Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paasto alkaa NYT!!!

Vierailija
12.03.2013 |

Aloitin tänään paaston. Terveelle aikuiselle ihmiselle paasto tekee vain hyvää ja piristää. No terveysvaikutuksista voi jokainen olla eri mieltä, mutta nyt kuitenkin aloitin sen. Muita mukaan lähtijöitä? Kertokaa omista hyvistä paaston kokemuksista!!  Kerron täällä omista paaston kokemuksistani päivä päivältä. Aamusta olen juonut monta kuppia teetä, lasin tuoremehua ja vishyä. Mulla on siis vesi- ja mehupaasto. Jos oikein kova nälkä tulee, juon lihalientä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorruin syömään näkkileivän, mutta en onneksi sen enempään. Päivällä olo oli ihan kamala, nyt jo parempi.

Vierailija
2/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli siis ap. Vichyä olen juonut aika hyvin, kun on tuo soda stream laite :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olo pirteä. Olen juonut teetä, vichyä, kupin kahvia( oli pakko). Mutta en ole syönyt mitään. Olo pirteä, joskin paleltaa. Aamusta kävin puntarissa, -1 kg lähtenyt. saa nähdä miten jatko. Viikonloppu edessä, ja viikonloppuisin on vaikeinta olla syömättä. Jos sallin itselleni yhden "välipäivän" ja syön normisti, niin sitä vaikeampaa on varmastikin päästä takaisin tähän. Olen päättänyt, että ainakin perjantaihin olen näin. Saa nähdä, miten viikonloppuna käy, pitääkö itsehillintä vai ei...

Vierailija
4/37 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 11:50"]

Tänään olo pirteä. Olen juonut teetä, vichyä, kupin kahvia( oli pakko). Mutta en ole syönyt mitään. Olo pirteä, joskin paleltaa. Aamusta kävin puntarissa, -1 kg lähtenyt. saa nähdä miten jatko. Viikonloppu edessä, ja viikonloppuisin on vaikeinta olla syömättä. Jos sallin itselleni yhden "välipäivän" ja syön normisti, niin sitä vaikeampaa on varmastikin päästä takaisin tähän. Olen päättänyt, että ainakin perjantaihin olen näin. Saa nähdä, miten viikonloppuna käy, pitääkö itsehillintä vai ei...

[/quote] No tekstin luettuani, voin sanoa että luultavasti pettää ja kilo tulee kavereineen takaisin.

Laihduttaminen on kuitenkin maailman yksinkertaisempia asioita.

Vierailija
5/37 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olo ok, jopa pirteämpi kuin eilen. Olen juonut teetä, vichyä, mehua. Otin pari pähkinää viemään nälkää pois. Mutta omasta mielestäni olen pärjännyt tähän asti hienosti, huonomminkin ois voinut olla!! Vaikkakin paastoon eivät kuulu mikään kiinteä ruoka kuten pähkinät ja näkkileipä, mutta ruokamäärästä mitä söin, on aika vaikea siirtyä totaali syömättömyyteen. Eilen meinasin sortua syömään jotain enemmän, mutta sain hillittyä itseni. Katsotaan miten etenee...

Vierailija
6/37 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 11:07"]

Tänään olo ok, jopa pirteämpi kuin eilen. Olen juonut teetä, vichyä, mehua. Otin pari pähkinää viemään nälkää pois. Mutta omasta mielestäni olen pärjännyt tähän asti hienosti, huonomminkin ois voinut olla!! Vaikkakin paastoon eivät kuulu mikään kiinteä ruoka kuten pähkinät ja näkkileipä, mutta ruokamäärästä mitä söin, on aika vaikea siirtyä totaali syömättömyyteen. Eilen meinasin sortua syömään jotain enemmän, mutta sain hillittyä itseni. Katsotaan miten etenee...

[/quote]

Joo ole varovainen niiden syömisten kanssa, tai tiedossa on todella tuskainen paasto jos et pääse lainkaan ketoosiin...

Vierailija
7/37 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millälailla tuskainen paasto, jos ei pääse ketoosiin?

Vierailija
8/37 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jo osavoitto se, että jos mahalaukkua saisi pienentymään ja ruokamäärät pienenisi sekä itsekuria on tullut lisää. Aiemmin sitä ei ole ollut aikoihin! Itse laihdutus on tämän jälkeen helpompaa ja tästä on hyvä se aloittaa! ap

Vierailija
9/37 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 11:50"]

[/quote] No tekstin luettuani, voin sanoa että luultavasti pettää ja kilo tulee kavereineen takaisin.

Laihduttaminen on kuitenkin maailman yksinkertaisempia asioita.

[/quote]

Niin, josei välitä onko se lähtevä massa rasvaa vai lihasta...

Vierailija
10/37 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ketoosiin voi päästä myös vähähiilihydraattisella ruokavaliolla vai olenko väärässä? Toki tavoitteenani ei ole vähähiilihydraattinen ruokavalio, vaan mehu-vesi paasto. Mutta mun oli pakko syödä näkkileipää, heti olo oli parempi.

Vierailija
11/37 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosissa nälän tunne ja paha olo katoaa. Ja henki haisee. Itse laihdutan Kiloklubilla enkä edes yritä vältellä erityisemmin hiilareita, mutta jostain hyvin omituisesta syystä ketoosi on pinnassa koko ajan. Tänäänkin söin vähän naftisti aamupalaa ja lounasta, kalorit oli yhden kahden maissa jotain 600 pintaan. Ei huvittanut syödä yhtään, ei ollut nälkä ja karmea haju rupesi taas leviämään. Mietin että pitäisikö tässä sittenkin ruveta nutraamaan kun ketoosiin pääseminen olisi varmasti aika helppo juttu. Itsellä tänään kalorit jossain 1500 pintaan. Eihän sillä nopeasti laihdu, mutta eipä tarvi nälkääkään kärsiä ja paino tippuu kuitenkin tasaiseen.

Vierailija
12/37 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseeko ketoosissa myös iho hengityksen lisäksi?

Vierailija
13/37 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteeksi tällä paastoamisella olen asettanut itsehillinnän lisäämisen ja kenties jos mahalaukku pienenisi, että annoskoot olisi paaston jälkeen pienempiä. Myöskään virkeä olo ei tekisi pahaa, aiemman jatkuvan väsymyksen sijasta. ap

Vierailija
14/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Mulla justiin viimeinen päivä viikon paastosta menossa. Vihannes- ja hedelmämehuja, vihreää ja yrttiteetä ja vihanneslientä (ei liikaa suolan vuoksi!) tässä on vedelty runsaan veden lisäksi ja yksi monivitamiinipore päivässä. Avot, ei lainkaan vaikeaa, voisin jatkaa helposti vielä mutta en taida viitsiä. Eka kerta kun kokeilin, muuten. Hauska huomata että ei se ruoan puute ainakaan heti tapa, aikaisemmin luulin kuolevani jos lounas jäi väliin :D

Ekana ja tokana päivänä oli vähän nälkä. Kolmas oli pahin, päätä särki ja olin pahalla tuulella. Sitten sen jälkeen ihan normaali olo, ja olen jaksanut vielä liikkuakin ihan hyvin.

Ihan hauska kokemus, ja painostakin on huvennut n.4 kg, joka nyt tietenkin tulee suurimmaksi osaksi takaisin, mutta jatkossa on helpompi pitää pienempiä annoskokoja. Ja helpompaa oli kuin luulin, tosiaan. Ai niin ja vinkiksi, tomaattimehu on täyttävää ja hyvää!

Vierailija
15/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän kuuluu sille joka viime vuonna paastosi tosi pitkään, olisko ollut toista kuukautta tms.

Vierailija
16/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistänne, tuota tomaattimehua täytyy ostaa! Kauanko olet nro 3 ollut paastolla? Jossain luin, että päivän 3 jälkeen tippuu noin 1kg/päivä. Mutta muutama kilo tulee tietenkin takaisin paaston loppuessa, mutta muutamia on varmasti pysyvästi poissa! Mutta kai se on jokaiselle yksilöllistä! Kiitos tseppauksesta :)

Vierailija
17/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 11:25"]

Jossain luin, että päivän 3 jälkeen tippuu noin 1kg/päivä.

[/quote]

Ei kai? Näin ehkä sairalloisen lihavalla tms.? Siksi just kiinnostaisi se viimevuotinen paastoaja, kun häneltä tippui paaston aikana yllättävän vähän. Olisi kiva tietää mitä projektista jäi käteen, kun sivustaseuraajana ei oikein vaikuttanut vaivan arvoiselta.

Vierailija
18/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon olen ollut ja menisi tosiaan pidempäänkin, mutta en ensikertalaisena viitsi jatkaa. Syksyllä voisin paastota sitten uudelleen. Juu, pitää pikkansa tuo n. kilo/päivä ainakin minun kohdallani alkupäivien jälkeen.

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 11:25"]

Kiitos vinkeistänne, tuota tomaattimehua täytyy ostaa! Kauanko olet nro 3 ollut paastolla? Jossain luin, että päivän 3 jälkeen tippuu noin 1kg/päivä. Mutta muutama kilo tulee tietenkin takaisin paaston loppuessa, mutta muutamia on varmasti pysyvästi poissa! Mutta kai se on jokaiselle yksilöllistä! Kiitos tseppauksesta :)

[/quote]

Vierailija
19/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 11:25"]Jossain luin, että päivän 3 jälkeen tippuu noin 1kg/päivä. Mutta muutama kilo tulee tietenkin takaisin paaston loppuessa, mutta muutamia on varmasti pysyvästi poissa! Mutta kai se on jokaiselle yksilöllistä! Kiitos tseppauksesta :)

[/quote]

Minusta taas se suurin pudotus tulee 3 ekana päivänä, varsinkin jos on ollut turvoksissa kun aloittaa paaston.Multa on joskus pudonnut 3-4 päivässä jopa 5 kg ja sitten sen jälkeen vähemmän. Parhaimmillaan viikon paasto-painonpudotus on ollut 7 kg josta toki merkittävä osa nestettä ja vain noin 3 kg jäänyt pysyväksi painonpudotukseksi.

Tuo on totta mitä joku kertoi että muutaman ekan päivän on huono olo, mutta sitten helpottaa. Oikeaoppisella paastolla kun menee keho ketoositilaan, mikä vie nälän pois ja tekee hyvän olon. Useimmilla ketoosiin meneminen kunnolla kestää 3-4 päivää. Eli kannattaa sinnitellä vaikka päänsärkylääkkeenkin avulla läpi ne ekat muutama päivä, sitten oikeasti helpottaa. Jos sen sijaan päätyy vähän napostelemaan sitä ja tätä tai juomaan runsashiilarisia hedelmämehuja helpottaakseen oloa, ei välttämättä mene ollenkaan ketoosiin ja paasto on koko ajan takkuista.

Vierailija
20/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 11:41"]

Voi ei, sorruin ruokatunnilla heti syömään yhden fazerin sinisen kokonaan. No aloitan huomenna uudestaan.

t: ap

[/quote]

Joku kirjoittelee täällä ap:na. Aika tärkeää. T: oikea ap