Sain eilen kiitosta kun lapseni on puhdas
Päiväkodin lastenhoitaja kiitteli puhtaasta lapsesta. Tietysti tuli hyvä mieli. Eikä meillä edes käydä joka ilta suihkussa, kuten täällä useimmat ilmoittaa. Kuravaatteet otan kyllä pesuun joka viikko ja joskus 2 kertaakin viikossa.
Hämmästytti hieman että miten ne muut lapset.
Kommentit (31)
Eikö teidän muiden mielestä sitten tarhapäivän jälkeen lapsenne haise pahalle?
Perhepäivähoitajalla ollessa lapsemme eivät tuoksuneet pahalle päivän jälkeen. Mutta siellä ei ollut sellaisia lapsia joita näen tarhassa. Eli oikeasti ei kaikki tietenkään, mutta aika moni lapsi ainakin meidän kuopuksen tarhassa on likaisissa vaatteissa heti aamulla ja kaikki se haju ei toki ole lapsen likaisuutta vaan sen kodin epäsiisteyttä. Eli kyllä mä ainakin haistan kaukaa ne lapset joiden kotona vanhemmat polttaa sisällä tai kissanpissaa ei vaihdeta koskaan.
Voin olla turhamainen, mutta mä en siedä pahoja hajuja.
Vierailija:
3-4 kertaa viikossa on pesupäivä.
Koskaan ei todellakaan lapseni, jolla puhtaat vaatteet, ole haissut pahalle sen jälkeen kun on tullut päiväkodista!
Kaikilla lapsilla,joita olen nähnyt tässä päiväkodissa, on puhtaat vaatteet, minkälaisiiin loukkoihin te oikein roudaatte lapsianne???
kyllä saa melkosen hajuisia ja eritteisiä lapsia olla, jotta haju toiseen tarttuu!!
Vierailija:
Sain eilen kiitosta kun lapseni on puhdas.
Lapset 2v ja 3v, pitkä hiuksisia tyttöjä molemmat. Jos hiuksiin menee ruokaa tai kloorivettä niin ne on pakko pestä.
minä näen paljon lapsia jotka ovat likaisa, likaisissa vaatteissa, rikkinäisissä vaatteissa yms. Olen itekin saanut kiitosta omien lasteni puhtaudesta ja siisteydestä, mikä tässä nyt niin ihmeellistä on. Ei ap varmaan tarkoittanut arvostella ketään, ihmetteli itsekin että mikä tuossa on kiitämisen arvoista, mutta kaikille nämä perusasiat ei todellakaan ole näin selviä.
en osaa vielä hoitolapsiin verrata kun 2 vee on vielä kotihoidossa mutta omista puhtausrutiineista kertoilen:
Aamuisin pestään pylly, samoin illalla nukkumaan mennessä jos ei ole kylpyä, samoin kakan jälkeen. Samoin aamuin, illoin pestään kasvot, kädet, myös ennen ruokailua ja pihalta tullessa jos oltu varsinkin paljain käsin tonkimassa.
Kesällä suihkutellaan päivittäin kun ulkona ollaan niin paljon. Siis suihkutellaan ihan ilman saippuaa! Mielestäni tämän ikäinen puhdistuu vedellä pelkällä jos ei ole aivan rasvaa ym. likaa.
Nyt taas talvea kohti harvennetaan pesukertoja joka toiseen iltaan. Mun poika haroo usein voileivästä voita ym. hiuksiinsa ja pakkohan se on tukkakin pestä sitten.
Puhtaat vaatteet vaihdetaan tarpeen mukaan. Eli kun likaantuvat. Joskus saatan pitää ihmeen kaupalla puhtaana säilyneitä puseroita, housuja jopa kolme päivää mutta kyllä ne ja samoin yöpuku on kolmen päivän jälkeen vaihdettava puhtaaseen olipa tahroja tai ei . Alkaa asu haista tunkkaiselle vaikkei lapsi varsinaisesti hikoa, vaan sellaiselle ihotalille tai jollekin.
Sänkyvaatteet meilläkin vaihdetaan väh. 2 viikon välein. Me aikuiset suihkutellaan pikaisesti päivittäin, samoin alusvaatteet, sukat vaihdetaan joka päivä.
toinen on kunnallinen ja aika pieni tarha. Toinen on yksityinen jossa käy " rikkaidenkin" lapsia. Ja juuri tuossa yksityisessä ne työntekijät valittavat sitä kuinka moni lapsi on epäsiisti vaikka vanhemmat on tip-top. Ja molemmissa paikoissa vaatteet roikkuu naulakoissa ihan vieri vieressä toisiaan joista luulen sen hajun tarttuvan.
Mä en sitten tiedä mistä se hajuu tulee ja onko tosiaan molemmissa tarhoissa hometta (epäilen suuresti).
Ja olen sitä mieltä että hajut tarttuu tosi helposti, sillä mä ainakin haistan jos joku hoitajista on paljon sylitellyt sillä lapsi tuoksuu silloin ko hoitajan hajuvedelle. Tai sitten mulla on vaan herkkä hajuaisti, sillä lapsenakin haistoin joululahjoista kuka ne oli antanut pakettien hajun perusteella. Voin vieläkin helposti haistaa kenen unohtunut vaate on.
en ainakaan ole puhtaudesta päässyt kehumaan kuin kahta lasta " urani" aikana. Eniten inhottaa likaiset kynnenaluset ja tunkkaiselle haisevat vaatteet repussa. Kyllä se lapsen hoitoreppu on käyntikortti millaista kotona on. On ihanaa kaivella lapsen repusta puhtaita vaihtovaatteita, jos ne ovat puhtaita, viikattuja ja/tai silitettyjä ja ovat hyvässä järjestyksessä. Mutta aivan kaameaa kaivaa reppua, jossa on likaista puhtaan joukossa ja kissan ja/tai koiran karvoja ja tunkkainen, paha haju ja lisäksi vaatteet epäjärjestyksessä ja kuravaatteet ja saappaat siellä puhtaiden vaatteiden seassa... Yöks!
t. pph
ja eniten inhottaa TUPAKALLE haisevat vaatteet lapsella!
puhtaudesta. Ulko- ja sadevaatteiden puhtaudesta kyllä. Miten ikävä onkaan pukea lasta jolla monen päivän kuivuneet kurat/hiekat vaatteissa!
Musitathan silti pph olla puhumatta nimeltä näistä törkeistä hoitopussien omistajista...? Täällä meilläpäin varsinkin ryhmiksen hoitajien ongelma on että ei ymmärretä miten vakava asia on vaitiolovelvollisuus! Täälläpäin se on kyllä ongelma myös terveydenhuoltoalalla. En käsitä sitä koska jopa kaupan alalla on TARKKA vaitolovelvollisuus jonka rikkominen voi johtaa potkuihin.
tahmeat kädet joilla on kaivettu räkäistä nenää ja pitkä tukka ihan takussa ja kynnenalukset mustana ja likaiset vaatteet joissa on ties mitä töhnää. kaikista ällöttävintä on kun räkä roikkuu nenästä, yök.
räkä pitkin poskea, ruoantähteitä naamassa. Aamulla olen jättänyt hänet puhtaana hoitoon.
Tulkaapa joka päivä sitä harjaamaan tänne...en raaski viedä parturiinkaan. On siis yksi niistä takkutukista, joiden kanssa teidän siistit lapset leikkii päiväkodissa. ;D
ehkäpä hoitaja ei siihen hätään keksinyt muuta positiivista palautetta ja vetäisi tällaisen " lapsenne on aina niiin ihanan puhdas" - helmen :)
Joskus kun ei vaan keksi mitään järkevää mukavaa sanottavaa vanhemmille. Ja heti tää mamma on vertaamassa muiden ipanoihin... huoh...
vai luulitko että lapsesi on jotenkin ainutkertainen tapaus?
on vanhempia jotka ei ikinä pese lastensa korvan taustoja! Isommilla lapsilla on aika monesti kuulemma haisevat ja keltaiset korvantaustat. HYI YÖK!