Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omituisin kuulemasi allergia?

Vierailija
01.10.2007 |

yksi lapsi on allerginen punaisille hedelmille ja vihanneksille.. voiko olla mahdollista? ja miten? että voi siis syödä esim. vihreää omenaa, muttei punaista...

mitäs erikoisia allergioita te olette kuulleet olevan jollain?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on lastenpolilla todettu allergia vaikka sen kyllä on huomannut itsekin. Lapsella oli mm. kesän -06 pistosjälkiä vielä tammikuussa -07 iholla. Nyt tämän kesän " satoa" pm 5-6 kutisevaa näppyä, pistot tulleet joskus alku- ja keskikesällä.

Lapsi on myös allerginen kloorivedelle, huomattiin kun kävi eka kerran uimahallissa, hänelle nousi nokkosihottuma päästä varpaisiin. Sitten hänellä on koivuallergia, näkyy silmä- ja nenäoireina alkukeväästä pitkälle kesään. Nyt viimeisin allergia on maitoallergia, eli maitoproteiini- Huoh - mitähän vielä paljastuu.

Vierailija
42/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on paljon tavallisempaa, että lapsi reagoi äidin syömille ruuille äidinmaidon kautta. Itse rintamaidolle allergiosituminen on äärimmäisen harvinaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi nykyisin käydä enää uimassa, koska olen kloorille allerginen.

Mua ottaa välillä päähän, kun vieraat eivät tajua, että esim. kiivi voi olla mulle hengenvaarallinen, jopa sellainen pikkuruinen pala.

Esim. mun äiti väittää kiven kovaan, että on ihan normaalia, että omenasta menee maha sekaisin, hänelläkin menee, kun syö pussillisen omenoita. Jep, jep. Mutta mullapa meneekin maha sekaisin jo yhdestä haukusta.

Tai sitten nuo mausteet, ties kuinka monta kertaa esim. koulussa kävi niin, että keittiössä oli joku sijainen, joka laittoi mun ruokiin ties mitä kaikkia mausteita eikä pystynyt uskomaan sitä, että olen allerginen kyseiselle mausteelle.

Tuosta sähköallergiasta, se ei ole huuhaata. Tunnen pari ihmistä joilla tuo on.

Vierailija
44/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eivät ole mitenkään harvinaisia tapauksia, että on allerginen esim. hyttysille. Tunnen useammankin ihmisen, itseni mukaan lukien, jotka saavat hirveät paukamat ja esim. mulla turpoaa kyseinen kohta hirveästi, jos hyttynen pääsee pistämään.

Paarmathan jättävät normaalistikkin karmeat paukamat, samoin kuin mäkäräiset.

Vierailija
45/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko väriaine vai mikä kun saa tuttavan sormet ihottumalle, jos pitelee meetvurstia. Syömisestä ei ole haittaa.

Vierailija
46/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKILLE mausteille paitsi maustepippurille ja paprikajauheelle :/ Teepä siinä sitten maukasta ruokaa.... Lisäksi allergisia kaikille tuoreille juureksille ja hedelmille. Toiselle käy kyllä banaani ja viinirypäleet. Molemmat ovat siite- ja eläinpölyallergikkoja sekä toisella paha homeallergia, atooppinen ihottuma. Molemmilla astma. Mutta hyvin kasvavat ja kehittyvät :)

Vierailija
47/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon tuoksuna tai mausteena, seurauksena päänsärky/migreeni.

Vierailija
48/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nuo eivät ole mitenkään harvinaisia tapauksia, että on allerginen esim. hyttysille. Tunnen useammankin ihmisen, itseni mukaan lukien, jotka saavat hirveät paukamat ja esim. mulla turpoaa kyseinen kohta hirveästi, jos hyttynen pääsee pistämään.

Paarmathan jättävät normaalistikkin karmeat paukamat, samoin kuin mäkäräiset.

Itsellänikin turpoaa paarman ja mäkärän pistot kovasti, mutta ne paranevat kyllä suht nopeasti.

Vierailija
49/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sukulaisperheen esikoinen sai syödä ekat kaksi vuotta:

mustikoita

peuran tai poron lihaa, en muista kumpaa

riisiä

bataattia

melonia

Lapsi joutui olemaan aika useasti sairaalassa tiputuksessa, koska oli niin ronkeli syömään (kukapas sitä ei kyllästyisi yksitoikkoiseen ruokavalioon..). Nykyisin lapsi voi syödä kaikkia muita paitsi kotimaisia viljoja (ei ole kuitenkaan keliakia), maitoa, munaa ja kalaa.

Vierailija
50/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän kyllä millaisia oireita nuo voivat aiheuttaa. Itselläni nuo paukamat ja turvotus kestää yli viikon.

T:37

Vierailija
51/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukka alkoi ihan oikeasti kisaamaan, että kenellä on pahimmat allergiat :)

Mullapa ei ole mitään allergiaa, eikä mun miehellä, eikä meidän lapsillakaan! Ei yhtään mitään!

Vierailija
52/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun se koittaa vaihtaa sitä, niin sen naama muuttuu ihan punaiseksi ja se alkaa voimaan pahoin.

Vierailija
53/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kun se kävi lentokentällä paskalla samassa huussissa, mistä ulos tuli Elton John, niin sen peräaukkoa rupesi kutittamaan aivan homona.

Vierailija
54/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän meni äitini luona kyläillessään seisomaan lattialla olevan sähköjohdon päälle ja oikein havainnollisesti siinä selitti, mitä oireita hän siinä kokee sähköstä. Ei puhunut sitten enää mitään, kun sanottiin, että se stereoiden johto, jonka päällä hän seisoo, ei ole enää vuosiin ollut seinässä.

Vierailija
55/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukeneeni että ainoat ruoka-aineet mielle ei voi olla allerginen ovat suola ja sokeri...

Vierailija
56/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle voi olla allerginen :)

Vierailija
57/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä sitten, että oliko tuo vaan urbaani legendaa vai totta.

Vierailija
58/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedä sitten, että oliko tuo vaan urbaani legendaa vai totta.

Vierailija
59/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös c-vitamiinille ja suolalle allergisista olen kuullut

Vierailija
60/84 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syönyt kotona aamulla). Itselläni on allergia sinisellä väriaineelle ja esim. farkkujen käyttäminen saa raapimaan sääret verille niin kamala on kutina. T: sairaanhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan