***KESÄNUPPUJEN ke-to vko 39***
Aloitan uuden pinon. Toivottavasti sopii? On jo tuo kahden päivän pinokin muhkea.
ON:Ei tuntemuksia, ei oireita, ei mitään.
Eliador kp 24/28-30 (tai jotain sinnepäin:) )
Kommentit (62)
Täti saapui sunnuntaina, joten ei ehtinyt oikeestaan edes jännittämään tässä kierrossa. Nyt mieli maassa ja tuntuu, ettei oikein mitenkään jaksais mut eihän oo muuta vaihtoehtoa...meillä nyt siis yk 9 alkamassa. Toivottavasti nyt onnais. Kuukaudet tuntuu pitkiltä, kun ajatukset on vaan vauvelissa...
Ihanaa että täällä kuulee plussa uutisia! Onnea oikein paljon kaikille plussanneille:)
Täytyy suunnata katse eteenpäin ja toivoa, että joskus oma vuorokin koittaa...
kp 3/28-32 yk9
laskurin mukaan toivottu LA olisikin 30.6.08....
Kiitokset infosta Tahto ja bee83!
Lämpöjen nousu siis onneksi ihan positiivinen asia, mulla kun ei yleensä tuo kuume nouse edes silloin, kun olen kipeänä. Toisaalta yritän nyt olla " keksimättä" kauheesti oireita, kun pelkään niin, että tipun sitten korkeelta ja kovaa, kun täti saapuu kehiin. Viime raskauden muistan tunnistaneeni siitä, että rinnat oli hirveen arat ja turvoksissa, nyt sellaisia oireita ei ole lainkaan. Tosin tädin arvioituun saapumiseenkin on vielä lähes viikko aikaa.
Pahoittelut seela-matildalle tädistä. Toivottavasti tästä kierrosta tärppää!
Pocolle ja kaikille muillekin plussatuulia!
Cisse
kp27/31-34
Joo niin täs kävi et eilen sit alko menkat...hö:(((Joko täs tosiaan täytyy siirtyä johki muuhun osastoon....mut käynpä tääl kattelemassa teitä muita .Ja onnea muille yritykseen.
T:Roosa76
kp 2/30
Älyttömän paljon onnea SannaNu plussasta. Hieno homma!
Ja muille täällä paljon plussaonnea ++++++++++
Mä oon ihan ihmeissäni tääl.. Siis oon kyl aikas varma, et täti tulee ja oon kuvitellut oireista, et tulis jo.. Eli siis nyt, kun täällä ns. hehkutan ettei täti oo vielä saapunut, niin arvatkaapas kuinkas sen jälkeen käykään.. se saapuu!
No oon kyl siihen varautunu ja on semmonen olo ollu jo muutamia päiviä ja nyt taas tuntuu enemmän, et siis seuraavat uutiset on multa, et siirryn heinäkuisiin :(
Eipä muuta kuin plussia kehiin tytöt!!
Emmuli kp 31/29 (tai jotain.. 26/30)
Siis kierto nyt 31/29 ja on vaihdellut välillä 26-30 piti laittamani......
Emmuli again
Kirjoittelin toukokuisissa, mutta kun ei silloin tärpännyt, niin päätin jättää kirjoittelun vähäksi aikaa, ettei vauvakuume saa liian isoa mittakaavaa. Esikoisen aikaan vauvakuume oli valtava ja kestikin sitten 8kk ennen kuin tärppäsi. Varmaan oli kroppa koko ajan niin jännittynyt, ettei ollut suotuisat olosuhteet raskaudelle.
No kuitenkin, teinpä jo kp 27/30-33 testin ja plussa tuli heti ruutuun. Tein vielä tänään (kp 30) uuden testin ja nyt oli jo tumma viiva. Eli tällä kertaa tärppäsikin sitten toisesta kierrosta. Puuhasteltiin viime kuussa ainoastaan kolme kertaa, kp 10, 15 ja 17. En tehnyt mitään ovulaatiotestejä enkä muutenkaan hirveästi ajatellut asiaa. Tärppi sitten tuli. Ovis on varmaan ollut about kp 17 (silloin oli jotain tuntemuksia), koska testissä kuiteskin näkyi noin aikaisin.
No, oireet alkoivat jo pian, siis pahoinvointi. Tänä aamuna yököttelin. Vielä se ei ollut kovin pahaa, verrattuna esikoisen aikaan. Silloin pahoinvointi alkoi rv:lla 7. Mikä tällä kertaa eroaa, on rinnat. Mulla ei ole YHTÄÄN tissit kipeänä. Ehkä nännit on tosi tosi vähän arat, mutta ei mitenkään merkittävästi. Esikoisen aikaan nimittäin rinnat oli niin kipeät, ettei niitä voinut edes koskea.
Muita oireita on nyt ollut menkkamainen jomotus ja palelu. Tosiaan tuo pahoinvointi on aina aamulla päällimmäisenä mielessä.
Toivottavasti raskaus jatkuu normaalisti ja saamme taas kesäkuun vauvan (esikoinen täyttää silloin 2v). Onpahan helppo kaikkien raskaus- ja vauvanvaatteiden kanssa kun menee yksiin edellisen raskauden kanssa.
Plussaonnea kaikille!
Tytteli-83 rv 4+1
Voi ei... Lämmin halaus sulle. Ihanaa, että olet toipunut ja kuljet reippain mielin kohti kesävauvaa.
Seela-Matildalle pahoittelut. Itse olen saanut kanssa kerran pysyä kaksi kertaa samassa kuukausipinossa. Se jotenkin lohdutti. Toivottavasti suakin.
Tytteli: Paljon onnea plussasta!
AnniHelen@
Tarrasukkia teille molemmille matkaan!!
ON: Ei minkäänlaisia täti oireita! Testasin tänään negan! Otti päähän ihan todella paljon!! :( Olin aivan varma, että olen raskaana! Vieläkin miulla on kuvottava olo ja mahaa nippailee ajoittain. Valkovuoto on ollut lisääntynyttä jo noin viisi päivää. Nyt kun tuo nega tuli niin ottaa vaan päähän, kun täti ei tule, jotta pääsisi alkamaan uuden yrityksen! :( Toisaalta mie bongasin kananmunalimat vasta muistaakseni kp21, joten voisiko miulla olla noin 40pvän kierto, jolloin plussa tulisikin vasta ensi viikon lopulla? Pah! Toiveajattelua sanon minä! Mutta toivossa on hyvä elää!
Nita kp 32/28 yk 1
Ekaksi ONNEA plussanneille!! :) Ja lisää tarrasukkia täältä mukaan! Moni oli myös joutunut taas tädin yllättämäksi, kovasti tsemppiä heinäkuisiin!
Minä en ole vielä haksahtanut testaamaan. Jos jaksaisi maanantaihin odottaa... Vielä ei olla luteaalivaiheen kanssa paremmalla puolella, mutta sentään dpo9 kohta vaihtumassa ja viikonloppuna olisi jo vähintään 10 päivää oviksesta ja luteaalivaihe siis riittävän pitkä. :) Sekin olisi jo sentään positiivista, kun oli jo viime kierron mukaan huoli tuosta luteaalivaiheen lyhyydestä. Mitään oireita ei ole vieläkään ilmaantunut tädistä tai raskaudesta...
Lämmöistä sen verran, että itsellä on ollut oviksen jälkeen lämmöt hiukan koholla, muttei ole kovin korkealle nousseet. Jospas ne vähitellen nousisivat korkeammalle. Ja sitten oli se dippi (toivottavasti kiinnittymisestä johtuva!). Viimeksi lämmöt laski selvästi päivää ennen menkkoja (-> 36,0) ja nyt toivonkin kovasti, etteivät laskisi ollenkaan. ;)
http://www.fertilityfriend.com/home/1c5da5
lastwish, onpas lupaavia oireita! :) Toivotaan, että siellä olisi jo salamatkustaja :). *bd*
Nyt olisi ihana saada kunnon plussasato, joten plussaonnea kaikille piinailijoille! ++++++++++++++++++++++++++++++
- Salsatar kp40/28-46 (36) dpo8 yk2
On se vaan ihanaa että saatiin plussanneitakin, se antaa toivoa :) Onnea vielä :)
).(
Samat oireet, ei oikeastaan mitään kovin erikoista: palelu, väsymys(oon töiden jälkeen niin väsynyt etten jaksa tehdä yhtään mitään muuta kun kellahtaa sänkyyn) ne repäisykivut jotka vain jatkuu ja viime yönä heräsin vessaan, siinäpä ne.
Lämmöt näyttää kivalta, mutta ei nuolasta ennen kun tipahtaa ;)
lastwish kp15/22 yk9
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Onnittelut plussanneille ja pahoittelut negan saaneille.
ON: Eilen valittelin lämpöjen laskeneen, mutta iltaa kohti nousivat taas 37 asteeseen. Tänään aamulla taas reilusti koholla.
Mutta, mutta..koska en ole ennen lämpöjäni seuraillut, niin voihan olla että minulla nuo laskee vasta kuin menkat alkaa.
Jotenkin en usko raskauden alkaneen, en tiedä miksi, mutta on vaan sellainen olo.
Ei muuta mainittavan arvoista tänään.
Tahto kp28/26-28
vitsit noi teidän FF:N kaaviot näyttää hienoilta, mä olen niin laiska etten ole jaksanut sitä lähteä tekemään.
Tai sitten mä pelkään etten osaa...lollol
Täällä ei mitään uutta kp 29/29-33 on noi menkat tullu vasta 2 kertaa synnytyksen jälkeen eli vähän hakee vielä uomiaan.
Karmea räkätauti piinaa minua ja tyttöä, lisäksi mä hengästyn tosi helposti joka oli oireena edellisessäkin raskaudessa. lämmöt edelleen ylhäällä 37.16-37.20 .
poco, tsemppiä teille yritykseen ihanaa että olet noin positiivisella mielellä kaiken jälkeen.
AA 29/29-33
Hmm... tympäisee, kun ponkaisin heräälle vastaamaan puhelimeen ja sitten kun pääsin mittaamaan lämpöä niin se oli jo laskenut, joten en saanut oikeaa aamulämpölukemaa. Juuri nyt kun olisi kriittistä tietää jos se laskee, että osais jollain lailla valmistautua tädin tuloon.
Mulla tosiaan laskee hetkessä se aamulämpö, kun nousee ylös. Kun olin jo ylhäällä ja puhelimessa ollessa yritin pitää mittaria suussa niin sain jotain 36,4 ja mittari ei ollut kunnolla ja vähän myöhemmin jo 36,1. Luulisin, että oikea lämpö oli kuitenkin korkeampi. Muistaakseni viimeksi se lämpö laski aikalailla kerralla sieltä 36,7-36,8 tienoilta tuonne 36,1 kohdille, eikä vähitellen.
No, nyt lähdetään uimaan esikon ja kavereiden kanssa. Muutakin mietittävää, kuin oma napa :).
- Salsatar kp41/28-46 (36) dpo9 yk2
Onnea SannaNu!! Positiiviset uutiset piristää kummasti syksyn harmaudessa! ++++++++++ ja onnea matkaan!
Kiitos Annihelen@ valaisusta valkkiksen suhteen, ota tästä nyt sit selvää. Nyt on niin seesteinen vaihe, et noinkohan edes noitakaan menkkoja on tulossa, tais olla ihan vaan vahinko noi edelliset menkat ja nyt sit taas ollaan joku puoli vuotta ilman mitään.. tarvii varmaan jonkun keltarauhashormonikuurin rytmittämään kiertoa.
Kohta on mennyt viikko niin et kesäkuiset on voineet bongailla plussia - olisko torstain piristykseksi uusia plussauutisia?
Sit seuraava kysymys: minäkin olen ihaillut noita forumin ja FF:n hienoja kiertokarttoja - onkohan noi maksullisia tai kuin helppoja/vaikeita käyttää? Ajattelin antaa periksi ja alkaa tarkkailla kroppaani tarkemmin, jos/kun se täti vihdoin viimein viitsii saapua. Testaan seur.kerran " vasta" viikon päästä torstaina, masentaa niin kovasti noi negatestit.
Mutta nyt tukka pystyssä kohti torstain touhuja!
Fertiensis kp 33/?? dpo 8?
Mä tykkään henk.koht tästä Ovusoftista, se maksaa muistaakseni alle 50e ja on todella mukava ja helppokäyttöinen :)
http://ovusoft.com/products/
omaanapaa vielä:
Kyllä hävetti äsken täällä töissä, jaoin ministereille aamupostia ja yhtäkkiä alkoi tärisyttämään ja huimaamaan ihan törkeesti :( No nappasin salmiakkia suuhun niin jopas helpotti :)
Lastwish :)
Onnea Tytteli!!!
Pahoittelut tädin yllättämille, siis Seela-Matildalle ja Roosalle. Toivottavasti ei ollu muita.
ON: Nyt oli lämmöt jo aamullaki vähän noussu enemmän, ja FF sai oviksen piirrettyä maanantaille, eli kp16. Ihan niin ku arvelinkin. On siis ilmeisesti tulossa 30 pvän kierto.
- bee kp19/30 -
Onnea Tytteli! :) Lisää plussia vaan kehiin, kiitos! :)
Kylläpä onkin eri ihmisillä eroja lämmön käyttäytymisessä, kun Salsatar valitteli että lämpö laskee nopeasti heräämisen jälkeen. Mulla taas käy kuten Beellä, että jos mittaan aamutoimien jälkeen lämmön uudestaan, niin on muutaman kymmenyksen korkeampi lämpö ja illalla saattaa olla jo puoli astetta aamua korkeampi lämpö. Aina iltaa kohden nousee lämpö.
Tuossakin vaikuttaa olevan suuria eroja koska lämpö laskee ennen tädin saapumista. Olen mittaillut lämpöjä muutaman kierron verran, mutta vasta viime kierrossa merkkasin ne ylös. Aiemmin muistan lämpöjen laskeneen pari päivää ennen tätiä, mutta viime yk laski vasta tämän kierron kolmantena kp:nä.
Tämä kierto on kovin erilainen lämpöjen suhteen viime kuuhun nähden. Nyt oviksen jälkeen on lämpö noussut tasaisesti joka aamu yhdellä kymmenyksellä edellisestä aamusta. Viime kierrossa nousi yhtäkkiä todella selvästi oviksen jälkeen, mutta romahti sitten heti seuraavana päivänä nopeasti alas ja alkoi pikkuhiljaa nousta takaisin ylöspäin.
Te jotka ootte pidempään mittailleet lämpöjä, niin onko teillä ollut suuriakin eroja lämmön käyttäytymisen suhteen eri kuukausien välillä?
Entä mitä ovat nämä repäisykivut? Ovatko huono vai hyvä merkki? Mulla ei aiemmin ole ollut, mutta nyt on välillä ollut oikealla puolella munasarjan (?) kohdalla kivuliaita vihlaisuja. Kestävät ihan hetken vaan, mutta pistää irvistämään. Ovatko kenties repäisykipuja vai muuta? Ja mikä puolestaan on " nippailu" onko se sellaista menkkakipumaista tunnetta alavatsassa?
-Annique, kp 22/27-29, dpo 6, yk 7-
Tietoni laitoinkin jo esittelyyn.
Minulla kävi niin, että ovisplussa tulikin jo 2 päivää aikaisemmin ja puuhailtiin kp 11 ja 12/28-29. Ovisplussa siis kp 14. Oviksen aikaan ei päästy touhuamaan kun pienin oli kipeä. Joten tässä täytyy nyt vaan odotella miten käy.
Tässä kierrossa ei ovisjomotukset pahemmin tuntuneet montaa päivää, kun yleensä on ollut. Olen käyttänyt nyt kaksi kiertoa Gelee Royalea. Olisikohan se tasoittanut kiertoa (?), kun nuorin on vasta 1v. Mutta ovisplussapäivänä kyllä jomotti mojovasti. Yritän tässä kierrossa olla ajattelematta koko raskautumista jos vaikka tärppäisi, kun ei stressaa siis. +
+
Onnea kaikille plussanneille! =)
ja jo monesti oon käyny tänään lukemassa viestit. Oon ihan addiktoitunut tähän pinoon.
kiitokset onnitteluista. Toivottavasti tosi pian tulee lisää plussanneita niin saadaa pino pystyyn tuonne odotuspuolelle.
poco: muistelinkin nähneeni sun nimen aikasemmin täällä, suuri harmi että olet takaisin täällä. Tosiaan eka yk oli, ooteltiin yksi tädin vierailu kaavinnan jälkeen lääkärin määräyksestä. Toivottavasti teilläkin onnistuisi nopsaan.
t. SannaNu