Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten minun pitäisi suhtautua? Lastenhoitoasiaa..

Vierailija
08.10.2007 |

Minulle tarjottiin osa-aikaista lastenhoitotyötä oman lapseni hoidon ohella. ajatus kuulosti ensin hyvältä, kunnes puhe kääntyi palkkaan.. tämä " työnantaja" sanoi, että he maksavat palkkana kelan maksaman tuen. eikö se ole todella vähän??? ja kuinka paljon? en oikein ymmärrä tuota yksityisen/kotihoidontuen maksamisen periaatteita.. itse olin ajatellut pyytää 10e / tunti, koska minulla on paljon kokemustan ja koulutusta melkein vastaavaan työhön ja tarjoaisin oikeasti loistavan hoitopaikan!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä vähän: kunnallisessa päiväkodissa lapsesta maksetaan useimmiten n. 200 e kuussa ja sielläkin on koulutetut hoitajat ym. Sinä pyytäisit kokopäivähoidosta 70-80 e / PÄIVÄSSÄ.

Vierailija
2/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisen hoidon tuki+200e. Tää nyt on mun mielipide. Yrittävät selkeesti hyötyä susta, koska pääsisivät jopa halvemmalla kuin kunnallisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotuki ilman lisäosaa on täällä kaupungintuen kanssa 300 ¿. Normaali hoitomaksu kaikkineen yksityiselle pph:lle 500 euroa lapselta kuukaudessa.

Älä missään tapauksessa ala liian halvalla, koska joudut sitoutumaan hoitoon. et voi sitten hommaila ja kulkea miten itse haluat.

Vierailija
4/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e kunnalle, vaan yli tuhat euroa. Eli vaikka päiväkodissa onkin koulutetut hoitajat, ei heidän palkkaansa makseta pelkästään päivähoitomaksuilla vaan verorahoilla!!!

10e tunti lastenhoitotyöstä ei ole paljoa, mutta oman lapsen ohessa hoitamisesta voisi ottaa ehkä vähemmän. Katso yksityisten perhepäivähoitajien sivuilta suositushintoja! Vai olisitko sinä menossa oman lapsesi kanssa heille...?

Vierailija
5/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ottavat sut siksi että saavat hoidon halvemmalla kuin kunnallisessa hoitopaikassa.

Vierailija
6/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenhan minä aina tiennyt että lastenhoitotyöllä ei rikastu, mutta eipä tuostakaan summasta verojen jälkeen paljon jää. mikä teiän mielestä sitten olis sopivampi summa? olen kuitenkin aikuinen ihminen, en mikään teini enää ja kuten sanoin, tarjoaisin erittäin hyvät puitteet ja paljon rakkautta... sellaisen hoitopaikan johon omankin lapseni voisin päästää vieraalle hoitoon. olen joskus kuullut että joku tekee lastenhoitotyötä 6euron tuntipalkalla, mutta se nyt on jo tyhmyyttä!

ap

Vierailija
7/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiset tuet taas nousi helsingis joten yli 500e voi hyvin pyytää

Ärsyttäviä vanhempia kun ei ole itse valmiita maksamaan mitään mut silti vaatimas niin pirusti

Älä tee alle noiden summien mitään, noi on minimi

Vierailija
8/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottivat kolmen lapsen kokopäiväisestä hoidosta kuukausipalkaksi 700 euroa bruttona! Onhan sitä palkallaan toimeentultava!

Vierailija
9/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oleellista olisi tieto siitä, kuinka monta tuntia päivässä tuo osa-aikatyö olisi. On hieman eri, onko tunteja 6 vai 4...

Vierailija
10/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pysähdypä miettimään, miksi näin on järjestetty. Siksi, että jos vanhemmat maksaisivat kaiken, se olisi niin järjettömän kallista, ettei juuri kellään olisi varaa hoidattaa lapsiaan. Se olisi juur tuommoista 10e/tunti hommaa. Täysipäivähoidossa, mitä siitä nyt kertyisi, semmoinen 1500-2000 e hoitomaksuja kuussa. Ei sellaisella hoidon hinnalla ole enää mitään järkeä käydä töissä.

Siispä ap, korkeintaan se kelan tuki + vähän jotain päälle tai esim. kelan tuki ja vanhempien maksamat ruoat lapselle.

Vierailija
11/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin hoito maksaa perheelle saman kuin kunnallinen.

Vierailija
12/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, eihän se noin voi mennä!

ap, älä suostu mihinkään älyttömään. Selvitä asia!

Millaiset lapset kyseessä? Ikä? Ovatko helppoja hoidettavia?

Vierailija
13/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä ehkä vähentäisin sen YEL-osuuden, mikäli sitä ei joudu maksamaan. Siis jos tulot ovat alle YEL-rajan.

Vierailija
14/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he meinaavat palkata sinut kotihoidontuella niin silloinhan he voivat maksaa sinulle kotihoidontuen josta he ovat siis ensin maksaneet verot oman veroprosenttinsa mukaan ja jäljelle ei jää juuri mitään...

Jos he haluavat käyttää yksityisen hoidon tukea niin silloinhan kuvaan astuvat mukaan kaikki sosiaalimaksut, palkat ym. eikä palkkaaminen ole edes mahdollista pelkällä tuella.

Oikea foorumi kysymyksillesi olisi hoitopaikka piste net

Vierailija
15/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen hoidon tuki ei tietenkään riitä kokopäivähoitoon, mutta johonkin määrään päiviä voi riittääkin eli silloin hoidon saa " ilmaiseksi" .

Vierailija
16/26 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunta tms. ei pakota! Eli miksi ap:n pitäisi ottaa minimaalinen maksu koska kuntakin ottaa? En tajua? Edelleen: kunta saa veromarkkoja hoidon pyörittämiseen, ap ei. En väittänytkään että vanhempien pitäisi maksaa koko hoito kunnalle, vaan pointtini oli se, että ei ap voi olla pyytämättä kunnon korvausta koska kuntakaan ei ota.

Viekööt vanhemmat sitten lapsensa sinne halpaan kunnalliseen, eikä ap:lle. Heillähän on vaihtoehtoja! Ei kukaan pakota heitä viemään lastaan ap:lle. Miksi ap:n pitäisi olla hyväntekijä? Sinun mielestä siksi, koska kuntakin on. Tällä samalla logiikalla yksityisten lääkärienkin taksa pitäisi olla n.20e / vuosi, koska kunnallakin on!

Vierailija:

Mutta pysähdypä miettimään, miksi näin on järjestetty. Siksi, että jos vanhemmat maksaisivat kaiken, se olisi niin järjettömän kallista, ettei juuri kellään olisi varaa hoidattaa lapsiaan. Se olisi juur tuommoista 10e/tunti hommaa. Täysipäivähoidossa, mitä siitä nyt kertyisi, semmoinen 1500-2000 e hoitomaksuja kuussa. Ei sellaisella hoidon hinnalla ole enää mitään järkeä käydä töissä.

Siispä ap, korkeintaan se kelan tuki + vähän jotain päälle tai esim. kelan tuki ja vanhempien maksamat ruoat lapselle.

Vierailija
17/26 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se vajaat 300e kotihoidontuki.

Jos saisin sen yksityisen hoitotuen ja lisäksi 200e päälle kuussa (sama summa jonka vanhemmat maksaisivat päivähoidosta), suostuisin.

Vanhemmat siis säästäisivät päivähoitomaksun antamalla pelkän tuen sinulle, saisivat " ilmaisen" hoidon lapselleen. Veloita tukiraha ja päivähoitomaksu. Tukiraha ei ole heiltä pois, pelkkä hoitomaksu olisi heidän pussistaan.

Vierailija
18/26 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelen soittoa tältä työnantajalta ja mietin miten ilmaisen itseäni selkeästi.

Vierailija
19/26 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi sillä suostunut.

Vierailija
20/26 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kahdesta alle 3-vuotiaasta ja yhdestä 5-vuotiaasta noita tukia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi