Päiväkodin hoitajan käytös ketuttaa!!
Olin töissä ja vessasta tullessani huomasin kännykkääni tulleen puhelun päiväkodista ihan muutama minuutti sitten. Tietenkin soitin heti takaisin ja sain oikein inhottavaan äänensävyyn puetun saarnan siitä, kuinka vanhempien olisi aina oltava tavoitettavissa, etenkin tällaisessa tilanteessa kun lapsi on sairastunut. Hoitajilla ei ole aikaa hoitaa sairasta lasta ja soitella vanhempien perään jatkuvasti.
En voinut mitään itselleni, vaan kivahdin että pitääkö kuljettaa puhelinta vessassakin mukana ja että soitin heti takaisin kun olin huomannut puhelun tulleen.
Hoitaja totesi nuivasti, ettei saivarteluun ole tarvetta ja että pääsenkö hakemaan lapseni vai en.
Tottakai pääsin. Heti.
Ja harmittaa kyllä vieläkin hoitajan käytös.
Kommentit (15)
Omalle kohdalle kävi myös ihan näin, ja hoitajat olivat kerinneet soittaa kakkosvaihtoehdolle, eli miehelleni, joka menikin hakemaan lapsemme. Vaikka oli kiireisempi. Mut kun kerkesin soittelemaan, niin asia oli jo selvä ja mies lähtenyt matkalle. Ei siinä mitään... Puhelinvastaajakin on keksitty, ja sinne voi jättää viestin. Kannattaa käyttää, niin ei hoitajat pääse marisemaan ensi kerralla muutaman minuutin viiveen takia. Jos eivät osaa vastaajaan jättää viestiä, niin se on heidän oma ongelmansa.
Saattaa joskus olla kyse todella kiireellisestä asiasta! Viimeksi kun tavoittelin äitiä niin numero ei ollut edes käytössä. Äiti oli unohtanut ilmoittaa uuden numeron. Ymmärrys ei tuollaiseen riitä!
Ehkä en lähtisi vertaamaan vessareissua ja uuden numeron ilmoittamista keskenään...
Siellähän saattaa olla vaikka kiireellinen lehtimyyjä. Hoitajat soittelee omista kännyköistään, joiden numeroita ei ole luonnollisesti muistissa, vaan vain yleinen päiväkodin numero.
Ei ap. :) Ja jos niin kiire ja hätä on, nii eikö sillon soiteta ensin ambulanssi (what ever) ja sitten vasta vanhemmalle.
Eihän kaikissa ammateissa yksinkertaisesti voi olla aina tavoitettavissa. Itse olen fysioterapeutti, enkä todellakaan vastaa asiakkaiden kuullen puhelimeen, sehän olis tosi huonoa palvelua!
Siksi päiväkodilla on isän numero ja varahakijoiden numerot. Jos lapsi on niin hengenhädässä, että tarvitsee välitöntä hakua, niin saavat soittaa ambulanssin. Mulla menee matkoihin muutenkin vähintään 45min.
mulla menee aina 1h 45min ennenkun pääsen hakemaan.
T:8
Ei tosiaankaan voi kaikissa töissä vastata puhelimeen siinä silmänräpäyksessä. Olisiko kiva, jos kaupan kassahenkilö tai pankkivirkailija tai vaikka lääkäri vastailisi puhelimeensa samalla kun hoitaisi sinun asiaasi?
En ole tuollaiseen olettamukseen törmännyt kertaakaan omien lasten kohdalla. Anna palautetta. Tietenkin vasta sitten, kun pahin raivo on laantunut.
luennon aikana, vaan vasta tauolla katson puhelut. Mieskään ei aina tarkkaile puhelintaan, jos on vaikkapa vaativassa neuvottelussa. Onhan siellä sitten mummojen yms. varahakijoiden numerot, joita voi yrittää saada kiinni. Eihän ketään voi orjuuttaa pälyilemään puhelinta koko ajan. Lapsi voi odottaa sairaanakin tunnin aivan hyvin ja jos on hengenhätä, ambulanssi on parempi vaihtoehto kuin vanhemmat.
kun henkilökuntaa ei ole tarpeeksi?
vastaan niihin myös vessassa.
Ymmärrän ap:n kiivastumisen, mutta mikä olisi hyvä aika odottaa? 5-10min ehkä. Itse saan usein vastauksesksi soittaessa lääkärille että soita kohta uudestaan. Mietin aina milloin on kohta hänelle, jne.
Esim. vanhuksia saunotettaessa ei kyllä siellä saunassa voi kännykkä olla mukana. Ja tälläisia vastaavia tilanteita kyllä joka ammatissa varmasti riittää.
Silloin hoitajan on soitettava työpaikan puhelimeen ja saada äiti käsiinsä sitä kautta mutta taatusti siinäkin kestää muutama minuutti. Kyllä vanhempien pitää tavoitettavissa olla mutta vaikkapa 10 minuutin sisällä. Hoitaja oli töykeä.
T: Itsekin lastenhoitaja.
Enkä yleensä kesken muidenkaan palaverien. Aina voi jättää viestin ja palaan asiaan, kunhan vapaudun.
Sen sijaan esim. lounaalla pidän kyllä puhelinta mukana, ja vastaankin siihen :)
Toisaalta voihan olla, että hän on joutunut samantyyppiseen tilanteeseen aiemminkin, jolloin kyse ei ole ehkä ollutkaan vessassa käynnistä.