Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheet jotka vieneet lapset hoitoon alle 1v:nä!

Vierailija
04.10.2007 |

Minkä ikäinen lapsi/lapset oli?

Kuinka monta lasta perheessäsi?

Perheenne tulot bruttona suunilleen?

Vanhempien iät?

Hoitomuoto?

edut?

haitat?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto yhteensä 6500e/kk. Minä olin 26v ja mies 32v. Pph:lla olivat. Etu, pieni sai nukkua ja syödä oman rytmin mukaan. Haitta, isommalle ei ollut tarpeeksi ikäistä seuraa.

Vierailija
2/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopäivät olivat 10 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli 10 kk eli lähdin töihin heti äitiysloman loputtua. Lapsen veimme klo 8:30 tarhaan (todella hyvä päiväkoti ihan vieressämme). Hoitaja haki hänet 13:30. Kun tyttö oli 1 v 4 kk alkoi kokopäiväinen tarha.

Perheessä kaksi lasta, esikoinen 3.5 vuotias ja hänkin tarhassa. Sama systeemi oli kuin kuopuksellakin. Käyvät eri tarhaa, esikoinen on yksityisessä päiväkodissa johon pääsee vasta 3 vuotiaana, sinne siis kuopuskin myöhemmin.

Bruttotulot ovat n. 160 000 euroa yhteensä vuodessa. Olemme 41 ja 43 vuotiaita.

Edut: lapsi sopeutui hyvin, näyttää todella viihtyvän. Samoin esikoinen. Pikkuinen pukee aamulla kengät ja lakin päähänsä ja huutelee ovelta että " iti, tule" . Ja juoksee jo tarhan eteisestä puurolle innoissaan itse syömään. Etuja on paljon, lapsi itsenäistyy ja oppinut jo potalle, syömään itse ja pukeekin vähän. Puhuu myös paljon, se tosin meidän ansiota kun luemme paljon ja puhumme hänelle aikuisten sanoin, ei vauvakieltä.

Haittoja: Kova ikävä päivisin, lapsi väsynyt kun haemme hänet. Kiire syömään, vaikea hoitaa vaativaa työtä ja lasten noutamista. Illat menevät täysin lasten kanssa, tämä on tietysti etukin mutta tarkoitan että omaa aikaa ei ole ollenkaan ja kaikki paikat kotona repsottavat. Annan repsottaa, lapsien kanssa haluan olla joka sekunti illan ajan.

Vierailija
4/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei kuulema itke eikä kiukkuile ollenkaan, ei myöskään kysele meidän perään kuin joskus harvoin puhuu " isin autosta" . Uskon toki hänenkin ikävöivän omalla tavallaan, juoksee kädet levällään vastaan ja nauraa kun haetaan. Silloin tulee itselle paha olo siitä, että toiset hoitavat lapseni päivisin.

Vierailija
5/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi/lapset oli? ESIKOINEN OLI 10KK, KUOPUKSET NYT 8KK JA MENOSSA PÄIVÄHOITOON 11KK IÄSSÄ.

Kuinka monta lasta perheessäsi? KOLME

Perheenne tulot bruttona suunilleen? 4600¿ / KK

Vanhempien iät? 27 & 28 V.

Hoitomuoto? PÄIVÄKOTI

edut? LAPSESTA TULI MINUSTA ROHKEAMPI JA SOSIAALISEMPI P-HOIDOSSA. AINOANA OLLESSAAN OPPI JAKAMISEN ILOT. PK:SSA PÄIVÄN RYTMITYS MYÖS ONNISTUI HYVIN (PAREMMIN KUIN KOTONA)

MUKAVIA RETKIÄ, PALJON ULKOILUA, TOIMINTAA, LAULUTUNTEJA, LIIKUNTATUNTEJA, KAIKENLAISTA ASKARTELUA.

(NÄITÄ VOISI KOTONAKIN TEHDÄ, MUTTA AIKA EI TUNNU RIITTÄVÄN NOIN MONIPUOLISEEN TOIMINTAAN)

ITSE VIIHDYN NIIN ETTÄ OLEN OSAN PÄIVÄSTÄ TÖISSÄ AIKUISTEN SEURASSA JA SITTEN JAKSAN PAREMMIN LAPSEN KANSSA ILLAT JA VIIKONLOPUT. eN OLE MIKÄÄN PULLANTUOKSUINEN KOTIÄITI

haitat? PIENI JÄÄ ISOMPIEN JALKOIHIN. PIENENÄ ON AIKA VÄSYNYT 8H PÄIVÄKOTIPÄIVÄN JÄLKEEN. TULEE IKÄVÄ OMAA PIENTÄ ;O)

FLUNSSAA SUN MUUTA PUKKAA ENEMMÄN / HELPOMMIN...

Vierailija
6/6 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minkä ikäinen lapsi/lapset oli?

Kuinka monta lasta perheessäsi?

Perheenne tulot bruttona suunilleen?

Vanhempien iät?

Hoitomuoto?

edut?

haitat?

11,5 kk

kaksi, isompi on 5 vuotta vanhempi.

4-5000 euroa

30, 35

Ryhmis

Edut; sain vakipaikan, lapsi sopeutui hoitoon hyvin, toisin kuin esikoinen joka meni myöhemmin hoitoon. Lapsi viihtyy hoidossa, menee sinne iloisena. Vuoden aikana olleet itkuaamut ovat olleet laskettavissa yhden käden sormilla. Viikonloput tuntuvat aina isolta juhlalta!

Haitat; 9 tuntia päivässä erossa lapsesta, lapsi väsynyt iltaisin. Vaatii kuitenkin vain hetken sylittelyä, sitten taas oma itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi