Lapset käy yöllä pissalla ja olen aika poikki heräilyistä.
2 ja 4-vuotiaat kyseessä. Haluavat että minä käytän yöllä vessassa ja lisäksi eivät unenpöpperössä saa unipussia auki itse. Jos menen nukkumaan klo 22, niin eka herää pissalle esim. klo 2 ja toinen 5. MIes herää töihin klo 6 ja pukee vaatteet päälle makuuhuoneessa, valot laittaa ja taas herään. sitten lapset herääkin jo klo 7 ja olen niiiin " pirteä" ..ja turha tulla imettäjien sanomaan, että vauva syö kahden tunnin välein, söi ne meilläkin. mutta en saa vieläkään nukkua, vaikka ne on jo isoja.
Kommentit (89)
Vierailija:
Ja se 2-vuotias ei osaa tähdätä pottaan.
Vierailija:
teatterikiikarit tanassa ja lyö korttelin laajuudelta vetoa kunkin päivän kalsareista!
ja kyllä, 2-vuotias syö puuroa ison lautasellisen illalla (puutohiutaleita desi ja maitoa 2 dl, mikroon), mutta vielä siihen päälle 2 dl velliä. tykkää kai siitä läheisyydestäkin mitä saa sitä juodessaan, kun haluaa sen juoda mun sylissä. ja ei juo tuttipullosta, jos jokus siitä huolestui.
ap
p.s. miehen passitan keittiöön pukemaan tästä lähin.
en oikeasti tiedä ketään joka napsauttaisi valot päälle kun toiset vielä nukkuu :O
Mutta toisaalta,miehet ei oikeasti aina vain tajuu jos ei niille suoraa osoiteta,joten ehkä tästä kyse sun miehen kohdalla :):)
Ja miks mulle ei myöskään tule mieleenkään et 4-vuotias ei osaa itse käydä pissalla (yölläkin)? Jätä valo sinne vessaan yöksi jos pelkää.
Ja miks mun ukko sais turpiinsa jos aamulla laittais valot makkariin ja pukis siellä kun mä vielä nukun?
siellä makuuhuoneessanne joka ikinen kerta kun lähdet purkamaan mukuloita unipusseista?
Vai onko miehesi jotenkin pervo, eikä voi pukeutua kuin kirkkaassa valossa katsojien edessä?
Minkälaisia valaistuksia siihen pukemiseen oikein tarvii? Puolet tässäkin ketjussa sanoo, että mies pukee eteisessä tai keittiössä. Kai ne housut nyt saa hämärässäkin laitettua, jos kerran sinne valokatkaisijallekin pääsee.
4-vuotiaan voisin opettaa käymään itse, se on totta. ja päivää en kehtaa aloittaa huutamalla miehelle. kännykän valossa jos yrittää pukea, niin siitä ei tuu yhtään mitään ainakaan meidän kakslahkeisen tapauksessa.
ap
ei se muutenkaan herää, vaikka lapset huutelis yöllä. minä taas herään jos iihen, jos mies kääntyilee liikaa tai repii peiton itselleen. ei mun ukko ole ollenkaan pervo :).
ap
1. Mies laittaa ne vaatteensa muualla säilytykseen tai varaa ne valmiiksi illalla muualle kuin nukkumatilaan.
2. Opettelette nukkumaan valot vessassa. Lapset osaa mennä itse pissalle. Ainakin isompi.
3. Viimeiseksi illalla lapset pissalle. Ei liikaa pelkkää juotavaa illalla.
Yövaippa ja vahingot ei kai ole niin vakavia? Ei selvästi ole kypsä vielä koko yötä pidättämään jos ei pysty siihen ilman joka öistä yöheräämistä.
4. Tai potta sängyn viereen. Reipas 2-vuotiaskin osaa käydä siellä ihan itse.
5. Lapset on pieniä vain vähän aikaa. Kyllä meilläkin heräillään monta kertaa yössä vielä monista syistä satunnaisesti, ja lapset saman ikäisiä.
Miten niin päivää ei kehtaa aloittaa huutamalla? Eikö sitä asiaa voi sanoa muuhun vuorokauden aikaan? Vai eikö miehen muisti/käsityskyky riitä?
Ja miten se pukeminen esim sen kännykän valossa voi olla niin vaikeaa aikuisella ihmisellä. Miten pääsee esimerkiksi sängystä ylös hämärässä vai kieriikö lattialle? Miten kääntää kylkeä tai vetää peiton illalla päälleen pimeässä?
mun puolelta on tietenkin typeryyttä antaa sitä velliä illalla, ehkä se pitäisi lopettaa. niin ja muuten, jotta saisitte lisää ihmettelemisen aihetta, mun mieskin käy useampana yönä viikossa vessassa YÖLLÄ (joo, se sama justiinsa, joka laittaa ne valot päälle). Ja kyllä, herään siihenkin. mies vaan juo liikaa illalla, mitenkäs rajoitat aikuisen miehen juomista.
ap
jos se mieskin joka tapauksessa kittaa illalla ja ravaa yöllä vessassa, miksei se käytä niitä kittaavia ja ravaavia unipussilaisia samalla??
Lapsien pissa-asiaan en osaa ottaa kantaa, meillä lapset vasta sen verran pieniä, että on vielä yövaippa.
Mutta mies kyllä laittaa illalla vaatteet valmiiksi aamua varten ja aamulla vaan pimeässä/hämärässä nappaa ne mukaansa ja painelee alakertaan pukemaan yms aamutoimille. Enkä minä herkkäuninen edes tiedä koska se on noussut.
Mutta mikset opeta sitä poikaa pissaamaan suoraan pönttöön? Laitat vaan korokepallin pöntön viereen ja se on siinä.
Meillä on ainakin opetettu jo 1-vuotiaat pojat pissaamaan niin. Osaa varmasti jo vetää housut alas ja paidan ylös ja eikun pissille.
yöllä ei se homma ainakaan onnistu yksin. on meillä myös pöntön supistaja vai mikä lie ja sitä käyttääkin välillä potta on kuitenkin in.
ap
on vielä alkoholistimies ja liian pieni poikakin. Ei ole ap:llä helppoa.
kyllä sen kusihädän saa aikaiseksi juomalla maitoa ja limsaakin.
ap
Yöksi pitkähihainen paita ja kalsarit + sukat jos on oikein kylmä. Sanot illalla, että nyt tuossa on potta, älkää herättäkö äitiä. Yöllä vain kuorsaat ja käännät kylkeä kun tulevat herättelemään.
Iltajuomiset vähiin ja pieneltäkin vellit pois, puuro tilalle ja keitä se puuro maitoon. Simppeliä.
Oppivat kyllä kun laitetaan oppimaan :D