Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

/><\=-=/><\ HELMIEN' 06 lokakuu /><\=-=/><\

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa, sateesta huolimatta on kuitenkin todella lämmin. Ihan kuin olisi höyrysaunassa.

Mies on ollut reissussa nyt parin viime viikon aikana aika paljon. Viime viikolla 3 päivää ja tällä viikolla 3 päivää. Alkaa olla veto poissa. Tänään täällä on jokin pyhä (en tiedä mikä) eikä mikään paikka siis auki. Olemme sateen takia kökkineet koko päivän sisällä :( Olen kasvattanut puhelinlaskua melkoisesti sillä pakko saada jutella aikuisten kanssa tai tulen hulluksi.

Mitä te teette sadepäivinä lasten kanssa? Me olemme leikkineet kaikki mahdolliset (ja mahdottomat leikit) ja nyt alkaa ideat loppua. Tällä hetkellä tytöt ovat kylvyssä, tietokone on sillain että pystyn näkemään heidät koko ajan. Täytyy kylvyn jälkeen varmaan turvautua johonkin elokuvaan jota molemmat voivat katsoa. Maulwurf on meillä todella suosittu, Inkerikin katsoisi sitä vaikka kuinka paljon. Maulwurf on siis Myyrä. Muistatteko sen ihanan piirrosmyyrän lapsuudesta? :)

Jahas nyt alkoi ukonilma. Voisi olla syytä sulkea kone. Tuleepahan tekemistä kun ihmettelemme jyrinää ja salamointia :) Onneksi kumpikaan tytöistä ei pelkää ukkosta, päinvastoin se on molemmista vain hauskaa.

Birdy

Vierailija
2/86 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut reilun kuukauden töissä, ja täytyy myöntää että ihan kivaa vaihtelua se on, varsinkin palkkapäivinä :) En muista kirjoitinko aiemmin, mulla kun oli vaikeuksia päästä töihin ja jouduin esimiehen esimiehen haastatteluun, joka oli melko kimurantti mutta selvisin kuitenkin! Meillä oli vähän kurja tilanne, kun Vilma aloitti päivähoidon jo elokuun alussa, ja mulle selvis vasta kuun puolessa välissä että pääsen palaamaan duuniin.

Vilma viihtyy hoidossa tosi hyvin ja kaikki hoitotädit ovat mukavia. Toki hankaluuksiakin on ollut, alussa kaikki meni hyvin, mutta sitten hoitoon tuli pienempi tyttö joka itki kovasti ja se tarttui Vimpulaankin. Nyt Vimppu nukkuu jo kotonakin itse omaan sänkyyn, mun mielestä täysin päiväkodin myötä, mutta mies on sitä mieltä että hän sen sinne opetti, no pääasia että nukkuminen sujuu hyvin! Tähän asti nukutin neitiä sylissä ja nukahtaminen kesti melko kauan ja puolen yön aikaan tyttö tuli viereen, nyt nukkua pussuttaa koko yön omassa sängyssään ja herää ehkä kerran pari vaatimaan tuttia.

Muutenkin elämä tuntuu jo paljon helpommalta kuin ihan pienen nyytin kanssa, ja nyt kun hoidossakin on jo kivaa niin itsellä on parempi omatunto olla duunissa.

Värikkäitä syyspäiviä kaikille!

baby ja Vimpula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, mulla on muutama viikko vanhoja kesälomia... Ehdin siis tehdä pihahommia ja sisustusprojekteja : ). Vähän harkitaan jaksettaisko lähteä viikoksi johonkin eteläänkin vielä ennen kuin maha on liian iso. Keväälle suunnitellaan uhkarohkeasti pidempää reissua johonkin kauemmas, mutta saa nähdä kuinka helppo tapaus tää uusi vauva on.

Kyllä meillä ulkoillaan sateellakin, mikäs noista sen hauskempaa kuin juoksennella lätäköistä tai heitellä kiviä lorisevaan ojaan tms. Koirat on meillä ainoita joita ei ulkoilu sateella kiinnosta : )

Siiri on kyllä niin selvästi jo pikkutyttö eikä vauva, nyyh... Siitä tulee varmasti aikamoinen tyranni jos ei pidä varaansa, komentaa kyllä kaikkia sujuvasti ja kovalla äänellä jos antaa :D. Ei, anna ja hiljaa on lempisanoja, kuten valitettavasti myös tyhmä, sen on kyllä oppinut isosiskoltaan jolta myös yritän karsia sen pois. Eilen meillä olikin Siirin kanssa vähän keskustelua, kun ei olisi muka suostunut keräämään lelujaan pois ennen ruokaa, heittäytyi vaan maahan kiemurtelemaan... No äiti oli tällä(kin) kertaa sitkeämpi ja kyllä ne sitten kerättiin kiltisti pois ja äiti ihaili kovasti : ). Muuten ei varsinaista uhmailua ole vielä ollut, toivon mukaan ei kovin montaa kertaa tarvi ottaa yhteen.

Jahas, ja sitten olisi ohjelmassa viherkasvien, kynttilälyhtyjen ja verhokankaiden shoppailua!

FannyK

Vierailija
4/86 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo tullu paljo viimeaikoina kirjoiteltua... Laiskuus iskeny ja pahasti!! Sori vain ;) Ja ihan ekaksi kaikille vauvansa saaneille paljon onnea ja haleja! En muista enää ketä oon onnitellu, vai enkö ketään! Joten kaikille tasapuolisesti!!

Tässä just miehelle sanoin tai oikeestaan leikittelin, että mitäs jos meilläkin ois vauva... Totes vaan, että oishan se aikas kamalaa! No onhan se totta, että näissä kolmessakin on ihan tarpeeks huolta ja harmaita hiuksia!! Mutta oishan se vauvakin ihan kiva, mutta ei vähään aikaan... Ehkä parin vuoden päästä sitten harkitaan uudestaan!!(katotaan vaan nii meikä kohta ilmottelee plussasta ;) ainoa miinus että sit pitäs vaihtaa auto isompaan ja ei löydy sitä rahaa... Joten pillereitä edelleen nappaillaan)

Meillä on pakko heti aamupalan jälkeen laittaa lapset pihalle, satoi tai paistoi! Äitin hermot ei kestä sitä riehumista ja tappelua, joten helpommalla pääsee, ku näkee sen vaivan, että vuoraa lapset kuravaatteisiin, jotka ei pidä vettä... Kaatosade poikkeus. Ja lapsetkin nauttii aina ulkoiluhetkestä, vaikka välillä varsinkin Rebekka pistää hanttiin. Kattelis vaan pelkkiä videoita.

Mutta kait sitä pitäis jotai kuulumisiakin kertoo.... En muista oonko kertonut, kun meillä Juha-Matti kattoo ihan kieroon. Silloin toukokuussa oli se 1v3kk lääkärineuvola ja mainittin asiasta, että poika välillä katsoo kieroon... No laittoi varmuuden vuoksi lähetteen Tayssin silmäpolille, että jos sattuu oleen jotai, tuskin on, mutta hyvä tässä vaiheessa laittaa, jos on jotain niin huomataan ajoissa ja pystytään korjaan tilanne. Tässä iässä haittaa näönkehitykseen!!

No Tayssista tuli sitten kirje, että elokuuhun mennessä tulee kutsu. Soitin sitten syyskuun ekana arkipäivänä, että missä mennään, niin lokakuulle menee... No ei oo vieläkään kutsua kuulunut ja menee hermot!! Oli sitten omalääkärille aika Rebekan ja Juha-Matin putkituksen jälkeinen jälkitarkastus ja kysyin asiasta lääkäriltä, että mitä teen, soittaako vai odottaakko... No lääkäri otti heti luurin käteen ja soitti polille, josta sanottiin, että puoli vuotta ajat myöhässä, että yli joulun menee. Kiva kiva! Ei siinä mitään, mutta hermo menee, kun karsastus pahentuu silmissä!! Toukokuussa sen huomas, jos poika oli väsynyt, nyt silmä ei oikeen suoraan katsokkaan ja pitää koko ajan toista silmää kiinni ja siristää! Ja ruoka syödään sormin, kun se menee paremmin niin. Tai lautaselle jää toinen puoli kokonaan syömättä ja kun kääntää lautasen ympäri, alkaa taas meneen....

Hohhoijaa, lääkäri sitten sanoi, että jos tilanne alkaa huonontua, niin voi soittaa ja hän laittaa kiirehtimislähetteen... No sanoin sitten, että se on siitä toukokuusta jo todella paljon huonontunut! Lääkäri sitten kysyi huomaanko vain minä sen, vai onko pojan elämässä muuttunut jotain, esim koordinaatiokyvyn vaikeuksia ym ym... Minä sitten sanoin, että ainakin ruoka menee paremmin suuhun sormilla kun lusikalla, niin lääkäri heti totes, että se ensimmäinen oire karsastuksesta, joten kirjoitti heti kiirehtimislähetteen!!! Totesin vielä, että en tiedä, onko pojassa vika vai silmissä, kun kaikki seinät ja ovet ym ym tulee vastaan ja niihin törmäillään! Onneksi ei vielä mitään mustelmia ja kuhmuja pahempaa oo tullu... Mutta hermo menee, kun pitää odottaa ja näkee, että pojalla vaikeuksia näön kanssa!! Ja itte ei pysty auttaan mitenkään! Ja kaikki kauhukuvat pyörii tietenkin mielessä, esim. että karsasatus on oire syövästä ym mukavaa...

Mutta se siitä, mitä sitä sitten vielä kertoilis... Meillä ei edelleen kunnolla puhuta. Sanoja kyllä tulee ja toistaa paljon, mutta vielä puhe sitä omaa, mistä ei muut selvää saa. Isi, äiti, auto, kiitti, heippa, tippu, tutti... siinä nyt joitain, mitä ekana mieleen tuli... Mutta ei vielä syytä paniikkiin, Sakarikin oppi vasta 1v10kk iässä, joten eipä viel ole kiirettä!

Pinnasängsä toistaiseksi nukkuu. En aio pitää kiirettä tavalliseen sänkyyn menossa, kun ei sitä vielä ole ;) Ajateltiin sitten laittaa pojat yhteen huoneeseen ja Rebekka siirtää tähän tietokonehuoneeseen ja tietokone kait sitten makkariin... Mene ja tiedä. Nyt Juha-Matti nukkuu meitin makkarissa sängyn päädyssä ja Sakari ja Rebekka kerrossängyssä leikkihuoneessa. Näin vielä toistaiseksi... Rebekalle pitäisi sitten hommata sänky, nii vois pojan siirtää... Mä oisin sen jo tekemässä, mutta mies meinaa ettei ole vielä kiirettä niin kauan ainakaan enneku yli tulee...

Mutta kait mun täytyy nyt lopetella, kun toi Rebekka tossa koko ajan vinkuu... On tylsää kun pojat nukkuu ja äiti vaan koneella ;)

Sinilila, Rebekka 4v, Sakari 2v7kk, Juha-Matti 1v 7kk

Vierailija
5/86 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut taas niin saamaton tämän kirjoittelun suhteen, vaikka käynkin aina lueskelemassa muiden kuulumisia. Alkuun siis onnittelut kaikille vauvautuneille! Ihana lukea pikkuvauvaelämästä! Flunssaisille pikaista paranemista! Ja Kaalilaatikko, voidaan hyvinkin sitten taysissa törmätä, kun sun sektiopäivä osuu varmaankin aika lähelle mun laskettua aikaa... Jos tää vaavi siis päättää syntyä suunnilleen silloin!

Kyllä meilläkin pääsääntöisesti sadepäivinä ulkoillaan! Emma tykkää läträtä lätäköissä ja oma pää kestää paremmin, kun pääsee välillä ulos! Sitten kun mua oikein laiskottaa, niin yritetään keksiä sadepäiviksi jotain muuta: kyläilyä, kaupungilla käyntiä, kylpemistä... Telkkarin katselusta en paljoa ole perustanut, mutta nyt viime päivinä olen ollut aika väsynyt ja olenkin ottanut Teletapit pelastukseksi. Pääsee itse välillä suihkuun ihan rauhassa, kun toinen istuu hetken telkan edessä...

Vauvaa varten kaikki alkaa olla kunnossa. Tai eihän sitä mitään sen kummempaa tarvinnut tehdä kuin kaivaa Emman vanhat tavarat ja vaatteet esiin. Jonkinmoiset sisarusrattaat raahasin kyllä kirpparilta kotiin, jospa niillä pärjäiltäisiiin aluksi. Haaveilen niin, että saisin Emman pysymään seisomalaudalla, mutta taitaa olla turha toivo. Sen verran vauhtia riittää...

Enni rv 36+6 ja Emma

Vierailija
6/86 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkajaisiksi kysyn että mitä kuuluu kasari-ennille, et kai vielä synnyttänyt?!

Baby2006, kertaa vielä tälle dementikolle mitä hankaluuksia sulla oli töihinpääsyssä?

FannyK, et viittis tulla meillekin sisustamaan? Nyt kun tulee vietettyä aikaa niin paljon kotona nuo 80-luvun mäntypaneliseinät alkavat kaatua päälle.

Fassilooran Helmi ainakin tykkäsi roudata peittoon, eikös vaan?, mutta onko teidän muiden muksuilla jotain suosikkilelua tms. jota on pakko pitää mukana? Silppu sai sieltä viime viikon risteilyltä pehmeän Barbababa-hahmon, jota nyt kanniskelee ees taas ja illalla sänkyyn. Selvästi on hyvin mieluinen. Huvitti vaan kun lueskelin pesuohjeita ja lappuun oli painettu " This is not a toy" eikä varsinkaan alle kolmevuotiaille :). Ei ainuttakaan irtoavaa osaa...

Sinilila, toivottavasti pääsette pian TAYSiin ja karsastuksen syy selviää. Minähän olin pienenä kova karsastamaan ja teen sitä vieläkin silloin, kun olen väsynyt (tai jos haluan ärsyttää miestä). Mulla on hyvä näkö, mutta toinen silmä on hitusen huonompi joten väsyneenä siirrän sen sivuun ja käytän vahvempaa.

Kuumetta, sun omalääkärisi on näemmä yhtä huumorimies kuin minunkin ;P.

Birdy, Myyrä on ihana :). Mä pistän Silpun pihalle vaikka sataa, kaatosateella pysytään sisällä (koira lähtisi ulos milloin vain). Mikäs päivä tällä viikolla tulikaan vettä kaatamalla, silloin annan katsoa DVD:ltä Teletappeja tai Maisaa, kummatkin suosikkeja. Olen huono viihdyttämään lasta, pukelo keksii lähes aina itse tekemistä. Auttaa kotitöissäkin, tyhjentää astianpesukonetta, kerää tavaroitaan, pyyhkii pöytää tai esim. lattiaa jne.

Hyvät päivänjatkot, taidan syödä jäätelön...

KL.

Vierailija
7/86 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin osuit koneelle :).

KL.

Vierailija
8/86 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huokaus* Meillä kiukutaan kaiket päivät... Mikään ei mene hyvin, pikku autot ei kulje niinkuin pitäisi, syöminen on ihan vanhanaikaista, pukeminen ihan viho viimeistä puuhaa ja tavarat ei jotenkaan pysy käsissä vaan ne lentää kaauuas jne jne... Aluksi nää uhma-kiukku-kohtaukset lähinnä hymyilytti, mutta ei enää. Ja kun joku asia ei mene niinkuin pikku hra:sta pitäisi, syöksyy Hra lyömään äitiä->se oli sun vika. Nyt vaan täytyy ite jaksaa kestää kiukuttelut ja yrittää ajatella että ohi menevää... Onneksi yöt ja päiväunet nukkuu hyvin *kop kop* !

Fassiloora, minä oon myös muksuna kärsinyt matkapahoinvoinnista, tosi kurjaa, mutta lohdutuksen sana enää ei tee pahaa lainkaan, matkustin sit autossa, junassa(voin jopa olla selkä menosuuntaan). Ainoastaan laivalla kovassa aallokossa voip tulla hieman paha olo, mut hyvin harvoin risteillään. Murrosiässä " jäi pois" .

Me kanssa ulkoillaan päivittäin, ei muuten tuon riiviön;) kanssa jaksa. Mutta tuo pukeminen raastaa niin poikaa kuin äitiäkin... Poika rimpuilee kun puen,vaikka kuinka selittäisi että PITÄÄ PUKEA ETTÄ PÄÄSTÄÄN ULOS tai olen lopettanut pukemisen ja sanonut ettei voida mennä ilman haalaria ulos, kiukku alkaa kahta kauheampana ja poika roikkuu oven kahvassa. No siinäpä on muutamat kerrat roikkunut. Ei silti ole halukas yhteistyöhön pukemisessa. Kaatosateessa ollaan ulkoiltu myös pari kertaa (No jos ja kun oon saanut pojan vaatteisiin), ei olla oltu kovin kauaa. mut se kummasti kuluttaa kiukku-energiaa(tietenkin kun ensin pistää hanttiin pukiessa) kun saa rapakoissa remuta:)

Mä olen myös turvautunut joskus teletappeihin ja vkonlopun pikku2 aamuohjelmat tallennan, katselee niitä ihan mielellään. Ja äiti saa juoda kahvin rauhassa:)

Mutta nyt menen kyseiseen puuhaan, ku talon kunkku uinuu päikkäreitä=)))

T:IHANAN Hupulin äiti

Vierailija
9/86 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut pakko on vielä nukkua hetkinen päikkyjä ettei illemmalla kiipee seinille huudon kanssa. Nyt saa nukkua vaan tunnin verran...

Pakko kertoo eilinen päikyille meno, mä menin siis tytön viereen et nukahtais helpommin. No tyttö pyöri ja pyöri ja sit veti varpaat peiton alta ja putsaili varpaitaan ja toisteli likasta vappaat likasta, mä sanoin eikä oo nuku nyt. Sit sano et vappaat pesu..no nuku nyt.

Sit hetken päästä alko kaivelemaan nenäänsä ja sano kato käkä, mä sanoin no eikä oo nyt nukutaan. Taas tyttö siihen et käkä nenä, no eipä ollut mitään. Pyöriminen jatkui, tyttö keksi laittaa kätensä vaippaan ja sano et kakka, mä sanoin eikä oo, tyttö sano pieu (pieru), mä sanoin et no näytä vaippaa, eihän siellä ollut muuta ku pikku pissi.

Sit tyttö varmaan tajus et nyt ei auta kyselyt on pakko nukkua ja rupes nukkumaan.

Fassiloora, mun 12 -vuotias voi pahoin autossa vieläkin, siihen auttaa meillä ainakin naama menosuuntaan, bussissa tyttö seisoo jos ei oo paikkaa menosuuntaan vapaana. Sit ei makeeta eikä mitään lukemista autossa ja suht viileä ilma autossa. Kesällä ei voi kuvitellakkaan matkustavansa autossa tai bussissa kuumimpaan aikaan, jos ei ole tehokas ilmastointi. Pienempänä tyttö laattas bussissa pastat penkille ja mun päälle kun tuli huono olo ja kotiin oli vielä about 50 km, kivat oli oltavat meillä ja kanssamatkustajilla. Onneks sillon oli ymmärtäväinen kuski, eikä pistänyt mua siivoomaan...

vahingosta viisastuneena en syötä makeeta enkä kyllä muutakaan ennen pitkiä automatkoja, jos on jotain syötävä matkalla niin se on ehdottomasti suolaista ja nesteitä nautitaan vähän....pysähdytään niin useesti ku on mahdollista. Ja tyttö ei ikinä nuku autossa, koska herätessä tulee mega paha olo.

Tuleeko Helmillä paha olo myös keinuessa?? Mun tyttö ei voinut pienenä keinua saatikka mennä huvipuistojen laitteisiin. Se on kuulemma korvissa se vika, eli asentohuimaus. Korvien nesteet eivät pääse liikkumaan esteittä, ne saa liikkumaan nyökyttelemällä päätä(kyllä-kyllä liikkeellä) ja pudistamalla päätä (ei-ei). Näin mua neuvoi lekuri silloin aikoinaan.

Sit maitoallergiasta tietävät; poitsulla on jaloissa, käsivarsissa ja alaselässä punaista kuivaa ihottumaa, jaloissa välistä ihan vereslihalla, pahenee jos joutuu antaan korviketta. Samalla tulee sit järkkyjä itkukohtauksia ja levotonta ähistelyä ja unettomuutta. Kakka sen jälkeen on löysä, imeytyy vaippaan joskus ja haisee törkeen pahalle. Ihottumat menee kortisoonilla ohi hetkellisesti, mut koko ajan sitä ihottumaa on.KUULOSTAAKO MAITOALLERGIALTA?????

Kun toi neuvolan terkka ei oo kiinnostunut kuulemaan asiasta ja mä oikeesti olen huolissani, varaanko suoraan lääkärille ajan vai mitä???

Ei huolestuta sen takia kun poika kasvaa hyvin..väliäkö sillä jos mahaan sattuu....

kuumetta

Vierailija
10/86 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta: Meillä Joonalla on todella hyvä iho, kunhan ei saa yhtään maitoproteiinia. Ja oireet tulevat(tai ainakin ennen tulivat) viiden minuutin sisään siitä, kun oli saanut korviketta. Maitoallergiassa voi olla erilaisia oireita ja kun teillä on ollut suolisto-oireitakin, niin veisin varmuuden vuoksi maitoaltistukseen. En ole mikään alan asiantuntija, ihan vain ton yhden allergikon perusteella täällä jakelen neuvoja=)

nonnu78

Vierailija
11/86 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis kannattaa varata aika allergioihin erikoistuneelle lääkärille, niin he osaavat yleensä jo oireet kuultuaan ja ihon nähtyään sanoa pitääkö altistaa maidolle tai ottaa verikokeita muista vasta-aineista.

nonnu taas...

Vierailija
12/86 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli niin harmaata ja puistoon kun päästiin, alkokin paistaa aurinko. Ja lämmintäkin vielä. Helmi heräsi poikkeuksellisesti tänään, kun miehellä soi kello about kuudelta. Sen jälkeen Helmi nukkuikin loppuaamun tosi huonosti ja heräsi kokonaan jo klo 7 jälkeen. Otin tytön viereen ja makasin itse silmät kiinni klo 8 saakka ja sanoin Helmille aina, kun tyttö yritti nousta, että vielä on yö, joten me nukutaan. Noustiin klo 8 ja poikakin nousi jo silloin, vaikka yleensä herää vapaapäivinä vasta klo 9. Piti tulla sitten ajoissa lounaalle, että olisin saanut Helmin kerrankin ennen klo 14 päiväunille. No, ei tietenkään oltu ajoissa, vaan tasan klo 14 laitoin tytön sänkyyn. Poika halusi tulla mun viereen lepäämään, josta Helmi sitten suuttui, kun olisi halunnut myös mun viereen. En ottanut, joten Helmi aikansa riehui sängyssään ennen kuin nukahti. Toissa päivänä nimittäin tein sen virheen, että otin Helmin viereen päiväunille ja kun itse nousin, kun Helmi oli nukkunut jotain 5-10 min, Helmi havahtui hereille, eikä sitten enää koko päivänä nukahtanut uudelleen päiväunille. Ihmeen hyvin Helmi silti on jaksanut niinä päivinä iltaan asti, kun on nukkunut päiväunia alle 10 min (tai ei ollenkaan).

Helmihän sanoi aikaisemmin itseään " Heemi" silleen ihanan hempeästi, mutta nyt on noin viikon ajan sanonut " Hemmi" ja tosi tomerasti. Tänään sanoi pitkästä aikaa " äiti" oikein monta kertaa peräkanaa.

Voi tsiisus, mitä raivareita Helmi on taas saanut. Suuri osa raivareista johtuu siitä, jos Helmi ei voi/saa tehdä KAIKKEA itse. Ei esim. saa tiukimpia bodyn neppareita itse auki, vaikka kuinka huutaisi ja raivoisi " Hemmi pappi" (=Helmi nappi). Ei auta vaikka kuinka yrittäisin selittää, että nappi on liian tiukka ja äiti auttaa vähän. Väkisin pitää sitten avata nepparit, että saa vaipan pois. Jos sen sijaan saa bodyn napit itse auki, niin on ottamassa vaippaansa koko ajan pois. Housuja ei onneksi saa (kestovaippa-) pepun yli vedettyä, joten housut jalassa pysyy vaippakin päällä. Helmi kun ei koskaan tee pissaa pottaan, niin joutuu olemaan 99 % ajasta vaippa päällä.

Kaikkien vanhojen kilareiden lisäksi Helmi on viime aikoina alkanut raivota myös vaipanvaihdossa, pukemisessa yms. Veljensä aloitti sen jo nuorempana, joten on sitä jo odotettukin =) Onneksi pojan kanssa ei enää tarvitse tapella pukemisten yms. kanssa. Kun ollaan lähdössä aamupäivällä puistoon, poika on pukenut itsensä jo ennen kun mä olen saanut edes Helmin eteiseen. Joskus Helmiin tehoaa se, kun sanon, että äiti on nyt ihan tosissaan lähdössä ja alan pukemaan itselleni ulkovaatteita päälle. Silloin Helmi tulee usein suosiolla pukemaan. Mutta aina ei auta sekään, vaan pitää pukea Helmi väkisin. Onneksi se on vielä aika helppoa, toisin kun oli aikoinaan pojan kanssa, joka ehti repiä toisen sukkansa jo jalastaan pois sillä aikaa, kun mä laitoin toista sukkaa...

KAALILAATIKKO: Vähän sulla on hyvä muisti, kun muistit, että Helmi raahaa peittoon kaikkialle (sisällä, en anna sitä ulos). Peiton lisäksi Helmillä on myös hauva aina mukana. Ja kun isoveli haluaa tehdä kiusaa, vie hän sekä peiton että hauvan Helmiltä ja siitähän sitten riemu repeää...

MATKAPAHOINVOINNISTA: Mähän olen siis itse kärsinyt " aina" matkapahoinvoinnista ja se on rajoittanut mun elämääni aika lailla. Esim. työ- ja asuinpaikka pitää valita niin, että sinne pääsee bussin lisäksi myös junalla. Viimeksi on onneksi ollut matkapahoinvointia Helmin odotusaikana ja toivon totisesti, ettei se enää koskaan tule takaisin. Mutta silti en koskaan halua ottaa sitä riskiä, että olen jossain ahtaassa turistibussissa kesäkuumalla kiemuratiellä ja matkapahoinvointi iskeekin. Mulla tulee huono olo myös laivassa, vaikkei yhtään tuulisikaan, mutta se tuntuu tulevan enemmänkin laivan moottorin hurinasta. Eilen käytiin autolla 15 min matkan päässä kylässä ja se matka meni onneksi ihan normaalisti. Toivottavasti Helmi voisi pahoin vain mutkaisilla teillä, koska niitä voidaan aika hyvin välttää.

Nyt pitää mennä suihkuun. Lähden parin tunnin päästä kaverin synttärijuhliin kaupungille... Aion tulla kyllä tämän päivän puolella kotiin, koska olen niin väsynyt. Meillä kaikilla flunssa jatkuu. Lapsilla vuotaa nenä (ihanaa vihreää räkää, jota tulee koko ajan ja Helmi ei aina osaa niistää) ja rohisevat ja mulla ja miehellä on kurkku täynnä räkää ja yskittää. Mutta helpolla päästiin, kun ei tullut kuumetta tms.

AURINKOISTA VIIKONLOPPUA!

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
13/86 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy monella lapset olevan sairaana. Ainapa nuo flunssat taitaa olla liikkeellä. Jospa pian meidän itse kunkin lapset ja muu perhe tervehtys!

Meidän vauva on vielä nuhainen hiukan.Ihan muutaman kerran päivässä pitää imeä. Ei mitenkään paha nuha oo,kun voi suurimmaksi osaksi tuttia ja tissiä syödä.

Oon kohoasennossa nukuttanut ja siinä on hyvä olla.Töhisemään alkaa sitten kun limaa kertyy.

Aleksilla oli toissa iltana kuumetta va sen jälkeen ei oo ollut. Räkä valuu koko ajan. Osaa onneksi jo jollain lailla niistää,kun sanoo,että niistetään.Itekin paperilla yrittää pyyhkiä va omatoiminen niisto ei onnistu.Autettaessa kuitenkin onnistuu aika hyvin(ainakin välillä),kun tukkii toisen sieraimen ja pyytää niistämään. Aamua iltaa oon käyttänyt höyryä hengittämässä ja se auttaa. Rohisee pitkällä ollessaan aika pahasti ja jonkin verran seisaallaankin.

On viikon nyt kestänyt tuo nuha Aleksilla ja vauvalla päivän vähemmän.

Jospa se tästä alkais helpottamaan.

Sotkua tuntuu tulevan koko ajan.Jatkuvasti saa siivota. Musta on nyt kyllä tosiaan ruvennut tuntumaan,että tykkään siivoamsesta...Sekaisin kai sitä on...Piti heti taas nyt aamusta siivota. Ei vielä niin likasta ollut,että tuskin ois muita häirinnyt,kun mua :)

Aleksin kummi-täti tulee kylään kohta.Ei sen kummi-tätin takia kuitenkaan pitäny siivota :)

Mies lähti metälle.

Tykkääkö teidän muiden lapset marjapuurosta?

Aleksi tykkää paljon marjapuurosta. Anopilta sitä yleensä oon saanut va pitää nyt ruveta itekin keittämään,kun itekin tykkään siitä ja Aleksi on tullut niin persoksi sille. En oo ikinä sitä keittänyt.Pitää anoppi pyytää joku päivä neuvomaan miten sitä tehdään :) Vaikka ei tuon keitto liene hankalaa va luulen,että anoppi mielellään neuvoo :)

Mies toi äitiltäsä eilen raparperista tehtyä marjapuuroa ja oli meistä(Aleksista ja musta) molemmista tosi hyvää :) Meillä on myös raparpereja niin pitää sitten niistä itekin tehä ja punaisista viinimarjoitsta tulee myös hyvää. Onneksi on miltein kaikkia marjoja pakkasessa.Paitsi ei puolukoita eikä karpaloita va ens vuonna pitää poimia puolukoitakin...Mulla on nyt ruvennut nimittäin tekemään nittä mieli va saan niitä onneksi aina kotona käydessäni porukoilla syödä.

Muidenkin lapset tuntuu välilä olevan aika vintiöitä :)

Niin myös meidän Aleksi...

Ulkovaatteiden pukeminen esim on sellasta et poika karkaa aina kesken pukemisen olohuoneen pöydän alle,vessan oven taakse tai makuuhuoneeseen ja laittaa oven kiinni.menee piiloon ja jos sanon,et äiti ainakin on menossa ulos yms niin Aleksi sanoo vaan " heippa" ...eikä liikahdakaan minnekään ennen kuin itseä sattuu huvittamaan.On toisaalta tosi huvittava va välillä ei naurata... Tulee kyllä pois välillä heti kun käskee mutta toisinaan ei kovin äkkiä tuu ja välillä pitää hakea. Ei kyllä mitenkään rimpuile ja mielellään haluaa ulos mutta jotenkin vissiin periaatteesta pitää temppuilla.

Ei aina tieten karkaa mutta aika usein.

Ulkovaatteet pitää saada sitten riisua pois itse tai muuten tulee huuto.

Auttaa saa korkeintaan vetoketjujen ja nauhojen aukaisussa jos ne ei itselä aukea.

Teippivaippoja laitettaessa myös poika karkaa miltein aina tai nostelee takapuoltaan niin et vaippaa ei meinaa saada kunnolla. Eikä oo kunnolla vaikka kuinka yrittäs käskeä...Pitää jokin mielenkiintonen tavara antaa,että jaksaa hetken olla paikallaan va tuo meidän vintiö on niin liikkuvaa sorttia etteihän sitä millään voi olla sen vertaa paikallaan..Aionkin lopettaa teippivaippojen käytön,kun nuo kotona olevat saa käytettyä. Lidlin housuvaipat otan sitten päiväkäyttöön,kun niitä oon muutenkin välillä päivällä käyttänyt ja hyviä ovat. Yöllä oon käyttänyt nykyisin liberon housuvaippoja,kun meillä oli vaippa ongelma pitkään,kun poika pissasi yöllä niin paljon,että ei meinannut mikään vaippa pitää. Jatkuvasti oli joko peti tai vaatteet tai parhaimmassa tapauksessa molemmat märkinä va noiden liberoiden käytön aloittamisen myötä on pysynyt kuivana. Vaikka kuinka montaa merkkiä ehdittiin kokeilla...Ei oo nyt ollut inspiraatiota ruveta pissaamaan opettamaan potalle. Kakkaa sinne kyllä kaikki kakat,niin on tehnyt jo pian 7kk alussa ehkä parin eka kuukauden aikana tuli useammin vahinkoja va nyt en edes muista millon olis vaippaan tullut. Joka syönnin jälkeen käytän potalla va silti pitäis useammin käyttää jos aikos kaikki pissat sinne saada. Pissaa toki käytettäessä jos ei ole kakka asiaa..

Housuvaippojen laitossa ei ongelmia oo.Ne on niin joutusa laittaa ettei ehdi karata.

Kuumetta kertoi,että teillä aikamoinen ralli välillä nukkumaan ruvetessa...

Meillä Aleksi ei oo ikinä vielä ruvennut itse nukkumaan.Ei oo kyllä edes yritettykään. Siihen asti ollaan makkarissa Aleksin vieressä meidän omassa sängyssä,että nukahtaa ja jos herää sinä aikana vielä kun itse valvotaan ja tulee olohuoneeseen yms viiedään takas sänkyyn jonne nukahtaa aika usein miltein heti. Aleksi tahtoo miltein aina vieressä olon lisäksi pitää myös kädestä kiinni.Yleensä nukutukseen menee n. 5min-2h riipuen päivästä.Musta on vaan kiva nukuttaa poika tai on ollut ainakin tähän asti kiva. Jotkut lapset vaan on tollasia,että eivät itse nukahda. Aleksillahan oli se isojen poikien sänky meidän sängyn vieressä.

Va nyt pitää lopettaa,kun se Kummitäti on täällä aivan kohta.

Hyvät viikonloput kaikille!

-Mirjami,Aleksi ja vauva-

Vierailija
14/86 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hra päätti tänään olla nukkumatta päiväunia. Oli aika kiukku päivä, mut illalla sitten vain istui sohvalla... Ja vein nukkumaan jo seitsemän jlk, kun meinasi siihen sohvalle simahtaa. No toivon vain että oli vain " kerta hairahdus" :)

Mirjami laittoi noista vaipoista. Meillä nyt myös ongelmana että yöllä poika pissaa niin paljon, että yövaatteet ja peti on ihan märkänä yöllä. Täytynee taasen testata jotain muuta merkkiä. Lidlin housuvaipat ollut nyt vallan käytössä, onko kokemuksia Muumi vaipoista? Kuumetta: Onko teidän yölliset vaipanvaihdot jo historiaa? Mikä vaippa nyt käytössä Dunskulla?

Mukavaa vkonloppua!

Vierailija
15/86 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupuliäitille laitan vaikka Kuumettalta kyselit vaipoista..

Meidän poika painaa varmaan 12-13kg.Ei oo kyllä 4kk pian punnittu va jotain sellasta luulisin.Sellanen aika pitkä poika on ja ei mielestäni mikää pullukka vaikka ei laihakaan...Kun sekinhän vaikuttaa vaippojen valintaan minkä mallinen lapsi on.

Oli tosiaan todella inhottavaa,kun vaatteet ja peti oli monena monena yönä peräkkäin märät ja poika heräs siihen joskus aamuyöllä ja valvoi useita tunteja..Halusi syödä yms ennen kuin jatkoi unia ja sittenkin kieriskeli pitkään petissä ennen kuin uni tuli. Meni varmaan kuukausi tai jotain ennen kuin hyvä vaippa löytyi,kun piti aina yhtä merkkiä useampi yö kokeilla ennen kuin merkkiä vaihdettiin. Ens alkuun luulin,ettävaippa on liian löysällä tai huonosti laitettu muuten joten meni jonkin aikaa ennen kuin sopivaa vaippamerkkiä edes ruvettiin etsimään.

Ensin kun lidlin teippivaipat (se kaikista isoin koko mitä niissä on) rupes vuotamaan yöllä ostettiin liberon discovery maxi plus 10-16kg vaipoja ja ne oli liian pieniä. Vuotivat yöllä va nitä pystyi käyttämään päivällä kun vaihtoväli on pienempi. Seuraavaks ostettiin liberon junior xl 12-22kg vaippoja,kun ajattelin,että se oli tuosta koosta kiinni ja niitä on monet kehunut kuinka kestävät yön vaihtamatta ja liberon nettisivullakin lukee,että voi olla hyvä valilta yövaipaksi mutta ei. Nekin vuoti.

Sitten ostettiin pampersin teippivaippoja 9-20kg,kun luin jostain keskustelupalstalta,että ne olivat monen mielestä hyviä eivätkä olleet heidän lapsillaan ikinä vuotanut. Itelläni ei ollut ikinä ollut hyviä kokemuksia aiemmista pamperssien kokeiluista,kun Aleksi oli vauva mutta epätoivoisena ajattelin että kokeillaan niitäkin. Ne oli niin oudon pieniä,että luulin,että mies on tuonut liian pieniä vaippoja tai vaippapaketissa on koko jotenkin väärin va ajattelin,että kokeillaan niitä jos ovat hyviä,kun ovat noin napakoita,että jos siksi hyvin pitävät.Vaippa falskasi jo 3h päästä pojan nuKkumaan menosta.

Kokeilin sitten huvikseen vauvalle noita pampersseja,kun vertasin käytössä olevaan 4kg- lidlin vaippaan ja olivat suunnilleen saman kokoisia vaikka 9-20kg pampersseja olivatkin. Yllätyin,kun olivat sopivia meidän noin 6kg painavalle tytölle ja oon käyttänyt niitä sitten hällä päivävaippoina,että saa tuon pussin käytettyä pois va sen jälkeen en niitä enää osta,kun mun mielestä noissa vaipoissa on jo ihan käyttämättömänä outo haju :)

Noiden jälkeen ostettiin pojalle noita liberon housuvaippoja 13-20kg. Harkitsin tuossa vaiheessa joko muumihousuvaippoja tai noita ja ostettiin ensin liberoita,koska oon aina tykännyt liberoista ja ne ei yleensä ollut ikinä ennen tuota falskannut.Liberovaipoissa on musta niin ihania pupun kuviakin ja ne on muutenkin ollut hyviä :)

Nämä on nyt tosiaan ollut meillä oikea vaippa vaihtoehto ja on ollut ihana kun poika on nyt ainakin vaippojen puolesta nukkunut yönsä hyvin. Ainakin yleensä...

Va se noista vaipoista...

Meillä on vieläkin molemmat lapset flunssassa. Vauva oli tukkoisempi viime yönä. Sai imeä monta kertaa,itki vähän väliä ja nukkui huonosti. Pystyy kyllä taas syömään tuttia ja rintaa ja tursottanut on nyt aamupäivän oikein hyvin nukkua..

Aleksilla oli myös ollut huono/levoton yö. Oli piehtaroinut koko yön. Mies onkin nyt päiväunilla,kun oli ollut niin hulina.

Aleksin kanssa tässä ollaan tietokoneella ja poika tutkii samalla äitin vanhaa meikkipussia tosi kiinnostuneena :)

Aleksi on ätiiltä oppinut tosi söpöjä juttuja...

Laittaa esim aina tukkaaansa aamuisin,kun mä laitan omaani. Mulla on kihara tukka.Joten pöyhin tukkaani ja laitan sellasta kiharalle tukalle tarkotettua muotoilutuotetta aamulla,et saa tukan jonkinlaiseen kuntoon. Aleksi on kattonut mallia et tukkaa pitää sukia ja pöyhiä :)

Samoin Aleksi haluaa laittaa kasvovoidetta aina suihkun jälkeen,kun itse sitä laitan. Sanoo aina että " pokseen" tarkoittaa että poskeen pitää sitä laittaa..Niin kuin äitikin laittaa. Hirmu sievästi ja vähän itse ottaa voidetta purkista sormeen ja laittaa poskiin. Ens alkuun laittoi kyllä voidetta usin korvaan vaikka pokseen olikin laittamassa. Koordinaatiokyky ei vissiin ihan heti niin toiminut ettei osunut poskiin. Va nyt kyllä laittaa poskiin va voide saattaa kyllä jäädä yhteen kasaan.. :) Söpö on!

Va nyt pitää lopettaa ja mennä pojan kanssa kahville kun kiukkuaa tuossa mahdottomasti...

-Mirjami,Aleksi ja vauva-

Vierailija
16/86 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alina on nyt kolmatta päivää kuumeessa. Ääni on melkein poissa, kurkku kipeä ja räkä valuu. Inkeri on toistaiseksi pysynyt terveenä.

Moni on kertonut, että tulee kiukuttelua pukemisesta, vaipoista, yms. Meillä on taas sitten ihan toisinpäin. Inkeri tykkää pukemisesta eikä vaipanvaidossakaan ole mitään ongelmia. Aumuisin Inkeri kävelee vaatekaapilla ja valitsee vaatteet, pyytää ottamaan vaipan pois ja hakee laatikosta uuden pyytäen laittamaan sen hänelle. Likaisen vaipan Inkeri vie roskiin. Ulos lähdettäessä hän hakee ulkovaatteet sekä kengät ja hymyilee kun hänet puetaan (Inkeri huolehtii, että myös muilla on takki ja kengät). Myös riisuminen on hauskaa ja sen hän osaakin tehdä jo meikein itse. Inkeri riisuu pyydettäessä. Illalla hän hakee yöpuvun itse omasta sängystään.

Alina oli ihan toista maata ja on edelleen. Pienempänä hän kiukutteli aina kun puettiin tai riisuttiin, vaippaa vaihdettaessa, nukkumaan mennessä...

Inkeri pyytää itse nukkumaan! Huutelee onnellisena " Hyvää yötä" kun hänet viedään omaan sänkyyn ja peitellään nukkumaan.

Lapset ovat todella erilaisia, sen olen huomannut näitä kahta seuraillessa. Alina kiivastuu helposti, turhautuu jos ei heti onnistu ja draamaa löytyy vaikka muille jakaa. Inkeri on taas rauhallinen, tyytyväinen melkein koko ajan, yrittää uudestaan jos ei onnistu, draamaa vain sen verran, että mutristaa huuliaaan kun kaikki ei mene niin kuin hän haluaa :) Yhteistä molemmissa on hyvä keskittymiskyky.

Täällä on upea ilma. Aurinko paistaa ja syksy tuoksuu ilmassa. Harmi kun Alina on kipeä :( Taitaa jäädä huominen tarhakin väliin kun kuumetta on vielä tänäänkin. Meillä oli tarkoitus mennä tänään ulos syömään ihanaan Intialaiseen ravintolaan, jää nyt sekin väliin. Mies lupasi onneksi kokata jotain hyvää.

Lähdemme parin viikon päästä viikoksi Ranskaan, Nancy:n. Tätyy tutkailla netistä millainen kaupunki se oikein on. Onko kukaan mahdollisesti käynnyt siellä? Miehellä on sinne työmatka ja me menemme mukaan.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Birdy

Vierailija
17/86 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin vielä kirjottamaan lisää,kun luin tuon Birdyn tekstin...

Kyllä meilläkin Aleksi mielellään antaa pukea vaatteet mutta juoksee välillä pakoon ja piiloon. Ei marise eikä kiukuttele tekee vaan niin. Varmaan on hänen mielestään sellanen leikki,että välillä lähdetään piiloon. En oo juuri lähtenyt mukaan tuohon leikkiin vaan yleensä odotan,että poika tulee ite takas.Silloin harvoin,kun oikeasti on kiire niin haen pojan tai jos vauva on jo pitkään odottanut ulkovaatteet päällä. En yhtään omalla käytökselläni halua yllyttää tuohon piiloon menoon yms.

Vaipan riisuu itse pois ja toimittaa,että vaippa pitää laittaa va sitten kuitenkin vinkuroi sen laiton kans. Tekee tieten niin ihan tahallaan. Kun luulen tosiaan,ettei millään jaksas sitä hetkeä odottaa vaan pitäs kiireesti päästä jatkamaan touhuja.Illalla taas on kiire nukkumaan kun yövaippaa laitetaan. Aleksi toimittaa itse että " unille" niin päiväunille kuin yöunillekin mentäessä.

Vaipan vie myös vaipparoskiin. Samoin vie likaiset vaatteet pyykkikoriin kaikilta perheen jäseniltä.

Muutoinkin auttaa kotihommissa ja vauvan hoidossa.

Keinuttaa esim vauvaa turvakaukalossa ja laittaaa tuttia suuhun.Kiskoo sitä kyllä välillä poiskin :)

Meillä on niin samanlainen päivärytmi joka päivä,että Aleksi tietää mitä tapahtuu seuraavaksi ja itse toimittaa mitä pitää tehdä.

Aleksi myös toimittaa mulle ja miehelle vaatteet päälle niin sisävaatteet kuin ulkovaatteet. Hatunkin äidille huolehtii päähän ulos jos meinaan sen unohtaa :)

Juu,va nyt pitää käydä lue pino vielä tuolta vauvapuolelta. Nyt rauhassa kun molemmat lapset nukkuu...

-Mirjami jälleen...-

Vierailija
18/86 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin tyttö on jo toisen kerran kipeenä..menihän tossa viikko ettei ollut mitään.

Mä oon kokeillut varmaan kaikki vaipat Dunskulla, pamperssit ei istu yhtään teippivaipat siis, housuvaipat taas ovat parempia ku liberon. Lidlin vaipat on hyvät, jos vaan joskus jaksas mennä lidliin asti niitä hakemaan. Sit noi muumit, xtracoopit ja dailyt on ihan paskoja. Ainakin meidän pissijällä. Käytössä on liberon 10-16 kg teippivaipat, istuu ihan parhaiten, koetin isompaa kokoo niin jalkoväliin jää hirvee pallo ja sitkö ne vasta riippuukin. Vaipan vaihda lähes joka yö kerran, mut herään joka tapauksessa useesti ni kyllä siinä yks vaippakin vaihtuu ;))) jos en vaida ni viimestään aamulla herätessä on pissat läpi

jäppinen heräs, palaan astialle

Vierailija
19/86 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on sitten kuumeessa ja vauvakin on köhinyt koko yön ja nenäkin on tukossa, taas. Että mä vihaan näitä flunssia. Mut tänään sataa niin reippaasti ettei harmita kun ei ulos pääse.

Mä tässä jo imuroinkin ja kohta pesasen lattiat ja vessat ku lapset nukkuu. Yritän olla ahkera.. eilen silitin megavuoren pyykkiä, tänään saakin taas kone jyllätä...

Noista vaipoista vielä, ne pampersien housuvaipat on ihme haperoa, nostat jalkaan ni reunat repee, mutta pitävät pissaa enemmän ku liberot. Pojalle taas ei liberot istu yhtään, olenkin käyttänyt pamperseja.. taitaa olla pyllykohtainen asia tämäkin.

Dunsku kans on innokas pukija, aamusella heti riisuu yöpukua (kupuku) ja vaippaa, vie ne tunnollisesti vessaan ja sit peseydytään. Itse se valkkaa paitoja kaapista, mä kyllä sen lopulllisen valinnan teen vielä. Kenkiä kans hakee vähän liiankin innokkaasti... vauvalta kans housut ja vaipat aina on lähdössä ku silmä välttää. Dunsku myös tykkää siivoilla, pyyhkiä pölyjä ja tyhjentää tiskikonetta. Pravuurina on aterimien laittaminen laatikoihin, ottaa sen korin koneesta, laittaa sen tuolille ja alkaa veivaamaan niitä aterimia ees taas. Sit ripustetaan pyykkejä yhdessä, tyttö kaivaa yksitellen vaatteet koneesta ja minä ripustan, jokaisen vaatteen jälkeen sanoo kiitos.

Kaupassa pitää ottaa pikkukärryt, omg sitä veivaamista. Mua ei haittaa se veivaaminen mut kaikki kun ei lapsista tykkää. Yritetäänkin just sen takia käydä kaupassa päivällä kun on vähän porukkaa.

Kiva jos viikolla alkaa tulla talvi... en oo vieläkään saanut ostettua sitä haalaria, pojalle ostin jo.. sit pitäs esikoiselle myös takki ja kengät ostaa, mutta niitä ei voi ostaa ilman et hän olis mukana.

Nyt pitää rueta hommiin et ehtii siivota kunnolla koko kämpän, kun vielä tätä energiaa on.

kuumetta

Vierailija
20/86 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla sain ihmeellisen epävarmuuspuuskan ennen nukkumaanmenoa ja ryhdyin sängyssä ääneen pohtimaan tulevaa

Minä

: Mietityttää se sektio, toivottavasti kaikki menee hyvin meidän kummankin osalta.

Mies

: Mitä? Ei mulla mitään hätää siinä ole.

Niin, mä kyllä ajattelin vauvaa ja itseäni.

KL.