Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omituisin kuulemasi allergia?

Vierailija
01.10.2007 |

yksi lapsi on allerginen punaisille hedelmille ja vihanneksille.. voiko olla mahdollista? ja miten? että voi siis syödä esim. vihreää omenaa, muttei punaista...

mitäs erikoisia allergioita te olette kuulleet olevan jollain?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräässä lehdessä kerrottiin ihmisestä joka oli tullut valoallergiseksi vasta keski-iässä, ja oli ollut valokuvaaja siihen asti.

Vierailija
62/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainetta joka helposti ärsyttää ihoa. Menin lääkäriin siis ihottuman takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoihin ilmestyy pikkunäppylöitä vaikka vaan käsittelisin verilettuja tai mustaa makkaraa. Olisiko joku lisäaine mitä veriruuissa käytetään? Ei ole mitään muita allergioita.

Vierailija
64/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan se olla mahdollista vai urbaanilegendaa? Jos omalle hielle voi olla allerginen, niin kenties myös kumppanin hielle.

Vierailija
65/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

75:

Muistelen lukeneeni naisesta, joka oli allerginen miehensä siemennesteelle.

Vierailija
66/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden juomisesta voi saada oireita, jos on kylmäurtikaria, siis oireita tulee, jos juo kylmää vettä. Mutta silloin oireita pitäisi tulla mistä tahansa kylmästä juomasta tai esim. jäätelöstä. Meidän tytön kylmäurtikaria ei onneksi ole noin paha. Hänellä vain iho nousee kylmästä nokkosrokolle.

Vierailija
67/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminenhän ei voisi silloin juoda eikä syödä mitään, sillä kaikissa nesteissä ja ruuissa on vettä. Jopa kuivatuissa kasviksissa ja lihassa on prosentti pari vettä. Mutta kuten edellä todettiinkin, voi olla kylmälle allerginen ja silloin kaikki kylmät juomat ja ruuat aiheuttavat oireita.

Vierailija
68/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnosto kaikille, jotka joutuvat pärjäämään ja pärjäävät omien tai lastensa allergioiden kanssa!

Olen kuullut, että koira voi olla allerginen ihmiselle, siis isännälleen ja emännälleen. Tietääkö kukaan tällaista tapausta elävästä elämästä?

Terveisin minä, jolla on vain " terveellisiä" allergioita: kyynärtaipeet kutisee jos syö levyllisen suklaata ym. : )

Vierailija
69/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuorii kurkun, niin sitten ei aiheuta oireita. Nämä allergiat ovat tulleet vasta joitain vuosia sitten. pienenä olin todella monelle aisalle allerginen, niille en ole enää..

Vierailija
70/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kestänyt halata, eikä olla missään ihokontaktissa, kun nousi jo ihottuma. Syyksi selvisi iholla kasvava harvinainen sieni-floora, joka ei siis aiheuttanut miehelle mitään oireita eikä haittaa, mutta nainen oli tälle allergisoitunut. Onneksi sieni voitiin hoitaa pois, ja miesallergia hävisi! :)

Vierailija
71/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: mulla myös vehnäallergia, mutta vielä hassumpana, pystyn syömään vaikka vehnäjauhoja, mutta kosmetiikassa tulee oireita. samaten oon fotosensitiivinen eli aurinkoallerginen.

sicortissa on kortisonia jolle monikin on allerginen.

monilla atoopikoilla sininen väri vaatteissa saa atopian oireilemaan pahemmin. sinisessä on jotain ainetta joka herkistää. ja tästä voisi päätellä että 10n (?) kaveerin musta-allergia pitää paikkansa tavallaan, mustissa vaatteissa on käytetty myös sinistäväriainetta ja voi olla ettei varsinaista allergiaa ole mutta piilevä(tai tiedossa oleva) atopia.

Vierailija
72/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota käytetään viinipullojen korkeissa (etteivät siis homehdu ja kuivu). Tämä henkilö ei siis voi juoda korkkikorkillista viiniä vaan siis kierrekorkillisia. Sääliksi käy valikoima ei ole kummonen kierrekorkkiviineissä.

Vierailija
73/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

myös c-vitamiinille ja suolalle allergisista olen kuullut

Vierailija
74/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 2.5v ja viime kesänä kun oli reilun vuoden sai kaksi hyttysen pistoa. Meni ihan punaisen kirjavaksi. Kaula, kasvot ja korvat turposivat eniten, oli kamalan näköinen. Sitten kun hengitys alkoi vinkumaan tuli jo kiire ensiapuun. Kortisoni helpotti. Sen jälkeen on kerrran saanut samantapaisen reaktion vaikka allergialääkitys on kesät. Vaihdettiin sitten lääke.

Hyttysen pistoista tulee ensin iso paukama, noin 1.5cm x 1.5cm. Sitten se pienenee ja ympärille tulee sellainen outo " rengas" jossa punaiset reunat.

Millekkään muulle meillä ei olla allergisia.

Vierailija
75/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa heti kutisemaan jos syö vihreitä, punaisista ei mitään oireita. En tiedä mistä johtuu

Vierailija
76/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuulee V-M Loirin laulavan Nocturnea radiossa tms. :-O

Vierailija
77/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikelle alkoholille. Tämä ei liene loppujen lopuksi mitenkään tavattoman harvinaista.

Minulle tulee monesta kosmetiikasta rajuja yliherkkyysoireita ja en siedä voimakkaita hajusteita, kuten hajullisia pesuaineita (yök!).

Muuten ei ole pölyallergiaa kummempaa.

Olen saanut neuvon, että jos on taipumusta yliherkkyyksiin, kannattasi vältellä haju- ja säilöntäaineita, jotta tilanne ei pahenisi. Pyrin tekemään ruuan itse, välttelen eineksiä ja söilykeruokia. Ja pesuaineet on tietty hajusteettomia ja kosmetiikan kanssa olen varovainen.

Mielipiteitä?

Vierailija
78/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaikea ymmärtää, ettei kukaan paikalla olevista saa syödä valkosipulia tämän takia, edes kesällä ulkona.

Vierailija
79/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia on elimistön reaktio vieraita proteiineja vastaan. Allergiaa ei periaatteessa (siis nykyisen lääketieteellisen tietämyksen mukaan) voi olla sellaiselle aineelle missä ei ole proteiineja. Ihminen ei siis voi olla allerginen esimerkiksi vedelle, sokerille, suolalle tai C-vitamiinille. Sokerista voi toki tulla intoleranssia joista yleisin on maitosokeri- eli laktoosi-intoleranssi. Siinä ei ole kysymys allergisesta reaktiosta vaan siitä että ihmisen suolesta puuttuu kyseistä sokeria pilkkova entsyymi. " Suola-allergia" taas voi olla jodiallergiaa, natriumille ei kukaan voi olla allerginen koska se on yksi elimistön perusaineista joita ilman ei voi olla elämää.

Myöskään valolle, kylmälle, lämmölle tai sähkölle ei voi olla allerginen. Ns. kylmäallergia ja valoallergia eivät ole allergioita, vaan ihon poikkeavia reaktioita kuten jossain aiemmin jo selitettiin. " Sähköallergian" tai " sähköyliherkkyyden" olemassaoloa ei ole pystytty lääketieteellisesti todistamaan olevan olemassa vaikka asiaa on tutkittu. Nykytietämyksen mukaan kyseessä on siis luulotauti.

Raha-allergikko on yleensä allerginen nikkelille jolloin hän ei voi käsitellä kolikoita. Värille ei voi olla allerginen mutta jollekin tietylle väriaineelle voi. Vihanneksissa ja hedelmissä voi olla lajikekohtaisia eroja allergeeneissa ja allergeenipitoisuus vaihtelee myös ajankohdan mukaan.

Sperma-, äidinmaito-, hiki- ja hilseallergiat ovat todellisia allergioita. Ihminen voi olla allerginen toisen ihmisen (tai yleisimmin jonkun eläinlajin) hilseelle. Myös erilaisille kemikaaleille, säilöntäaineille jne. voi olla allerginen.

Vierailija
80/84 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän