***KESÄNUPPUJEN ke-to vko 39***
Aloitan uuden pinon. Toivottavasti sopii? On jo tuo kahden päivän pinokin muhkea.
ON:Ei tuntemuksia, ei oireita, ei mitään.
Eliador kp 24/28-30 (tai jotain sinnepäin:) )
Kommentit (62)
Palstaterrori täällä taas ;) löysin tällaisen tekstin noista kivuista:
Vihlaisukivut
- vatsan alaosassa tuntuvat ilkeät vihlaisut äkillisten liikkeiden (kuten aivastuksen tai ylösnousun) yhteydessä ovat tavallisia alkuraskaudessa
- vihlaisut johtuvat kohdunkannattimien löystymisestä
- nämä ohimenevät kivut ovat täysin vaarattomia
Mä olen ihan totaalisesti tippunut teidän jutuista. Palasin takaisin työelämään tuossa kolmisen viikkoa sitten ja tuntuu että se on näiden lasten hoitokuvioiden lisäksi imenyt viimeisetkin mehut meikäläisestä. Teen kolmivuorotyötä, joten senkin tiimoilta elämä on aika epäsäännöllistä. Vapaapäivät tulee pyhitettyä kodin ehostamiseen ja lasten kanssa puuhasteluun.
Mut pitihän mun nyt sen verta tulla jakaamaan, että sain tänään plussan r-testiin! :) Mulla on vasta menossa kp 27/29-32. Mut muutaman päivän on jo janottanut ja pissattanut hurjasti. Tänään aamusta oli sitten todella kuvottava olo, joka sitten viimenään sai mut hakemaan testin apteekista. Ja selkeä plussa tuli, vaikka pissa oli ollut rakossa vaan muutaman tunnin. Mulla on nää oireet paljolti samanlaiset kuin tyttelillä. Eli rinnoissa ei mitään tuntua. Pientä menkkajomotusta aika ajoin tuntuu. Tosiaan tää kuvotus ja pissatus/janotus on ainoot oireet. Mut hassua että oireet on näinkin vahvat ja plussa vahva kun menossa on kuiten vasta rv 3+3.
Mutta siis onneni kukkuloilla olen. Kolmas lapsi on nyt meille tulossa. Ja kuopuksen kanssa ikäeroa tulee aika tarkkaan 2v. Sikäli mikäli tässä loppuun asti päästään.
Kaikille plussanneille paljon onnea ja tädin yllättäneille/negaa testanneille pahoittelut ja onnea seuraavaan kiertoon. Puhlatelen täältä plussatuulia, että saataisiin mahdollisimman moni teistä tuonne odotuspuolelle.
mirulii
Oikein paljon onnea <3<3<3 ihania uutisia
mua kans kuvottaa, janottaa ja repii masusta mutta en uskalla vielä testata ettei tule taas pettymyksiä :)
Onnea ja tarrasukkia <3
Ensiksi onnittelut plussanneille!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Itse siirryn heinäkuisiin täti tuli illalla kylään. Nyt sitten oikeeta yritystä kun ekat luomu menkat käynnissä.
Kaikille plussanneille. Ihania uutisia alkaa tippumaan.
Taitaa seuraava plussa tulla lastwishiltä, ainakin toivomme niin.
ON: ei mitään suuria tuntemuksia. Jokunen pieni kipu mahassa on tuntunut viime päivinä, mutta eivät ole olleet samanlaista viiltävää kipua kuin esikoista odottaessa. Väsynyt olen ollut ja nähnyt kauheasti unia. Joten näin oireettomana taidan vain odotella tätiä saapuvaksi ensi viikolla.
Lisäksi pahoittelut tädin yllättämille :(
Plussanneille ja tädin yllättämille toivomus, käykää päivittämässä tietoja tuonne esittelypinoon niin niitä on sitten helpompi päivittää. Täältä ison pinon seasta on vaikea poimia tietoja. Kiitos!
Eliador kp 25/(28-30?)
Mullakin on ollut noita repäisykipuja ja sen lisäksi rasituskipua alavatsalla. Näitä muistan olleen muissa raskauksissa, mutta ei kyllä näin aikaisin Nyt lähipäivinä nuo on ehkä vähän helpottaneet, pahimmillaan oli viime viikon lopulla.
Toivottavasti olisi hyvä merkki!
Testaamisesta vielä piti laittaa. Ajattelin testata lauantaina jos menkat ei sitä ennen ala. On ainakin menkat myöhässä sitten.
Tahto kp28/26-28 edelleen.
Onpa ihanaa kuulla, että monilla löytyy paljon erilaisia oireita! :)
Minulla ei ole minkäänlaisia oireita. Ihan harmittaa. Odottelen menkkoja alkavaksi sunnuntaina. Mikäköhän voisi olla vikana, kun ovisplussan saan aina, mutta hedelmöittymistä ei vaan tapahdu???
No onneksi lokakuussa on aika tutkimuksiin keskussairaalaan, joten ehkä sitten joku vika löytyy...
Rizza kp 36/38-47, yk 16
Päivää kaikille!
Jotain edistystä täälläkin jo. Monenmonta päivää on tuntunut hedelmällisiltä paikat ja tänään ovistesti näytti jo tummempaa haamua, toivottavasti siitä tummenee tosi pian, toiv jo huomenna plussa. Kovasti on jo odotettukin! Luulisin tulevan ainakin aikaisemmin, kuin viime kierrossa, kp21. Vielä muutaman kerran kun jaksaa pusertaa puuhailun parissa, on tullut niin paljon touhuttua, että miestä meinaa jo väsyttää... Minä koitan pitää kapellimestarin tahtipuikkoa käsissä, että touhua taas ;) Kun nyt jaksaisi joka päivä ennen ovista vielä, ja mielellään päivä jälkeenkin, niin mieli olisi extra hyvä.
Onnea uusille raskautuneille, toivottavasti paljon lisää hyvin pian! Lastwish nyt ainakin ihan selvästi :D
Eipä kummempia... Meille tulee vkonloppuna kerrossänky, jonka alasängyllä tyttömme sitten nukkuu. Toinen sänky on sitten valmiina kakkoselle, kunhan nyt saisi edes alkunsa :)
Seiskaseiska kp16/25-37 (viimeksi 30)
Voi kunpa se olisikin totta <3 Vielä taitaa olla kyllä aikaista testata ;) olisin kyllä ollut nyt 3h käymättä vessassa jos sittenkin töiden jälkeen apteekkiin vilahtaisin ;)
Kierto kun on vain sen 22vrk ja nyt jo menossa se 15? hmm olikohan se noin :DD
Onpas aika mahtava pino kertynyt.. saatte kohta siirtyä päiväpinoon, kun on niin ruuhkaa..
Paitsi, et tietty porukka vähenee odotuspuolelle.. TOIVOTTAVASTI!!!
Ja jotkut siirtyy täällä muihin pinoihin, kuten minä nyt eli täti saapui tänään niinkuin eilen arvelinkin.. hieman myöhässä, mut taitaa kierto siis pidentyä näin odotellessa odotusta :) Ei kyllä kiva, kun piinailuun menee kauemmin..
Tai siis en taida siirtyä nyt ees heinäkuisiin, pidän taukoa palstailusta ainakin yhen kierron ja palailen sit, jos tuntuu siltä..
Onnittelut plussista Tytteli-83:lle (muistankin sut toukokuisista) ja
Miruliille!!!!! ONNEA
Kaikille muille toivon plussaa!! Etenkin teille jotka olette jaksaneet jo kauemmin yrittää, niin toivon tärppionnea älyttömästi!!
Emmuli 1/29-31 tai jotain..
Herttileijaa mikä pinkka, tässähän sai aika tovin istua, että sai kaiken luettua.
Ja plussanneitakin jo on, onnea kovasti kaikille teille, viimeisimpänä [b]Tyttelille ja Miruliille[/b], toivottavasti mahdollisimman moni meistä seuraa mukananne odotuspuolelle!
Käyräohjelmista oli puhetta. Iteki tykkään eniten Ovusoftista, mutta se on tosiaan maksullinen, mut on kyl ihan huippuohjelma. FertilityFriendin käyräohjelmaa taas pystyy perustoiminnoiltaan käyttämään ilmaiseksi, toki siinäkin on maksullinen parempi versio olemassa. Mun käsittääkseni (luin jostain) FF perustaa laskelmansa siihen, mitä on keskiarvo kaikista tiedoista, mitä ihmiset on sinne syöttäneet omia tietojaan. Ovusoft taas pohjaa päätelmät siihen tietoon mitä käyttäjä itsestään syöttää siihen. Jos noin on, niin on siinä vissi ero. Mutta en mene tuosta tiedosta takuuseen. En ole niin FF:ään perehtynyt vaikka sinnekin aina tietoni syötän.
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=koralli
http://www.fertilityfriend.com/home/koralli
Joku kysyi myös miten lämpökäyrät eroavat kuukausitain. Tuosta mun ovusoft-linkistä löytyy kaikki käyräni vuoden ajalta, eli saapi tutkia :)
Ruumiinlämmöt. Mun käsityksen mukaan yleensä on niin, että aamulämpö on alhainen ja nousee heti kun on vähän ylhäällä ja tekee jotain. Ja taatusti on korkeampi sit jos illalla mittaa. Mut näemmä tässäkin on poikkeuksia, kuten täällä kävi ilmi, että jollain lämmöt pikemminkin laskee päivän mittaan, mystistä, täytyy sanoa. Minulla kyllä selkeästi on aamulla alhaisin ja illalla on aina koholla.
Valkovuodosta oviksen jälkeen. Yleensä kai oviksen jälkeen tulee kuiva kausi. Mut sit hormoneissa tulee toinen estrogeenipiikki siinä luteaalivaiheen puolessa välissä ja se aiheuttaa taas valkovuotoa, tästä johtuen valkovuoto yleensä lisääntyy menkkoja kohden taas.
Joku kysy nippailusta. Mä oon käsittänyt sen semmoseksi, hmm..niin kuin joku nipistäisi tuolta vatsanahan alta. Semmosia pieniä,niin kuin elohiirinykäisyjä. Mut ehkä oon käsittänyt väärin. Mut näin olen ymmärtänyt, en tiedä sit miten muut tuon sanan käsittävät.
[b]Rizza[/b]: koska sulla on ne tutkimukset? Mitä sulla on tähän mennessä tutkittu? Mullahan on vasta verikokeita otettu ja ultrattu, ensikäyntiaika naistenpolille on lokakuun viimeisenä päivänä. Terolutteja sain työterveyslääkäriltä, muuta en ole virallisesti kokeillut (yhdessä kierrossa tosin nappasin kaverin lahjoittamat pari clomia ja lugesteroneja,mut ei tärpännyt siinäkään kierrossa).
(.) Tein tänään ekan testin, mut eipä siinä näkyny mitään, ja pitäs olla herkkä (10) testi. Otan tänään viimesen teron ja testaan ehkä vielä huomenna tai ylihuomenna ja jään sit odottelemaan menkkoja. Sithän mulla onkin ne seuraavat verikokeet vielä seuraavan kierron alussa.
Ei raskaustuntemuksia, en usko olevani raskaana. :I
Plussaonnea teille kaikille!!
Koralli73 kp 26 dpo 1012?? yk15
http://koralli.page.tl/
Hauskaa iltaa kaikille ja oikein paljon onnea kaikille plussanneille.....Lastwish: Koitahan tehdä se testi, niin saadaan ehkä onnitella suakin :)
Mulla ei mitään kerrottavaa....äijä on ihan väsynyt joka päivä, joten ei mitään toivoa varmaan tässäkään kierrossa tärppäämiseen, kun ei kerta tehdä yhtään mitään......mä taidan viettää jonkun aikaa hiljaiseloa, käyn toki lukemassa näitä juttuja, jotta saa iloita kun muilla tärppää...jos tää on tällaista koko rakentamisen ajan, niin mulla hajoaa pää ja ehkä joku muukin paikka ...
Voisi huvikseen mennä tekemään ovistestin, jotta saa hieman selvyyttä tähän kiertoon jos se ovisplussa joskus vaikka tulisikin.
Unelma08 kp 16/44 ?? yk 2
Koralli: Meillä oli ensimmäinen aika tutkimuksiin jo kesäkuun alussa, mutta tulinkin toukokuussa raskaaksi, joka meni kesäkuussa kesken. Nyt sitten aika olisi ollut jo lokakuun alussa, mutta siirsin sen puoliväliin, että ehditään tekemään simppatesti ennen sitä. Minulta on ultrattu keskenmenon yhteydessä ja jälkeen kohtu ja munasarjat. Olen saanut lääkäriltä myös Terolutit pitkään kiertoon, mutten ole aloittanut niitä, sillä kierto on lyhentynyt 47:stä 38 päivään, kun sain painoa muutaman kilon lisää. Olen siis hyvin hoikkarakenteinen. Jännä juttu on se, että ovulaatiotesti näyttää aina ovulaation ja tunnenkin sen, mutta hedelmöittymistä ei tapahdu. En tiedä, missä on sitten syy. Olemme siis menossa yleiselle puolelle tutkimuksiin ja siellä aloitetaan kuulemma verikokeilla ja sisätutkimuksella. Simppatestin tulokset pitää myös olla mukana.
Rizza kp 36/38-47, dpo 8, yk 16
Kiitos, kun vastasit nopsasti. Mulla taas on siis ylipainoa, vielä sitä on kymmenisen kiloa, nyt olen kutakuinkin samassa painossa kuin esikoisen suhteen ja silloin tärppäsi heti. Mut nyt on tietty tullut ikää lisää.
Mulla ovulaatiotestit näyttää kans aina plussaa. Lämpökäyrien perusteella olen ovuloinut joka kuukausi tässä vuoden aikana, silti ei ole koskaan näkynyt toista viivaa testissä. :/ Meillä ei ole simppatestiä tehty. Mä mietin, että kun mennään tuonne ensikäynnille, niin pitääköhän varustautua siihen, että ottaisivat mieheltä silloin näytteen... siinä oli vissii joku aika, että piti pidättäytyä ennen näytteen antamista? Netistä luin jostain että 2-5 vrk, sanottiinko teille noin? Mä haluaisin että se tehtäs heti, kun se on niin helppo testata, helpompi ku tutkia mua. Teillä ei siis kans ole vielä tuota simppatestiä tehty?
Sulla ei vissiin ole tiputtelua ennen kuukautisia? Mulla on 3-5 päivää joka kierrossa, joskus ollut enemmänkin. Mut silti viime kierrossa testattu progesteroni oli oikein hyvä, 59,5 vaikka tiputtelu alkoi heti seuraavana päivänä. Olin ajatellut että mulla on keltarauhashormonitoiminnassa vikaa, mut en sit tiiä...tai sit se mulla tosiaan romahtaa aina loppukierrosta se toiminta. Nyt ku oon terolutteja käyttänyt tässä kierrossa, niin tiputtelua ei vielä ole näkynyt. Mukavaa, se on nimittäin aika kiusallinen vaiva.
Onnea kovasti tutkimuksiin sullekin. Ite ainaki haluaisin, että löytys joku selkeä homma, jonka voi fiksata. Pelkään, että sanovatkin, että kyseessä on selittämätön lapsettomus.
Minä sain gynekologilta lähetteen lapsettomuustutkimuksiin jo huhtikuussa ja samalla sain miehelle simppatestiä varten purkin mukaan. Meille sanottiin, että viisi päivää pitää pidättäytyä ennen näytteentekoa ja itse tavara pitää olla alle tunnin vanhaa, kun se pitää kiikuttaa klinikalle. Ja meillä sanottiin, että tällä klinikalla käsitellään simppatestit vain keskiviikkoisin ja saman viikon maanantaina pitää ilmoittaa, onko tavara tulossa. Meillä siis pitää ihan testin tulokset olla mukana, kun menemme tälle ensimmäiselle tapaamiselle. Minua jännittää kovasti miehen puolesta, kun pelkään hieman, että jos simpoissa onkin jotakin ongelmaa. Toisaalta kovasti pelkään myös, että itsessäni on jotakin vikaa. Meillä ei siis vielä ole ennestään lapsia.
Minulla ei tuota tiputteluvuotoa ole esiintynyt. Kiero on vain vieläkin liian pitkä ja jokainen alkukierto aina masentaa todella paljon, kun kuukaudesta toiseen yrittää kohdata pettymyksen urhoollisesti. Tänään on alkanut tulla jo suru odotuksen rinnalle ja odottelen kuukautisia alkavaksi sunnutaina. Minäkin pelkään myös sitä selittämätöntä lapsettomuutta.
Toivon kovasti onnea myös sinulle tutkimuksiin! Kyllä meidän olisi jo korkea aika saada kaksi viivaa raskaustestiin.
Rizza
eli täti tuli eilen kylään mutta jatkan silti täällä oloa kun laskureiden mukaan uusi LA olisi kuun lopulla, joten nyt vain odotellaaan että täti lähtis ja pääsisi taas pongailee ovista ja sitten piinailemaan ja toivomaan parasta että saisi kuitenkin sen kesä nupun.
Just pääsin sanomasta. Nyt se tiputtelu taas alkoi..no sen perusteella tuo ovusoft lienee ollut oikeassa oviksen suhteen, yleensä kun tiputtelu on alkanut mulla dpo10-11. Ei näemmä sit kuitenkaan terolut estänyt sitä tulemasta. yksi tabletti olis täks illaks vielä jäljellä, enpä tiedä nyt, kannattaako sitä ottaa. :/ Nyt sit vaan tiputellaan muutama päivä ja ootellaan tätiä..harmin paikka. Yk16 sit kohta alkamassa.
Rizza: kiitos vielä. Taidanpa soittaa tuonne polille ennen sitä meidän käyntiä ja kysyä ottavatko sen simppanäytteen ekalla kerralla tai saisko siihen lähetteen etukäteen. Olis tosiaan kiva tietää nekin tulokset jo siinä vaiheessa.
Mirulii!! Vauvaliimaa matkaan!
Koralli: Hö.... Onneksi teillä on se lääkäriaika, kun ei ne Terot sitten auttaneet. Mä toivon sulle oikein pikaista plussaa.
Lastwish: Eikös me oltu suunnilleen samoilla dpoilla? Luulen, että on vielä liian aikaista testata ;). Plussaonnea kovasti!
ON: Vielä kahdeksannella kerrallakin, kun suurennuslasilla olen itseäni tutkinut, löydän näköjään uusia oireita. Nyt on outoa valkkis. Oli ehkä päivän kuivempaa ja aika runsaasti sitä nyt on tullut. Ph-suojaa pitää käyttää. Ja päätä juilii toista päivää. Ja mahassa vihloo kovaa, sitä en muista onko ollut ihan samanlaista nipistelyä. Olin jo ihan varma, että en voi pongailla enää uusia oireita =). Ei tietty käy tylsäksi, kun kuvittelee vaikka mitä.
Keskiviikkona vois testata, jos tarvetta on. Tunnen jo aika hyvin tädin merkit, en ole enää joka kierrossa testaillut.
AnniHelen@ kp 19-22-? dpo4 yk8
Onko muita, jotka ovat ihan koukussa muiden lämpökäyrien katseluun? Minä menen ihan innolla läpi FF:n raskauskäyriä, tutkailen, että koska on ollut hedelmälliset limat ja nupukat ja miten siihen nähden on O-testit näyttäneet ja koskas on puuhailtu ja tietty koska ovis on ollut :) Jos saisi jotain vinkkejä itsellekin. Tällä hetkellä kuumeisesti mietin, että puuhaillaanko tänään vai ei. Kunpa tietäisi etukäteen, että pärähtääkö se ovisplussa huomenna testiin vai ei, tietäisi nämä puuhailujutut paremmin! :) On sellainen pelko, että jos tekee virheen näiden valintojen kanssa, niin sitten ehkä taas kuukausi odotellaan seuraavaa ovisaikaa. On mullakin mietinnät. Pienemmälläkin varmaan tärppäisi, mulla on nyt joku intomissio puuhailla jatkuvasti, mielellään päivittäin, mutta tosiaan on sitten toinen juttu, että onko miehen kroppa (simppatilanne esim) yhteistyössä :0 Taitaa olla naiselle paljon helpompaa tuo taktiikka.
Noista lämmöistä, kun on ollut juttua, kuinka ne vaihtelee päivänmittaan jne, niin eihän se haittaa, kun ainut, millä on merkitystä, on se lämpö, mikä mitataan sängyssä ennen nousua, se on se basal body temperature. Lepolämpö juuri heränneenä, ennenkuin tekee yhtään mitään muuta, edes puhuu. Vai käsitinkö nyt väärin nuo lämpömietinnät? Jos, niin anteeksi sekaantumiseni :)
Ja käyriä katselemaan tästä... Ihanaa :)
Seiskaseiska kp16/25-37 (viimeksi 30)
No juurikin sellaisia ovat repäisykivut, elikäs jos oikein muistan niin raskautuneilla niitä on syystä että: kohdun kasvaessa kohdunkannakkeet joutuvat koetukselle ja ne venyvät josta kipu johtuu (siksi kai itsekin olen tällä kertaa toiveikas) Plus että mua on tänään koko päivän vaivannut huono-olo ja heikotus :((
lastwish