Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Joulumuorien&tonttujen ALKUVIIKON KRIISI-PALAVERIT**

01.10.2007 |

sateista & ukkoista maanantaita täältä hyvinkäältä!!!!

tää maanantai aamu ei meinaa millään taas lähteä käyntiin. tälle aamulle ollu taas täällä kun persielle ammuttu karhu, MURRR!!!!

tainnu taas tää mamma nousta väärällä jalalla!nää aamut ei oo mun juttu ollenkaan :(

lennikin täyttääpi ylihuomenna 9kk :) ja konttaamaan oppi viime viikolla, jotain positiivista sentään tässäkin elämässä ;) hampeja töröttää EDELLEEN vaan ne kaksi. ja ei istu vieläkään itse :) mutta viihtyy nyt lattiallakin kun pääsee liikkeelle... aaah!!! ei oo tällekkään aamulle tuossa rutissu vielä :)

nyt sumppiva.....

--Miilukka aamukiukku + letkeä Lenni kohta 9kk--

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään 10kk neuvolassa ja painoa tullut n. 450g lisää ja pituus oli nyt 73.5cm. Th ei ollut mitään valittamista tällä kertaa. Uusia ruokia sais kuulemma ruveta antaan, kuten esim. makkaraa ja jotain " tavallisia" maitotuotteita kuten viiliä tai jugurttia. Mitä muille on sanottu? Sitten hän tarjos myös sitä [color=green] influenssarokotetta [/color] mutta en tiedä haluanko sitä ottaa. Mitä te muut ootte mieltä?

[color=green] Iituli [/color] oli tänään menossa töihin, hyvää työpäivää vaan sinulle. Toivottavasti jaksat hyvin vaikka heräilette vielä öisin. Niin mekin, mutta meillä mies hoitaa nykyään yövellit, mä nukun koko yön. =) Niin ja onnea tontinmetsästykseen!!

[color=green] Miilukka [/color] Mullakin löytyy jokin jumppadvd, mutta kaapissahan se vaan vie turhaa tilaa. Kuntopyörän omistan ja sanoin jo viime viikolla miehelle, että vois tuoda sen sisälle, mutta ei hän ole vielä sitä tuonut, eli laiskottelu jatkuu. =)

[color=green] Mrs Cruiser [/color] Tsemppiä huomiseen toimenpiteeseen!! Mulla poistettiin 3 viisaudenhammasta 3viikon sisällä just ennen kuin täytin 19, että sain ne ilmaiseksi poistettua. Mulla oli onneksi niin pienet viisaudenhampaat että hyvin meni. Toivottavasti sullakaan ei ole ihan hankala hammas. Miksei muuten fluoritabletteja enää suositella lapsille? Me saatiin kyllä purkki mukaan kun käytiin neidin kanssa hammashoitajalla ja sit tietysti se hammasharja. =) Näin erilaista se on eri paikkakunnilla.

[color=green] Joulukuunvauva [/color] Tervetuloa vaan mukaan! Aina mahtuu lisää! Minnie on meidän ensimmäinen vauva ja on syntynyt 5.12.06 eli muutama päivä eroa teidän Tomaksen kanssa. Kotona aion olla tammikuuhun asti ja neidin päikkäreiden aikana on kiva käydä juttelemassa täällä muitten äitien kanssa. =) Mukaan mahtuu aina! =)

[color=green] Tinnis [/color] Onnea kihlautumisesta!!! Mekään ei olla vielä kihloissa ja kovasti odotan kosintaa, mutta luulen että se tapahtuu loppuvuodesta, ainakin miehen puheitten perusteella näin tapahtuis. Kiva kun pian pääsette uuteen kotiin!

Nyt pitäis pestä vähän pyykkiä ja imuroida roskat + koirankarvat lattialta.

rusina & M

Vierailija
22/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Mulla on tänään jostain syystä huono päivä eikä sitä paranna tämä pääkipu eikä Lassin loputon energia =//

Hei alkuun tervetulotoivotukset [color=red]joulukuunvauvalle[/color]!! =)) Mä nostin tuon meidän esittelypinon esille niin voit laittaa teidätkin mukaan jos haluat =) Sieltä saat ehkä vähän käsitystä siitä ketä kaikkia täällä on, vaikka aika äkkiä nämä useammin kirjottavat tulee tutuksi.

Tosiaan täällä on osa porukasta ollu mukana ihan odotusajoista lähtien, mutta myös löytyy monia jotka tuli mukaan vasta myöhemmin, että saa tänne tulla mukaan ihan milloin vain =)

Sitten [color=red]iitulille[/color] tsemppiä seuraaville kolmelle viikolle työmaalla ja toivotaan että yöt menis nyt oikein hyvin ja saisit levättyäkin!

Isot onnittelut [color=red]Tinnikselle[/color]!!

Minäkin välillä kummastelen sitä että miten me voidaan suunnitella ens kesälle häitä kun on ollu vähän isompi riita tai muuten vain tuntuu siltä että kumpikaan ei ole tyytyväinen nykytilanteeseen... Vissiin ei riitä vielä tämä reilu 6 vuottakaan ymmärtämään että niin siihen suhteeseen vaan kuuluu niitä huonoja ja hyviä päiviä =)

[color=red]Miilukka[/color] oli jumpannu! Oo tyytyväinen että jumppasit edes puolet! Mä oon nykyään niin hiivatin laiska että ei olla käyty Lassin kanssa edes kävelyllä moneen viikkoon *tosi nolona*

Joskus iltaisin jaksan tehdä jopa vähän kyykkyjä tai vatsalihaksia, mutta ei siitä ole kyllä varmaan mitään apua...

Kyllä sä jaksat jumpata sen koko dvd:n ku pari kertaa vielä kokeilet =)

[color=red]Saaraks[/color] ei pääse vieläkään nukkumaan =( Hitsi kun ei osaa auttaa teitä mitenkään kun meidän ei tarvinnu lähtä tuohon unikouluhommaan... Pakkohan sen on joskus helpottaa?? Koita jaksaa!

Ööh... Oli mulla nyt jotain muutaki...

Ai niin! Lassi on oppinu jammaamaan =)) Meillä kuunnellaan nykyään päivät musiikki tv:tä ja Lassi nousee aina hyvien biisien ajaksi telkun viereen seisomaan ja jammailemaan. Hyvän näköinen kun nauraa hekottaa, heiluttaa päätä ja polvet notkuu ja pylly pyörii =))

Niin joo, ja [color=red]rusinalle[/color] piti sanoa tuosta syömishommasta että meillekin sanottiin neuvolassa että 10-11 kuukauden iässä voidaan alkaa antamaan viiliä, jogurttia ja muita hapanmaitotuotteita että masu alkaa tottumaan tavalliseen maitoon... Ja kuulemma kannattaa suosia gefilus-tuotteita kun ovat hellävaraisempia vatsalle ja niistä ei tule välttämättä maha niin kipeäksi!

Makkaraa en nyt menis vielä antamaan kun eikö siinä ole aika lailla suolaa...?? Tuntuis aika hassulta antaa makkaraa kun ovat painottaneet tuolla että alle 1-vuotiaalle ei ollenkaan suolaa ja siitä eteen päinkin mahdollisimman vähän suolaa ruuassa...

Mutta nyt tuo poika kiusaa taas kissaa ja taitaa alkaa olla toisten päikkäreidenkin aika.

Mukavaa alkuviikkoa taas kaikille!

Pimmi ja Lassi huomenna 10 kk =)

(niin ja masu 14+5 )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joulukuunvauva :)

Meillä Akseli lähti eilen konttaamaan (10kk ja 1pv) hänellä oli niin mahottoman kova hinku päästä mummun syliin että otti ja konttasi sinne :)

Miten muuten voikin olla noin isoja eroja paikkakunnissa tuossa neuvolakäytännössä: meillä ei edes ole tarkastusta ennen kun 1v ja viimeksi ollut 8kk jolloin jo sanottiin niistä hapanmaitotuotteista että voi alkaa antamaan jo tuolloin 8kk iässä :o Makkaraa ja nakkia ei tosiaan suositella alle 1v kun niissä on nitraattia ja voi aiheuttaa aivan valtavat mahanpurut eikä pienen elimistö osaa sitä vielä poistaa :// (muistelee hän oppineensa lastenhoito-opin tunnilla).

Meidän koiralla on TAAS joku uhmaikä (2v5kk): ei usko mitään sanottua sanaa ja karkailee, murisee sekä näykkii :( Vippasin sen pihalle kun yritti näykkästä Akselia ohikulkeissaan - - mein ukko jo uhkasi tehä siitä pilkkirukkaset :o

Minä menin perjantaina illalla sisareni valmistumisbileissä syömään majoneesipohjaista ruokaa ja voisin vannoa että tän viikonlopun aikana on tämä rouva laihtunut varmaan 5kg kun siihen malliin on tuolla veskissä saanu juosta... Tyhmästä päästä jne jne...

Ei mutta nyt perunat tulelle :) Vielä kaksi viikkoa kesälomaa jäljellä ja sitten töihin...

RauPotar ja Akseli jo yli 10kk

Vierailija
24/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi tervetuloa Joulunvauvalle ja Tomakselle!

Johanna on vähä kumma syöjä,joku päivä syö kuin hevonen ja toisena päivänä ei syö juuri muuta kuin maitoa.. Nyt oon antanu kerran yössä maitoa pullosta 80-120ml,niin kummasti on yöt rauhottuneet ja on herätty n.6.30.. niin,ja ne allergiat..mua ihan hitosti harmittaa,kun Johannalle ei voi mitä sattuu antaa. Ei oo ainuttakaan valmista purkkiruokaa kaupassa mikä sopis. Nyt on syöty banaania aamuisin ja se tuntus passaavan:) ! mutta Johanna se tahtos vaan ite syödä perunat,puurot ja kaikki... sotkua piisaa,jos annan!mutta sitähän se on tämä harjoitteleminen!!

Mikähän kiire Johannalle on oikein tullu liikkumisen kanssa. Nyt jo ottaa tukea vasten muutaman askeleen vaikka vasta viikon on noussu seisomaan ja ei pidä kuin yhdellä kädellä kiinni esim. tuolista..ja tänään keksi että voishan sitä koittaa nousta siskojen matalille nojatuoleillekkin!

tintti ja Johanna 9kk

Vierailija
25/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski sitten lentsu meikäläiseen. Toista päivää pärskin täällä. Ei kovin hehkeä ole olo ja en tiedä miten sitä jaksaa ravata pojan perässä jos tästä kovinkin kipeydyn vielä, koko ajan olo vaan pahenee. huh huh....

Tervetuloa joukkoomme joulukuunvauva :) meillä on täällä Nicolas joka syntyi joulukuun 12.päivä, Satakunnan Keskussairaalassa. Kerkeeväinen poika, aina vauhti päällä ja kiipeemässä kun silmä välttää :)

No niin, poika pärskii nyt sitte kans.. voi että... toivottavasti saadaan nukuttua ensi yön kuitenkin...olen aivan puhki kun tänään on melskattu niin mahottomasti..

tää räkänen lähtee pehkuihin jos vaikka sais helpotusta oloon, tai sitte ei..

sonette ja nicolas 9.5 kk

Vierailija
26/29 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hehkuttaa täällä, kun kerrankin noustiin kaikki sillä oikeella jalalla ylös aamulla kuudelta! Ihanan pirteä olo=) Tomas halus kerran tutin suuhun kun paukku herätti sen, muuten nukkui klo 20-06 hiiren hiljaa! Söi eilen vaan päärynää ja ruusunmarjaa, todella ravitsevaa:/ Mutta ne sille näköjään sopii. Annas olla kun syö bataattia+lihaa, niin seuraava yö pilalla, kun niitä pieruja sitten riittää. Muuten se bataatti kyl kävis.

Tintti, ymmärrän sinua NIIN hyvin, tosi kurjaa kun ei voi antaa mitään kivoja uusia makuyhdistelmiä, kun kaikki pitää varovasti kokeilla erikseen, ja sitten mikään ei kuitenkaan sovi...Jospa tääkin joskus helpottaa.

Tinnikselle onnea kihloista! Ihana " yllätys" , me kun mentiin ihan suunnitellusti kihloihin, kun en olis uskaltanu miehen valita sormusta:)

Rusina kyseli ruuista. Meille sanottiin jo 9kk nlassa, että hapanmaitotuotteita (jugurtti, piimä) saa jo antaa. Ostin gefilus kidius jugurttia, mutta eipä poika tykännyt ollenkaan! Pitää myöhemmin kokeilla. Meillä on vähän niinkin, että pitäis saada ekaks jotain pakollista vauvakamaa (liha, kasvikset, viljat) mukaan ruokavalioon, eli niillä " oikeilla" ruuilla ei vielä ole kiire. Kirotut allergiat, kun ollaan vieläkin ihan alkutekijöissä noitten sapuskojen kanssa...

Sonetelle pikaista paranemista, lentsussa tämän ikäisen naperon perässä juokseminen saattaa olla vähän liikaa:) Toivottavasti Nicolas säästyy taudilta, se on vanhemmillekin henkisesti rankkaa, kun pieni röhii.

Valitin eilen miehelle, kun se ei oo koskaan romanttinen. Iltalenkin jälkeen menin suihkuun, ja kun tulin sieltä, se oli tehnyt mulle iltapalan valmiiksi. Nakkeja ja perunasalaattia xD Romanttista!

Tomas on jo aamutorkuilla, tähän väliin taas kahveeta!

-joulukuunvauva-

Vierailija
27/29 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti ekoilla päikkäreillä ja äippä heti koneella. =)

Eilen ostin neidille kurahousut, että voi vähän konttia myös ulkona. Sitä haravoimista kun taas olis.

[color=orange] Sonette [/color] kärsi flunssasta, paranemista sinnepäin!! Toivottavasti pikkuinen säästyisi pahemmalta taudilta.

[color=orange] Joulukuunvauva [/color] Onko teillä muuten muita lapsia? Anteeksi jos olet sen jo sanonut, enkä vaan muista.

[color=orange] Äitikuu [/color] Voih, kun mäkin haluaisin uuden tietokoneen, mutta me satsataan nyt kunnon tulostimeen. Sellainen monitoimitulostin. Hyvähän sekin on että saa edes jotain. =)

[color=orange] Tintti [/color] Meilläkin uppoaa neidille parhaiten ruoka kun hän saa itse syödä sormin. Sotkuista puuhaa, mutta kai pitää vaan antaa niitten sotkea. Oppivat sitten joskus syömään itse myös lusikalla. Tsemppiä allergioiden kanssa, mutta eiks yleensä oo sillai että jos pienenä todetaan allergioita niin ne kasvaa pois isompana. Ainakin jonkin verran. Toivottavasti.

Missä muuten esim [color=orange] Leenu ja Nani [/color] luuraa ja muut jotka ei ole pitkään aikaan käyneet pinoutumassa??

Sitten lopuksi [color=orange] mitä gefilus tuotteita ootte lapsillenne kokeilleet [/color]? Mikä on maistunut hyvälle ja mikä ei ole kelvannut ollenkaan? Tietää vähän mitä kaupasta vois ostaa kun vaihtoehtoja on aika paljon. =)

Nyt syömään aamupalaa, kun vielä saa syödä rauhassa... =)

rusina & M pe 10kk

Vierailija
28/29 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuvittelin et nautin kupposen kaffia ja kirjoittelen kerrankin oikeen ajatuksen kanssa, vaan pikku-ukko heraäs kun koneelle istuin. Ehkä se nyt hetken kestäis odotella ruokaa.

Voi itku noita meidän öitä, siis järki meinaa mennä. Nyt rupeen olemaan aidosti kade muiden nukkuville tontuista. Ei auttanut unikolut, teki vaan lisää univelkaa... Siitä siis SAAKRAKS tuli mieleen, toivottavasti teille tuo unikoulu tepsii sit kun sen jatsat tehdä. toisaalta tuo tissi suuhun on ihan toimiva keino, kait ne kouluikään mennessä sen lopettaa???

MIILUKKA ja jumppavideot... minulta ei niitä löydy, mahtais olla kyllä hassu näky jos niiden tahtiin täälä vääntäisin. Taidan silti pysytellä lenkkeilyssä. Eiks se JOULUKUUNVAUVA (voiko ton lyhentää jkv???) Harrasta myös lenkkeilyä? Millaisia lenkkejä teet? Itse treenaan maratoni tähtäimessä, mut katsotaan kuinka käy.

TINNIS onnittelut, tuo voikin sit päättyä enään kahdella tavalla... onnellisesti tai avioliittoon... heh..heh.. olipas hauska. Ei vaan vilpittömät onnitteluni :D

MRsCruisen mites meni viisureiden kanssa? eiks nuo Fluoritapletit jaeta vähän sen mukaan minkälainen vesi on kunnassa? Ainakin ennen ollut niin.

RAUPOTTAREN vesseli on nyt sit lähtenyt liikkeelle, Pitkää pinnaa toivottaa hän xD

Sonetelle pikaiset parantumiset ja kuumaa mehua virtuaali postina.

Rusinan tavoin mietin tuota rokotetta, mut luulen että se otetaan meillä kun noita korvatulehduksia voi estää sillä.

Nyt jo kuulu huuto keittiöstä...

nefili ja nälkäinen Adam

Vierailija
29/29 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusina: Tomas on meidän ensimmäinen lapsi, eli hänen ehdoillaan täällä pompitaan:)

nefili: Älä ainakaan meitä kadehdi noitten öiden takia, täälläkin on heräilty koko kesä ja alkusyksy enemmän tai vähemmän hampaiden, allergiaihottuman, järkyttävien ilmavaivojen (liitynee allergioihin?) ja syömisen merkeissä! Unikoulukin jouduttiin tuossa tosiaan pitämään, kun ei syönyt päivisin. Ruokailu tökkii edelleenkin. Mutta viimeyö meni hyvin bd =) Kellä mitäkin ongelmaa. Onko teillä siis allergioita ollut? Nuo yöt vaan on tietenkin aika tärkeä juttu, että jos ne ei suju, niin ei mitään oikein jaksa. Me ei oltais kyllä vielä yömaidoista luovuttu, jos herra olis päivällä syönyt kuitenkin soseita. Mikä teillä on suurin syy unikouluun?

Lenkkeilystä. Enhän mä jaksa yhtään kyllä juosta, mun hapenottokyky loppuu kesken:) Että ei tässä maratoonille... Ihan kävelylenkkejä vaunuilla tai ilman.

Ja se jkv on hyvä! Eihän tuota jaksa kirjottaa kokonaan, mutta nikin oon ottanut jo aiemmin, jolloin ei usein sitä tarvinnut kirjotellakaan:)

t.jkv ja t