käytättekö lapsillanne tyttöjen värejä tytöillä ja poikien värejä pojilla? Ov
siis tytöllä punaisia ja pojalla sinisiä.
meillä on suurin osa 2,5v tytöllä erilaisia punaisia ja 5v pojalla sinisiä.
Kommentit (38)
Tykkään pukea heidät niin, että vaatteista tietää kumpi on kumpi. Eli tytölle tyttöjen värejä ja pojalle poikien. Pääasiassa.
ruskeaa, oranssia, oliivinvihreää, turkoosia, kirkkaan punaista, beigeä, valkoista... tummansinistä löytyy vain yhdet housut ja slipoveri.
Punainen Benettonin paita sopii pojalle täydellisesti=)
Vaatteiden malli, kuviot ja sen sellaiset tekee niistä tytön tai pojan vaatteita, ei pelkkä väri.
Suosin vihreää, keltaista, ruskeaa jne. " sukupuolettomia" värejä.
Minulla on poikia kaksi ja yksi tyttö. Esikoinen oli poika ja surutta käytin vaaleanpunaisiakin potkuhousuja, hyvin lämmittivät väristään huolimatta.
Kaikilla lapsilla käytetään kaikkia muita värejä mutta inhokkejani ei käytä kukaan: pinkki ja pitsi/röyhelöt.
Ehkä vähän poikamaisesti puetaan kun on saatu " poikavaatteita" kavereiden lapsilta. Ihmettelen vaan että jos tytöllä on farkut ja vihreä paita niin ilman muuta luokitellaan heti pojaksi?! Olen oppinut nyt pukemaan esim. sinisävyisten pukujen kanssa tyttömäisen pipon, muuten on automaattisesti poika kaikkien mielestä. Vaikeahan noita lapsia on tuolta haalareiden seasta erottaa kumpaa sukupuolta ovat, lähinnä harmittaa kun monista väreistä on tullut niin selkeästi joko tyttöjen tai poikien värejä.
Toki meillä on mekkoja jne. " tyttövaatteita" . Markettejen lastenvaatetarjonta on musta huonoa. Joko on tosi poikamaisia vaatteita, jotain hirviö- tai autoprinttejä, tai sitten pitää valita jotain prinsessoja tai puudeleita, vaaleanpunaisia tietysti. Miksi ei olisi enemmän oranssia, vihreää, ruskeaa, kirkkaan punaista jne. Ja ne suuret printit ja englanninkieliset tekstit ovat tylsiä minusta.
Kalliimmilla firmoilla olis enemmän mieleisiä vaatteita, mutta ei raaski ostaa. Ammattikoululta ja kirpparilta olen löytänyt jotain " helmiä" .
Ainoastaan se sellainen vahva peruspinkki (ei niin tumma että olisi aniliininpunainen, ei niin vaalea että olisi vaaleanpunainen) on musta todella epämiellyttävä sävy, joten sitä vältän.
Ostaisin myös erittäin mielelläni lapselle mustia, harmaita ja ruskeita vaatteita jos niissä ei olisi kaiken maailman hirviökuvioita. Sinisestä en pidä, joten lapsella on ikinä ollut vain kaksi sinistä vaatetta.
Punainen on yksi hänen lempiväeristään. Onneksi oeln aina löytänyt myös pojalle sopivia punaisia vaatteita. Aivan vaaleanpunaista en hänelle pukisi, vaan sen pitää olla kunnolla punainen.
Muutenkin pidän siitä, että lapsen vaatteissa on reilusti väriä. Hailut harmaat ja vaaleansiniset eivät sovi ainakaan mun poikani väreihin lainkaan.
lähinnä vain saatuja vaatteita. Vauvana puin poikaa paljon keltaiseen, ruskeaan ja valkoiseen. Nyt kaapista löytyy varmaan kaikkia muita värejä paitsi mustaa.
Suosikkeja ovat punainen, oranssi, minttu ja keltainen. Löytyypä pojalle pari kesäistä vaaleanpunaista t-paitaakin.
Monet vaatteet ovat sitten oransseja, juuri ne hänen itse valitsemansa. Minä sitten ostan niiden kanssa käytettäväksi mm. ruskeaa, vihreitä ja erikseen sinistä (harvoin), enemmän turkoosia.
Siis miltä vuosisadalta tuo tyttöjen ja poikien värit-järjestely on???
Meillä on 3- ja 5-vuotiaat lapset, tyttö ja poika, molemmilla on eniten punaisia vaatteita, myös sadevaatteet ja tulevan talven haalarit ovat molemmilla kokopunaiset. Hirveää kun synkkään, pimeään syksy- ja talviaikaan (no silloin kun ei ole lunta) lapsilla on tummansinistä ja muita tummia värejä päällä:-(
Pojan lempivärejä ovat punainen, vaaleanpunainen ja keltainen, tyttö pitää eniten vaaleanpunaisesta, vihreästä ja punaisesta.
nyt on kyllä ihan mitä värejä sattuu, vaaleanpunaisia ei kyllä enää mutta punaista jonkin verran, nyt tulee kyllä ostettua enemmän poikein värejä kun isommaksi kasvaa... ei se vauva onneksi tiedä minkä väriset vaatteet sillä on päällä.. kunhan vaan vaatteet on, värillä nyt ei niin väliä
Ainakaan 70-luvulla syntyneenä en ollut sellaisista kuullutkaan ennekuin aikuisena joskus 90-luvulla!
Minä en pidä pojalle tyttömäisinä pitämiäni värejä, pinkkiä ja lilaa. En tykkää muutenkaan noista eikä ne sopisi vaaleille pojille niin ei sitä ole tarvinnut sen enempää miettiä.
Kyllä likalla on kaiken värisiä vaatteita. Hänen lempivärinsä on sininen (mieluiten vielä tummansininen ) Osa likan vaatteista on oikeasti poikien, mutta ei se meitä haittaa. Itse neiti valitsi poikien alushousut, koska niissä on Aku Ankan ja Mikki hiiren kuva :D
Oon ollut useammassa päiväkodissa töissä ja oon tälläkin hetkellä, joten tiedän miten asia on.
Hampaat irvessä joskus yritin saada nuorimmaista perimää isomman vaatteita, ei tullut mitään. Uusiksi menee koko vaatekaapillinen, kun ovat eriä sukupuolta. Mistä ihmeestä lie keksineet, että tytölle muka kuuluu punaiset ja pinkit yms. Ja pojalle musta, sininen ja vihreä. Oisko päiväkodissa opetettu jotenkin?
käytetään kaikkia värejä. Löytyy myös traktori-paitoja ja sellaisia. monesti ostan vaatteita poikien osastolta kaupasta. tytöllä ikää alle kaksi vuotta ja mun mielestä noin pientä ei tarvi pukea sukupuolen mukaan. löytyy meiltä tietenkin myös prinsessamekkoja ja muuta tyttöhömppää.