Paljonko saat palkkaa käteen kuukaudessa? Mikä on ammattisi?
Kommentit (41)
Itse olen assistenttina yliopistolla (jatkokoulutusvirka), käteen jää himppua vaille 1700 euroa.
päivystystä 1 vko/kk, ympäri vuorokauden silloin
Olen myös sosionomi ja niitä hommia tehdessäni tienasin 32000e bruttona vuodessa, eli n.2200 nettona kuukaudessa (ikälisät kylläkin aika hyvät).
Huomaatteko ihmiset miten huonot palkat perhepäivähoitajilla on???!!! Ihan käsittämätöntä!!
He joutuvat tekemään kyllä työnsä periaatteessa ihan ilmaiseksi joten täytynee olla kutsumusammatti kun sille alalle alkaa.
Itselläni ei ole palkkatuloja, olen kotiäiti. Saan siis kotihoidontukea 310 nettona/ kuukausi.
Vierailija:
Olen myös sosionomi ja niitä hommia tehdessäni tienasin 32000e bruttona vuodessa, eli n.2200 nettona kuukaudessa (ikälisät kylläkin aika hyvät).
verotus ei mahdu tuohon yhtälöön millään...
riippuu kuinka paljon töitä on tarjolla. Ei hyvin me.
siivooja vaihtoehtoisesti ihan mielettömästi ylitöitä. Siivooja ei todellakaan tienaa samaa kuin sh samalla työajalla.
Mulla on lähipiirissä autonkuljettaja, joka tienaa keskinmäärin 1500 Euroa/2vko:a. Niin ja ajaa sitä kuormuria varmaan 70 tuntia/vko. Pahimmat työviikot on olleet lähes 90 tuntia. Joka suhteessa laitonta, tiedän. Kyllä tekemällä enemmän tienaa aina lisää.
Ylityötunteja on yli vuoden ajalta jossain jemmassa pomolla. Ei kuulemma ehdi laskea niitä ja lähettämään palkanlaskijalle. Ei kovin motivoivaa tehdä hullunlailla töitä 1100 euron palkalla. Ja tämä kaikki yksityispuolella.
Vaan tulot, koska haluan kotiäitinä osallistua tähän ketjuun. Eli kotihoidontuki 340 E kuussa ja lapsilisät 340 siihen päälle eli vähän vajaa 800 E kuussa on mun tulot.
yrittäjä, tradenomi koulutukseltani
Ja tyytyväinen olen! Mutta tämäkin on eräänlainen kutsumustyö..
Suomen verotus hoitaa kyllä hommansa eli oli palkka melkein mitä tahansa käteen jää liian vähän.
Vierailija:
Suomen verotus hoitaa kyllä hommansa eli oli palkka melkein mitä tahansa käteen jää liian vähän.
Nyt saan tukia 630¿/kk. Aika paljon saa tienata, että saisi kahden lapsen hoitomaksut ja työmatkakustannukset ensin tienattua.
tutkimusyrityksessä, netto n. 2250 e/kk.
teollisuudessa, käteen 2000¿. Verotus vie kolmanneksen.
900 tulee kk, tämä paremmin koska sh:n 1300e palkasta 500e päivähoitoihin tekisi 800e/kk tuloa. Suosittelen.
ja kaupassa oon!