Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMAATUSKAT ' 05 LOKAKUU**

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei kait kovasti mieltä yrittää täällä yksinään puhelella. Kivaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija
2/22 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna tuli tuttuun tapaansa 9 aikaan repimään peittoa ja huutamaan että ' ääiiiitttiiiiiiiii' .. noh, ainakin herään siihen showhun aina! :)

ROMIkos se kyseli häistä.. meillä on ns. isot kirkkohäät, tammikuussa. Paikkana Haukiputaan kirkko, joka on mielestäni yksi kauneimmista kirkoista joita olen nähnyt. Vieraita on tulossa n. 80, ohjelmassa luvassa mm. bändi tulee soittamaan, leikkejä, jotain jota minulle ei kerrota (toivottavasti ei mitään kamalaa!) ja hyvää ruokaa :)

Hääpuvun sain hankittua vasta ja tytöille huusin huuto.netistä aivan mahtavat pikkumorsiusneitojen asut! Jopa miehen sain puvuttua sakettiin...

KIRJAT: olen aina tykännyt Reijo Mäen kirjoita, tällä hetkellä lukusessa Hard Luck Cafe. Myöskin (sandra) Brown: Sinä vai sisaresi? -kirja oli mieleeni, vaikkakin hieman erilainen mitä yleensä kirjat, joita luen.

Nyt mentävä, kuopus heräili. Palailen myöhemmin! :)

-henna ja tytöt-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan yks mamma kukkuu tähän aikaan, kun muulloin ei ehdi! Pariin kyssäriin tulin vastailemaan, niin nouseepahan sit pinkkakin samalla.

POTTAILU on meillä todella olematonta. Tyttö ei ole innostunut siitä edes päiväkodissa, vaikka hieman toiveikkaana olin asian suhteen. Saan kyllä houkuteltua neidon potalle istumaan, mutta ei sinne mitään tule. Kai tuo vielä oppii, ja helpollahan tässä tavallaan pääsee nyt kun ei tartte esim. kauppareissulle ottaa tytölle vaihtovaatteita - ihan vaan varmuuden vuoksi. Ajatelkaas kun taaperolle tulee se vahinko vaikka tuolla Prisman ostoskärryssä istuessa toppapukuun.. :/

Ööö.. nyt unohdin jo sen toisen asian, jota Jännä kyseli.. No, Romille sit KIRJOISTA: Tykkään lukea, mutta nykyään siihen on valitettavasti liian vähän aikaa ja energiaa. Iltaisin jaksan lukea sängyssä kaksi aukeamaa, joista toisen joudun lukemaan seuraavana iltana uudestaan, kun oon jo unohtanut mitä siinä tapahtui. Kestää meinaan jonkun aikaa, että saa yhdenkin opuksen päätökseen..

Mutta on mulla melkein aina joku kirja kesken, paitsi nyt kun sain just viimeisimmän luettua. Lemppareita on paljon, esim. John Grisham, Patricia Cornwell, Henning Mankell, Elizabeth George ja kotimaisista Laila Hietamies (tai Hirvisaari nykyään) ja Arto Paasilinna. Seuraavaksi mua odottaa Mika Waltarin Mikael Karvajalka, mutta kun se on semmoinen tiiliskivi (niinku Sinuhe), niin oon lykännyt aloittamista. On vaan kuulemma hyvä kirja, joten ehkä mä tässä jonain päivänä..

Jaa, tässähän vaihtui vuorokausikin ihan huomaamatta höpistessä. Ei kai mulla sit muuta kun mukavaa lauantain jatkoa maatuskoille!

Mä meen ny painaa puuta, soommoro!

Pähkis

Vierailija
4/22 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se Jännä mitään kyselly kun kertoi siis niistä olemattomista päikkäreistä. Täältä saat sympatiaa, ymmärrystä, vertaistukea, mitä vaan ikinä haluut! Meillä on nimittäin myös niiin iiisooo tyttö että eihän hän enää tarvitse joka päivä unia.. ja pah!

Sit ollaan niin kiukkusia alkuillasta, että mulla on herneenpalko nenässä. Sitä kitinää ja vinkunaa ja ulinaa kestää ehkä pari tuntia, mutta yleensä tyttö kuitenkin rauhoittuu nukkumaan ihan normaalisti yöunille. On siis ihan hyväntuulinen loppuillasta, kunhan on kitissyt väsymyksensä pois. Kummallista..

Ai joo, päiväkodissa nukkuu ihan ok, mut viikonloppuna sit ei. Vissiin ihan yleinen " käytäntö" noilla pirpanoilla.

P

Vierailija
5/22 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon onnea 2v. synttäreitään juhlineille ja tuleville juhlijoille! Meidän duon bileet pidetään tulevana lauantaina, joka on myös virallinen syntymäpäivä.

Me sairasteltiin tossa kätevästi kolmisen viikkoa, ensin oltiin kaikki räkätaudissa, sitten tytöllä oli bakteeritulehdus kurkussa ja kauniiksi lopuksi poika jossain viruksessa. Molemmat saivat elämänsä ekan antibioottikuurin, poika tosin turhaan koska olikin eri tauti kuin siskolla eikä antibiootit tepsiny. Tyttö selvis parin päivän korkealla kuumeella, mutta pojalla sitten huitelikin kuumeet 5 päivää asteikolla 39-40. Kauhea todeta, mutta itselle lasten sairastelu oli kuin hermolomaa... Oli niin hiljaista, nukkuivat 12 tunnin yöunia ja parin tunnin päikkäreitä :O... Mutta outoa oli nähdä duracelit niin voipuneina :(.

Mutta nyt on taas normimeininki päällä ja ohjelmaa riittää. Ollaan alettu käymään srk:n kerhossa ja sitä kautta tutustuin pariin paikalliseen äitiin :). Tosi mukavaa kun sai tätä olematonta sosiaalista verkkoa vähän laajennettua :)!

Pottailu tuntuu NIIN turhauttavalta touhulta, mutta sitkeästi vaan yritetään. Poika on hokannut, mitä äiti odottaa ja pissii kuin miehet pottaan, mutta jästipää tyttöä ei juurikaan pottailu inspiroi. Ihan turha toivo, että tätä vaippavuorta olis saanut pienemmäksi ennen kuopuksen syntymää. Mut olihan siitä ihan kiva haaveilla... Tuttejakaan en aio vielä riistää, unikäytössä ovat siis edelleen ja pysyvät, kun tuntuvat vielä olevan niin tärkeät.

Romiko kyseli kirjoista? Eipä ole tullut luettua juurikaan... Viimeisin " kulttuuripläjäys" taisi olla joku isännän saama Juoppohullun päiväkirja, jonka selailin toisella silmällä lävitse ;).

Oma olo alkaa olla kuin sotanorsulla, rv36 lähti käyntiin. Maha on tiellä, selkää jomottaa ja nukkuminen on tuskaa. Muuten kyllä fyysisesti olen voinut hyvin ja neuvolakontrollit olleet ok. Painokaan ei ole noussut kuin 4,5kg (sitä lähtöpainoahan mulla oli ihan omiksi ja naapurinkin tarpeiksi ;D). Aamulla tuli sellanen olo, että lähestyvä synnytys alkaa jännittää ihan helv... =/. Niin turhaa jännittämistä kuin se onkin.

Mutta mukavia juhlahetkiä kaikille ihanille lokakuun taaperoille :)!

Vierailija
6/22 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun synttarionnittelut kaikille lokatoddlereille!

Meidan neitin 2V synttareita vietettiin viime lauantaina vaika virallinen merkkipaiva olikin 8.10. 11kpl 2-vuotiaita lapsia vanhempineen ja sisaruksineen tuli juhlistamaan tata huimaa ikaa. Vieraslista vahan karkasi kasista kun kavi klassinen " jos noi kutsutaan niin naakin pitaa kutsua" . Kaytiin ikeasta hakemassa lasten tunneli, piirustuspaperirulla ja semmoinen " moskiittoverho" tyton huoneen ovelle. Lisaksi isovanhemmat olivat antaneet lahjaksi mini-pallomeren ja ison keinu/hyppyhevosen. Siina oli ohjelmaa riittamiin. Jaatelokakku oli tosi suosittu. Oikein mukavaa oli ja luulen, etta vieraatkin (niin lapset kuin aikuisetkin) viihtyivat hyvin.

Ja omaa napaa jatkuu: tutit on ollu poissa kolmisen kuukautta nyt, ilman vaippoja parjataan kotona kunhan vanhemmat jaksavat kysella pissahadasta. Tarhassa ja ulkona vaippa viela ehdoton.

Kova on stressi vanhemmilla, kun tammikuussa muutetaan Bostoniin ja EDELLEEN tarhapaikasta ei tietoa. Luultiin, etta maksetaan nyt kovaa hintaa tarhapaikasta ($1300), mutta sehan on ihan pilkkahinta Bostonin tarhoihin verrattuna ($1700 ja ylospain). Lisaksi aina kun lahetat hakemuksen tarhaan tulee mukaan liittaa shekki, joka vaihtelee $35-100 valilla. Kun hakemuksia on lahetetty n. 12 eika yksikaan ole tarpannyt niin voitte kuvitella etta jurppii kirjoittaa niita shekkeja...

Ei mutta nyt taytyy menna nukkumaan.Kello jo 23 ja huomenna taas normipaiva...

Ai niin, appivanhemmat kyselivat mita voisivat tuoda Suomesta tuliaisia. Eivatkos ne REIMA haalarit ole hyvia? Mika malli olisi hyva? Tulisiko tasta ihan galluppi...

Terv,

BTja ihana hopottava 2 vuotias

Vierailija
7/22 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän karannu käsistä toi nukkuminen. Edellisenä yönä nukuin vaan noin 4-5 tuntia ja eilen olin niin kuollut illalla, mä melkein nukuin vauva sylissä sohvalla ja anelin josko mies vois hoitaa illan lapsia mutta eihän se muka onnistunut. Pääsin sitten unille joskus kymmeneltä joka on tosi aikasin mulle. Eikä mua valvota mikään muu kun oma tyhmyys, istun koneella ja surffaaan netissä, ihan siis vaan joutavuuksia. Viime yö oli kumminkin tosi levoton, tuntui että vauvalla oli koko ajan tissi suussa ja sit tuli Jessekin meidän viereen ja mä jo meinasi et menen vauvan kaa Jessen sänkyyn mut en sit viittinyt lähtee.

Tarttee kyl vähän ruveta laittamaan asioita tärkeys järjestykseen ja alkaa arvostamaan noita yö unia.

Jep, joo mä luulin että meillä on ollu uhma mutta nythän se vasta onkin. Siis aivan kauheeta tappelemista joka asiasta. Vaikka mä yrittäisin mitä niin mikään ei ole hyvä. Olen leikkinyt sen kanssa ja antanut aikaa niin paljon kun voin mutta jos joku asia ei miellytä tai ei toimi niin siitä sit raivarit saa. Tavarat lentää, niitä hakataan, raivotaan ja huudetaan. Ainoo pelastus on telkkari, (Mainio Manu, Puuha Pete ja Tomi traktori) mutta kun en haluis et koko päivä istutaan telkkarin ääressä mutta pakko myöntää että kyllä mä herkästi turvaudun noihin nauhotuksiini. Ei vaan jaksa sitä tavaroiden paukuttamista ja huutoa. Nyt on alkanut tavaratkin vähentymään kun ne on pakko laittaa jäähylle.

Vauvakaan ei ole vielä saanu jäädä rauhaan vaan sitäkin edelleen kiusataan. Kiva kun vauva välillä nukkuu sitterissä ja sit Jesse yhtääkkiä vaan ryntää siihen ja pamauttaa kädet sen päälle, on vissiin vauva jo tottunut kun ei se muuta ku säpsähdä, no joskus alahuuli alkaa kääntymään ja saattaa tulla itku. Että sellasta menoa meillä.

Kirjoista kyseltiin :) heh eipä ole aikaa oikein lueskella, kaikki vapaa aika menee täällä koneella, enkä mä ole koskaan oikein tykänny lukea kirjoja, enempi mä luen lehtiä.

Pottailu on edelleen vähissä meillä, mun äiti yrittää tsempata mua että laita sitä useemmin potalle ja yrittäisit enemmän mutta kun mulla ei ole aikaa kauheesti tapella sen kanssa tosta potasta, olen mä yrittäny mutta mulla on se periaate että mä en pakota sitä jos siitä hirveet huuto raivarit tulee.

Mä en noista reimatec haalareista oikein tiedä, en raaski vielä sellasta ostaa meidän lapsille. Mummo oli ostanu jonkin reimatecin kirpparilta (välikausipuku) ja olen tykännyt mutta en kyl uutena ostais vielä. Jesselle ostettiin anttilasta ihan Lassie-tec toppahaalari.

Nyt pitäis pakata kun huomenna lähetään mökille, siellä Jessen pappa viettää 60v synttärit. Jesse on kans yks herhiläinen silloin kun ollaan johonkin lähössä siis siinä pakkauksen aikana joten se pitäis nyt sovitella niin että Jesse on unilla.

Millasia lahjoja teidän lapset on saanu ja mitä ite ostitte? Me ostettiin Jesselle sellanen muovi astia sarja kun se niin tykkää leikkiä meidän astioilla, kauhat, kattilat ym ja neuvolassa ja kavereiden luona niiden leikki astiat on kiinnostanut. Ei olla vielä annettu mutta annetaan sunnuntaina kun tullaan kotiin mökiltä kun silloin vasta on Jessen 2v synttärit. Yhden sellasen paristoilla kulkevan brion veturin Jesse jo sai kaveriltaa lahjaks. Mutta muuten juhlia vietetään vasta 20.10 ristiäisissä.

No taidan mennä pakkailemaan että saan rauhassa miettiä vaatteet. Jessellekkin pitäis kattoa ja sovittaa juhlavaatteet mutta siitäkin varmaan tulee tappelu :(

T.Silja, Riiviö ja pikku " mimmi"

Vierailija
8/22 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaseen vaan tulin pinoa nostamaan! :)

POTTAILU: Meillä ei käydä potalla, ei tyttö halua... Ollaan kyllä yritetty. Joskus saattaa siinä hetken käydä istahtamassa, mut ei sinne mitään tuu...

KIRJAT: Siis mitkä? ;) Ei oo paljo aikaa sellasiin... Tykkään kyl lukemisesta, mut täl hetkel ku pystyy lukemaan vaan niin lyhyen hetken kerrallaan, niin olen pysynyt vaan noissa lehdissä.

REIMATEC: Tykkään kyllä, mut kauheen kalliita. Ei oo tullu ostettua, paitsi välikausihaalari ku käytiin tehtaanmyymälässä ni sai vähän halvemmalla! Siel ei sillo ollu toppahaalarit tarjoukses ni ei tullu ostettuu...

PÄIKKÄRIT: Nukutaan edelleen joka päivä. Ainaski yleensä! Kesto n. 45min - 2h. En jaksas ilman tätä pientä hengähdystaukoo!

LAHJAT: Bileet vasta huomen, joten en tiedä mitä sieltä tulee. Ainaki niitä astioita, koska meidän pimu kans kokkailee innokkaasti!

Sit enempää en muistakaan enää kysymyksiä...

Muutenki tuo kello alkaa olee jos sen verta paljon, et parempi suuntaa pehkuihin et jaksaa huomen. Viel ois aamulla paljo siivoomista ja leipomista yms... *huokaus*

Mut palaillaan! :)

Vierailija
9/22 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja juhlien jälkeisistä tunnelmista... Huolimatta siitä, että olin lahjakkaasti delegoinut esim. leipomisia anopille ja siskolle, on mehut tällä hetkellä aika loppu =/. Luulin jo että tulee pe-la välisenä yönä lähtö synnärille, mutta ei onneksi. Nukkunut olen tosi huonosti ja supistelee. Kyllä se talon siivous tehtävänsä teki.

Juhlat meni leppoisissa ja iloisissa tunnelmissa huolimatta perjantai-illan vahingosta. Poika kompastui potkuautoon ja iski suunsa pöydän kulmaan seurauksella kaksi hammasta alahuulen läpi. Mutta onneksi selvittiin parilla verisellä paidalla ja hirveällä säikähdyksellä eli purukalusto ei ainakaan näillä näkymin kärsinyt vaurioita. Alahuulessa on kaksi pientä " hampaanjälkeä" , nopeasti tuntuu parenevan. Lauantaina siis juhlittiin ja tosi mieluisia lahjoja saivat. Ihanat vieraat olivat ostaneet samanlaisia leluja kaksin kappalein (eli ei tarvitse vanhempien toimia erotuomareina kuka leikkii milläkin *huh*). Eli muksut sai Muumi-läppärit, F-P:n säästöpossut, työkalupakit, nokkahuilut, pianot, xylofonit, kirjat, pari kattilaa ja keittotaso, dublopakki, lelukellot ja -kiikarit, pyjamat ja collegepaidat + vähän riihikuivaa, joilla meinasin rahoittaa mm. talvikengät. Onpahan taas vähäksi aikaa uusia mielenkiinnon kohteita :), pojalle tuntui olevan erityisen mieluinen työkalupakista löytynyt pattereilla toimiva " porakone" , siitä ei tahdota irrottaa otetta ei sitten ollenkaan :).

Leppoisaa sunnuntaita kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa!

Vierailija
10/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa tuota neitiä olis siunattu hyvillä unenlahjoilla, nyt ollaan menty yhellä syötöllä yöllä ja nukkuu aamulla kaheksaan yheksään asti. Jaksaa sitten olla noin pari tuntia hereillä ja sit vetelee taas noin 3-4 tuntia ulkona ja sitten taas hetken hereillä ja pikku alkuilta unet vielä noin pari tuntia ja sitten illalla jaksaakin valvoa jo pidemmän pätkän noin 3-4 tuntia ja sitten onkin taas yö, mulle sopii tollanen paremmin kun hyvin.

Jessellä on nyt nuhaa :( hyvin on jaksellut ja lämpöäkin on vaan noin 37.4, supon voimalla on nukkunut yöt hyvin joten ollaan jakseltu tosi hyvin sitten päivisin. Pelkään vaan että tarttuu tyttöön kun niin Jessen tekee mieli pusutella ja olla vauvan lähellä. Aamuyöstä vähän putsailin vauvan nenää kun pikkusen jo rohisi, kovasti myös aivastelee, toivottavasti jää vaan tähän.

Ristiäiset oli ja meni ja tuntu että jännitin tilaisuutta enemmän kun Jessen ristiäisiä mutta tosi hyvin meni ja Jessekin oli tosi nätisti, huomas keittiössä jo tarjoilut ja yritti vetää mummoa sinne mutta ei nostanut meteliä kun ei reagoitu siihen. Meidän neidistä tuli sitten Ella Aino Ilona ja metelihän siitä nimestä syntyi, siis Ella rupes heti huutamaan kun alettiin kastamaan, onneks rauhottu hetkeks ja alko uudestaan vielä viimeisen virren aikana, otti siis kantaa omaan juhlaansa. Mutta kaikin puolin meni hyvin ja kaikki mahduttiin olemaan hienosti.

Kuva löytyy taas syntyneet.fi sivuilla.

No eipä tässä enempiä, se Jessen neuvolakin on vasta ens viikolla (maanantaina) joten palaillaan sitten taas asiaan :)

T.Silja, Jesse ja Ella

Vierailija
11/22 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

En ole oikein ehtinyt kirjoitella, kun ollaan juostu pojan kanssa lekurissa. Muutaman kuukauden ollut kovaa nuhaa ja yskäkin vaivannut. No nyt sitten on otettu keuhkokuvat ja kitarisakuvat. Kitarisaleikkaus on siis edessä. Ehkä korvien putkituskin. Ollut vuoden sisällä 5 korvatulehdusta. Risat on kuulemma sen verran isot, että ne leikataa.

No, tänään oli neuvola ja meillä on kyllä pitkä poitsu =) Pituutta siis 93,5cm ja painoa 14,5 kiloa. Pituus menee keskimittaisten kolmivuotiaitten tasolla ja paino menee just nolla käyrällä. Eli tosi sopusuhtainen ukkeli.

Kehui, että on niin reipas ja omatoiminen tapaus. Eetu puhuu jo 4-5 sanan lauseita ja osaa laskea neljään.

Harmittaa vaan, kun toi nuha ja yskä rasittaa koko perhettä. Eetu on kyllä tosi reipas ja leikkii normaalisti vaikka nokka vuotaa. Mut yöt on vähän rikkonaisia, kun on nokka tukossa.

Eetuhan täytti 17.10 2v =) kekkerit oli 20pvä. Paljon sai lahjoja.

Paljon onnea muillekkin jo 2v täyttäneille ja niille, jotka vielä ovat täyttämättä.

Toivottavasti helpottaa ton leikkauksen jälkeen. No lähden nyt tekemään ruokaa, kun olen vapaapäivällä.

Moikka!!

T. Nasu ja Eetu

Vierailija
12/22 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa viitsin ees kirjautua..

Suurensuuret onnentoivotukset kaikille 2-vuotiaille ja niille, jotka parin seuraavan päivän aikana syntsiään viettävät!

Ella-vauvalle onnittelut nimestä:O). Kaunis nimi kauniille tyttöselle! Siljahan alkaa kohta potemaan uutta vauva-kuumetta, kun niin hyväunisen vauvan olet saanut.. Toivottavasti Jesse jo paranemaan päin.

Ja Nasun Eetuhan on piiiiitkä poika! Olettekos isän kanssa kovasti pitkiä myös? Hurjasti puhuukin jo, huh! Milo on vasta nyt alkanut pikkusen sanoja sanomaan ja kovasti perässä toistaa asioita. Meillä ens viikolla neuvola, joten sitten vasta mittoja saadaan, ja myös se influ-rokotus ois toiveissa saada. Olikos muut aikoneet sitä rokotusta ottaa?

Huomenna ois Milon syntsäpäivä, tai oikeestaan jo ens yönä 00.42! En millään tiedä, mitä keksis lahjaksi sille. Mummit antaa rahaa, joten ehkäpä niillä euroilla ostan sitten kunnon talvipuvun. Joko olette ostaneet talviasut? Eipä paljon ole vielä tarvetta ollut, joten meillä on hyvin passannut tommoset kulahtaneemmat haalarit toistaiseksi.

Mulla alkaa ankeat ajat huomenna, kun autoni lähtee korjaamolle huomenaamulla klo 7:O((. Viime maanantaina koin kauhunhetkiä, kun 15-kesänen poika ajoi skootterilla kolmion takaa autoni kylkeen. Onneksi poika selvisi säikähdyksellä, mutta moponsa meni kait lunastukseen ja mun autoon joudutaan vaihtamaan pelkääjän puolelle molemmat ovet, alahelma, pölykapseli jne.jne. Ainaskin viikon joudun olemaan autotta, ja se kyllä sattuu.*AUTS*..Oon ihan onneton, kun joudun busalla hakemaan ekaluokkalaista ja vielä kun rattaita ja Miloa saa raahata mukana...No pääasia kuiteskin, ettei mitään pahempaa sattunut, kun ainekset ois ollut vaikka minkälaiseen murhenäytelmään.

Olimme viikko sitten miehen kanssa kahdestaan mökillä viettämässä parisuhdevuorokautta! Oli aivan ihanaa, kun sai rauhassa saunoa hiljaisuudessa, aurinko paistoi täydeltä terältä päivällä ja yöllä ihasteltiin miljoonia tähtiä kirkkaalla taivaalla. Syötiin hyvin ja otettiin vähän viiniä ja höpötettiin. Siellä mökillä kun ei ole edes telkkua, niin tuli todellakin keskityttyä tärkeämpiin asioihin, hih!

Tuliskos Romi, Pähkis ja muutkin maan hiljaiset kans kertomaan kuulumisia? Olis se vaan niin kiva! Ja Pähkis hei, kuinka se pikkuemäntä on viihtynyt tarhassa ja onko ollut terveenä?

Aurinkoisia päiviä ja hyvää mieltä kaikille maatuskoille ja minisellaisille!

Truide ja Milo

Vierailija
13/22 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Truidelle tulin vastailemaan. Ei todellakaan olla pitkiä miehen kanssa. Mä olen hikiseen 166cm ja ukko on 174cm. Eikä ole suvussakaan pitkiä immeisiä. Taitaa meidän poitsusta tulla oikein hujoppi =)

On vähän jännät paikat tässä, kun ollaan keskiviikkona menossa pojan kitarisaleikkaukseen ja samalla laitetaan putket korviin. Toivottavasti helpottais toi n. vuoden kestänyt korva ja nuhakierre.

Nyt lähden nukkumaan, jos nyt unta saan!

T. Nasu

Vierailija
14/22 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se neuvola ja meni tosi hyvin, siellä oli onneks opiskelija mukana ja se piti Ellaa kun ensin kateltiin Jessen osaamiset. Ja oli muuten hyvä opiskelija kun sai pidettyä Ellan suht rauhassa vaikka epäilin että " Mimmillä" saattoi olla vähän nälkäkin. Jesse sitten malttoi hyvin osallistua tehtäviin kun ei tarvinnu vahtia mitä äiti tekee vauvan kanssa. Kyllä mulla oli huuli pyöreenä kun katoin kun Jesse teki palapeliä ja laitto palikoita sellaseen muoto laatikkoon, kaikki meni niin hienosti. Ja jopa viivaa ja palloa piirsi paperille kun terkka pyysi. Hyppäämään ei suostunut ja sen kun se olis osannut paremmin kun hyvin, tykkää välillä hirveesti pomppia. Sanoin että noin 20 sanaa olen pongannut Jesseltä ja koko ajan yrittää toistaa joitakin sanoja meijän puheesta. Tarvittaessa mennään sitten 2½v neuvolaan jos ei ala lauseita tulla.

Pituutta on 91cm ja painoa 12.4kg että ihan hienosti menee. Nenä vielä vuotaa mutta ei ole enää mitään pahempaa flunssaa.

Me kans aijotaan ottaa se influenssa rokote.

Ei Truide kyllä tää vauvakuumeilu saa nyt lopahtaa hetkeks, ihan vaan pitää ottaa järki käteen, ei mulla rahkeet kestä hoitamaan kolmea pientä lasta vaikka tää neiti nyt näyttäis olevan aika helppo tapaus. Eikä mieskään ole kovin innokas asian suhteen, nyt vähän taukoa tähän hommaan, pilleritkin olen hankkinut.

Tuli eilen puhetta miehen kanssa että kun mä menen sitten syyskuussa 2008 töihin niin lapset menee hoitoon niin mies sit tokas että eihän mitään ole viel päätetty, mä sit kysyi et mitä se oikein tarkottaa mutta en saanu vastausta. Mä sit tänään vielä kysyin et mitä se tarkotti sillä eilen ja se sano että vitsin taas vaan sanoi mutta mä en nyt taas ymmärtäny mitä vitsiä tossa oli. Tuli vaan mieleen että onkohan mies ajatellu että saisin olla kotona vielä pidempään :) toisaalta olis tosi huippu juttu mut sit taas toisaalta haluisin saada Jessen päiväkotiin. No sekin tilanne voi muuttua ens vuonna, lähinnä ton puheen takia olis kiva jos Jessellä olis paljon kontaktia muihin lapsiin ja olis toimintaa. Me on yritetty nyt käydä kaks kertaa viikossa avoimessa päiväkodissa mutta sit kun se on vaan auki kaks kertaa viikossa niin sit jos on joku meno tai kipeenä niin sit jää iso väli kun taas pääsee sinne menemään.

Tekee Jesselle hyvää olla siellä, on aika omistus haluinen, haalii leluja itelle ja vaikee jakaa niitä.

No joo silmät jotenkin harittaa niin taidan lopetella tän sihrustamisen.

Öitä

T.Silja

Vierailija
15/22 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukavaa lokakuun vikaa päivää kaikille ennenkuin pistän sängyn selkään ja alan nauttia tv-tarjonnasta...

Neuvolakuulumiset tulin kertomaan meidän " metriheikeiltä" . Tanakan typykän 2v mitat on 96cm/16,4kg ja hoikan veikkapojan 96,3cm/13,6kg. Ovat melkoisen pitkiä, isiin tulleet (197cm). Hyvin ovat kehittyneet ja olivat yllättävän reippaita ja yhteistyökykyisiä neuvolan tädin kanssa. Edes influenssapiikit eivät saaneet draamaa aikaiseksi. Hyvä niin. Samalla sitten tsekattiin meikäläisenkin vointi ja päivän positiivisin uutinen oli se että salamatkustaja on vihdoin laskeutunut :). Viime viikolla käytiin äitiyspolilla painoarviossa, kun tk-lääkäri mittas virheellisesti aika huikeat sf-mitat pari viikkoa sitten. Painoarvio oli 3,7kg. Samoihin lukemiin arvioi tänään terkkakin käsikopelolla tulokkaan, saapa nähdä sitten meneekö sinne päinkään. Rv 39+3 tässä on siis menossa ja eräpäivä siis ens ma. Oma olo ja elo on sellainen, että haluan sen vonkaleen pihalle sieltä ja nopeesti ;)! Rankkaa on ollut, mutta onneksi olen saanut kotiapua ja anoppikin on ahkerasti käynyt auttamassa :). Onneksi sentään verenpaineet ja sokerit ym. ovat pysyneet kurissa tällä kertaa ja salamatkustaja on pysynyt hyvinvoivana kyydissä, se kai se pääasia on.

Mukavaa marraskuun alkua kaikille 2-vuotiaille perheineen :)! Pistäkää joku kasvupino pystyyn (ellei vielä ole), jos on aktiivisuutta :)?

Vierailija
16/22 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatuskojen oman kuukauden päivän viimeiset tunnit käsillä, hui!

Hitsin hitsi, kuin pitkiä pötköjä kaikki pikkumaatuskat tuppaa olemaan! Saas nähdä kuinka meiän käy; 86;n välikausihaalari ja talvipuvut menee ihan täysillä päälle.. Naurattaa vaan, kun meillä toka lapsista on jo NIIN pitkä, että joudun katsomaan jo ylöspäin; OOn itse 170- senttinen, ja mies (=isä) mittuutti just päitänsä " tonskan" kans, niin ihan just jää iskäkin kakkoseksi, ja iskälläkin pituutta kuiteskin 183 sendaa.

Voi Napiaiset sentäs, kun sulla on jänskät ajat!!! Miettikäähän kaikki maatuskat tätä aikaa 2 vuotta sitten, ja nyt " Napsu" elelee samanlaisia hetkiä uudestaan, *huokaus*. Tuuthan heti kertomaan, olikos pitkäsääri neitonen, kuinka synnytys sujui, mitenkä sisarukset ottivat tulokkaan vastaan jne.jne. (sulla kun ei varmaan muuta ookkaan kuin aikaa sen jälkeen, heh).

Oltiin Milon kans tänään perhekerhossa, ja oli tosi kivaa, kun niin harvoin tulee mihnään käytyä.. Mummoja ja kummeja on käyny kaffella tänään ja eilen, ja lahjapuoli on ollut tosi auto-painotteista..Milo on autofani, mutta ois toki kiva, kun sais muutakin tavaraa... Siljakos kertoi, että 2-vuotisnlassa teetetään palapeliä! APUVA!!!! Meillä ei oo ikinä tehty yhtäkään palapeliä Milon kanssa!! En tiedä osaako, mutta pikku paniikki tuli, jos muut jo tekee palapelejä, ja meillä ei oo äitee antanut ees moiseen mahdollisuutta!!!

Huomenna alkaakin jo uusi kuu ja uudet kujeet, mutta koitettaskos edelleen pitää jonkinmoista pinon tynkää pystyssä?

Napiaiselle hirmuisesti lämpimiä ajatuksia tulevaan koitokseen, ja kateellisena oottelen tulosta!!! Muillekin paljon terkkuja, ja taasen huhuilen kaikkia kadonneota maatuskoja

linjoille vaikkapa " vuosipäivän" puitteissa!

Heipsut ja kauniita unia!

Truuttis

Vierailija
17/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin alotella uutta pinoa kun kuukausikin vaihtui, toivottavasti ei ole ehtinyt kukaan muu alotella.

Meillä on ollu aivan ihana päivä tänään, menny niin nopeestikkin. Oltiin aamupäivällä avoimessa päiväkodissa ekaa kertaa. Jesseä vähän ujostutti aluks mutta pikku hiljaa mielenkiinto voitti ja pääsi vähän leikkimään leluilla. Harmitti vaan kun oli niin kivat leikit Jessellä ja aina sitten joku tuli ja vei kädestä, pari kertaa piti sitten ihan sanoa että ei saa kädestä ottaa. Sitähän se on noissa isommissa ja pienemmissäkin lapsi porukoissa, aina se toisen lelu kiinnostaa enemmän ja on se Jessekin aina välillä toisen kädestä ottanut.

Iltapäivällä oltiin sitten pihalla lakasemassa lehtiä, nyt on käsikin jo sen verta vetreytynyt ettei ole kipeytynyt pienestä lehtien haravoimisesta/ lakaisemisesta, näitä piha hommia nyt sitten riittääkin varmaan seuraaavat kaks kuukautta, on niin paljon koivuja ym puita tuossa ympärillä että ne pudottaa kyllä aika lailla lehtiä.

no ei mulla nyt oikeestaan erikoisempaa asiaa ole, tulin vaan alottelemaan pinoa jos joku muu viittis vaikka sitten kirjotella.

OIKEIN PALJON ONNEA KAIKILLE SANKAREILLE jo näin etukäteen ja niillekkin jotka on jo täyttänyt sen 2v.

Meillä tosiaan varmaan jää nyt synttärit vähän ristiäisten varjoon mutta ehkä se ei ole Jesselle vielä niin iso juttu. Ajattelin kumminkin että tarjoiluna olis voileipäkakku :b ja täytekakku niin se täytsäri olis sitten Jessen synttärikakku vaikka.

no mutta meen taas

T.Silja, Jesse ja " mimmi"

Vierailija
18/22 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. täällä Pohjanmaalla ainakin on kirpeys kaukana, paremminkin kuvaisin säätä sanalla lösy.

Tyttäret ovat jättäneet nyt parin viikon sisällä kolmena päivänä päikkärit väliin! Eilenkin. Siihen liittyen olimme koko aamun pihalla juoksemassa, ajattelin että happimyrkytys tekee tehtävänsä mutta ei hyvältä näytä.. Puoli tuntia on höpötystä kuulunu tähän mennessä.. Surettaa omasta puolestanikin tosi paljon, tuo torkkuaika on ollut niin ihana ja tärkeä oma lepohetki.. Uskon ja toivon että tämä on väliaikaista koska tarvitsevat torkut vielä, ovat muuten 4-5 aikoihin tosi väsyneitä ja kärttysiä.

Toinen purkaus: mitenkäs teillä käydään potalla? Meillä ei ole tullut pottasaalista KUMMALTAKAAN YLI VUOTEEN!!! Epätoivo iskee, tulis edes joskus jotain.. Menevät kyllä ihan mielellään potalle mutta mitään ei tuu, paitsi vartin sisällä vaippaan..

Jotain hyvää: tutit ovat taakse jäänyttä elämää, vietiin pupuvauvoille n. kuukausi sitten tuonne takapihalle kiven juureen. Ihan kivasti on mennyt sen asian kanssa. Puput toivat vastalahjaksi kiitoskeksiä, josta tytöt aina muistavat mainita kun puhutaan tuteista =)

Tämä tällä erää..

J.

ps. nyt hiljeni, keitämpä päiväkaffet!

Vierailija
19/22 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melko syksyisen ja masentavan oloinen ilma ulkona.. noh, pakkasta ja lunta odotellessa :) ei olisi niin pimeääkään.

PÄIKKÄRIT: meillä ei unitutista luopumisen jälkeen EI MILLÄÄN! Vauva 8kk nukkuu kuitenkin päivällä sellaiset 3h päikkärit ja oli ihana rauha kun taaperokin vielä nukkui.. nyt vaan kipuaa sängystä pois ja tekee ilkeyttä yläkerrassa kun äippä ei oo katsomassa :/

TUTTI: otettiin siis pois, unikäytössä oli vain ollutkin yli puoli vuotta mutta melkoista huutoa oli pari iltaa. Nyt jää kuitenkin tuttuun tyyliinsä nukkumaan kaikessa rauhassa kun käy vain peittelemässä. Toisinaan yrittää ryövätä tuttia pikkusiskolta..

POTTAILU: pottaa meillää ei ole oikeastaan koskaan ollutkaan, mutta pytynpienentimen avulla käydään kyllä pöntöllä istumassa- yleensä tuloksetta. :( ei ole pitkään aikaan tullut ' sattumia' .. välillä pidän housuitta ja vaipoitta sisällä ja sillon kyllä sanoo että ' kakattaa' ja tekee sinne minne pitääkin mutta heti kun vaippa laitetaan niin sinne vaan.

Sama homma jos on housut jalassa, muttei vaippaa.. Ja ne learnin pantsit tms oli ihan kamala kokemus, en suosittele kellekään!

Mutta nyt hiljeni (ihanaa!) joten menenpä edes HETKEKSI juomaan kahvikupposen rauhassa ja perehtymään häälehtien ihmeelliseen maailmaan.. juhlien lähestyessä :)

-henna ja tytöt-

Vierailija
20/22 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja meillä aurinkoisena syyspäivänä, tosin ulkona märkää edellisten sateiden jälkeen.

ONNEA jo täyttäneille!

JÄNNÄ: milloin teillä onkaan häät? Kerro uteliaalle...kirkkohäätkö, paljon vieraita, ohjelmaa, missä juhlat jne jne.... :) Olisi kiva taas järjestää hääjuhlat, meillä oli pienet perhehäät.

Perhekahvila lähti käyntiin tänään ja tosi hyvin oli porukkaa ja aktiivista sorttia tuntui olevan.

G: kirjagallup; luetteko mammat kirjoja? Onko jokin tällä hetkellä mitä suosittelette? Itse luen mutten yhtä paljon kuin ennen lasta, huomasin sunnuntaina että mulla on 4 kirjaa kesken...yksi viime joululta vielä eikä edes puolivälissä ole, he-he. Näin väsyneenä mammana uppoaa helpot ' roskaromaanit' parhaiten.

Juu mutta nyt muihin hommiin kun rauhassa saa tehdä, miekkoset lähtivät pihalle.