Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain eilen kiitosta kun lapseni on puhdas

Vierailija
26.09.2007 |

Päiväkodin lastenhoitaja kiitteli puhtaasta lapsesta. Tietysti tuli hyvä mieli. Eikä meillä edes käydä joka ilta suihkussa, kuten täällä useimmat ilmoittaa. Kuravaatteet otan kyllä pesuun joka viikko ja joskus 2 kertaakin viikossa.

Hämmästytti hieman että miten ne muut lapset.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

positiivista palautetta oli muutakin, mutta tämä oli se kohta joka jotenkin tuntui oudolta, kun minunkin mielestä se on normaalia että päiväkodissa on puhtaat vaatteet yms.

Ap jatkaa sädekehän kiillotusta

Vierailija
22/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minunkin lapseni on aina puhdas ja puhtaissa kauniissa vaatteissa. Ja mielestäni se on ihan perusjuttuja, ei mitenkään erityisen kiitoksen aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minua kummastutti kovasti kuinka toiset lapset oli hirveän likaisia ja haisi kamalalle. Hiukset oli rasvaisia ja kamalan hajuisia. Vaatteet likaisia.

Vierailija
24/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluisihan ne jatkuvasta konepesusta.

Ulkopuvut meillä voi olla likaiset. Mutta nehän menee päivässä. En niitäkään ala pesemään joka välissä, ei se puku sitäkään kestä.

Ja mitä lapsiin tulee, heidät suihkutetaan kaksi kertaa viikossa saunan yhteydessä, paitsi kesäisin tai jos muuten hikoilevat. Alapää ja kasvot ja hampaat ja kädet tietty pestään päivittäin.

Vierailija
25/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pissalle haisevia lapsia ettei moni edes tajua. Se on niin säälittävää katsottavaa ja se nenään pistävä pissan sekä lian haju on jotain niin kamalaa ; (

Vierailija
26/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhdellut kurikset likaavat hoitajan vaatteet.

Vierailija
27/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ketjussa jossa pohdittiin miten lääkäri, pappi ja kätilö pääsevät hakemaan sairaan lapsen pois tarhasta.

Vierailija
28/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat käyvät jokailta suihkussa ja kaikki sisävaattteet vaihdetaan päivittäin. tukkakin pestään hyvän hajusella lasten shampoolla.

Vierailija
29/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sitten yleistä, mutta mä olen huomannut sen että päiväkodissa harvalla lapsella on puhtaat siistit vaatteet kun tulee aamulla. Luulen että moni ajattelee että kun kuitenkin likastuu niin pidetään samaa paitaa koko viikon. Mä olen ehkä liian " tiukkis" ja pesen ehkä liiankin usein esim. ulkovaatteita pesukoneessa. Mutta mä en siedä likaa enkä pahoja hajuja. Yleensä lapset vaihtaa tarhavaatteet pois kun tulee kotiin vaikkei olisi likaisia kun mua inhottaa se haju joka niihin siellä hoidossa tarttuu.

Ja se haju tulee niistä likaisista lapsista joita siellä on :(

Tunnen muutamia tarhantätejä, jotka juuri valittaa että monet lapset on tosi huonosti puettu ja epäsiistejä. Huonosti puettu ei tarkoita halpoja vaatteita vaan vuodenaikaan sopimattomiin vaatteisiin. Moni sitten yrittää sen päivän aikana pestä sitä lasta hyvin ja kammata tukkaa. Ja tämä piirre ei ole kuulemma mitenkään riippuvainen sosiaaliluoksta, vaan todella vimpan päälle olveilla vanhemillakin saattaa olla lapsi jolla peruspuhtaanapito on huonoa.

Mäkin tiedän yhden perheen jossa äiti ääneen ihmetteli miksi heille aina tulee kihomatoja. Perheen pojilla kun oli aina kynnenaluset likaisena, suihkussa käytiin kerran viikossa ja vaatteet oli jo sellaisessa pinttyneessä liassa ettei koneella edes puhtaaksi tule. Lakanoita tuossa perheessä vaihdetaan vissiin kerran pari vuodessa (tai ainakin siltä ne näytti).

Vierailija
30/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin vauva 10 kk pyyhkii kätensä vähän väliä hiuksiinsa sormiruokaa syödessään, joten taatusti voi pienen lapsen hiukset olla rasvaiset.

Vierailija
31/31 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain kun menee ruokaa hiuksiin tai ollaan uimahallissa eli 3-4 kertaa viikossa on pesupäivä.

Meidän tarhassa lukee seinällä, että kuravaatteet pitää pestä aina käytön jälkeen.

En ole nähnyt yhtään likaista tai haisevaa lasta tarhassa.