kerro jotain työhösi liittyvää, jota " maallikot" ei tunnu tajuavan!
Kommentit (208)
1. Meiltä kaupungin kotihoidolta (minä olen kotisairaanhoídon työntekijä mutta olemme kodinhoitajien kanssa yhteistä kotihoitoa) EI SAA siivousta, kaappien järjestelyä, kaupassa käyntejä, ruoan laittoa, pelkkää tiskiapua. Tätä kysytään melkein päivittäin.
2. Teidän Elma-mummukka on varmaan teidän omaisten mielestä tosi huonossa kunnossa ja tarvitsee kaiken mahdollisen avun mutta kun meillä on (pelkästään meidän solussa siis) lähes 100 asiakasta jotka ihan oikeasti eivät pysty selviytymään pesuistaan/pukeutumisestaan/lääkkeistään/ruoan lämmityksistään jne. jne. niin sen teidän Elma-mummun luona ei voida käydä joka päivä " katsomassa onko kaikki hyvin"
3. Me emme ehdi emmekä pysty tekemään näitä onko kaikki hyvin- käyntejä
4. Me emme ole saattopalvelu. Omaiset soittelevat ja kyselevät milloin minnekin saattokeikalle mutta ei meiltä ehditä mihinkään saatoille kun asiakkaat kotona odottavat hoitoa
5. Puolet päivän töistä ON toimistotyötä. Kotihoitoa ei voida toteuttaa jos emme hoida asiakkaan kaikkia niitä asioita joita hän itse tai hänen omaisensa eivät voi hoitaa. Siis uusimme reseptejä, tilaamme lääkkeitä, jaamme lääkkeitä, arvioimme yhdessä lääkärin kanssa asiakasta, varaamme fysioterapia- aikoja, kuntoutusjaksoja, toimintaterapioita, sairaala- aikoja, teemme lääkemuutoksia, kyttäämme marevanannostuksia, haemme apuvälinelainaamosta apuvälineitä, kuskaamme niitä asiakkaille, teemme pakolliset saattokeikat, soittelemme asiakkaille, teemme ensikäyntejä, teemme hoitokokouksia ym. ym.
Todellakin on huono hammaslaatu, joku saa karieksen vanhemmiltaan jo lapsena. Joillekin niitä reikiä vain tulee ja tulee, vaikka kuinka on putipuhtaat hampaat.
t. hll
Kyllä hammaslaaduissa on ihan oikeasti eroja paljonkin! Itse satun kuulumaan niihin ihmisiin, joilla on hyvä hammaslaatu eikä hampaitani ole tarvinnut kertaakaan paikata. Kuitenkin mieheni, joka hoitaa hampaitaan aivan yhtä säntillisesti ja syö saman ruokavalion mukaan kuin minäkin, omista ties miten monta paikkaa jo...
vaan ihan tavallinen teollisuuden ala joka noudattaa annettuja lakeja asetuksia varmasti tarkemmin kun moni muu.
Siellä ei ole töissä mitään dr evil-tyyppejä jotka haluavat pahoja asioita sairaille eikä siellä ole mitään " pöydän alla" -diilejä, ainakaan tutkivan teollisuuden osalta.
Lääke-esittelijät eivät ole lääkäreitä lahjomassa vaan kertomassa uutisia omasta tuotteestaan, heidän toiminta on äärimmäisen tarkkaan säänneltyä.Eivätkä he myöskään ole hoitajia kiusaamassa tai ärsyttämässä. Tavallisia myynnin ammattilaisia joiden tuotteet vaan sattuvat olemaan lääkkeitä.
ole paljoakaan vaaralisemmassa työssä kuin kukaan muukaan. Myös se että jos jalka kuvataan niin kaulakorua ei tarvi ottaa pois kuvausta varten.
Mustasta ei saa suit sait vaaleaa, parista karvasta muhkeaa leijonanharjaa eikä pallinaamaisesta maija meikäläisestä miss suomea, jonka kuvan hän näyttää..
jaa mitä se tekee, siis koko ammattini on joillekin täyttä utopiaa
kun sinä olet siellä kunnassa töissä, niin milloin jätetään tieavustuksia, kun minä itse asiassa olen töissä sosiaalivirastossa, enkä todellakaan tiedä koko viraston asioita.
HAMMASLUUSTO/HAMPAIDEN " LAATU" EI PERIYDY! Ne on ne ruokailutottumukset, kariesbakteeri ja hammashoito, jotka periytyy. Eli todennäkösesti ne aikuset joilla on huonot hampaat hyvästä hoidosta huolimatta ovat saaneet lapsena vanhemmiltaan (tai joltain muulta...) kariesbakteerin joka tuhoaa hampaat. On siis olemassa ihan reliaabeleja tutkimuksia aiheesta ja niissä on nimenomaan todettu että hammaskaluston laatu ei periydy vaan se on se suun bakteeristo joka " periytyy" .
ne hampaat sitten tulevat, jossei vanhemmilta? Tai siis vanhemmilta saaduista geeneistä? Hammaskeijuko ne asentaa?
Vierailija:
HAMMASLUUSTO/HAMPAIDEN " LAATU" EI PERIYDY! Ne on ne ruokailutottumukset, kariesbakteeri ja hammashoito, jotka periytyy. Eli todennäkösesti ne aikuset joilla on huonot hampaat hyvästä hoidosta huolimatta ovat saaneet lapsena vanhemmiltaan (tai joltain muulta...) kariesbakteerin joka tuhoaa hampaat. On siis olemassa ihan reliaabeleja tutkimuksia aiheesta ja niissä on nimenomaan todettu että hammaskaluston laatu ei periydy vaan se on se suun bakteeristo joka " periytyy" .
Tai en voi perua jonkun toisen matkaa, jotta tämä TÄRKEÄ henkilö pääsisi matkaan.
En hinnoittele tuotteita.
En ole vastuussa siitä, jos meiltä ei löydy jotain tiettyä tuotetta.
En päätä, mitä tuotteita meidän valikoimiin tilataan.
En voi millään tietää, mistä mahdollisesti asiakas voisi löytää haluamansa tuotteen.
En ole yleinen tietopankki.
- En aio suunnitella enkä toteuttaa pihaasi ilmaiseksi. En edes ole suunnittelulinjalta vaan olen opiskellut viljelyä.
- On hyvin vaikea sanoa mikä asiakkaan kuvailema kasvi on tai mikä sitä vaivaa, jos ei tuo edes yhtä lehteä tms. näytille.
- Että kun kasvi ei kuki tai muuten vain kuolee, siinä kasvissa ei välttämättä ollut mitään vikaa vaan siinä joka sitä kasvia on hoitanut.
" Kassat eivät " lyö" niitä hintoja koneelle eivätkä voi muistaa jokaisen tuotteen hintaa."
En myöskään nauti jos asiakas häviää
en voi huijata
työ ei ole mitenkään hohdokasta
Minä en myöskään ole keksinyt säädöksiä tai asetuksia joiden noudattamista työkseni seuraan.
Itsekin olen myyjänä työskennellyt, meille kyllä teroitettiin että muidenkin osastojen valikoima/sijainti pitää osata.
Sitä kun meiltä ei löydy jotain tuotetta ja asiakas aina kysyy, missä niitä sitten myydään. Eli asiakkaat olettaa myyjän tuntevan koko kaupungin liikkeet ja tietää kertoa, mistä hän sen tarpeensa löytää.
Ja näitä kysymyksiä tulee ainakin yksi per päivä.
eikä käännä niitä, oikolue niitä tms. Multa on kysytty ainakin miljoona kertaa, että kuka ne siis *alunperin* kirjoittaa - no minä minä, hitto vie, en mä ole kääntäjä.
Koderinplanttuja pitää perinteisesti vähän ojentaa ennen kuin ne tajuavat, että paikallinen techwriter osaa ja tekee enemmän kuin Wordin automaattinen oikoluku, ja että on parempaakin tekemistä kuin keittää kahvia " oikeille" työntekijöille.