Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paasto alkaa NYT!!!

Vierailija
12.03.2013 |

Aloitin tänään paaston. Terveelle aikuiselle ihmiselle paasto tekee vain hyvää ja piristää. No terveysvaikutuksista voi jokainen olla eri mieltä, mutta nyt kuitenkin aloitin sen. Muita mukaan lähtijöitä? Kertokaa omista hyvistä paaston kokemuksista!!  Kerron täällä omista paaston kokemuksistani päivä päivältä. Aamusta olen juonut monta kuppia teetä, lasin tuoremehua ja vishyä. Mulla on siis vesi- ja mehupaasto. Jos oikein kova nälkä tulee, juon lihalientä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 11:41"]

Voi ei, sorruin ruokatunnilla heti syömään yhden fazerin sinisen kokonaan. No aloitan huomenna uudestaan.

t: ap

[/quote]

oot kyllä aika fail.

Vierailija
22/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sille, joka viime vuonna paastosi pidemmän aikaa kävi? Millaisia tuloksia sai?

T: Oikea ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 12:40"]

Kuinka sille, joka viime vuonna paastosi pidemmän aikaa kävi? Millaisia tuloksia sai?

T: Oikea ap

[/quote]

Joo mee nyt feikki vittuun

terv se oikea AP

Vierailija
24/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt huomaan, että tällä palstalla pyörii kovasti häiriityneitä ihmisiä. Asioista ei voi keskustella asiallisesti.  T: Oikea ap

Vierailija
25/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 13:03"]

Nyt huomaan, että tällä palstalla pyörii kovasti häiriityneitä ihmisiä. Asioista ei voi keskustella asiallisesti.  T: Oikea ap

[/quote]

Mä en tiedä mitä kiksejä saat kun esiinnyt minuna vitu dorka

t. OIKEA ap ja en enää vastaa sun trolleihin

Vierailija
26/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun minäkin saisin pidettyä edes sen yhden viikon paaston mutta en vaan saa aloitettua.

Olen jojo-laihduttaja ja nyt on tullut joku ahmimishäiriö/tunnesyöpöttely...voisin siis syödä koko ajan varsinkin kun olen vihainen :(

Viikko paastoa eli kunnon alku ja sitten vähemmän ruokaa ja kevyempää ja terveellisempää ja lisää liikuntaa.

Ei luulisi olevan niin vaikeaa mutta näköjään on...ainakin minulle!

Vierailija
27/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, taitaa olla joku turhautunut pullero ärsyyntynyt, kun jotkut haluaa ja pystyy tekemään jotain hyvinvointinsa eteen. Meitä on moneen junaan, älä välitä. Tsemppiä ap:lle paastoon!

t. 3/7

Vierailija
28/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että mä nautin kun te läskit ette vaan osaa olla ahtaamatta sitä paskaa suuhunne, pysykää läskeinä haha

Vierailija
29/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 13:12"]

Voi kun minäkin saisin pidettyä edes sen yhden viikon paaston mutta en vaan saa aloitettua.

Olen jojo-laihduttaja ja nyt on tullut joku ahmimishäiriö/tunnesyöpöttely...voisin siis syödä koko ajan varsinkin kun olen vihainen :(

Viikko paastoa eli kunnon alku ja sitten vähemmän ruokaa ja kevyempää ja terveellisempää ja lisää liikuntaa.

[/quote]

Mitä jos koittaisit VLCD kuuria kuten Nutrilett tai EasyDiet? Sillä on paljon helpompi olla ne alkupäivät varsinkin kuin varsinaisella paastolla, ja samalla tavalla nekin katkaisee syöpöttelykierteen ja vieroittavat mahdollisista ruokariippuvuuksista. Lisäplussana on, että niihin valmisteisiin on lisätty proteiinit, välttämättömät vitamiinit, rasvat jne joten haluttaessa niillä voi olla pidempäänkin kuin pelkillä mehuilla.

Vierailija
30/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 13:12"]

[/quote]

Itsekin olen epäillyt, miten pystyn olemaan paastolla. Mutta kokeilumielessä kokeilen tätä. Olen tehnyt itselleni osa tavoitteita. Tavoitteena on, että ainakin perjantaihin asti katson mihin tämä vie. se on jo osavoitto! :) Kokeile sinäkin päivä kerrallaan :)

Vierailija
31/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän auttaisi tähän paleluun? T: ap

Vierailija
32/37 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Minä pidin juuri 4 päivän pikkupaaston vihannesmehuilla, lähinnä korvatakseni liikakalorit joita sain viime viikon parin päivän ahmimisesta. 4 kg tasan putosi paino, mistä toki noin 3 kg on turvotusnesteen poistumista. Mutta ahmimisen sain poikki alkuunsa mikä on pääasia!

Vierailija
33/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha tarina, mutta kun sattui itselle juuri framille niin kiva lueskella näitä juttuja :)

Paaston "maailmanennätys" vuodelta 1971 on 382 päivää vedellä ja "suplements". Mitä oikeasti on syöty on sitten toinen juttu. Mutta energiaopillisesti tuo tarkoittaisi tasaisen 2000kcal dietillä: 1kg rasvaa = 7000kcal -> n.110kg läskiävarastoa. 

Ennätyksen henkilö laihtui huimasta 456 -> 180 paunaan, eli bauttia 220 kg -> 90 kg, joka olisi siis linjassa fysiikan kanssa. Huomionarvoisinta on, että perusaineenvaihdunnan on siis pitänyt pysyä 2000kcal tasolla. Paasto ei siis ole saanut "näännyttää" häntä lainkaan. Nääntymisessä elimistö menee sööstöliekille ja perusaineenvaihdunta laskee hyvin alas (tulee esim. kylmä ja ääreisverenkierto heikkenee).

Itse syön yleensä vain kerran päivässä, niin nyt kun edellisestä ruokailusta on kulunut noin 42h, niin en ehkä oikein koe vielä olevani edes paastolla. Toki lähtötilanteeni on ketoosi. Nälän tunne on käynyt kerran, siihen aikaan kun tyypillisesti olisin syönyt ruuan. Meni ohi nopeasti. 

Luulen että jos joisin sokeripitoista nestettä samalla kun yrittäisin paastota niin kuolisin :D 

Kannattaa pitää se insuliini kurissa. Maksa osaa tuottaa kaiken sen glukoosin mitä ihminen tarvitsee.

Vierailija
34/37 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt varmaan myöhäistä kommentoida, mutta muillekin tiedoksi, että jos kärsii/kärsinyt ahmimis-tai jostain muusta syömishäiriöstä ei missään nimessä saa alkaa paastolle. Itsellä viikon vesipaaston jälkeen on esiintynyt järjetöntä ahmimista vaikkei ole syömishäiriötaustaa. Paha jojoilia kyllä olen. Pahimmillaan oon painanut jtn. 85kg ja erään viikon vesipaaston jälkeen painoin 45kg nyt paaston puolessa välissä 48kg eli vähän alipainoinen.

Vierailija
35/37 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt kolmatta päivää paastolla. Ainut mitä juon on vesi sitruunalla, kivennäisvesi ja aamulla olen ottanut kupin kahvia tilkalla maitoa. Ei ole nälkä eikä paha olo, eli todella toisin kuin mitä odotin. Pikkuhiljaa varmaan ketoosissa.

Ajattelin että haluan puhdistaa kehoni, katsotaan oonko viisi päivää vai enemmän.

Tämähän ei ole mitenkään vaarallisista eli toisin miten meille on uskoteltu.

Vierailija
36/37 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarve pudottaa painoa, niin yhdistän itse yleensä 3 vuorokauden paastot ketogeeniseen ruokavalioon, joiden aikana juodaan vettä, kahvia ja teetä, elektrolyyttijauhetta, magnesiumia, mineraalisuolaa ja vitamiineja. 3 vuorokauden paastot maksimi, koska muuten alkaa häviämään lihakset. Lisäksi tärkeää pitää ruokapäiväkirjaa, ja syödä jatkuvasti n.300kcal vähemmän kuin kuluttaa paastojen ympärillä.

Syvään ketoosin pääsee nopeasti aloittamalla ketogeeninen ruokavalio/ elämäntapa 3 vuorokauden paastolla. Sen aikana kuluu kaikki glukoosivarastot loppuun ja elimistö on syvässä ketoosissa. Mutta isompi vaikutus painoon on adaptiovaiheen jälkeiset 3 vuorokauden paastot. Kun kehossa ei ole enää glukoosivarastoja jäljellä, alkaa keho polttamaan tehokkaasti rasvaa. 3 vuorokauden vesipaastot vaatii kyllä itsekuria, ei välttämättä sovi kaikille.

Vierailija
37/37 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeenistä ruokavaliota harrastettu parisen kertaa n. puolen vuoden jaksoja kerrallaan. Siinä siis syödään 75% päivän energian saannista rasvoista, 23% proteiinista, 1% hiilihydraatista ja 1% kuidusta.

Jos tarve pudottaa painoa, niin kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa, ja syödä jatkuvasti n.300kcal vähemmän kuin kuluttaa. Kilokalorilaskuri netissä on esimerkiksi erittäin hyvä sovellus tätä varten. 

Yhdistä ruokavalioon 3 vuorokauden paastot, joiden aikana juodaan vettä, kahvia ja teetä, elektrolyyttijauhetta, magnesiumia, mineraalisuolaa ja vitamiineja. 3 vuorokauden paastot maksimi, koska muuten alkaa häviämään lihakset. 

Syvään ketoosin pääsee nopeammin aloittamalla ruokavalio/ elämäntapa suoraan 3 vuorokauden paastolla. Sen aikana kuluu glukoosivarastot loppuun ja elimistö on syvässä ketoosissa. Mutta isompi vaikutus painoon on adaptiovaiheen (3vkoa) jälkeiset 3 vuorokauden paastot. Kun kehossa ei ole enää glukoosivarastoja jäljellä, alkaa keho  paastotessa polttamaan suoraan rasvaa glukoosivarastojen tyhjentämisen sijaan. Lisäksi ketoosin adaptiovaiheen jälkeen elimistö on oppinut tekemään rasvanpolton tehokkaammin. 3 vuorokauden vesipaastot vaatii kyllä itsekuria, ei välttämättä sovi kaikille.

Ketolla on muutenkin erittäin hyviä vaikutuksia. Energia, keskittymiskyky ja mieliala nousee. Pystyy olemaan pidempiä aikoja syömättä. Tulehdustilat häviää. Ajatukset selkiytyvät ja laihtuu. Suositus!