' ' ' ISOJEN enskojen TO-SU' ' '
laitetaanpa uusi pino heti aamusta, ettei tartte tekstejä siirrellä:)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11335608&p=1&tmo…
Kommentit (63)
[color=maroon]Oon täällä ihan ihmetyksissäni, nimittäin menkat on myöhässä. Tosin vasta yhden päivän, mutta kun kierto on kahdessa aiemmassa kierrossa ollut täsmälliset 29 päivää (lähes tunnilleen), niin kyllähän tässä niitä jo odottelee. (Ja sama 29 päivää oli myös ennen raskautta pillereiden lopetuksen jälkeen.) Ollaan kyllä vähän pelailtu " varmoilla päivillä" tässä kierrossa. Joten eihän sitä koskaan tiedä... En nyt kuitenkaan heti ala testailemaan, yksi testi tuolla kaapissa kyllä on, saas nähdä jos käytän sen huomenna ellei menkkoja siihen mennessä kuulu.
Mikäs AA:n tilanne?
Juliukselle myöhästyneet ½-vuotisonnittelut ja lämpimästi tervetuloa Viipuli tänne puolelle :)
Eemeli oli lähtenyt konttaamaan, onnittelut uudesta hienosta taidosta!
MM, kiitos kysymästä, pätkis maistui oikein hyvälle :D Täytyykin pian hakea uusi pussi, namskis. Saas nähdä kuinka nopeasti kiloja alkaa kertymään tällä herkuttelutahdilla ;)
Mulla ei ollut mitään hikoilutuntemuksia kun imetystä lopetin, mutta mullahan oli menkat tulleet jo pari kertaa, eli hormonitoiminta jo käynnistynyt. Jospa se on sullakin nyt sitä.
Queenille vilkutukset, kiva kun kävit moikkaamassa. Vähänkö repesin sun koiran tempauksille :D
Piti jo aiemmin sanoa, mutta unohtui, että kiva kun Mykis on palannut linjoille! :)
Eipä mulla muuta, takas tv:n ääreen Suffelipussin kera ->
Viipero & Aleksi 10½kk+
talogalluppiin vastailla. Eli muuttamassa ollaan vuokraok-talosta miehen vanhempien ok-taloon, joka sinänsä on ihan kiva, tilava ja ihanasti keskellä maaseutua (kuten tämä nykyinenkin). Unelma olisi saada rakentaa uusi ok-talo, mutta kyllä tuo vanhakin kelpaa, kunhan saadaan rempattua se oman näköiseksi :)
V
Ainakin Amyn Emmillä oli unipussi käytössä. Meilläkin sellainen on odottamassa. Oon vaan miettinyt, kun tuo Helmi touhuaa ennen nukahtamistaan sängyssä kaikenlaista, nousee pystyyn tms., niin eikö typy hermostu koko pussiin, kun ei sillä taida oikein pystyyn päästä. Pitäis vaan varmaan joku yö kokeilla kuinka se onnistuu.
Megamenkat on täälläkin tullut synnytyksen jälkeen. Tuntuu pari ekaa päivää, että tulee kuin hanasta.
TaloG: Mun unelmakoti on vanha rintamamiestalo, mutta valmiiksi rempattu ja tietty mun maulla. Me ei olla yhtään mitään remppaihmisisä. Jotain pintaremppaa ollaan tehty ja aina hirveet perheriidat tuloksena. Ja ulkosauna ois ihanan tunnelmallinen. Joten kaipa ihan unelmakotiin ollaan muuttamassa noin siis puitteiltaan. Remppa kyllä joudutaan taas itse tekemään riitojen säestyksellä. Ja ulkosauna puuttuu. Toisaalta kyllä joku avaimet käteen -talokin ois ihana, kun kaikki ois uutta.
Helmi oppi tänään kulkemaan rapuissa, joten pitänee kiirehtiä pappaa tekemään lupaamansa portin siihen. Kotonahan meillä ei portaita olekaan.
Istuuko teidän noin 1-vuotiaat vielä turvakaukalossa? Helmi vielä istuu, mutta ainakin näin pitkällä matkalla tuntuu, että alkaa jo käydä pieneksi. Jalat kun on ihan koukussa. Meillä on kyllä Recaron istuin odottelemassa, mutta en viitsinyt näin pitkäksi matkaa sitä nyt ensi kertaa ottaa. Täytynee ottaa se käyttöön kunhan palaillaan taas kotiin.
Aika monet on tuntuneet siirtyneen yksiin päiväuniin. Meillä nukutaan vielä kahdet. Helmi ei kyllä kovin väsyneen oloinen ole, kun laitan rattaisiin, mutta tosi nopsaan silti nukahtaa ja nukkuu tosiaan kummallakin kerralla noin 2 tuntia. Joten kaipa se ne molemmat vielä tarvii. Joskus kyllä tuntuu, että ois kivempi kun nukkuis vaan yhdet unet. Meillä kun on puistokavereiden kanssa aivan eri rytmit. Me ollaan puistossa kun muut on päiväunilla. Yksin saadaan aina keinutella.
Nyt pitää käydä laittamassa Helmi toisille unille, kun alkaa kiukutella tuolla mammalle.
Jepsis ja Helmi tasan 11kk.
[color=dodgerblue] Me tilattiin Ossen ja Miamikin kanssa Hollannista (" sukusuhteilla" ;)) unipussit. Ne on HEMA merkkiset ja makso 10-15e kappale. Mä ostin vilhamille koon 68-80cm ja se meneekin nyt vielä heidille.. ja sit ostin heidille 86-104cm. Ihania ovat. :) Niissä on vetskarit edessä, mutta sen kulkusuunta on ylhäältä alas.. eli ei tuu se vetojuttu painamaan kurkkua... :D
jaha.. neiti touhuaa jotain älytöntä oikeen urakalla.. ukko huutelee kattomaan. moro
burde
Siis on niiiiiiiiin tylsää. Ukko kun ny on taas kipeenä, ni kaikki viikonloppu suunnitelmat meni uusiks. Heidin kans kaksin en nyt just jaksa lähtee mihinkään (paitsi kohta täytyy käydä happihypyllä), eikä ukko jaksa kattoo Heidin perään, että pääsisin menee yksin. Plääh.
TaloG: Toi unelmatalo kysymys on vähän vaikee kun mulla on ainaki kaks vaihtoehtoo...
1) Avaimet käteen -talo arkkitehdin piirtämänä " isolla" tontilla. Talo olis mielellään 1-tasossa, (tupa-)keittiössä olis mm. viinikaappi (n.12 plolle), oli sISOT ikkunat ja ISO varaavatakka keskellä, isot vaatehuoneet, iso terassi. ((Heh. Kaikki isoo. :D)) hissivaraus, kylppärissä olis kulmaporeamme, maalämpö & lattialämmitys, sähköt/valot ym. kauko-ohjattu (säästää sähköö)... jne.
Jos olis kaks kerrosta, ni yläkerrassa olis makkarit ja meidän makkarissa takka myös... yläkerrassa olis wc:ssä myös suihku.
2) Vanha omakotitalo ihanalla isolla pihalla, joka remppautettais oman näköseksi. Sielläki tietty ainaki 1-2 takkaa, ym. :)
Plääh... Onhan se kiva haaveilla, mut ei toisaalta kun ei oo toivookaan että olis mahkuja edes kuppasimpaan omaan kotiin mikä on myynnissä. :/ No ei vais.. Kai sitä joskus sitte meki OMA koti saadaan?!
Mä oon täs monena päivänä jo miettiny sitä kuinka monet ihmiset ei tajuakaan kuin kiitollisia ne sais olla, kun niillä on auto, lapsi/lapsia ja OMA koti, töitä, jne.. Mä oon monesti sanonu ukollekin, että me saadaan olla ihan hirmu kiitollisia siitä, että meillä on toisemme + heidi ja nyt tulossa vilhami, vaikka juuri muu ei kovin hyvin aina oliskaan. Mäki oon vaan joutunu haaveilee omasta kodista, joka olis mieleinen ja meidän näkönen ja tarpeita vastaava, mutta ei sekään aina harmita. Enemmin asun kuppasesti vuokralla ja oon ukon, Heidin ja kasvavan vatsani kanssa, kuin omassa kodissa ilman miestä ja lasta. Vaikka silti... Olishan se ihana kun sais sen IKIOMAN kodin, johon vois oikeesti asettua aloilleen.
On tää elämä vaan niin ihmeellistä. Nytkin mä odotan mielenkiinnolla, että mitä se seuraavaksi tuo tullessaan. Ensin tapahtu ihme ja tulin raskaaksi... nyt odotellaan, että miten ukon työasioiden ja meidän asumisjuttujen (etsitään isompaa vuokrakämppää) on tarkotus käydä. Esim.. onko meidät tarkotettu muuttamaan ihanaan maalais-Viljakkalaan vai TRE:n keskustan tuntumaan Kalevaan, jne.
Plääh.. Lopetan tän jaarittelun ja lähen neidin kaa ulos. Moro.
Burde TAAS
PS. Amylle läpyt syöttöpisteestä! ;)
Miten tuntuu ettei enää ole aikaa olla koneella? Viime käynnistä tuntuu olevan ainakin yli viikko, jos ei kauemminkin.
Kerrotaanpa nyt meidän kuulumisia. Joelille tuli maanantaina täyteen 7kk ja muutamaa päivää aikasemmin oppi konttaamaan. Täällä mennään ihan hirveetä vauhtia, siitä voi johtua ettei tunnu aika riittävän. Poika osaa nykyään myös seistä kaikkea mahdollista ja mahdotonta vasten, koko ajan pitää olla ottamassa kiinni kun ei vielä ymmärrä ettei irti voi ihan koska vaan päästää. Pää on täynnä kuhmuja kun aina ei ole ihan ehtinyt kiinni saamaan.
Itellä alkanut maha kasvamaan jo ihan hyvin, yhtäkkiä se tohon eteen tuli, vaikkei viimeksi edes vielä näkynyt tässä vaiheessa. Oikeastaan mitään raskausoireita ei vieläkään ole, ainoastaan et joutuu vessassa käymään vähän useemmin. Joelia odottaessa kun tuli oksennettua yli 5kk, nyt ei ees oo ollu niin huono olo että olis pitäny ees ajatella semmosta. Väsymystä kesti ehkä vajaan 2 viikkoa ja nälkäkään ei oo koko ajan, toisin kun Joelin raskaudessa. Ihan omituista kun maha kasvaa, muttei mitään oireita oikeen ole. Viikkoja kun on kuitenkin " jo" 16, olis varmaan pitäny jotain olla jo..
Viime viikonloppuna käytiin autolla reissu Utajärvellä ja Kajaanissa, omien ja miehen sukulaisten luona. Käytiin Joelia näyttämässä sukulaisille jotka ei vielä poikaa ole nähnyt. Reissu sujui muuten erittäin hyvin, hotellissa oltiin yötä ja oli tosi rentouttavaa päästä hetkeksi pois näistä samoista ympyröistä.
Miehen mummon luonakin käytiin, oli aika hauska vierailu kun tämä vanha nainen rupesi yhtäkkiä häätämään sohvalta olematonta mies henkilöä ja oli jo soittamassa taksiakin että tämä mies pääsee pois. Ennen ei kuulemma ole tälläistä ollut ja nyt hän ilmeisesti muuttaa miehen sedän luokse, ei varmaan kauaa enää yksin pärjää. Jopa Joel katteli kummissaan kun iso-mummo hääti olematonta ihmistä pois.
Hotelli oli aika pettymys. Huonetta varatessa ilmoitin meidän tulevan vaunuilla ja haluan huoneen mihin pääsee helposti. Saimme huoneen neljännen kerroksen toiselta tasolta, mihin joutui yhdet portaat vaunuilla menemään, hissillä sinne ei päässyt. Sai kyllä hotelli vähän palautetta, portaissa kun ei ollut edes niitä " vaunujuttuja" , vaan piti vaunut vetää portaita pitkin ylös ja alas.
Joel tuli reissulla kipeeksi, mennessä nousi kuume ja tuli yskä. Kuumetta kesti 4 päivää, yskä vaan paheni ja tuli myös nuha. Ääntäkään ei kunnolla tullut. Oli kamalaa kun toinen itki eikä ääntä kuulunut. Nyt on vielä vähän nuhaa ja yskää. Torstaina käytiin lääkärissä ja ei näkynyt mitään, edes alkavaan tulehdusta korvissa ja kurkkukin näytti siistiltä. Yskänlääkettä antoi ja kahdesti ollaan sitä annettu, yskä sen verran jo helpottanut.
Huh, tulipahan paljon tekstiä. Täytyy yrittää nyt pysyä perillä muidenkin jutuista.
Laitanpa vielä Joelista muutaman kuvan:
http://oioi.fi/albumit/OIOI@393/280/
...jos Tampereelle Kalevaan muutatte, niin mä LUPAAN että me tullaan Nakin kanssa sinne teitä treffaamaan! Asuin koko opiskeluajan Kalevassa, ihan siinä Kalevan kirkon juurella (kolmessa eri osoitteessa kylläkin), ja tykkäsin kovasti! Vieläkin tuntuu, että joku henkinen koti on siellä... Voi että, tulipas haikee olo ja muistoja mieleen. Niisk. Vaikka tätä elämäntilannetta ei tietty voita mikään, niin oli se opiskeluaikakin vaan aikast ihanaa...
Makkara
Huoh, meillä on tänään(kin) kiukkuinen neiti joka ei suostunu nukkumaan toisia päikkäreitä eikä syömään välipalaa eikä päivällistäkään. Ja meillähän ei myöskään juoda maitoa kuin ruuan yhteydessä, joten iltapuuroa luulis jonkun verran kelpaavan... Jos sit taas ei oo yliväsynyt. Rasittavaa, kun yhdet unet ei oikein riitä, kun ei Aino sellasia megapäikkäreitäkään vetele kuten Emmi eilen :) Pari tuntia on tänääkin vaan nukkunut...
Jepsis, Aino siirtyi kaukalosta " isojen tyttöjen" turvaistuimeen tossa kesällä, about 10 kk iässä. Meillä nimittäin automatkoista ei meinannut tulla yhtään mitään, kun neiti kiukkusi ja huusi kaukalossa aina, oli sit lyhyt tai pitkä matka... Hetki meni vielä " vanhasta muistista" kiukuten, mutta sitten alkoi " onni ja autuus" ja matkanteko alkoi taas sujua. Aino on sen verran kirppu, että periaatteessa mahtuis vieläkin kaukaloon. Tällä hetkellä meillä onkin vielä kaukalo mun autossa, niin voidaan periaatteessa Ainon kanssa silläkin joskus päivisin liikkua. Käytännössä kyllä jos pidemmälle ollaan lähdössä, mennään miehen autolla ja isukki menee sit vaikka äipän autolla töihin.
Talogallup: Unelmana on 2-kerroksinen kivitalo, ja siinä tietty takka ja lattialämmitys, ja ennen kaikkea korkea olohuone. (tosin voi olla että IRL siitä joutuu tinkimään, jos kaikkeen ei rahat riitä) ;) Tupakeittiö pitää olla ja sauna tietenkin ja varmaan myös jonkinmoinen kodinhoito huone, ei kuitenkaan mitään isoa, kun en mä kuitenkaan siellä jaksais kökkiä yksin esim. silittämässä. :) Makuuhuoneet meilläkin tulis sinne yläkertaan luonnollisesti ja kaks vessaa eli molemmissa kerroksssa olis omat. Eteiseen ja keittiöön mä haluan ehdottomasti laattaa lattiaan, muuten sit parkettia (käytännössä kyllä laminaattia). Sijainnilla tms ei oo niin väliä, tai no, täällä meidän nykyisellä asuinaluueella on kyllä niin kivaa, etten mä kovin kauas täältä muuttais ;)
- - - -
Sain kuin sainkin Ainon sentään " huijattua" iltapuuroa syömään, maito tosin ei sen kanssa kelvannut juurikaan, taisi tyttö olla taas sen verran väsynyt, kun ei niille toisille päikkäreille suostunut. Tai no, mä otin " varman päälle" ja lähdin uniaikaan vaunuttelemaan iltapäivällä... Aikansa kiukuteltuaan vaunuissa hiljeni ja silmät painui kiinni, mutta jotenkin ihan omituisesti ja epätyypillisesti siellä herättiinkin jo 10-15 min päästä?!
Hankalaa, kun ei kaksia unia suostu nukkumaan, mut yksilläkään ei oikein iltaan saakka pärjää :/
Varmaan jotain muutakin oli mielessä kommentoida silloin kaks (tai neljä :D ) tuntia sitten, kun aloin tätä juttua kirjotella... Nyt en kyllä muista mitään ja taidan siis mennä kattomaan Survivorin nauhalta kun Ainokin on jo höyhensaarilla ;)
t. Ope ja Aino 11,5 kk
Viipero on päässyt herkkujen makuun! :) Jänskätän täällä sun puolesta josko vaikka olis jo tärpännyt...?
Burde, ihan totta että kiitollinen pitäis muistaa olla, tosin en kyllä ole kiitollinen tästä valtavasta pankkilainasta joka meillä on... :/ Puolensa siis kaikessa, omistusasunnon ja -auton mukana tulee yleensä aikamoinen velkataakka ja rahahuolet. Tuntuu ettei rahat riitä vaikka molemmat käy töissä. Mutta siitäkin huolimatta mieluummin kyllä omassa kodissa kuin vuokralla asustelen, maksaahan tätä kämppää kuitenkin itselleen koko ajan, pikku hiljaa.
Opelle tsemppiä uniongelmiin. Kaksista unista yksiin siirtyminen kävi meilläkin vähän hankalasti, mutta kyllä se siitä lähtee sujumaan, trust me. :)
TaloG: isosta tontista ja kivitalosta haaveillaan. Näille postimerkin kokoisille tonteille ei ruveta rakentamaan ikipäivänä! Pihaa pitää olla ja reilusti. Mutta aika unelmakodissa asutaan kyllä tälläkin hetkellä, ehkä lisäksi kaivataan poreammetta... :)
Unipussista: Ainolla on pari unipussia, mutta se pyörii jotenkin niin paljon unissaan että pussi on ihan mutkalla ja neitokainen hermostuu kun jää ihan jumiin... Olis kiva kyllä jos osais siinä nukkua koska Aino on myös kova potkimaan peittoa pois.
Menkoista: mulla on myös huomattavasti runsaammat ja valitettavasti myös kivuliaammat kuin ennen. Hassua, koska oon kuullut että pitäis päinvastoin helpottaa synnytyksen jälkeen. PAH!
Niin ja MM:n Idalle vielä etukäteen synttärionnittelut kun en kuitenkaan ehdi taas palstalle ennen sitä.
Sitten omia kuulumisia pikaisesti:
Elikäs Aino täyttää myöskin nyt ensi tiistaina vuoden ja siirrytään tuonne taaperopuolelle. Synttärit pidetään vasta ensi viikonloppuna koska mulla on joku omituinen pakkomielle ettei synttäreitä voi juhlia etukäteen. Ainon isovanhemmat ja kummit vaan kutsuttiin, koska meillekään ei mahdi kovin isoa poppoota. Lastenkutsuja ei pidetä tänä vuonna, koska Aino ei niiden päälle vielä niin paljon ymmärrä, ja eipä noita lapsikavereitakaan vielä hirmuisesti ole (jos ei siis lasketa päiväkodin 23 kaveria). :)
Mulla alkaa ensi viikolla vuorotyö joten tulee vähän joustoa Ainon hoitoaikoihin (vapaapäiviä viikolla jne.). Nythän Aino on joutunut olemaan tosi pitkiä päiviä hoidossa, tosin ei täysiä viikkoja koska vähän väliä Aino on ollut kotihoidossa flunssan ja korvatulehduksen takia. Eli meillä ainakin on alkanut syksyn sairastelukierre... Itse olen vielä välttynyt, ihme kyllä (kop kop).
Aino oppi eilen taputtamaan, suloista. :) Aino on muutenkin niin superhellyyttävä koko ajan, niin iso tyttö mutta kuitenkin niin pikkuinen. Kovasti touhuaa koko ajan, nukkuu ja syö tosi hyvin nykyään eli tosi seesteistä ja muksaa meillä tällä hetkellä.
Sellattista tänne... Nyt kun niin harvoin ehdin kirjoitella niin tuntuu että ihan oon jo porukasta pois pudonnut... No, täytyy yrittää tuolla taaperopuolella tsempata - tai no, siellä taitaa muut viettää samanlaista hiljaiseloa. Heh.
Mukavaa viikonlopun jatkoa!
Karssuli & Aino melkein 1v
kun toisessa pinossa huomasin että onko tosiaan niin että tuossa influenssa-rokotteessa on kananmunan ainesosia? Justiinsa soittelin neuvolaan joku päivä sitten että milloin voidaan mennä ottamaan Ainolle influenssarokotus ja ei terkkari maininnut mitään etteikö se Ainolle sopisi. Ainollahan on aika voimakas kananmuna-allergia. Terkkari varmaankin sen rokotteen olisi sitten vaan pistänyt sen kummepia miettimättä... jaiks.
oon täällä ihan megakiukkuinen, kun jotenkin äitiysaivoillani olin tajunnut ihan väärin taas ton työkkärijutun... mullahan alkaa työttömyys maanantaina ja olin jostain muka lukenut, että voin ilmoittautua työttömäksi AIKAISINTAAN ekana päivänä ja se tietysti menee et VIIMEISTÄÄN sinä päivänä... ja nyt meidän paikallistyökkäri ei oo auki maanantaisin, joten joudun matkustaan Tampereen keskustaan. Onneks oon muutenkin menossa keskustaan maanantaina, mutta ottaa päähän että en tajunnut tarkistaa asiaa seittemättäkymmentä kertaa, olis tässäkin asiassa taas päässyt helpommalla. Onneks toi ansiosidonnainen haetaan joka tapauksessa takautuvasti, niin sen suhteen en ole myöhässä liikenteessä, mutta oottelen nyt sit tietty tota peruspäivärahaa Kelaltakin vaikka kuinka kauan... MURRRR!
Muutenkin kiukuttaa, koska oon itse edelleen kipeenä vaikka typy on jo ihan terve. Olisitte muuten nähneet eilen typyn ilmeen, kun isi tuli melkein viikon työreissulta kotiin! Toinen melkein juoksi kädet ojossa isin syliin eikä kukaan muu kelvannut sen jälkeen hänen hoitajakseen. Isi syötti, isi kylvetti, isi puki, isi juotti iltamaidot, pesi hampaat ja pisti nukkumaan. Yölläkin typy heräs itkemään lohduttomasti eikä rauhottunut ennenku pääsi isin syliin... :) Sit nukkuikin aamuysiin asti rauhassa. Ja tänään sama juttu, vain isi oli tarpeeks hyvä hoitamaan jonnekin iltapäivään asti, sit kelpas jo äitinkin syli. Aivan ihanaa, et tollanen pikkutirppana ymmärtää jo noin paljon iskän päälle!
Mun yö meni kuitenkin ihan harakoille, jostain syystä en vaan pystynyt nukahtamaan vaan torkuin puolihorroksessa koko yön. Loppuyön vaan toivoin, et aamu tulis et pääsisin tuskasta. Nyt pelottaa jo valmiiks, et jos ens yö on samanlainen. Lisäks tänään mulle tuli käsiin kutisevia ja kuumottavia punaisia näppyjä, joita apteekissa epäiltiin vesirokoksi! Myös kitalaessa on jotain paukamia, mut niitä on vähän vaikee tutkia. Tikrua jo illalla konsultoinkin, mut kuumetta mulla ei oo vieläkään, joten tuskinpa se vesirokkoa on. Oon ala-asteella sairastanut tosi lievän version vesirokosta, joten periaatteessa kai ei pitäis ees olla mahdollista, mut mistä niitä tietää... Huomenna joka tapauksessa aion pitää sairaspäivän, eli maata sängyssä ja mies lupas hoitaa typyä koko päivän. Jos vaikka sais nukuttua ja välillä luettua vähän kirjaa.
No se siitä. Pari G:tä täällä pyörii, joten vastailenpa niihin.
Talo-G: mulla ei oo unelmataloa, oon ihan tyytyväinen tähän, missä asutaan nyt. Hyviä asioita on uutuus, kaakelilattiat eteisessä ja keittiössä, sauna, isot ikkunat, oma piha mutta ei liian iso, ei vastuuta ylläpidosta kun as.oy:ssä asutaan. Vähän edullisempi tää olis voinut olla, mutta ei meillä mitään hätää ole ollut.
Menkka-G: mulla on menkat just ku ennen raskautta, eli ei oo, ja kun hormoneilla käynnistetään, kestävät sen 2-3 erittäin niukkavuotoista päivää.
Karssuli, näin ainakin meille neuvolassa sanottiin ja tarkistin ennen ton viestin kirjoittamista netin rokotesivuilta, että kananmunaa on influenssarokotteessa. Varmista asia, ehkä neuvolatäti on unohtanut tai ei oo tietoinen! Täällä asiasta ainakin kirjoitetaan: http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/u…
" Kenelle influenssarokote ei ehdottomasti sovi?
Influenssarokotetta ei tule antaa voimakkaasti kananmunalle allergisille eli henkilöille, jotka syödessään kananmunaa sisältäviä elintarvikkeita saavat henkeä uhkaavia, voimakkaita allergisen reaktion (anafylaksian) oireita."
Sit vielä unipussista: meillä typy on siis oikeestaan lähes koko ikänsä nukkunut pussissa ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. Nyt kipeenä kuumeen laskiessa ei pystynyt rauhoittumaan pussiin, joten nukkui yhden yön ilman pussia sillä seurauksella, että oli milloin mitenkin päin ja lopulta tippui parisängystä lattialle. Ei siis todellakaan tulis meillä mitään unesta ilman pussia. Amy, meillä kaikissa pusseissa on ollut vetoketju edessä, joten ei pääse pois sieltä. Jepsis, meidän typy ainakin pystyy nousemaan seisomaan pussissa ja touhuilee monesti iltaisin kaikenlaista jos ei oo megaväsynyt ku laitetaan unille. Toki se hidastaa seisomaan pääsyä, muttei estä sitä. :)
Turvaistuimesta: meillä typy on jo pitkään (varmaan n. 6kk alkaen?) ollut istuimessa, koska en jaksanut enää kantaa kaukalossa. Eikä kyllä mahtuiskaan enää.
Nyt painun pehkuihin tästä kiroamasta...
-Osse ja typy jo pitkään unilla (nukahti klo 19 ku ei suostunut nukkumaan ku yhdet lyhyehköt päikkärit)
Täällä on puhuttu remppa ja rakennushommista, mulla alkaa olla kohta mitta täysi kaikkea mikä liittyy moiseen, me ollaan tässä talossa tehty vuodenaikana seuraavaa:
*vaihdettu lattia
*maalattu yläkerta
*remontoitu yläkerran vessa
*vaihdettu keittiön pöytätasot ja laitettu lisää laatikoita ja kaappeja, *rakennettu yksi baaripöytä keittiöön
*purettu vanha takka ja rakennettu uusi
*vaihdettu kaikki alakerran ovet ( 2 sisäovea huoneisiin sekä tuulikaapinovi vielä vaihtamatta
*revitty 2 seinää alas ja näin saatu olohuoneesta isompi ( eli pistimme yhden makuuhuoneen alakerrasta pois )
*lisäksi osasta seinistä on revitty paneelit alas ja laitettu kyproc tilalle, vielä osa repimättä ja laittamatta.
Ens keväänä alkaa sitten rakennuspuuhat.
Onnea Ida synttäreistä !
Onnea Amy voitosta !
mitähän vielä ?
Mulla on aika high hopes ton raskautumisen suhteen, eilen illalla tuli aivan sika paha olo ja jouduin menemään vessapöntön halailu puuhiin, menkkoja ei edelleenkään kuulu.
tänään oli valkovuodon seassa hieman verta ( anteeksi nää on näitä kamalia juttuja ) ja mä jo luulin että nyt ne alkaa mutta vielä mitä ei kuitenkaan ( viimeksi oli ihan sama juttu vk 5) nyt laskin että jos olisin raskaana viikkoja olisi 4+3 eli saman verran kuin viimeksi plussatessa, en taida malttaa odottaa huomeiseen vaan menen tänään apteekkiin kun mies lupasi viedä meidät syömään !
G: mun unelmatalo olisi iso puinen omakotitalo järvenrannassa, korkeat huoneet, pajon isoja ikkunoita ja vaaleita pintoja.
tällä hetkellä mulla on omakotitalo pienen lammen vieressä, tulossa ihana kokotalon korkuinen olohuone ja paljon vaaleita pintoja sekä ihanan ylenllinen makuuhuone josta on pääsy omaan kylpyhuoneeseen, lisäksi uuteen olkkariin tulee isot lasiovet ja 2 isoa ikkunaa, budjettiin ei sopinut enempää, mutta hirsitaloon on helppo tehdä lisää, sen kun pistää moottorisahalla seinään kolon ja tekee ikkunan ! ( eli odotan kuitenkin innolla sitä rakennusprojektia )
Meilkein kuin se unelma !
Tulipas omaa napaa..... höh
Nyt syömään !
AA ja AE
[color=green]Tulehan heti kertomaan, näyttikö testi jo plussaa!!! :) Jänskäääää!!!
Puolestasi jännittävä Pi-Ki.......
..Heti kun aloin kirjottaa otsikkoa, alkoi makkarista kuulumaan kitinää, mutta nukahti kuitenkin vielä. :)
Mitäs piti kommentoida..
TaloG: Mun unelma olis rakentaa itse iso omakotitalo, tosi isolla tontilla jossa olis isoiso autotalli/halli. Talossa olis puusauna, khh, iso keittiö, ainakin yks varaava takka. Ollaan piirretty jo pohjakuvakin, kun suunniteltiin ens kevääks rakentamista..
Mut puhuttiin niin et jäädään tähän vielä siihen asti kun pääsen töihin.. Nyt vaan rempataan tätä, huomenna mennään ostaa tapetit olkkariin ja makkariin, ja sit maalia kans! Ja ehkä puolipaneelia makkariin kans.. Keittiön kaappeihein suunnitteilla jotain listaa koristeeksi. Saapahan sit paremman myyntivoiton. :)
Käytiin aamulla koko perhe uimassa. Mies itse ehdotti, ni olihan se lähdettävä! Kahden viikon päästä mun porukat tulee kyläää, ja sit tapetoidaan ja käydään Aulangon kylppylässä. :)
Mies lähti ostamaan aineita uuteen kääretorttuun, kun edellinen oli kuulemma liian hyvää.. Jos tekis samalla huomiseks kärrikseen kans..
Nyt leipomaan!
Bejpi ja Eveliina 9kk
Tullaanpas vierailemaan tännekin puolelle välillä.
Jepsikselle tervetulotoivotukset meidänkin puolesta! Hyvän porukan oot valinnut ;)
1v-juhlat meillä vietettiin ihan lähipiirin kesken eli meillä oli Aksun molemmat mummut ja vaarit, mun ja miehen mummut (molemmilla toinen mummu vielä elossa) ja mun yksi eno, mun veli perheineen, miehen molemmat veljet perheineen, Aksun kummit ja sitten yksi Aksun vauvakaveri perheensä kanssa eli väkeä oli sitten meidän perheen lisäksi sellainen parikymmentä. Niin vaan alkaa olla niistäkin pippaloista jo puoli vuotta aikaa.
Mä en oikein tiedä minkälainen mun unelmakoti olis¿ jonkinlainen omakotitalo ihan ehdottomasti, mutta sitten en kyllä oikein tiedä olisko se mielummin vanha rintamamiestalo vai sitten ihan uusi. Toisaalta tykkäisin vanhasta talosta jossa olis pihasysteemit valmiina eikä tarvis alkaa sellasia miettiä.
Meillä turvakaukalo oli käytössä vielä vähän aikaa 1v-synttäreiden jälkeen ja Aksu siinä kyllä viihtyikin. Nykyisin sitten käytössä on Britaxin Teo-way Elite. Se on ihan kätevä kun ajellaan kahdella autolla. Ostettiin toiseen autoon (mun äidin autoon joka on mulla paljon) lisävyöt (joku 20¿) niin istuin on sitten tosi näppärä siirtää autosta toiseen.
Mitäs sitten vielä¿ menkat mulla on ollut synnytyksen jälkeen täysin kivuttomat ja kunnon vuoto kestää vaan 1-2 päivää ja sitten ennen ja jälkeen kunnon vuotoa on pari päivää pientä tuhruttelua. Ovis sitten taas on nykyisin sellainen, että sen kyllä huomaa¿ AU!
Influenssarokotteessa tosiaan on sitä kananmunaa¿ tai se oli jotenkin niin, että siinä käytetään kananmunaa kasvualustana tai jotain vastaavaa.
Aksu onkin jo ihan iso poika. Iv5kk löytyy ikää ja taitoja jo vaikka mitä. Sanoja tulee monta, lujaa juostaan joka paikkaan tekemään pahoja =D ja syöminenkin jo onnistuu itse http://irc-galleria.net/view.php?nick=millipilli&image_id=67229201
Kiva kun alkaa lisää teitä itelle tutumpia enskoja siirtyä tuonne taaperoihinkin =)
Ai niin, vielä MiaMikille kiitokset kivoista synttäreistä ja AA:lle pahoittelut täti punaisen hyökkäyksestä.
Pikku-milli & Aksu 1v5kk
Viiperolle on täällä peukut pystyssä :)
TaloG: Tällä hetkellä tuntuu, että ihan sama minkälainen se asunto on, kunhan se on uusi :) Vaikka on ollut kyllä kivaa rempata miehen kanssa tätä asuntoa, kun minähän täällä koko ajan repeilen miehen kiroilulle!
Kiitokset perjantaista Osselle, burdelle ja pikkumillille ja teidän meneville palleroille. Täytyy kyllä sanoa, että meidän Iitu on tosi rauhallinen verrattuna Heidiin, Aksuun ja P:n :) Miten ne löysivätkin kaikki kukkamullat, dvd- ja cd-levyt, laatikot, kaapit sun muut, kun ei ne Idaa kiinnosta tai jos kiinnostaa niin kerran joutuu ei sanomaan ja se riittää ;) Mutta kuulkaat kyllä minä olin niiin masentunut perjantai-illan. Itkettiin täällä Iitun kanssa kilpaa. Mun tuli niin paha mieli kun Ida vaan itki koko ajan kun olitte meillä. Kas kummaa rupesin kaikesta syyttää itseäni, mitä hittoa mä oon ton lapsen kanssa tehnyt väärin kun se vaan poraa vieraissa paikoissa tai kun meille tulee vieraita :( Aloin jo miettimään kaikkea että seuraavaa lasta en imetä ja annan joka toinen yö yökylään jne ettei tule tuollaista äidin takiaista :( Mun oli oikeesti tosi paha olla. Onneksi mies tuli sitten illemmalla kotiin ja pelasti mut ton tytön kynsistä! Mä en olisi enää jaksanut yhtään!!!!!
Kuten Ossellakin, täälläkin on oltu ihan isin tyttöjä koko viikonlopun. Jopa tänään kun anoppi tuli synttäreille niin Ida pyysi anopin sylistä takaisin isin syliin. Sitäkään ihmettä ei ole ennen tapahtunut.
Synttäritkin meni hyvin eilen ja tänään. Eilen oli mun ystäviä, siskon perhe ja mun äiti. Tänään sitten miehen sukulaisia! Ida sai paljon leluja ja vaatteita lahjaksi :)
Meillä on nyt 3 yötä taas huudettu vähän väliä. Ida ei muuten tykännyt yhtään unipussista. Sitä ahdistaa, kun ei voi jotenkin sujuvasti kääntyä siinä ja sitten unissa inistään senkin takia? Mutta vielä ei luovuteta!
Ei hitto, nyt rupesi taas itkettämään, pakko mennä miehen kainaloon :(
Voi hitsiläinen kuule ihan varmasti et oo tehnyt mitään väärin Iitukkaisen kanssa!!! Eiköhän Idakin jossain vaiheessa ala viihtyä kyläilemässä jne. paremmin. Ja kyllä sitä saa näiden ikiliikkujienkin kanssa pillittää välillä ;) Aina ei jaksa kun toinen on tekemässä kaikki pahat ja n. 1500 kertaa kun on sanottu ei niin edelleen vastaanotto on sama kuin seinille puhuis. Iso hali sinne!!!
Ai niin... meillä on havaittavissa jotain uhman poikasta täällä...
Hei kuule. SÄ ET OO TEHNY MITÄÄN VÄÄRIN!!!!!! Päin vastoin. Sä oot ihan hirmu hyvä äiti Iidalle, just semmonen kun Iida tarttee!! Ja oot tosi ihana muidenkin lapsia kohtaan! Oikeesti voisin mikä päivä vaan jättää Heidin sulle hoitoon (jos esim. muutetaan sinne Viljakkalaan jne.).
Enkä todellakaan usko, että Iida on susta riippuvainen imettämisen takia!! Tai sen takia, että ei oo ollu yöhoidossa tms.. Iida vaan on ilmeisesti muita herkempi tässä asiassa, ja toisaalta kans kertoo siitä, että sä oot ollu tosi hyvä äiti Iidalle kun olet niin tärkee sille! Vaikka ymmärrän tosi hyvin, että se on välillä tosi raskasta... varsinkin kun on vieraita jne. Mut hei... ainakaan meidän takia ei tartte kokee huonoo oloo,jos ollaan kylässä ja Iitu itkee. Kyllä me ymmärretään!!!
Ja hei... Iida on vasta 1v!!!! Sit jos ikää olis 11v, ni sit voitas miettii asiaa uusiks. ;)
Toinen " ja hei" ... Toivottavasti se mun ukon, " jaa se joka itki koko ajan" kommentti ei pahentanu sun oloo (ainakaan ihan hirmusesti). Itse asiassa se ton " sehän on vasta 1v" kommentin sanoi äsken tuolta patjan pohjalta.
HALEJA!
Burde, heidi 1v ja vilhami 13+1
PS. Eihän heidikään oo ollu vielä kertaakaan yötä hoidossa... tai edes yli 4h pidempään hoidossa! Ja imetin " melko pitkään" .. Että nou panik senkään suhteen. ;)
...pitääkin kurkata, ketä vastaan teillä oli matsi ;) Meillä on eka peli ens viikolla teitä vastaan - harmi ettet pääse! (hyvä tietty meidän kannalta, jos tuommoinen syöttökone olet ;) Kuulostaa ihanan idylliseltä teidän koti, ja vielä jos on tuommoista tunnearvoa kun on vaari rakentanut!
Taitaa mennä Makkaran palstaterrorisoinniksi tää viikonloppu! IsäKyrsä sählyilee ja raksailee ja ties mitä, mutta ei vietä aikaansa vaimokullan (& jälkikasvun) kanssa - murrrrr!!!
Makkara