Lapset käy yöllä pissalla ja olen aika poikki heräilyistä.
2 ja 4-vuotiaat kyseessä. Haluavat että minä käytän yöllä vessassa ja lisäksi eivät unenpöpperössä saa unipussia auki itse. Jos menen nukkumaan klo 22, niin eka herää pissalle esim. klo 2 ja toinen 5. MIes herää töihin klo 6 ja pukee vaatteet päälle makuuhuoneessa, valot laittaa ja taas herään. sitten lapset herääkin jo klo 7 ja olen niiiin " pirteä" ..ja turha tulla imettäjien sanomaan, että vauva syö kahden tunnin välein, söi ne meilläkin. mutta en saa vieläkään nukkua, vaikka ne on jo isoja.
Kommentit (89)
yössä lääkettä 6 tunnin välin joten olen aika väsynyt:(
ehkä lopetan ketjuun vastaamisen tähän, menee aina vaan hullummaksi.
ap
ei ole kivaa kun pieni sairastaa.
ap
Aloituksesi oli jo totaalisen hulvaton.
huvittaako yhtään tää kirjoitus vuoden takaa?
mikä muuttui?
miten pärjäsitte?
käsitin, että vuosi sitten astmalääkeheräys, tolvanat.
Mutta kyllä sai nauraa!!
Oikeesti aivot voi pehmetä jos ei ikinä saa kunnolla nukkua, tässä varmaan käynyt niin ;)
Silloin pienetkin ongelmat tuntuu isoilta..
mutta tää on todella mielenkiintoista, mitä kaikkea se voi muille tehdä. Olispa hauska lukea muidenkin liikaa valvoneiden ' päiväkirjoja' .
Mutta tosiaan ap, hommaat miehen tai jonkun muun hoitamaan lapsia pariksi yöksi ja nukut ne itse kunnolla. Sen jälkeen luet tätä ketjua ja alat tehdä töitä tilanteen muuttamiseksi, ideoitahan on jo annettu kassikaupalla.
Eihän kukaan terve aikuinenkaan käy vessassa yöllä ellei ole juonut poikkeuksellisen paljon illalla. Kaksivuotiaalle laittaisin vaipan takaisin ja nelivuotiaalle sanoisin että pidätä aamuun asti.
Ravaavatko lapset päivälläkin pissalla parin tunnin välein? Silloin heillä on yliaktiivinen rakko, ja siitä kannattaa opetella pois, eli opetella pidättämään. Jos kaksivuotias on ollut jo 7 kuukautta ilman vaippoja, niin olet tainnut opettaa hänet kuivaksi vaikkei hänellä ole ollut yhtään pidätyskykyä - eli juoksuttamalla vähän väliä potalla varmuuden vuoksi, vaikkei lapsi ole yhtään ilmaissut hätäänsä. Eikä lapsi ole oikein oppinut pidättämään myöhemminkään.
Unipussi on kyllä mainio kapistus vielä nelivuotiaallakin, jos makuuhuone on viileä eikä peitto pysy päällä. Meillä kaksi- ja nelivuotiaat nukkuvat molemmat unipusseissa. Nelivuotias oppi yökuivaksi muutama kuukausi sitten ja kaksivuotias käyttää vielä yövaippaa.
Miksei 2-vee voi pissiä yövaippaan? Ja siis muutenkin,mitä tapahtui,ensin nauroin hulluna ja nyt alkoi tökkiä!
niin ja se atmalääke oli vuosi sitten, kuten jotkut nerokkaat jo huomasivatkin. ja en todellakaan laita kuivaksi oppinutta lasta takaisin vaippoihin ja sano sille, että pissaa housuihis, äiti nukkuu nyt. lapsi itse ne vaipat jätti pois 1v 10 kk, mikäs sen mukavampaa!
ap
Vierailija:
ja en todellakaan laita kuivaksi oppinutta lasta takaisin vaippoihin ja sano sille, että pissaa housuihis, äiti nukkuu nyt. lapsi itse ne vaipat jätti pois 1v 10 kk, mikäs sen mukavampaa!
ap
Tuosta yöllä pissalle heräämisestä voi jäädä ikuinen tapa, kun lapsi ei koskaan opi pidättämään pissaansa riittävän kauan. Haluaisitko sinä itse nousta joka yö pissalle? Ei kyse ole siitä että sinä olisit laiska jos et jaksa nousta, vaan siitä että lapsi ei ole vielä valmis yökuivuuteen.
ei se kuivattomaksi tee, jos itse herää pissahätään ja käy/käytetään potalla. muuten, lapsi heräsi pissahätään vielä kun käytti yövaippaa ja halusi potalle, ei siis pissannut vaippaan. siispä otin vaipan pois hiostamasta.
ap
ei valvota vanhempia... Jos on kuiva, on oikeasti kuiva, eikä herättele.
Vierailija:
ei se kuivattomaksi tee, jos itse herää pissahätään ja käy/käytetään potalla. muuten, lapsi heräsi pissahätään vielä kun käytti yövaippaa ja halusi potalle, ei siis pissannut vaippaan. siispä otin vaipan pois hiostamasta.ap
Vai etkö haluakaan ratkaista tätä ongelmaa? Valitat että lapset herättävät, mutta silti tuet lasta siinä heräilyssä? Entä jos esikoisesikin käy vessassa yöllä vielä kouluikäisenäkin? Kyllä hänenkin olisi parempi saada levätä koko yö. Ihan hyvä on oppia nukahtamaan uudelleen vaikka olisikin hiukan pissahätä ja mennä vasta aamulla vessaan.
kuiva on sillon ku ei pissaa housuun, piste. ehkä mun pitää passittaa toi mieskin jonnekin hälytyspatjatestiin, kun sekin käy välillä vessassa yöllä. ja käyn minäkin ehkä kerran kuussa. vaipat mullekin takasin, että opin!
ap
jos lapsi on kipeä tai rytmi on seonnut jostain syystä tms.
jos herää joka yö pissahätään. Tai siis teillä ilmeisesti vieläpä useita kertoja.
velliaddikti poika ja liian ohuet verhot. Saat sympatiani!