Onko muita bentsokoukussa olevia/olleita?
Minulla menee päivittäin 3mg xanoria. En olisi halunnut aloittaa niiden syömistä kun tiesin koukkuuntumisesta, mutta pakko oli kun arki alkoi olla jo ahdistuksen ja paniikkikohtausten takia aivan kamalaa kuolemanpelkoa ym. Nyt siis koukussa, eli huomaa että oireet alkavat heti, jos lääkettä ei ota tarpeeksi ajallaan. En tajua miten tästä voi alkaa annosta pienentämään (se olisi edessä 1-2kk päästä) kun oireet tulevat niin voimakkaina heti jos lääkkeenottoaika heittää yli 0.5-1 tuntia.
Olen kuullut että diapameja voidaan käyttää bentsoista vieroitukseen, en vaan tajua miksi lääkäri ei heti voinut määrätä diapameja, eikä näitä kaikista nopeimmin koukuttavia xanoreita :((
Kommentit (2)
En ole sh saati lääkäri, mutta olen ollut töissä alkoholivierotuksessa huumevierotusosaston naapurissa ja tiedän jotain näistäkin asioista.
Ei se ole mikään häpeä mitä sulle on tapahtunut, bentsot ovat tosi salakavalia ja maailma on pullollaan bentsoriippuvaisia. Esim. alkoholi-ihmisissä on paljon bentsoriippuvaisia sen takia kun he käyvät vierotuksessa ja muutenkin terveydenhuollossa paljon, ja siellä annetaan diapamia ym. Riippuvuus kehittyy pikku hiljaa vaikka kyseessä olisi ihan perinteisistä perinteisin alkoholinlipittäjä joka ei koskaan pillereihin koske muuta kuin hoidossa ollessan.
Onhan sulla pohjalla peruslääkityksenä joku serotoniiniaineenvauhdunnan lääke? Se on oleellista; se on sitä pitkäaikaisempaa hoitoa joka ei aiheuta riippuvuutta, parantaa sun tilannetta ja varmasti sen turvin pääset pikkuhiljaa xanoreistakin eroon. Muutenkaan niistä ei kannata eikä saa vieroittautua ykskaks vaan järkevästi suunnitellun ohjelman mukaan pikkuhiljaa. Tsemppiä. Sh