Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro jotain työhösi liittyvää, jota " maallikot" ei tunnu tajuavan!

Vierailija
02.10.2007 |

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE kansainvälinen kieli, ei myös tekemällä tehty tai keskitty.

Vierailija
42/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikilla olisi sama lounaan hinta, niin voiko ne todella ympätä yhdelle laskulle, josta sitten sinä veloitat jokaiselle eri summat 10 : llä eri kortilla?

Olen oikeasti aina luulut, että jos haluan maksaa oman osuuteni, niin luonnollisestikin tarvitse myös erillisen laskun.

Pahoitteluni mahdollisesti aiheuttamastani lisätyöstä=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että mun " vaarallinen työni" on kuolettavan tylsää seinäntuijottamista.

Vierailija
44/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

shoppailu, day spat ja jumppa. Lastenhoitajamme on raivostuttava ääliö, jonka esimiehenä on raskasta. Parempaa etsimme koko ajan.

Käytän joskus päivällä kokaiinia, että jaksan odottaa miestäni.

Vierailija
45/208 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei, emme voi tulla päivän tai edes kahden päivän varoitusajalla juuri teidän pihallenne levittämään sitä multakasaa, koska meillä on sovittuna viikoiksi, jopa kuukausiksi eteenpäin urakoita, jotka on pakko hoitaa.

Emme halua ottaa näitä niinsanotusti pikkuhommia vielä muiden töideni lisäksi, koska meilläkin on perhe, joiden kanssa haluamme viettää aikaa. Näihin pikkuhommiin voitte kysyä toiselta yritykseltä aikaa tai varata ajan meiltä sellaiselle päivälle, jolloin meillä on juuri sinulle aikaa.

Ja ei, se ei ole meidän vika, jos pihallasi jököttää iso sorakuorma levittämistä varten ja jos et ole ajoissa varannut konetta pihallesi. Päivä varoitusaikaa on liian vähän!

Vierailija
46/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parturi

Vierailija
47/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

15. Nyt olen aidosti ihmeissäni. Eli, jos tulisin syömään kavereitteni kanssa ja kaikilla olisi sama lounaan hinta, niin voiko ne todella ympätä yhdelle laskulle, josta sitten sinä veloitat jokaiselle eri summat 10 : llä eri kortilla?

Olen oikeasti aina luulut, että jos haluan maksaa oman osuuteni, niin luonnollisestikin tarvitse myös erillisen laskun.

Pahoitteluni mahdollisesti aiheuttamastani lisätyöstä=)

Et aiheuta lisätyötä, jos mainitset jo tilatessasi haluavasi erillisen laskun. Sehän on ihan ok. Lisätyötä aiheuttaa laskun erittely jälkikäteen. Jos laskun loppusumma todella on koko seurueella sama, on yhdentekevää tulostetaanko yksi lasku vai kaikille omat laskut. Mikäli jokainen ottaa eri annoksen ja eri juomat, on fiksua mainita jo tilauksen yhteydessä kaikkien maksavan erikseen. Helpottaa huomattavasti !

Tuo pitää muuten paikkaansa, että nimenomaan naiset odottavat tarjoilijan erittelevän laskun 5 sentin tarkkuudella. Miehet lyövät laskunsa melkein poikkeuksetta yhteen, laittavat jokainen ensin pari-kolmekymppiä ja sitten katsotaan, paljonko puuttuu ja joku kuittaa loput.

Vierailija
48/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en korjaa lauttoja Ruotsin ja Suomen välillä... *huoh*

Vierailija
49/208 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todellakaan ole. No ehkä tyelämä opiskelijaa opettaa.

Eli kyse oli siitä, että sh-opiskelija sanoi sh:n työn olevan asiakapalvelua. Niinhän se opiskelija siis luulee, mutta vanhat harput sitten työelämässä karsivat harhaluulot keltanokilta...

Potilas ei ole asiakas, vaan pelkkä haittatekijä muuten niin mukavassa työssä!

Vierailija
50/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun olen talouspuolella

Vierailija
51/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kuitenkin parasta, jos tarjoilija kysyisi itse tilauksen lopuksi, että " Teille tulee varmaankin erilliset laskut, vai kuinka?" . Tämä siksi, että asia tulisi varmasti selvitettyä heti aluksi ja tarjoilijan työ kassalla helpottuisi (asiakas ei välttämättä muista sanoa haluavansa erillisen laskun - tosin yritän tästä lähin muistaa milloin harvoin ravintolassa käyn) ja toisaalta, kun ehdotus tulee tarjoilijalta, niin se saattaa säästää asiakasryhmän ikävältä tilanteelta. Jossakin porukassa voi tuntua epäkohteliaalta olla se, joka ottaa puheeksi laskun maksamisen, saatikka sitten miltä tuntuu sanoa, että " Minä haluaisin erillisen laskun" (jonka muut saattavat tulkita " Minä en sitten teidän muiden ruokia ainakaan maksa" ).

Vierailija
52/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta olisi kuitenkin parasta, jos tarjoilija kysyisi itse tilauksen lopuksi, että " Teille tulee varmaankin erilliset laskut, vai kuinka?" . Tämä siksi, että asia tulisi varmasti selvitettyä heti aluksi ja tarjoilijan työ kassalla helpottuisi (asiakas ei välttämättä muista sanoa haluavansa erillisen laskun - tosin yritän tästä lähin muistaa milloin harvoin ravintolassa käyn) ja toisaalta, kun ehdotus tulee tarjoilijalta, niin se saattaa säästää asiakasryhmän ikävältä tilanteelta. Jossakin porukassa voi tuntua epäkohteliaalta olla se, joka ottaa puheeksi laskun maksamisen, saatikka sitten miltä tuntuu sanoa, että " Minä haluaisin erillisen laskun" (jonka muut saattavat tulkita " Minä en sitten teidän muiden ruokia ainakaan maksa" ).

Riippuu seurueesta, tilannetajuahan se vaatii, puolin ja toisin !

Vierailija
53/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan biotekniikan alalla, päinvastoin, yhteistyö muiden kanssa on välttämätöntä, ja oma huone olisi ylellisyyttä mistä ei tule mieleen edes haaveilla.

Vierailija
54/208 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kieliä tulkataan!

Eikä tulkkivälittäjä sitä voi aukottomasti päätellä tulkattavien nimien perusteella...

Vierailija
55/208 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etta on DI ei tarkoita, etta osaan korjata televison.

Vaikka tyoaikani olisi 8-4 tai 9-5 tai miten vaan, ei se kaytannossa ole ja yrityksessa ei kauheasti mussuteta ylitoista tai kohta ei tarvitse tehda mitaan. Liittokiihkoilut ja lakkoilutkin ovat kaytannossa mahdottomia. Eli tuntipalkkani ei sitten niin paatahuimaakkaan.

Kun pidan lomaa, teen seuraavat viikot toita ihan hullun lailla, koska omista toistani vain akuutit on hoitanut joku poissaollessani. Joudun myos vastaamaan puheluun ja sahkopostiin lomalla joskus ja en saa siita palkkaa. Viikonlopputoita on ja matkustus on rankkaa, matkapaivat venyvat pitkiksi ja valvoa taytyy. En mene kuitenkaan seuraavana paivana mihinkaan iltavuoroon vaikka yolla ei olisi nukuttu matkustuksen takia.

Vierailija
56/208 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on meinaan sellaisiakin firmoja, joissa asiat on järjestetty kunnolla. Jopa Dippainsseille.

Vierailija
57/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinä sanotaan selvästi, ettei kyselyyn vastaaminen ole pakollista. Ei tarvitse soitella tänne perustellakseen, miksi ei halua vastata.

Vierailija
58/208 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperinne tulevat kun tulevat, hoidan tilaukset siinä järjestyksessä kun ne ovat pöydälleni saapuneet. Te ette ole sen tärkeämpi asiakas kuin muutkaan asiakkaat.

Vierailija
59/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka teen töitä kotona, en ole valmis ottamaan yö- ja viihdytettäviä vieraita vastaan parin tunnin varoitusajalla. Tai saa meille tulla, mutta itse istun ympäripyöreitä päiviä kammiossani...

Vierailija
60/208 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ensisijaisesti vastuussa matkustajien turvallisuudesta. Lentäjiinkin on asialliset, professionaaliset suhteet ;-).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme