Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Joulumuorien&tonttujen ALKUVIIKON KRIISI-PALAVERIT**

01.10.2007 |

sateista & ukkoista maanantaita täältä hyvinkäältä!!!!

tää maanantai aamu ei meinaa millään taas lähteä käyntiin. tälle aamulle ollu taas täällä kun persielle ammuttu karhu, MURRR!!!!

tainnu taas tää mamma nousta väärällä jalalla!nää aamut ei oo mun juttu ollenkaan :(

lennikin täyttääpi ylihuomenna 9kk :) ja konttaamaan oppi viime viikolla, jotain positiivista sentään tässäkin elämässä ;) hampeja töröttää EDELLEEN vaan ne kaksi. ja ei istu vieläkään itse :) mutta viihtyy nyt lattiallakin kun pääsee liikkeelle... aaah!!! ei oo tällekkään aamulle tuossa rutissu vielä :)

nyt sumppiva.....

--Miilukka aamukiukku + letkeä Lenni kohta 9kk--

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemo otti tänään ekat askeleensa! Siis ekat ilman tukea. Nousi myös ekaa kertaa seisomaan suoraan lattialta, ilman korkeampaa apuavälinettä. Oli kyllä ihanat huojuvat askeleet, Nemo hihkui itsekin innoissaan kun tajusi mitä tapahtuu.

Tuntuu että nyt tulee kaikkea uutta niin vauhdilla ettei meinaa mukana pysyä...

Nyt ei ehdi enempää, opiskelu taas kutsuu...

Tinnis & iso poika Nemo

Vierailija
2/29 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaag.... Seuraa valitusta!!!!

Siis ihan oikeesti, oli pikkasen kauhee yö ja unta on ehkä saanut n.2-3 tuntia. Niin ja miksi... tultiin just tk:sta ja tulos seuraava: Adam välikorvatulehdus, esikoinen korvatulehdus ja keskimmäinen angina.

Siis ei voi olla totta tää jatkuva sairastelu! Juuri viim. viikolla oli Adamin vesirokko, sitä ennen oli korvatulehdus, sitä ennen esikoisen rokko ja tän jälkeen tulee varmaa keskimmäisen vesirokko... Hulluksi tulen X(

Eiks oo ihanaa kun vaan valitan :D Josko täs kuiten yrittäis kirjoitella jotain positiivista.... yritetään ainaskin.

Nyt kuitenkin ruokaa lapsille.

nefili siirtyy sivuun miettimään positiivisia ajatuksia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti lukaisin tämän pinon viimeisen sivun.

Ensinnäkin tervetuloa joulukuunvauva!

Nefili jäi mieleen surkeiden öiden ja hurjan sairastamiskierteen takia. Oikein kovasti tsemppiä ja pikaista parantumista koko teidän poppoolle! Ei ole ihme, jos purjehdit pessimistijollalla huonojen öiden ja sairastamiskierteen takia. Positiivisuus on p-erseestä, eikö? :-D

Olen nyt kolmatta päivää töissä miehen isäkuukauden aikana. Kiitoksia vain minua " muistaneille" . Yöllä tyttö syö edelleen tiheästi, mutta viime yö oli poikkeus: hän söi (siis tissiä) 7 h aikana vain kerran, joten nyt on virkeä olo. Ma ja ti menivätkin ihan erilaisissa merkeissä. Olen ottanut rennosti, ja lähinnä siivoillut papereita tulevan muuton takia. Tulen saamaan oman työhuoneen, jee.

Tyttö, isä ja isoveli ovat pärjänneet hyvin keskenään. Tämä " kokeilu" tekee varmasti meille kaikille oikein hyvää. Sara oli maanantai-iltana aika paljon sylissäni, mutta jo eilisiltana hän vain käväisi sylissä ja jatkoi sitten normaalipuuhiaan.

Tänään isoveljeä oli käytetty valokuvauksessa. Samalla reissulla oli trio käynyt avoimessa päiväkodissakin. Sara oli kuulema ollut ihan onnessaan. Menoa ja meininkiä oli riittänyt. Täytyykin alkaa käydä siellä, kun alan hoitovapaalle. Tyttö taitaa olla sen tyyppinen, että taitaa viihtyä päiväkodissa hyvin.

Mutta nyt loppuu tämä runoilu. Oikein hyvää keskiviikkopäivän jatkoa!

Ai niin, missäs Tinuri on? Mitä kuuluu?

Iituli *duunari*

Vierailija
4/29 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tsemppaajille. Lämmintä on juotu ja koitettu huilia minkä saa. Täytyy sanoa että on kyllä mahotonta sairastaa kun lapsi on koko ajan menossa, ei kerkeä lepäämään yhtään. Niin tosiaan, Nicolas tuli myös kipeäksi, sairastin yksinäni päivän. Ihmettelinkin kyllä että ihme on jos ei tartu. Yhessä nyt röhitään ja aivastellaan täällä.

Poika nukkui vieressäni viime yön ja aamulla vielä köllöteltiin mun sängyssä, kunnes poju päätti kurkottaa ja putosi lattialle, korkeasta jenkkisängystä. Olin jotenkin vielä unessa enkä saanut ajoissa kiinni pojasta. No selvittiin pienellä kuhmulla ja mustelmahan siitä tuli. Onneksi antoi äidin hoitaa kuhmua kylmällä. Makoili sylissä ja hieman nyyhki..siinä kohtaa tuli kyllä kyyneleet äidin silmiin. Mietin että tämä on vasta alkua, paljon vielä sattuu ja tapahtuu, tämä oli ensi kerta kun teloi itseään. Olen itse loukannut pienenä niin paljon ja hengissä on selvitty vaikka mistä, milloin oli pää auki tai nenänvarsi...On tuo poika niin reppana nuhanenänsä kanssa että pakostakin suree kun toista sattuu.. Onneksi rauhoittui ja nukahti, nukkunut jo yli tunnin. Saa itsekin hieman hengähtää..

meillä pinot senkun kasvaa, mukavaa luettavaa :)

kuppi kahvia tähän väliin ja hyvää musiikkia taustalle, sillä tää mamma rentoutuu, mitäs keinoja muilla on? Gallupin tynkää hieman

sonette

Vierailija
5/29 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka reppanalla on kauhea nuha, niin korvatulehdusta ei ollut. Jotain positiivista. Negatiivista on kuitenkin kauhea hampaiden tulo, nyt on esillä 8 hammasta ja ikenet edelleen kauhean turvoksissa joten lisää on tulossa. Kai tuo tyttö tekee kerralla ne hampaat.

Painoa oli tullut vähän ja käyrä kääntyi alaspäin, mutta pysyi keskikäyrällä kuitenkin. Painoa oli nyt 9390 g ja pituutta oli tullut mukavasti, nyt oli 72 cm.

Edelliselle vastaus kysymykseen, että miten rentoutuu... itse rentoudun syömällä! Kerran päivässä pitää saada jotain herkkua i han rauhassa, mikä on aika hankalaa kun esikoinen on hereillä koko ajan. Mun herkut on yleensä joko pullaa, jätskiä tai suklaata. Onneksi melko hoikkana silti pysyn...

nyt tuli taas kiirus..

Vierailija
6/29 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ulkopuolisena pinoanne vilkaisin ja nyt kysyisinkin, että mikäs se oli se mystinen pesuaine, jolla se suihkukaappi puhdistuu....? Tuossa pinon alkupuolella mainitsit... Kun on niin ärsyttävän likainen, eikä lähde ei sitten millään!

kiitos, jos viitsit vastata =)

-kieppuli

Vierailija
8/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTÄ NYTHÄN ELETÄÄN JO LOKAKUUN EKAA PÄIVÄÄ??????

AATELKAA VAJAA 3KK JOULUUN JA SILLEEN..... JA SAA NÄHÄ MILLO ENSI LUMEN SATAA!!!

NO,JOS VIIME VUOTISET MERKIT PITÄÄ PAIKKAANSA NIIN EI VIELÄ PIIIITKÄÄN AIKAAN. JOULU VIETETTIIN MUSTANA JA UUTENA VUOTENA AMMUTTIIN RAKETIT VESISATEESSA JA TÖKITTIIN RAKETTEJA PYSTYYN TUOLLA KENTÄLLÄ HIEKKAAN :( SYNNYTTÄMÄSSÄ 3.1 OLI MAA PALJAANA JA HYVÄ ETTEI OLTU PLUS ASTEILLA....ETTÄ NÄIN!!!TÄNÄ VUONNA SAIS AIKASEMMIN SATAA :)

Vierailija
9/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille!

Olen sivusta vähän seuraillut keskustelujanne, kun meidänkin murunen on joulukuinen:) Onko tämä porukka ollut kasassa alusta asti tällaisenaan, odotuspuolelta saakka, kun nyt vasta olen hoksannut lueskella oman kuukauden pinoja? Ihan pihalla siis, ketä kaikkia ja kuinka paljon väkeä täällä on...

Kavereita on ihan livenä meillä kyllä, mutta kotipäivinä olis piristävää jutella muiden saman ikäisten äitsyköiden kanssa. Saanko liittyä seuraan=)?

Nytpä tuo poika jo heräskin, saa nähdä miten sitä kerkee kirjotellakaan, jos tähän porukkaan mahdunkin=)

Tääytyypi mennä!

t.joulukuunvauva ja poika kohta 10kk

Vierailija
10/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että saman ikäisten äitsyköiden kanssa haluaa tää muori jutella xD Tarkoitin tietty saman ikäisten vauvojen äitsyköiden kanssa! Kapula kielessä heti aamusta....

Vierailija
11/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi että tökkii tääläkin.

Adam on vihdoin parantumassa rokosta, niin minun suureksi riemuksi meidän kaksi muuta mukeloa saivat kuumeen ja kurkun kipeäksi eilen..AAaagh! Mä en jaksa enään könnätä kotona kipeiden kitisevien lasten kanssa, vaik kuinka heitä rakastan.

Tiedättekös mikä oli mun viimeviikon huippuhetki? Se kun viimein sain/löysin sellaisen pesuaineen jolla suihkukaappi tulee puhtaaksi kalkista yms. ja tämä ei edes ole vitsi! Kuinka säälittäväksi on kuulkaa elämä muuttunut.

Iituli oli nyt sit töihin palaamassa, toivotaan että kaikki sujuu hyvin.

Tuota nukkumis juttua minäkin olen miettinyt et kuika kävis jos tälllä unimäärällä pitäis töissä selvitä, meillä kun heräilläää edellee niin monta kertaa yössä. Mukavaa olis jos ehdit meitä tulla moikkaamaan jos vain suinkaan ehdit. On niin paljon vakio palstailioita kadonnut et meinaa pinot ihan kuihtua.

Johan tässä tuli valitettua, anteeksi.

Mirpalle onnittelut ihanista uutisista, ihanaa odotus aikaa sinulle :D

nefili, pilkku ja nuhanenät

Ps. miilukka silloin kun te ammuitte raketteja meikkis oli Aatua hakemassa, aika jännä tosiaan et silloin ei tosiaan ollut lunta missään.

Vierailija
12/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan mahtuu hyvin :D osa on kirjoitellut ihan odotuspuolelta asti ja osa on sit tullut mukaan täälä vauvapuolella.

Uskos et pian tulee porukka tutuksi, koskas teidän tonttu on syntynyt?

nefili ja Adam

Vierailija
13/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne kyllä mahtuu :)

tää mamma rupee nyt pomppimaan ekaa kertaa kakkosen JUMPPA DVD:n tahdissa ku lenni meni unille :) mitähän tästäkin tulee.....

Vierailija
14/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei niinku sit yhtään mitään. puolet ajasta tuli maattua vaan lattialla tekemättä mitään, hah hah! oli niin " rankkoja" liikkeitä että oli pakko huilia aina välillä.... on sitä vaan niin laiska...ja saamaton. en jaksanu ees kokonaan loppuun kahtoa sitä dvd:tä... tais jäähä sekin tonne kaappiin pölyttymään....

--varsin urheilullinen Miilukka....

Vierailija
15/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan luovuttanut sen unikoulun suhteen, en kerta kaikkiaan jaksa pitää sitä kun niin väsyttää. Niinpä jatkuu tämä sama kierre, eli tissi suuhun tytölle ja unta palloon, vaikka siten h eräillään vähän väliä :(

Hampaita pukkaa, tytöllä suussa jo 7 hammasta ja lisää on tulossa, puree kaikkia, minuakin on purrut jo pari kertaa.

Istumaan tyttö nousi eilen ekan kerran ihan maasta asti, osaa siis sen tempun, on vain ilmeisesti laiskempaa sorttia (äitiinsä tullut) ja aina kiukuttelee niin, että joku tulee ja nostaa ylös.

Korva on ilmeisesti saatu kuntoon, käytiin parin viikon ajan joka toinen pä ivä tyhjentämässä lääkärillä korva ja laitettiin sinne tippoja. Nyt ei ole enää vuotanut, mutta nuha on todella kova ja sitä on kestänyt taas ainakin pari viikkoa.

Mitähän tässä muuta valittaisi, juu, vaunuissa heräillään taas, pitää mennä

Vierailija
16/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan vaan joulukuunvauva:)

Joo tosiaan kriisipalaveri... Minulla on huomenna hammaslääkäri ja viisaudenhampaidenpoisto olisi edessä. Olen läpikäynyt kaikki vaihtoehdot joiden varjolla luistaisin hommasta mutta kai sitä täytyy uskaltaa mennä kun äitikin on siirtänyt vapaapäivänsä huomiselle. Hampiläkryaika on 13.30 ja pitänee mätätä puolenpäivän aikaan masu pullolleen, sitä ei sitten ilmeisesti pysty syömään mitään koko loppupäivänä jos ikenet vuotavat... APUA, apua apua....!!!

Kävin aamulla Joelin kanssa hammaslääkärissä ja poju sai oman hammasharjan. Nykyään kuulemma ei suositella enää fluoritabletteja, hammastahnaa voi alkaa käyttämään kun alkaa tulla " nelosia" . On se jännää kun nuo suositukset muuttuvat koko ajan, tai no ainakin seitsemässä vuodessa....

Voi voi.... nyt pitää mättää äkkiä karkkipussi tyhjäksi jotta pikkuisen rauhoittuisi. Saa nähdä saako ensi yönä nukuttua.....

MrsCruiser

Vierailija
17/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistan ehkä jo Miilukan ja Lennin ja nefilin ja Adamin:) Meidän tonttu Tomas syntyi 10.12.06 taysissa. Liekkö siellä joku tästäkin porukasta ollut samaan aikaan hakemassa pikkuisiaan? Olin käynnistyksessä 7.päivästä asti, ja 13.pvä kotiin. Nyt se kiipeilee tässä sohvapöydän ympärillä ja yrittää lähetellä äitin viestejä ennen aikojaan:/ Tietsikka on leluista parhain, tietenkin, niinkuin äitinkin mielestä;) Sanoi muuten taas " äiti" . Söpöä<3

Poju on konttaillut jo jonkun aikaa ja nousee kaikkea vasten pystyyn _koko ajan_. Tässähän ne päivät kuluu pyydystäessä sitä milloin mistäkin kukkapuskasta! Tomaksella on ollut allergioita, maitokin on Tuttelin omneo-jauhe, jota ei tietty lähikaupassa myydä. Nyt pitäis muka tonne myrskyyn lähteä bussilla sitä ostamaan isommasta marketista. Enpä usko! Mies saa hakea sitä kun tulee töistä, kyllä se tän päivää varmaan riittää. Huono on poika syömään muutenkin, eikä varmaan helpota se, että saa aina samaa sapuskaa kun melkein mikään uusi ruoka-aine ei oo sopinut:/

Vai Miilukka yritti jumpata x) Mitähän sitä vois keksiä, kun ei ulos tosiaankaan houkuttele lähteä? Pitäisköhän taas imuroida. Se on meidän uusin harrastus. Onkohan meillä vähän tylsää kahdestaan täällä kun siivoaminen on yhtäkkiä kivaa?

Nyt se jo lukee eteisessä tuoretta aamulehteä, pitää mennä vahtimaan ettei se syö sitä!? Meidänkään aamut eivät ole päivän kohokohtia. Herätään kaikki kuudelta, ja melkein poikkeuksetta väärällä jalalla seisotaan eka tunti;)

Hirmusti onnea minunkin puolesta uudestaan raskautuneille! Mullakin on ollut haaveissa toinen vauva, mutta pitäis ne koulut loppuun ensin käydä.

No mutta, toivottavasti tuo sää kohenee ja päästään ulos! Kivaa maanantaita kaikille:)

t.joulukuunvauva+t

Vierailija
18/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpa sitä nyt NIIN innostuneena täällä kirjottelemassa vähän väliä! Me päästiin käymään lenkillä kun sade taukosi. Aurinkoakin vähän näkyi, ihanaa! Pakko kyllä päästä tästä kämpästä joka päivä jossain käymään. Ihmettelin kun yks mies kattoi poikaa niin pitkään ja hymyili omituisesti. Kotona huomasin, että poikahan nukkuu pää nuokussa istueltaan, kun äiskä vaan vouhottaa menemään pitkin katuja eikä edes tajua laittaa makuuasentoon:) Ei sen vielä pitäny nukahtaa!

Vai saaraks taistelee unikoulun kanssa. Täältä myötätuntoa, se on sitten rankkaa, varsinkin jos ei muutosta meinaa tapahtua. Meilläkin oli n.kk sitten unikoulun paikka, kun t ei syöny päivällä oikein mitään, kun yöllä veti maitoa niin paljon. Viikon heräs maitoa itkemään entisiin syömisaikoihin, sitten alkoi nukkua paremmin. Hampaiden ja paukkujen kans ollaan kyllä edelleen tapeltu, mutta ruokaa ei kaipaa, kun syö vähän päivälläkin.

Nyt kahvia naamaan!

t.joulukuunvauva (pakkoks mun oli noin pitkä nimimerkki valita:/)

Vierailija
19/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitikuu ilmoittautuu takaisin aktiiviseen palstavahtuuteen, mull aon nimittäin uusi tietokone! vanah sammui ja ylikuumeni sata kertaa päivässä ja siksi kirjoittelu vähän jäi, aina kun sain viestin kirjoitetuksie kone sammui ja viesti leijui bittiavaruuteen.

Pikku-ukko nukkui viimeyönä uuden ennätyksensä, heräämättä 21.30-07!!! Ja sit maidon jälkeen vielä kasiin!! Siis tää oli eka kerta kun herra antoi äidin nukkua koko yön heräämättä. Jiihaa!! Tosin tokat päikkärit jäi eilen väliin, liekö sillä vaikutusta.... nukkui ap 3h (!) ja ip ei sit ollenkaan...

Huomenna onkin 10 kk synttärit ja tostaina sen kunniaksi neuvola. Aika kiirus viikko tulossa mutta tulen viim. to kertomaan neuvolakuulumiset.

jep ja joo, nyt pukemaan ja asioille. Voikaa hyvin tontut!!

äitikuu ja pojat 10 kk ja 3v

- ps. uusille tarvetuloa mukaan!!

Vierailija
20/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Nemon kanssa hypättiin mukaan joskus keväällä, ja kirjoiteltu sitten enemmän ja vähemmän aktiivisesti kiireen ja fiilisten mukaan.

Nyt on sitten eka muutto takana, yllättävän helppoa oli kun ei tarvinnut vielä tavaroita purkaa. Nyt ne odottaa varastossa kaks viikkoa ja sitten uudessa päästäänkin sitten kunnolla sisustamaan ja laittamaan. Meillä mies on paljon tarkempi sisustuksesta ja muistakin tuollaisista jutuista ja onkin jo suunnitellut melkein koko kämpän ilmeen. Ihan kiva, mua ei kauheesti kiinnosta, nyökkäilen vaan ja sanon että hyvältä kuulostaa.

Me mentiin lauantaina kihloihin! Mies oli ostanut sormuksen jo monta viikkoa sitten mutta nyt oli sitten sopiva hetki se antaa. Mietittiin vaan sitä, että ollaan riidelty tosi paljon viimeisten parin kuukauden aikana kun on ollut kaikkea stressaavaa mutta siitähän sen huomaa että kuulutaan yhteen kun kaikkien riitojenkin keskellä halutaan viettää loppuelämämme yhdessä.

Tsemppiä Saaraksille unikouluun! Meillä tulee se eteen sitten uudessa kämpässä kun Nemo saa oman huoneen. Nythän tuo poika on nukkunut aina vähintään puoli yötä mun kainalossa.

Nyt täytyy juosta bussiin. Myöhemmin lisää!

Tinnis & Nemo kohta 10kk