Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kumma juttu

Vierailija
27.09.2007 |

en ymmärrä marttyyriäitejä, joita omassa tuttavapiirissäni on joitain. ei ole aikaa, ei ole omaa aikaa, ei ole aikaa harrastuksille, ei ehdi, kun pitää tehdä ruokaa, ei ehdi kun pitää silittää, ja nuo lapset, pitää siivota, pitää tehdä sitä, pitää tehdä tätä, viedä lapset harrastuksiin, enhän minä nyt kahville ehdi, kotityöt odottavat. ei, ei elokuviin, ei yhdelle siiderille, ei syömään, ei kun pitää laittaa lapset nukkumaan. ei, ei, ei, ei jaksa, ei ehdi.

mikä ihme vaivaa? miksi ihmeessä on pakko tehdä kaikki itse, mitä tekee mies? ei mitään, kun sen ei anneta. ei osaa tiskata, ei osaa imuroida, ei laittaa ruokaa, ei olla lasten kanssa, ei mitään. jaa miksikö? kun nainen ei anna tehdä. kun minä itse!

itsellänikin on lapsia, on opiskelua, on töitä, on kotitöitä, on tiskausta, on pyykkiä. mutta spontaanius on tallella. kyllä mies pärjää ja naisella on oikeus. nih, sanon minä :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnistaako kukaan itseään?

Vierailija
2/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että äiti ei anna isän tehdä...

Vaikka miten paljon antaisi toiselle vapautta tehdä omalla tavallaan ja omaan tahtiin, niin mitään ei tapahdu :(

Tai no jos se on sopivaa, että oma tahti on sellainen, että roskapusseja roudataan ulos urakalla kerran kuussa... Mä oon ehkä nipo, kun mua alkaa ne kasantuvat roskapussit vituttaan jo paljon aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kyllä mies, joka totisesti tekee oman osuutensa, mutta ei sekään ehdi. Ja jos joskus tulee hetki, että ehtisin, niin sen pienen hetken haluan olla ilman aikatauluja ja tosiaan olla vaan. Sellaista se vain on suurperheessä, jolla ei ole mitään tukiverkostoja ja molemmat vanhemmat töissä.

Vierailija
4/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin, että äiti ei anna isän tehdä...

Vaikka miten paljon antaisi toiselle vapautta tehdä omalla tavallaan ja omaan tahtiin, niin mitään ei tapahdu :(

Ei huvita lähteä mihinkään, kun kotiin palatessa odottaa kotona täysi kaaos ja ruokkimattomat lapset jotka ovat katsoneet tuntikausia putkeen samaa videota sekä mies joka nukkuu tai istuu tietokoneen ääressä omissa maailmoissaan.

Vierailija
5/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti, niin sitten sanon vaikka lenkille lähtiessäni että imuroikaa sillä välin. ja vien samalla itse ne roskapussit, koska joka tapauksessa olen kävelemässä roskalaatikon ohitse. ajatuksena on se jutussani, että mikäli nainen asuisi yksin, ilman miestä ja lapsia, hänellä olisi aikaa sekä hoitaa koti, että oma aika, harrastukset jne. kun nainen saa lapsia, niin kas, tapahtuu jokin ihmeellinen taantuma aivotoiminnassa, kaikesta tulee ah, niin vaikeaa. ja se marttyyriasenne, se on se mikä väsyttää. t. ap

Vierailija
6/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti, niin sitten sanon vaikka lenkille lähtiessäni että imuroikaa sillä välin.

Jos mies on kotona joka päivä esim. klo 22-06, niin lastenko käsken imuroida keskenään ja hoitaa toisensa? Ei meillä toimi niin, että minä lähden tuosta vaan lenkille, kun ei tänne jäisi ketään hoitamaan lapsia.

Vierailija
7/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo imuroi itse itsensä ja minä kuuntelen sitä samaa kitinää lenkillä kuin kotonakin. Halleluja! Ja taas on yksi marttyyriäiti pelastettu!

Vierailija
8/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo imuroi itse itsensä, kuuntelen kitinää..nyt aletaan päästä itse asiaan, siihen marttyyriasenteeseen!

Vierailija
9/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli nainen asuisi yksin, ilman miestä ja lapsia hänellä olisi myös vähemmän sitä siivottavaa, pyykättävää, ruoanlaittoa, lastenhoitoa ym..

Vierailija:

jos mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti, niin sitten sanon vaikka lenkille lähtiessäni että imuroikaa sillä välin. ja vien samalla itse ne roskapussit, koska joka tapauksessa olen kävelemässä roskalaatikon ohitse. ajatuksena on se jutussani, että mikäli nainen asuisi yksin, ilman miestä ja lapsia, hänellä olisi aikaa sekä hoitaa koti, että oma aika, harrastukset jne. kun nainen saa lapsia, niin kas, tapahtuu jokin ihmeellinen taantuma aivotoiminnassa, kaikesta tulee ah, niin vaikeaa. ja se marttyyriasenne, se on se mikä väsyttää. t. ap

Vierailija
10/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

talo imuroi itse itsensä, kuuntelen kitinää..nyt aletaan päästä itse asiaan, siihen marttyyriasenteeseen!

5-vuotiashan voi aivan mainosti hoitaa 2-vuotiaan siinä imuroidessaan.

Vierailija
11/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

jos mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti, niin sitten sanon vaikka lenkille lähtiessäni että imuroikaa sillä välin.

Jos mies on kotona joka päivä esim. klo 22-06, niin lastenko käsken imuroida keskenään ja hoitaa toisensa? Ei meillä toimi niin, että minä lähden tuosta vaan lenkille, kun ei tänne jäisi ketään hoitamaan lapsia.

Vierailija
12/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä paikkaansa että miehen ei anneta tehdä mitään.

Minä pyydän, kehotan, käsken, huudan, nalkutan, valitan, vihjailen ja uhkailen mutta mies ei selviä yhdestäkään kotityöstä joka hänen vastuulleen sovitaan.

Viimeisin on ollut että mies vie roskat. Olettaen siis että minä otan täyden pussin pois ja laitan uuden tilalle, täysi pussi solmuun ja laitan sen valmiiksi oven eteen. Eikä siltikään huomaa ottaa pussia mukaan töihin lähtiessään.

Ja kun tätä on jatkettu monta vuotta putkeen, olen tosiaan marttyyri.

Vierailija
13/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ, lasten harrastukset ja kotityöt täyttävät elämän, ihan kahdellekin aikuiselle. Mistä noista sitten luopuisi, että voisi mennä viihteelle.

Vierailija
14/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tuota asennetta. minä en voi tehdä mitään muuta kun imuroida ja kuunnella kitinää, voi että kun elämäni on ankeaa.

Vierailija
15/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä pyydän, kehotan, käsken, huudan, nalkutan, valitan, vihjailen ja uhkailen mutta mies ei selviä yhdestäkään kotityöstä joka hänen vastuulleen sovitaan.

Muutimme tähän asuntoon 5 vuotta sitten. Meillä on eteisessä liukuovikaapit, jotka reistailivat jo muuttaessa ja oli puhetta, että mies korjaisi ne. Vuosien varrella olen muistuttanut useaan otteeseen niiden korjaamisesta, vähän nalkuttanutkin... Nyt kesällä liukuovet sitten lopulta tekivät tenän ja tippuivat paikaltaan. Nostin ovet seinää vasten pystyyn ja pyysin miestä tekemään niille jotain, koska irralliset lasiovet eivät ole kovin turvalliset lapsiperheessä. Kolmen päivän päästä kyllästyin paimentamaan lapsia jotka jatkuvasti meinasivat kaataa ne. Nostin ovet saunaan. Meni muutama päivä, ja kyllästyin paimentamaan lapsia, jotka levittelivät kenkiä ovettomasta kaapista. Hain ovet saunasta ja keplottelin ne paikalleen. Kerroin miehelle, että ovet ovat edelleen irti ja tippuvat helposti jos lapset niitä siirtelevät. Mies lupasi tehdä jotain.

Episodista on kulunut pari kuukautta ja ovet ovat edelleen irti. Ilmeisesti minä marttyyriäiti joudun taas uhrautumaan ja ottamaan ruuvimeisselin ja porakoneen kauniiseen käteeni ja tekemään tämänkin asian itse.

Vierailija
16/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan tuota asennetta. minä en voi tehdä mitään muuta kun imuroida ja kuunnella kitinää, voi että kun elämäni on ankeaa.

Vierailija
17/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa olevan toisen lapsen kohdalla aion kyllä toimia toisin. Päätän ehtiä ja voida.

Vierailija
18/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen tekee kaiken ja pitää siitä hirveän haloon, että voi voi. voihan sitä kaiken tehdä olematta marttyyri.

Vierailija
19/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaikka kuinka ottaisi päähän, on vain tyydyttävä siihen, että kaikki pitää tehdä itse. valittaa ei saa, vaikka pää hajoaisi

Vierailija:

nainen tekee kaiken ja pitää siitä hirveän haloon, että voi voi. voihan sitä kaiken tehdä olematta marttyyri.

Vierailija
20/29 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se liukuovi. jos sinä sen kerran jaksat saunaan saakka kantaa, niin mikset samalla vaivalla korjaisi. jos asuisit yksiksesi,ja jos et itse osaisi sitä korjata, varmasti soittaisit apuun korjausmiehen. miksi et nyt voi sitä tehdä? miksi pitää olla marttyyri ja katsella rikkinäistä ovea, mököttää miehelle kun asiaan olisi yksinkertaisempikin ratkaisu? mitä naisille tapahtuu kun on mies napattu ja lapset saatu. tehdäänkö synnytyslaitoksella samalla lobotomia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä