Syyllistynkö rikokseen, jos heitän toiselle kuuluvaa postia roskikseen?
Olemme muuttaneet nykyiseen asuntoomme 4 kuukautta sitten, mutta edelleen tulee melkein viikoittain postia täällä aikaisemmin asuneelle henkilölle. Olemme jo monesti kirjoittaneet kuoreen "EI ASU TÄÄLLÄ! ja vieneet sen postilaatikkoon, mutta alkaa mitta tulla täyteen. Pitääkö minun tehdä kirjeille lain mukaan jotain vai voinko heittää ne vapaasti roskikseen?
Kommentit (66)
Mihin palautetaan esim EB:n jakamat postit? Ainakaan minä en tiedä missä olisi heidän konttori. Käsittääkseni postikaan ei näitä halua, kun eivät ole jakelua alun perinkään hoitaneet.
Mä nakkaan väärin jaetun postin aina v i T T u maisen naapurin postilaatikkoon siis AINA. Setviköön m ulkku u muiden posti sotkut, mulla menee 3 sekuntia luukuttaako postit sen laatikkoon.
Johonkin ketjuun jo kirjoitinkin:
Tein kuolinpesän osoitteenmuutoksen omaan osoitteeseni. Mitä tekee posti? Lähettää kuolinpesän tyhjän kämpän osoitteeseen ilmoituksen osoitteenmuutoksesta!!! Isävainaja ei ollut sitä ilmoitusta lukemassa, eikä varmaan helvetin porteilla sillä tiedolla mitään tehnyt. -ohi-
Mutta aiheeseen: palauttakaa postiin, punaisella tussilla: EI ASU TÄÄLLÄ!
Joo, saa tehdä muutaman kerran... Posti on per#eestä!
Vierailija kirjoitti:
Johonkin ketjuun jo kirjoitinkin:
Tein kuolinpesän osoitteenmuutoksen omaan osoitteeseni. Mitä tekee posti? Lähettää kuolinpesän tyhjän kämpän osoitteeseen ilmoituksen osoitteenmuutoksesta!!! Isävainaja ei ollut sitä ilmoitusta lukemassa, eikä varmaan helvetin porteilla sillä tiedolla mitään tehnyt. -ohi-
Mutta aiheeseen: palauttakaa postiin, punaisella tussilla: EI ASU TÄÄLLÄ!
Joo, saa tehdä muutaman kerran... Posti on per#eestä!
Muutaman kerran joo saa tehdä. Mä olen näin nyt toiminut vuoden. Olen lisäksi poistanut edellisen asukkaan kirjoilta kämpästäni, kun hän ei ilmeisesti sitäkään ole itse viitsinyt tehdä. Edelleen tulee postia hänen nimellään. Pari viikkoa sitten päätin, että pistän jatkossa kaikki avaamattomana roskikseen. Kun ei kerran edellistä asukasta itseään kiinnosta, postia ei kiinnosta eikä maistraattia, niin miksi minunkaan pitäisi nähdä vaivaa?
Mun yläkerrassa asuu 50+ pariskunta ketkä kolistelee ja metelöi jatkuvasti. Varsinkin puukengät on tooosi järkevää puutalossa. Yöllä. Heidän ulosottokirjeitä jostain syystä tulee mun postiin. Mä nakkaan ne aina roskiin. Ihan vaan kun ei pyynnöistä huolimatta osaa olla hiljaa.