidän aina sidettä, tottakai sieltä tulee läpi! EIkö muilla?! Loppupäivinä kuppi on hyvä, saa unohtaa kuukautiset, tyhjennän vain kerran/pari päivässä. Ekoina päivinä tunnin välein kuppi tulee täyteen ja yli. Kolmena ekana päivänä kolmen tunnin välein vähintään tyhjennettävä.
Mut mulla onkin tosi runsaat kuukautiset, eli vika ei kyllä ollut kupissa vaan siinä että en ollut ehtinyt käydä tyhjentämässä.