Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset käy yöllä pissalla ja olen aika poikki heräilyistä.

Vierailija
02.10.2007 |

2 ja 4-vuotiaat kyseessä. Haluavat että minä käytän yöllä vessassa ja lisäksi eivät unenpöpperössä saa unipussia auki itse. Jos menen nukkumaan klo 22, niin eka herää pissalle esim. klo 2 ja toinen 5. MIes herää töihin klo 6 ja pukee vaatteet päälle makuuhuoneessa, valot laittaa ja taas herään. sitten lapset herääkin jo klo 7 ja olen niiiin " pirteä" ..ja turha tulla imettäjien sanomaan, että vauva syö kahden tunnin välein, söi ne meilläkin. mutta en saa vieläkään nukkua, vaikka ne on jo isoja.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuiva on sillon ku ei pissaa housuun, piste. ehkä mun pitää passittaa toi mieskin jonnekin hälytyspatjatestiin, kun sekin käy välillä vessassa yöllä. ja käyn minäkin ehkä kerran kuussa. vaipat mullekin takasin, että opin!

ap

Kyllä joskus on normaalia käydä vessassa yölläkin jos on vahingossa juonut liikaa illalla. Ei jokaikinen yö katkaista uniaan pissaamisen takia.

Vierailija
62/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori että nostin viestin, painukoon unholaan koko p.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäs se sitten se sinun alkuperäinen ruikutuksen aiheesi oli, kun vain kerran nouset per yö? Etkös väittänyt, että lapset herättävät tämän tästä?

Vierailija
64/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ainakin isompi opetettaisiin käymään yksin vessassa ja peitto pussin tilalle? Ja kiellä miestäsi sytyttelemästä valoa! Laittakoon vaatteet valmiiksi illalla eteiseen!

Vierailija
65/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. jouduttiin tekemään niin, että mies nukkuu viikolla eri huoneessa kuin minä ja lapset. Minulla on aika pahoja univaikeuksia ja usein olin ehtinyt nukkua vasta tunnin tai pari, kun miehen kello herätti. Siihen sitten jäivät uneni. Nykyään saan nukkua edes tunnin kauemman, koska herään aamusta vasta omaan kellooni.

Vierailija
66/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, ettei tarvi pissapyykkiä pestä vaan selviät pissareissulla.

Vierailija
67/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykää katsomassa googlesta unipussien kuvia, niin tiedätte, mistä puhun. Isomman kanssa ollaan yritetty siirtyä tavalliseen peittoon, mutta nukkuu silloin tosi huonosti, heräilee kylmään ja peiton tippumiseen. usipussissa ovat kumpikin nukkuneet parikuisesta asti, loistava keksintö.

isompi ei uskalla lähteä yöllä mihinkään vaikka on yövalokin pistorasiassa, mitenkäs sen sitten pakotat vessaan yksin vaikka se onkin ihan huoneen vieressä?

ap

Vierailija
68/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vähemmän juomista illalla niin ei ala yöllä pissattaan

..vastaavasti enemmän juotavaa aamulla ja päivällä.

Miehesi kanssa sinun kannattaa keskustella valojen laittamisesta makkariin aamulla :)

Meillä mies osaa pukea muuallakin kuin makkarissa eikä herättele meitä aamulla valojen kanssa. Varmaan sinunkin miehesi oppii. Ehkä ei ole hoksannut.

Vierailija
69/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
70/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi taas ei saa kuuden jälkeen juotavaa kuin nimellisesti,ei edes halua kuin puuron jälkeen pienen tilkan. ehkä on enemmän tottumiskysymys toi vessassakäynti hänellä. Kai täällä on joku muukin, jonka lapset nukkuu unipussissa?

ap

Vierailija
71/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 6-vuotiaat kaksoset ja lisäksi leikki-ikäinen 1,5-vuotias. Toinen kaksosista on erityislapsi eikä vielä osaa hallita rakkoaan täysin öisin:(((. Usein joudumme vaihtamaan lakanoita keskellä yötä tai herättämään tytön vessaan. Poika taasen herää ja pelkää ja sitten huutelee klo 02 tai 03 " ÄITIII, ÄITIII" ja joudun hakemaan pojan viereeni.

Lisäksi tämä pienin usein huutelee öisin ja nyt on ollut flunssainen niin sitten yskii:(. Että aikamoista rumbaa täälläkin!! Harvoin sitä saa nukuttua enemmän kuin 3 h yhteen menoon:(.

SAnokaa nyt että muillakin on tällaista!!!

Vierailija
72/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

käykää katsomassa googlesta unipussien kuvia, niin tiedätte, mistä puhun. Isomman kanssa ollaan yritetty siirtyä tavalliseen peittoon, mutta nukkuu silloin tosi huonosti, heräilee kylmään ja peiton tippumiseen. usipussissa ovat kumpikin nukkuneet parikuisesta asti, loistava keksintö.

isompi ei uskalla lähteä yöllä mihinkään vaikka on yövalokin pistorasiassa, mitenkäs sen sitten pakotat vessaan yksin vaikka se onkin ihan huoneen vieressä?

ap

Ja tiedän kyllä millainen se on. Varmasti ihan hyvä isollakin lapsella jos on viileä talo ja JOS lapsi nukkuu läpi yön. Teillähän se selkeästi on ongelma, kun lapsia joutuu auttamaan pusseista pitkin yötä. Käyttöön siis peitto! Ja huom 4-vuotiaalle käy jo aikuisten peitto. Sänkyyn sen verran laitaa ettei peitto tipu. Kunnon pyjama ja vaikka sukat jos kovin potkii peittoaan. Tosi lapsi oppii kyllä nukkumaan peiton kanssa jos saa siihen mahdollisuuden. Vai nukkuuko teillä aikuisetkin makuupusseissa?

Iltajuomista minäkin vähentäisin. Tuo yöpissalle heräileminen on monella ihan vaan tapa, josta voi olla vaikea päästä aikuisenakaan eroon. Esim siskoni on tällainen yöpissalla ramppaaja ja ihan opitusta tavasta kyse.

Vierailija
73/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä meillä kanssa mennään vielä 3 v kanssa yöpissille (ei joka yö), ei itse unissaan " osaa" . Enpä usko että olet yksin " ongelmasi" kanssa. Ja jos et edes kokeile pussista luopumista, niin oma valinta, eikö? Sen pussin kanssa (meillä oli vauvana käytössä) on varmaan melkein mahdoton pienen käydä yksin pissalla...

Vierailija
74/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, kun nauran mutta tää oli vain niin tahattoman hauska viesti!

Unipussi ja ap:n mies joka pukee valot päällä makkarissa.

Vähemmästäkin sitä väsyy. Siis, eikö sulle itsellesi ole tullut mieleen mitään, miten tuota tilannetta voisi helpottaa. Olet vain kärsinyt väsymyksessäsi? Hyviä neuvoja saitkin jo: unipussit pois, mies pukemaan jonnekin muualle jne.

Jos olet provo, niin onnistuit naurattamaan minua ainakin. Hirnuin täällä ääneen. :)

Vierailija
75/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän se lapsi juo viimeistään aamulla tarpeeksi, jos ei illalla saa.

Vierailija
76/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että todennäköisesti ap on aika yksin ongelmansa kanssa.

Vierailija
77/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potta sängyn viereen? Ei tarvi kävellä mihinkään?

Vierailija
78/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun joudutaan 6½v, 5½v ja kaksosilla 4½v käyttämään vaippaa öisin yökastelun vuoksi.

Vierailija
79/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn edelliseltä kommentoijalta.

Vierailija
80/89 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan jotenkin hentoa pakottaa miestä vessaan pukemaan aamuisin, raukka puskee pitkää päivää että pärjättäisiin taloudellisesti. jotenkin ihmisoikeuksien vastaista joutua haisevaan pikkukoppiin laitaan puvun housuja jalkaan :D. olkkarissa se ei kuitenkaan suostu pukemaan kun näkee koko kulmakunta minkä merkkiset kalsarit on jalassa. verhot pitäis olla paksummat. ehkä kuitenkin kerron ongelmastani hänelle..

ap