Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

' ' ' ISOJEN enskojen TO-SU' ' '

27.09.2007 |

laitetaanpa uusi pino heti aamusta, ettei tartte tekstejä siirrellä:)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11335608&p=1&tmo…

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMY: Ihana runo, täälläkin mieli herkistyi. Pikkuisen vieminen hoitoon on ihan hirmuinen askel äidille joten kyllä siinä varmasti monta hetkeä herkistelee ja itkeskelee. Nyt vaan tankkaamaan haleja.

JEPSIS: teretulemast joukkoon ihanaiseen ;D !

VIIPERO: Netistä kalenterin tilasin, sinne valitaan 13 kuvaa joista 1 tulee kanteen tai voihan sen kanskuvan liittää kalenteriinkin kuten minä tein laitoin saman kuvan kanteen ja Joulukuulle. Ei ollut vaikeeta, ensin latasin kuvat ja sitten vaan raahasin oikeeseen kuukauteen ja kirjoitin tekstin alle.

25 ¿ maksoi !

Meillä on ollut myös taistelua noista EHKÄ tulevan lapsen nimistä, pojan nimi on jo päätetty, etunimi kulkee suvussa ukon vaari ( kuoli sodassa ) ja samoin mieheni isä ovat molemmat olleet Niilo nimisiä, toinen nimi Akseli tulee taasen minun mummoni isältä joka on myös kuollut jo aikoja sitten.

No nekin tuli sitten paljastettua. Tytön nimestä on ollut hirveetä vääntöä vaikka ei ole vielä edes lasta tulossa.

G: mä olen tavannut niin paljon teitä että en muista kaikkien nikkejä saati sitten oikeita nimiä, mulla on niiiiiiiiiiin huono muisti.

Tikru oli harjotellu kakkukoristetta....Mä ainaskii haluun Ainolle tuollaisen rinsessa kakun kun Heidilläkin oli !!!!!!!!

OPE: meillä aino puree ihan hirveesti, ei niin väliä mihin hampaansa upottaa, samoin tukistaminen ja muutenkin Äidin hieuksissa riippuminen on muoti-ilmiä meillä.

Meillä on tänään aika lääkäriin, Aino on ollu 2 viikkoa tosi räkänen ja nyt rohisee niin pahasti että päätin viedä lääkäriin, jospa se on mennyt keuhkoihin. Nuhaanhan ne ei mitään osaa antaa.

Oikein ihanaa perjantaita

AA ja AE

Niin eikä vieläkään menkkoja, jos ei maanantaihin mennessä tule niin sitten testaan nyt kp 30/29-33

Vierailija
22/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Huomentapäivää kaikille!

Tänään meidänkin pikku-Juliuksesta sitten virallisesti tulee suuri ja mahtava ISO Enska:D! Elikkäs 1/2 vuotta pläjähtää ikämittariin! Kääks, miten tuosta vauvasta näin yhtäkkiä tulikin jo noin iso!!! Äkkiä aika menee!

Sunnuntaina olisi tarkoitus tarjoilla isovanhemmille, sedälle, enolle, tädeille ja kummeille puolivuotiskakkukahvit! On se vaan niin hieno ikä tuo 1/2 vuotta pienen ihmisen elämässä, että minusta ainakin ansaitsee pikkuiset juhlanpoikaset:)

Jeps, nyt ei tällä erää muuta! Paremmalla ajalla sitten yritän oikein kunnolla paneutua tähän kirjoittamiseen, nyt vain tulimme ilmoittautumaan mukavaan joukkoonne! Täytyy mennä ruokkimaan tuo meidän pikkuriiviö!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!!

~ ♥ ~ Viipuli ja Julius, 1/2 vuotta ~ ♥ ~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan voisi sanoa jo hyvää päivää! Ida päätti valvoa yöllä tunnin (klo 3-4) ja kävin hakemassa neidin meidän viereen nukkumaan. Sitten tämä aamu alkoi muutenkin Idan mittapuulla ihan liian aikaisin, joten aamun tunnit oli yhtä itkua ja äidin sylissä istumista. Tisuakin olisi tietenkin tehnyt väsyneenä mieli, mutta pysyin kovana vaikka mieli teki antaa. Olisihan se vähän neitiä rauhoittanut. Nyt neiti nukkuu jo ulkona ekoja päikkyjä, mikä on itseasiassa hyväkin kun jos oltaisiin menty yksillä päikyillä niin synttärikekkerit olisi menneet ihan nukkumiseksi :) Burde, Osse ja pikkumilli tulee lapsukaisineen meille tänään :)

Jepsis, jahka muutto kiireiltä ehdit, niin kai me treffataan täällä pöndellä? :)

G: Olen tavannut ööö, Ossen, Tikrun, Hermionen, Burden, pikkumillin, kandin, quieron, napnapin, jennin, queenin, amyn, bejbin, nesselian ja siihen se muisti sitten päättyikin ;)

Amy, täällä myöskin herkkyyskausi menossa ja uskon sen jotenkin liittyvän lähestyviin 1-vuotissynttäreihin? Juuri edellisenä päivänä kun asiasta täällä mainitsit niin Osselle mesessä puhuin että kaikki itkettää. Meinasin viime viikolla alkaa itkemään parhekerhossa kun laulettiin pikku-matin autosta on kumi puhjennut. Se laulu tuo mieleeni kummipoikani joka aina pienenä sanoi että laula minulle autolaulu. Nyt kummipoikani on otettu huostaan ja ei olla nähty aikoihin :( Sitten aloin melkein itkemään kun luin tuota yhtä syömättömyyspinoa, kun monet oli niin ihanasti sinne vastannut ;)

Kertokaapa mulle imettämisen lopettaneet tai sitä vähentäneet. Tuleeko teille tuskahikeä? Mulla on nyt muutamina päivinä kauhea tuskahiki päällä ja uskon sen johtuvan A) alkavasta hormonitoiminnasta? tai B) täysistä rinnoista kun eikös maidon nouseminen aiheuta moista?

Niin ja kun kyselin tuota että oletteko ajatelleet kuinka pitkään imettää. Kysymys tulvahti mieleen siitä kun Poppis joskus aikoinaan puhui että ei aio kauaa enää imettää (joku lopetti silloin kun lapsi 8kk) ;) Eli siis ei kannata kauhean pitkälle suunnitella :)

Mutta nyt jos suunnistaisi tuonne keittiön puolelle...

MiaMik ja Ida

Vierailija
24/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa tänne puolelle :)

Sitten illalla nukkumaan mennessä mun mieleeni juolahti kysymys Viiperolle. Miltä pätkis maistuu? :D

Vierailija
25/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä Makkara ilmoittautuu Itkijänaisten kerhoon! Tuo Amyn laittama runo...niisk! Ja Ope - miten se sun mainitsemasi sylilaulu menee? Ainakin tuo eka virke (?) sai jo tipan linssiin...olis kiva kuulla loputkin :) Huhhuh kun itkettää. Mua itketti eilen sekin, kun kuulin että meillä on avoimessa päiväkodissa naamiaiset...meidän pikku-Nakin ekat naamiaiset!! Aattelin pukea siitä pikku pupun tai hiiren (NIIIIISK!!!). Huhhuh, miten tämmöinen parkuja ikinä enää pärjää työelämässä???

Vaan sai kyllä taas nauraakin, kun teidän juttuja luki :) AA:n koira erityisesti sai aikaan huvitusta...kieltämättä vähän pervo otus!!

Poppiksen & Emiliinan tulevasta reissusta olen niiiiiiin kade!! Eipä sit oikein tuo Stokiksen reissu tyydyttänyt matkakuumetta...noh, jospa keväällä pääsis ees Enkkuihin tai Dubliniin tuttuja moikkaamaan. (muistan muuten, kun olin ihan just tehnyt plussatestin ja kirjoittelin teille Dublinista fiiliksiä....sniff)

Burde: Meille valmistuu Vantaalle semmoinen ~200m2 kivitalo. Tosi rauhalliselle alueelle, pellon laitaan (tosin tuskin siinä sitä peltoa ikuisesti on...). Päiväkoti ja koulu ihan vieressä, muita palveluja vielä odotellaan. Toivotaan, että tulee mieleinen tölli! (mua ressaa koko touhu ja mielessä on vaan tuhat asiaa, jotka voi mennä mönkään...pitäis vähän olla joskus optimistisempi)

Bejbille ja Evelle paranemista! Ja 9kk-onnea :)

Jepsis ja Helmi - tervetuloa! Ja olipas taas muuten kiva huomata, miten Enskojen joukosta voipi saada ihan liveseuraakin - teilläkin on Enskatuttuja ihan lähistöllä! Rohkeasti vaan mukaan tärskyille!

Viipuli ja Julius myös tervetuloa! Ja samaa mieltä olen - kyllä 6kk-kekkerit pitää olla :) (paitsi vaan että meillä ei ollut, kun sattui muutto just siihen saumaan...mutta muuten olis kyllä ollu :)

Musta on outoa/haikeeta lukea imetyksen lopettamisesta, kun meillä Nakki itse on jo pitkään hylkinyt tissiä tosi voimakkaasti. Tai siis imetänhän mä edelleenkin 1-2krt/vrk (aamulla & joskus päivällä jos saan puolitokkuraiselle Nakille unien jälkeen tissin tarpeeksi nopsaan suuhun), mutta olisin halunnut imettää kauemmin ja enemmän... Nakkihan alkoi jo 3kk ikäisenä voimakkaasti protestoida rinnalle, siihen asti imetys oli sujunut ongelmitta. Kuukausia taisteltiin asian kanssa ja kokeiltiin ties mitkä kikkakolmoset - ja usein itketiin molemmat. Musta on ihan tajuttoman hienoa, miten täällä niin moni on saanut imetyksen sujumaan tosi pitkäänkin! Ja täytyy myöntää, että olen vähän kateellinenkin... Mutta koitan sit iloita siitä, että ainakaan mitään vieroitushommia meillä ei tarvi miettiä. Olen nimittäin satavarma, että noista vähistä imetyskerroista meillä tulee olemaan ihan helppo luopua - Nakki ei niitä tule kaipaamaan, saattaa itse jopa nuokin lopettaa. Hassua, miten on ihan melkein loukkaantunut olo Nakille tuosta! Että miksi ei minun rintamaito kelpaa :( No, sen olen kuitenkin päättänyt, että mahdollisen seuraavan lapsen kohdalla luovutan itsekin aikaisemmin, jos tissi ei tunnu kelpaavan. Näin jälkeenpäin ajateltuna oli ihan turhaa ja kamalaa se kuukausia jatkunut tissin väkisin tyrkyttäminen ja taistelu - meille molemmille.

Ootteko muuten suojanneet pistorasiat jotenkin? Pystyykö lapsi saamaan sieltä tällin?? Nakki ryömii nyt tuhatta ja sataa pitkin kämppää ja pistorasiat kiinnostaa...kuten kaikki muukin sähköä sisältävä.

Joo mutta nyt soseita tekemään, taiskin tulla aika pitkä pätkä tekstiä jo...

Makkara & Nakki 7kk+

Vierailija
26/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla kipeänä hehkuttamaan, kun eemeli on oppinut konttaamaan, tosi vikkelään mennään mielenkiintoisen jutun perässä, esim. äidin lehden, mutta kovasti vaatii vielä palveuksiakin, ei sitä ihan jokapaikkaan ite jaksa mennä:o) ryömimään ei siis opittu missään vaiheessa..

mutta nyt makoilemaan, kun eemelikin päikkäreillä, jospa tämä kammottava särky helppais...

yritän palata myöhemmin...

pajuska+ulkona nukkuva eemeli 7kk +

Vierailija
27/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljoa ei jäänyt mieleen vaikka kaikki viestit luinkin..

Miamik, mulla oli kans tässä taannoin ihmeellinen hikoilukausi, yleensä en hikoile kunnolla edes saunassa mutta nyt olin ihan kotosalla toilaillessani hiki päässä..ja jösses kun kävin juoksemassa,tulin kotiin ja avasin takin;) Mutta mulla se johtui varmaan hormoneista, menkat nimittäin alkoi vihdosta viimein..ehkäpä se on sitä sullakin?Ja 2xpv edelleen imetän. Onnittelut teidän 1-vuotiaalle!

AA:lla on jännät paikat!! tikuttelitko sä ovista? Meillähän tuota kakkosta on jossain määrin yritetty jo monta kuukautta mutta nyt tämä on sitten ehkä eka varsinainen yrityskuukausi kun ne menkatkin alkoi..mietin vaan että tilaisko ovistikkuja vai ei,kiinnostais kyllä tietää ovuloinko mä ensinkään. plussaonnea!!

Bejbi olikin saanut hyvän asuntotarjouksen:) Kyllä mä oon ainakin ulkoillut ihan normaalisti tytön kanssa vaikka on nytkin nuhainen, kuumeessa ollaan sitten jääty kotiin.

Nyt vähemmän mukavan homman pariin,laskuja maksamaan:(

Queen

Vierailija
28/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA:lle piti vielä sanoa että meillä koirat taas ovat syöneet eräänkin kerran potasta tytön kakat (YYYYYH!) kun olen mennyt pukemaan tytölle vaatteita ym. ennen potan tyhjennystä (nykyään muistan kyllä tuosta oppineena takuulla laittaa oven kiinni) ja vanhempi koira yritti aina ennen pölliä kakkavaipat roskiksesta,,Lisäksi nuorempi syö oman kakkansa tuoreeltaan pihalla jos vaan ennättää ja yrittää juoda pissaa suoraan vanhemman koiran pistoolista, vauvan puklut oli myös kova sana tytön ollessa pienempi..on ne vaan niin suloisia että..;)

Sitten tulee joku vieras kylään, innostuu pusuttelemaan näiden törkyturpien kanssa ja mä varovasti yritän vihjata että ei ehkä kannata:D

Nyt pois täyttämästä teidän pinoa.

Vierailija
29/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mä kyllä nyt repeen ihan totaalisesti noille koirajutuille!!! Siis ei voi olla totta....pissaa suoraan pistoolista ja kakat tuoreeltaan....EIHHH!!! :)))

Huhhuh, tulipas päivän - tai jopa viikon - naurut!

Makkara & Nakki (koisannut ulkona melkein kolme tuntia...zzzz)

Vierailija
30/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moisia tapauksia on Queenin ja AA.n perheen nelijalkaiset totta tosiaan :DD Ymmärrän hyvin, kun Queen katsot vinosti jos joku oikein pusuttelemaan innostuu :DDDD

Mun piti vähän hehkuttaa (silleen ihan varovasti, ettei tuu takapakkia) ;) Viime yönä Aino nukkui tosi nätisti, kaks kertaa piti tuttia laittaa ja kerran tarjoilla maitoa, muuten nukuttiin tosi hienosti 21.30-8.00 ! Tosin iskä oli aamulla sitä mieltä, että sitä maitoa ei ihan niin äänekkäästi tarttis pyytää ;) Aino kun haluaa sen maitonsa aamuyöstä joskus viiden ja puol seiskan välillä, ja isäntä heräsi siihen tänään 5.20 eikä saanut enää unta...

Toinen juttu, nyt näyttää siltä että meidänkin pienestä voi tulla " iso tyttö" saatiin nimittäin lounas kunnialla syötyä ennen päikkäreitä, mikä siis ennakoi sitä, että lähitulevaisuudessa voidaan ehkä siirtyä yksiin päiväuniin?! Tähän mennessä kun Aino on aina nukahtanut n. klo 11 ekoille päikkäreille ja lounas on ollu vasta yhden maissa kun herää. Mä jo mietin tässä tuskissani, että miten saan sen ymmärtämään että lounas onkin ennen päikkäreitä, mutta tänään ei uni tullutkaan vielä aamupäillä, joten syötiin ensin ja jopa ihan ilman Suurta Kiukkua, mitä oli vielä aikasemmin, kun joskus yritin syöttää ennen unia! Jes, mulla on siis toivoa ton lapsen kanssa ;)

Makkara, se laulu menee näin: " Minä hirveesti sinusta tykkään ja siks minä rutistan sua. Eikä mua harmittais yhtään, jos sinä halaisit mua." Ja meidän muskarissa lauletaan tää aina sylitellen ennen loppulaulua, ja me on käyty muskarissa viime tammikuusta alkaen, ja edelleen mulla on joka kerta tippa linssissä kun tätä lauleskellaan...

Makkaralle lisäkysymys talosta, minkä " firman" talo teille tulee? Nimimerkillä sydämensä Jämerä-kivitalolle menettänyt :) Meillä puhutaan nykyään vaan " sit kun sitä taloo rakennetaan sitä ja sit tätä ja tota" ja tonttiakaan ei vielä ole saati sitten rahaa :DDD Vaikka kai tästä rivarikolmiostakin omansa pois saa, kun aika koittaa. Tahtoo omaan taloon asumaan!

Niin ja Onnea Idalle, mä en kuitenkaan muista viikonloppuna onnitella :) Perässä tullaan!

Minkäslaisia 1-vee juhlia muuten MM ja Burde neideille järkkäilitte, eli keitä oli kutsuttuina sitten sinne " varsinaisiin juhliin" ? Mut kun on " velvoitettu" hoitamaan asiaan kuuluvat järjestelyt, ja isovanhempien ja kummien lisäksi tekis vähän mieli kutsua muutamia " aikuisia sukulaisia" (= mun tai miehen tätejä yms.) jotka ei oo Ainolle " mitään" , mutta ovat aina kovasti kiinnostuneita Ainosta ja lähetelleet lahjoja ym. Mut toisaalta, en jaksais kauheesti kutsua väkeä meille yhdellä kertaa enkä toisaalta monia juhlia järkkäillä, joten ehkä me ollaan mummit ja kummit linjalla, ja korkeintaan sit joillekin lapsellisille kavereille erikseen pienet partyt ;) No joo, eli taisin jo ratkaistakin " ongelman" :)

Eipä tässä ihmeempää, Aino nukkuu omassa sängyssään ja äiti viettää todellista " laatuaikaa" tässä koneella :))

t. Ope ja Aino 11,5 kk

Vierailija
31/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulee Lammilta harkot, mutta talon piirsi arkkitehti meidän toiveiden mukaan. Eli ei oo semmoinen valmis paketti.

Nakki heräs ja järsii tuossa varrasleipää ihan innoissaan. On se siitä jotain suuhunsakin saanut, vaikka ikenillään joutuu repimään...kun ei ole raukalla vielä ensimmäistäkään hammasta :)

Makkara

Vierailija
32/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niin nätisti otatte meidät vastaan. Ihan tulee tippa silmään. Mitäs niistä hormonimyrskyistä olikaan puhetta :)

Joo, MiaMik tavataan vaan landella. Kivaa, kun on joku kärry- ja puistokaveri jo valmiina. Ja Turun treffeille voitais myös tuppautua joskus, jos vaan ollaan täällä oikeaan aikaan.

Hirveitä koirajuttuja! Miehen kaveri kauppaa meille koiraansa, kun sen vaimo on sille hiukan allerginen. Noiden juttujen jälkeen taidetaan kieltäytyä kunniasta.

Beijpi: Kiitti vinkistä. Ei tullut taas mieleen itselle. Ei mikään tekniikan ihmelapsi täällä. Kyllä mä olen ainakin vienyt Helmiä nuhanenänä kärrylenkille sekä nukuttanut myös ulkona. Jos on kuumetta, niin sitten en uskaltais.

1v. juhlista oli kans puhetta. Meidän juhlat on anoppilassa. Olosuhteiden pakosta. En halua pitää kuin yhdet juhlat ja tulijoita olis joku 17. Eli meidän käppä pursuais liitoksista. On se kyllä taas aika sählinkiä anopin kanssa niitä juhlia suunnitella. Hän kun on sitä mieltä että aina pitää olla ruoka. Mä taas voisin tarjota esim. voileipäkakkua tai suolaista piirakkaa ja tietty täyttäriä. Mutta antaa anopin nyt häärätä. Ens vuonna sitten saa pitää omanlaiset juhlat ihka omassa talossa. Ja meillä kutsutaan kummit, isovanhemmat ja mun ja miehen veljet perheineen.

Nyt pitänee mennä saunaan, mutta palaillaan.

Jepsis ja Helmi vajaa 11kk

Vierailija
33/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Ihan ekaks MIAMIKILLE ja IIDALLE kiitokset kivoista synttärikemuista!!! :) Ja oikein kivoja kemuja huomiselle ja ylihuomiselle. :)

OPE kysyi 1v-juhlista... Meillä oli varsinaiset juhlat anoppilassa ja siellä oli vieraita 28, muutama ei päässy tulee. Vieraisiin (ja kutsuttuihin) kuulu tietty mummot, papat ja kummit ym. + mun ja miehen parhaimmat kaverit + miehen ja mun tätejä/setiä/enoja/serkkuja. Lähinnä semmosia joiden kanssa ollaan tosi tiiviisti tekemisissä. Meillä on oikeestaan semmonen tietty ydinporukka, joka sit kutsutaan aina kaikkiin juttuihin. :D

Meille kotiin ei olis mahtunu yhtään ketään. Jo pelkät lastenkutsujen 4 aikuista + 4 vauvaa oli melkeen liikaa tänne huusholliin.

AA:n ja QUEENIN koiruudet on osannu olla tosi vallottavia. ;) Heh. Meidän simpa oli samanlainen... Tyhjensi aina heidin maitokakkavaipat roskiksesta pitkin heidin huoneen lattiaan ja söi sieltä ne kakat mitä irti sai, jne... Mä oon kyllä ihan tyytyväinen, että nyt ei koiraa oo, vaikka se ihan ihana olikin.

MAKKARA: Kuulostaa hyvältä se teidän talojuttu! Mäki haluisin piirrätyttää arkkitehdilla talon mikä vastais meidän tarpeita. :) Kivitalo olis kans ihana, mut ne on aika paljon hintavampia... eikä saa silleen avaimet käteen periaatteella? tai semmonen luulo mulla on. :)

BEJPIKIN oli saanu ehdotuksen omasta kodista... Voih. Meillä on vähän sama homma,et mun tartteis mennä ensin töihin, mut mut. Tässä on tää masuprojekti ny ensin. ;) Sun miehes on ilmeisesti rakennusalalla töissä. Sehän on tosi hyvä juttu... just kun vois tehdä ite jonkun verran, ni sais halvemmalla. =)

Oma napa: On ollu taas koko päivän huono olo. :/ Mä jo tossa yks päivä intoilin, kun aattelin, että pahoinvointi loppu jo, mut nyt se palas oikeestaan entistä pahempana. Noh... Kai se tästä taas... :) Ehkä ihan kiva, että tuli toi pahoinvointi takas ni se valaa taas uskoo siihen, että vilhamilla on kaikki hyvin. Nimittäin tuolta odotuspuolen huhtihippusista on tippunu pari pois, kun tokassa ultrassa sikiö onki ollu kuollu vaikka ekassa on ollu kaikki hyvin. :(

Miehen navasta sen verran, että se on taas kuumeessa. :/ Kurjaa. Toivottavasti paranee OIKEESTI ja pian. Tää on jo kolmas saikku tästä samasta jutusta. Mä kyl pakotan sen tällä kertaa oikeesti lepäämään tän koko saikun, eihän se muuten parane koskaan.

Ei ny muuta... Meen haaveilee Viljakkalan ihanista männikkö-tonteista Ylöjärven sivuille. ;)

Burde, heidi 1v ja vilhami 12+6

Vierailija
34/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdelle :) Meillä tehdään toi talohomma siten, että me ei itse rakenneta siellä mitään, mutta hoidellaan sinne työntekijät ja välineet jne. Timpurit on siellä tuntipalkalla. Kaikenmoista paperihommaa, puhelinrumbaa ja kuskausta on siis melkoisesti... Mun pitää myöntää, että en tajunnut noihin kuluvan niin paljon aikaa! Noh, minähän olen päässyt ihan sikahelpolla, sillä IsäKyrsä on hoitanut käytännössä kaikki tähän asti...mä en tosiaan ole vielä vaivautunut edes sisustuslehtiä selailemaan. (nolottaa) En vaan oikein oo vieläkään ihan täysillä mukana koko hommassa...ressaa vähän liikaa, että miten kaikki tulee sujumaan. Ja mua harmittaa, että tuohon taloon tuhrattu aika on Nakilta pois :( Tiedän, kuulostan tosi epäkiitolliselta... Mut kun mä olisin ihan oikeasti ollut ihan tyytyväinen siihen meidän paritalon puolikkaaseen, joka meillä oli! Toi ukkeli vaan sai kauhean taloinspiksen ja jotenkin mutkin sit ylipuhuttua. No, kaipa se niin on että lopussa sit kiitos seisoo :) Sitä tässä oon miettinyt, että voisin omalta osaltani kantaa korteni kekoon ja joku päivä leipoa niille timpureille jotain...olis varmaan ihan fiksu veto. Ja mikäs siinä, mielellänihän mä sinne raksalle ajelen söpöille pojuille pullaa viemään ;) (no joo - desperate housewife täällä ihan villiintyy..)

Ai niin tää ei ollutkaan raksa-aiheinen keskustelupalsta...muistuttakaa mua, jos joskus unohtuu :)

Makkara (joka ehkä räjähtää kohta mussutettuaan just neljä burritoa ja pussin MiniPätkiksiä...röyh...Enska-kamujen koirat voi sit tulla herkuttelemaan räjähtäneellä Makkaralla :)

Vierailija
35/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran talounelmia on useammalla, niin kertokaas, millainen olis teidän unelmakoti!

Vierailija
36/63 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Mä en ehdi enää istua koneella! :O Onko tämä siis luettavissa niin, että vihdoin oon saanut hommattua itelleni jotain elämää, heh! Tai ehkäpä enempikin jotain syysväsymystä... Voisin vaan nukkua koko ajan, niinkuin olen aika pitkälti tehnytkin. Mies on ollut saikulla tänään ja eilen, joten minä olen sitten " reippaana tyttönä" posottanut unta palloon molempina aamuina puolille päivin... Mutta ainoa, mikä tuntui auttavan, oli 1,5h lenkki kaverin ja koirien kanssa - mä kun oon Artun ja oman flunssani takia ollut n. vkon lähes neljän seinän sisällä. Joten kylläpä teki raitis ilma hyvää!!! =)

Artunkin virtsaviljelyn tulokset tuli, ja huh! - se " jokin" , mikä siellä kasvoi, oli vaan jotain kokkisekaflooraa (?), ihmisen omaa bakteeria, mitä ei lääkitä. Olin siis ottanut vaan huonon näytteen... Nyt kuukauden välein kuitenkin vien aina uuden pissanäytteen kunnes toisin määrätään. Ja lähetettä ultraan odotellaan.

Pino oli kovin kovin iso, mikä olisi muuten hyvä, mutta nyt en ehdi siihen paneutua... Mieleen jäi joitain juttuja kuitenkin:

ONNITTELUT VIIPULIN Juliukselle ½-vuoden täyttymisestä, ja tervetuloa tänne puolelle!!! =)

Ja tervetuloa myös jo kohta taaperoihin siirtyvälle JEPSIKSELLE!!! (Menikö nicci oikein...?) Tämä enskojen porukka todella on vertaansa vailla! =D

Ja juu, minä MAKKARAN tapaan liityn siihen itku-kerhoon, mistä AMY puhui... :´( Olin jo ennen raskauttakin suht' helposti tippa linssissä, saatika nyt! Itken siis sekä ilosta että surusta, ja ihan oudoista jutuista! Onneksi on nainen, ja voi syyttää hormoneja ;) Etenkin kaikki lapsiin liittyvä laittaa itkettämään... Voisin hyvin kuvitella olevani tippa linssissä Makkaran mainitsemassa naamiais-tilanteessa! Olinhan jo niiskuttamassa Artun ekoista hampaista vajaa 2kk sitten... Ja mitä tuleekaan tekemään kaikki muutkin ensimmäiset jutut, kävelyn opettelu, koulun aloittaminen... Heh! Saati ikävät asiat, kun katoin esim. niitä uusinta-C.S.I.-jaksoja, missä se vauva oli autossa... - ja se on vaan sarja! Vieläkin on paha mieli siitä... Pitäis lopettaa koko tv:n katselu x) Olenkin miettinyt, että mistä kyynel- ja räkävarastot oikein tulee?!?! Mulla alkaa olla kohta tyhjää siellä :)

Mittees muuta. Ai niin, AA:n puolesta jännään kyllä myös täällä!!! :)

No, oli varmaan muutakin, mutta nyt lukaisemaan muita pinoja ja s.postit ennen BB:tä.

Pi-Ki ja Arttu viikon päästä tasan 7kk :)

Vierailija
37/63 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Uimaan lähdössä..

Oona ja isukki vielä torkkuu. Kohta herätän heidät ja mennään uimaan. Sen jälkeen onkin vielä vähän aikaa siivota ja pakata kimpsut & kampsut valmiiksi risteilyä varten.

Piti tulla vaan MAKKARALLE kertomaan talounelmista. :) Mun unelma on (kahden huoneiston megarempan jälkeen ¿ toinen käytännössä rakennettiin ihan alusta loppuun) valmistalopaketti! (Jokeri-talo) Heh! Ei jaksa enää sitä rakennusressiä, tahtoo avaimet käteen. Miehelle on luvattu sitten omakotitaloon oma snookerhuone, myös se snookerpöytä + jääkaappi juomia varten. ;)

Jep nyt on mentävä. Huiskutukset kaikille & pitäkäähän peukkuja että mammalle ei iske kamala eroahdistus Oonasta. Yritän ottaa rennosti ja nauttia vapaa-ajasta (24h)! Oonalla on varmasti kivaa isukin kanssa..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mammis & Oona 5,5kk [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
38/63 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...& nauti vapaa-ajasta, herkuttelusta ja (toivottavasti) hyvästä seurasta! Oona ja iskä pärjäävät varmasti hienosti ja nauttivat kans tahollaan isä-tytär -ajasta :)

Me tultiin jokin aika sitten uimasta, minä olin tällä kertaa altaan reunalla. Menkat tuli nyt tokan kerran ja hui sentään millä rytinällä! Ei ne ennenkään mitkään vaatimattomat/kivuttomat ole olleet, mutta nyt on kyllä oikeen hanat auki...bloody hell!! Äiti sanoi, että sillä oli menkat entisestäänkin pahentuneet synnytyksen jälkeen...näyttäis vähän siltä, että olis periytyvää :(

Nyt kokkailemaan!

Makkara & Nakki (jonka unilaulu kaikaa vaunuista sisälle asti...se aina jonkin aikaa lauleskelee ennen kuin uni vie voiton...suloinen :)

Vierailija
39/63 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tikru kommentista ton maidon suhteen, mä aion kokeilla välipalan tilalle korviketta näin ens alkuun =)

Ope, varmaan tuntui hyvältä päästellä höyryjä ulos jumpassa =) me ollaan kans menossa yhden mammakaverin kans jumppaan ensviikolla¿saas nähdä miten kipeet paikat on? Pääsitkö seuraavana päivänä ylös sängystä?

Niin ja meillä purtiin jo ennen tota ekaa hammasta, kyllä se sattui tissiin, sen verran kovaan ottaa kiinni, perskuta. Oon sit aina murahtanut pojalle ja sanonut ei¿ja toinen vaan väläyttää mammalle leveän hymyn =)

Kiva kuulla että yöt vaan paranee ja ruokakin maistuu hyvin!

Bejpi, toivotaan että teidän talounelma toteutuu bd ja niin tietty kaikille muillekin haaveilijoille.

AA, mitä ne lääkärissä sanoi`Ainon nuhasta?

Viipuli, tervetuloa tänne puolelle =)

Makkara, kuulostaa niin kivalta teidän uusi tölli =) tosta imetyksen lopettamisesta mäkin aattelin, et kyllä se varmaan tekee mammalle kipiää. Nyt tuntuu siltä, että olisin siihen paljon valmiimpi ja sekin helpottaa, et jos vauva alkaa siitä luopua.

Oli meilläkin siinä alussa niitä tissiraivareita ja mä tunsin yhtä lailla sellaista epätoivoa ja itkua, kun aattelin et miksei mun maito kelpaa. Jos imettää, niin imettää juuri sen ajan kuin pystyy tai hyvältä tuntuu. Jos 6 kk on jo takana päin, niin eiköhän se ole jo aikamoinen saavutus itse kullekin =) ja riittävä aika.

Ai sullakin on kivuliaat menkat, täällä kans, itse asiassa just tossa otin lääkkeen, kun särky oli ihan karsee! Toivoin niin, et synnytys olis helpottanut tätä, vaan ei!

G: Me asutaan nyt sellasessa vanhassa rivarissa, mikä on täysin rempattu joskus. Haaveillaan enempi ukon kanssa vanhasta töllistä, jota voi sitten rempata mieleisekseen. Itse asiassa oon miettinyt, et sit kun muksu(t) kasvaa ja menee kouluun, niin miksei muuttaisi kerrostaloon, josta kiva merinäköala tms.

Pajuska, toivottavasti migreeni on jo hellittänyt!

Queen, no johan on ollut aktiivisia koiria =) mulla oli kaks koirua vielä pari vuotta sitten. Kyllä ne aina jostain mettästä löysi ihmisen jätöksiä ja voi että miten karmee haju leijaili sit kotona pitkään =(

Pi-Ki, ai kun hyvä, ettei pissassa ollut enää mitään hälyyttävää =)

Aah, eilen olin kampaajalla ja nyt on taas tukka ojossa =) mulle oli tarkoitus laittaa pohjaväriksi maitokahvin sävy ja suklaaraitoja. Pohjaväristä tuli kuitenkin sellainen toffeen sävyinen, kait siksi et mulla on niin vahvasti punasävyä omissa hiuksissa. Mut tykkään kovasti tästä väristä.

Tänään oltiin MLL:n kirpparilla ja löysin pari kengät talvea vasten poitsulle ja parit villasukat. Kun S herää, niin lähdetään laittamaan mökki talvikuntoon ja poimitaan vielä suppilovahveroita¿..ne on ehdottamasti mun lemppari sieniä.

Mammikselle toivotan mukavaa risteilyä!!

Oikein pirtsakkaa viikonlopun jatkoa

Mykis ja S huomenna 8 kk!

Vierailija
40/63 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo siivottu, ja kohta pitäis lähtee haravoimaan ja tsekkaamaan kirpparipöytää, mutta ihan pari juttua tulin kirjoittamaan... ;o)

Ekaks unipussista: mä huusin huutiksesta Emmille unipussin, kun se ei pysy yhtään peiton alla. Mutta meidän neiti näpsä päätti sitten heti ekana iltana tulla itse ulos pussista. Hassu! =) Eilen mies laittoi pussin nepparit taakse, niin johan pysyi päällä ja neiti lämpöisenä.

Ja Emmi tais eilen uinnin jälkeen tehdä enkat: veti päikkyjä yli neljä tuntia pihalla! :O

Ja vielä pitää hehkuttaa, että meillä oli eilen illalla kauden eka ringettepeli ja me voitettiin. Jee! =) Ja mä sain syöttöpisteen *ylpeänä röyhistää rintaansa* Kun ajelin pelin jälkeen kotiin, meinasin ajaa ojaan, kun bongasin syksyn ekat jouluvalot yhden talon kuistilta. :O Siis jösses, nythän on vasta syyskuu! Ja ne oli tosiaan sellaiset monenkirjavat härpäkkeet, joita mä vihaan suuresti. Onneks ei näy meidän pihalle, vaikka tuossa lähellä olivatkin.

TaloG:hen: meillä on tällä hetkellä n.120 neliöinen vanha puutalo, joka on mun vaarin rakentama. Tykkään kyllä tästä kovasti, vaikka laajennuksesta haaveilenkin. Pihaa on pari tuhatta neliötä ja se on suuri plussa, mutta myös vaatis vähän enemmän, kuin mitä mä olen nyt saanut panostettua. Eli kyllä tää ihan mun unelmatalosta vielä menee. Mies haaveilee isosta pohjalaisesta tuvasta ja piharakennuksista. Saas nähdä, toteutuuko ne joskus eli saako se mun pään käännettyä ja mut muuttamaan pois tästä kaupungista, jossa olen koko ikäni asunut... ;o)

Mutta nyt sen pihan kimppuun... Ihanaa viikonloppua kaikille!

-Amy ja Emmi-