Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6kk ripuli ei parane, ei....

06.02.2006 |

3 viikkoa sitten tuli flunssa ja löysät ulosteet ja 2 viikkoa sitten alkoi vesiripuli joka jatkuu, no ihan vettä ei juuri enää ole mutta hyvin löysää, parempaa luonnollisesti kun soseita syötiin. Kiinteät jätetty pois, Almiron pepti vaihtui 2 pv sitten Neocateen. Ensin kakkaa tuli hiukan harvemmin samantien kun aloitettiin toinen maito mutta samaa lirua oli tänäaamuna taas.

Mä en enää tiedä mitä tehdä, kun ei tiedetä edes onko tämä allergia vai virus, mutta KUKAAN lääkäri ei osaa tehdä mitään, aina vaan jotain kokeillaan ja sitten seurataan jne. Olo on epätoivoinen!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis alkanut 5kk:n rokotteen jälkeen? Veljeni lapsella alko sen jälkeen hirveet mahavaivat ja vihreetä ripulia, voi tosiaankin johtua siitäkin, vaikka varmasti neuvolassa ja lääkärit kieltää, niinkun kaikki muutkin mahdollisesti rokotteesta tulevat jutut. Muisteleppa oikeen alkoko siinä heti rokotteen jälkeen? Toivottavasti paranee pian!! Muista huolehtia suolatasapainosta, ja antaa maitohappobakteereja.

Vierailija
2/8 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti alkaa olla peloissaan, poika on väsynyt ja kiti sevä, syli on ainoa paikka missä viihtyy. ripuli on taas ihan kuraa... ei tämä voi näin jatkua, lapsi 6kk ja ripuloinut yli 2 viikkoa, MIKSEI KUKAAN OTA VAKAVASTI!!!! lääkäreihin mennyt rahaa vaikka miten, juu ei näytä kuivuneelta, seurataan, helvetti sanon minä. taas varattava uus lääkäri mutta minne, allergiaakaan tämä ei sit vissiin MUKA ole...............

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun maito poistettiin ruokavaliosta kokonaan ja siirryttiin neocateen. Sen pari viikkoa vauva vietti sairaalassa iv-nesteillä koska alkoi heti kuivumaan kun sai vähänkin maitoa, suoli oli niin ärtynyt ettei mikään maito(edes neocate) käynyt ennen tilanteen rauhoittumista.

Onko niitä allergioita testattu, että niitä ei tosiaan ole? Mulla nimittäin meni puoli vuotta ennen kuin lääkärit suostuivat testaamaan maitoallergian. Sanottiin vaan että ilmavaivat, oksentelu ja ripuli kuuluvat lapsen perussairauteen

Vierailija
4/8 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt ollaan jälleen ihan vesiripulilla. Lääkärit eivät edelleenkään välitä ja tänään mennään taas uudelle lääkärille. Onko tuolle Neocatelle enää mitään vaihtoehtoja kun almiron ei sovi?

Vierailija
5/8 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos sinne lääkäriin mennessäsi sanoisit sille lääkärille, että olet todella huolissasi lapsestasi ja sinulla alkaa itseltä voimat loppumaan. Ja että et takapuoltasi nosta tuolista ennen kun sinulla on lähete keskussairaalaan tutkimuksiin. Pakkohan tuohon asiaan on jotain selkoa saada.

Vierailija
6/8 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almiron, Soija eikä Neocate. Nutri Junior on ollut käytössä 7kk eteenpäin siihen asti mikään ei sopinut. Nutri Junior tulee poistumaan, mutta vielä sitä saa ja firma on lupvannut poistaa neocatesta soijaöljyn niin, että sitten sekin pitäisi olla nutrin kaltainen ( jaa-a...) Ei ole normaalia että on ripulilla ja itkuinen ja kitisevä lapsi! Kyllä jokin vaivaa... Meilläkään ei ajateltu olevan mitään vikaa neuvolassa ym., mutta itseäni vaivasi, koska tuntui että kaikki ei ole hyvin ja lapsella paljastui tosi paha moniallergia. kannattaa vaan olla vaativainen.

Osa allergialääkäreistä osaa hoitaa ( =haluaa ) suolistoallergiaa toiset tuntuu väliuttävän vain ihooireista =( Missäpäin asutte? onko teillä mahdollisuutta mennä yksityiselle?

Ripuliin voi käyttää Osmosal-jauhetta, joka tasaa suolistoa ja siitä saa tarpeelliset aineet, mutta sitä on annettava tosi hitaasti, muuten tulee ylös. Apteekista saa ilman resptiä, tosin teillä on aika pieni lapsi, joten varmaa vois lääkäri katsoa...

Tsemppiä!!

T. suolistoallergisen mamma

Vierailija
7/8 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin tällä hetkellä liikkeellä tosi paljon Rota-virusta ja muutakin mahatautia. Voihan se olla sitäkin, mutta joka tapauksessa kyllä pitäisi jotain tehdä oli syy mikä tahansa ettei lapsi pääse kuivumaan pahasti. Onko teillä katsottu veriarvoja?

Vierailija
8/8 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityislääkärille vaikka,ei todellakaan ole norm.2 vkon ripuli.Tai jos menet norm .lääkärille ole LUJANANA, itse olen monen lapsen äiti ja itse äitinä pitää osata vaatia lääkärissä ja olla lujana.Otata heti ensi tilassa kuivumis kokeet sen saa heti pissasta tai verikokeilla.Verikokeet ei satu jos pyydät puuduterasvaa esim.emla mut sen pitää antaa vaikuttaa väh.puolesta tunnista tuntiin niin lapselle miellyttävämpi kokemus pistely.Pakko lääkäreitten jo alkaa ottaa vakavasti kun lapsesi nopin pienikin,sehän on jo hoitovirhettä.Vesi kaikista pahinta ripuliin,anna osmosal juoman lisäksi mehua,mustikkasoppa ja mustikka mehu parasta laita sokeria.Syötä ja anna mitä syö...lapsi säännöstelee itse jos ei pysty syömään,mut anna ensin pieniä määriä vain esim.muutama lusikka