Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HELMIEN syyskuun viimeinen vko ***

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11247772&t=11247772&appid…

Tuossa linkki kasvupinoon, en oo kylläkään varma onko se ihan uusin. MyQ varmaan tietää jos vain linjoilla käy!

Nyt mun pitää kiirehtiä syömään aamupalaa, jotta ehdin sinne kirppikselle asettelmaan tavaroita ajoissa.

Palataan asiaan taas!

T. Kaisa ja Ronja

Vierailija
42/44 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin kurkkimaan uusimmat..

Aika hiljaista on kuitenkin ollut näin viikonloppuna tässä pinkassa.

Meillä viimeisiä vieraita odotellaan. Kivasti on mennyt synttärit vaikkakin koko viikonloppu on kestitty vieraita.

...ja seuraavaks alkaa mulla leipominen isukin 6kymppisille! N.70 vierasta on mahdollisesti tulossa, joten hommaa riittää!!

Huomenna pitäis käydä katsomassa juhlapaikka. Ihan pienet juhlat piti järjestää, mutta taitaa paisua kuin pullataikina! =)

Peetu ei meinaa millään nukkua enää päivällä! Aamulla nukku just ja just 30min. ja nyt sain nukahtaan toisille unille. Saas nähdä nukkuuko nyt pisemmät unet.

Mites muilla vauvat syö esim. leipää?

Meillä siitä tulee ihan hirvee sotku kun Peetu kyllä pureskelee sitä, mutta ei niele vaan sylkee kaikki muruset suusta ulos!

No mut nyt on mentävä taas

mammutti ja Peetu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tainnut viimeksi kirjoitella kuulumisia, kun puolivuotta tuli täyteen ja nythän Aada on jo 8kk:tta! Muistaakohan meitä enää kukaan? Mammutti ja kolomonen täällä ainakin näkyy olevan meistä " vanhoista" . Tässä siis vähän meidän kuulumisia...

Aloitin työt syyskuun alussa, mutta meille se ei ollut mitenkään suuresti elämää vaikuttava juttu, sillä minähän olen perhepäivähoitaja. Eli nyt omien lisäksi mulla on hoidossa kolme lasta, 1,5v, 3v. ja 6-vuotias, kaikki samasta perheestä. Aikaisia aamuja ei onneksi ole, vaan saadaan nukkua 8.00 tietämille asti ja työpäivät loppuu jo viimeistään klo.16. Ja mikä parasta, perjantait on aina vapaita! Esikoiselle on kavereita ja tekemistä nyt enemmän ja Aada taas nukkuu puolet siitä ajasta, kun talossa on hoitolapsia. En ole vielä ainakaan katunut!

Aada on voinut hyvin. Vesirokko tosin sairastettiin elokuunlopun helteillä. Meni aika kivuttomasti, vaikka näppylöitä oli TOSI paljon mm. kasvoissa ja päässä sekä vaippa-alueella. Vesirokkovoide auttoi kutinaan ja viilensi sekä ehkäisi tulehtumista. Kuumetta oli vähän yhtenä iltana ja yötkin tyttö sai nukuttua yhtä katkonaista yöta lukuun ottamatta.

Edelleenkään meillä ei ryömitä, vaan kierimällä siirrytään paikasta toiseen tai sitten peruutetaan eli työntää kyllä käsillä taaksepäin, mutta eteenpäin vetää itseään tosi harvoin. Nyt on kyllä parina päivänä liikkunut lähes mittarimadon tavoin eli ns. puoliksi kontaten ja puoliksi ryömien. Ymmärsiköhän tosta nyt kukaan mitään...

Hampaita on suussa vaan ne kaksi, mutta SUUHYGIENISTILLÄ käydessä sanoi tämä KORKEAKOULUTETTU mies, että ylös on kohta puhkeamassa. Siis tämä SUUHYGIENISTI muisti mainita ainakin kolme kertaa olevansa korkeakoulutettu eikä vain tavallinen hammashoitaja! Lisäksi sai sappeni kiehumaan, kun hämmästeli imetystäni. Kysyi ihmeissään, ettenkö tiedä, että 6kk:n jälkeen imetyksestä ei ole lapselle enää mitään hyötyä, vaan se on pelkästään henkinen juttu koko sen jälkeinen imetys. Kielsi ehdottomasti imettämästä enää, kun lapsi täyttää vuoden! Minä vain hymyilin ja sanoin, että nykyään kyllä suositellaan imetystä kaksivuotiaaksi asti. Mies oli aivan järkyttynyt! Hampaat menee aivan pilalle! Sinun maitosihan on silloin jo aivan sokerista! Minä se vain hymyilin ja purin hammasta, etten olisi avautunut tälle KORKEAKOULUTETULLE SUUHYGIENISTILLE!!!

Aada on tosi hyvä syömään! Aamuisin menee kaurapuuroa yhtä paljon kuin itselläni :) Päivisin syö kaksi kertaa lämpimän aterian ja päiväunista riippuen välipalan. Hedelmä- ja marjasoseet oon ostanut kaupasta ja niitä sitten syödään välipaloina ja puuron joukossa.

Joko joku on antanut ruuan joukossa hernettä?

Muistelin, että niitä olisi saanut antaa vasta vuoden iässä, mutta nyt ostin reissuun mukaan kaupasta soseen (5kk), jossa oli myös hernettä joukossa.

KYLVYSSÄ käydään 1-2 kertaa viikossa ja nyt Aadakin on alkanut kylpemisestä nauttimaan. Istuu punkassa (ei ilman tukea) ja läiskyttelee vettä. Pari ankkaa on leluina, mutta vaatii aina lämpömittarin ja hermostuu, jos ei sitä saa... Käytän kylpyvedessä aina kylpyöljyä, nyt Aconin, eli meillä ei rasvailla ollenkaan.

HAALARIT ostettiin juuri viimeviikolla, Lassien Suprafill, joissa on kurahousumallinen alaosa. Ulkoillaan niin paljon jo hoitolastenkin takia, että oli pakko ostaa jotkut kestävämmät. Ja aion antaa Aadan möyriä lumessa enkä vain istuttaa rattaissa, niin siksi päädyin noihin " kurahousullisiin" . Pakkauksen haalaria aion käyttää myös vaan lähinnä vaunuissa päikkäreillä.

MENKKOJA ei ole vieläkään kuulunut! Onko muita kohtalontovereita? Ei sillä että niitä yhtään kaipaisin... Kolmosen tekoa ajateltiin nyt ainakin puolivuotta vain " harjoitella" :)

Nyt alkaa kenguruna olo jo Aadaa kyllästyttämään, (minä siis kauheana äitinä annan lapseni pomppia ja keinua hyppykiikussa!) joten lopettelen tällä erää ja yritän tulla tänne vähän useammin!

Syksyisin terveisin Pessi80 ja Aada 8kk

Vierailija
44/44 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy täältä

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11385974&p=1&tmo…

Nopeasti jos jotain kirjoittaisin.

Turvaistuinon tällähetkellä vielä kaukalo. Seuraavaksi käyttöön tulee, todennäköisesti piankin, Britaxin twoway elite(miten se nyt ikinä sitten kirjoittetaankin). Hyvä istuin, käy kumminpäin tahansa ja menee siihen asti kun istuinta tarviikin.

Hampaita on ollut suussa kuusi jo monta kuukautta. Sattuu jo jos pääse puremaan. Onneksi on imetys loppunut. Taitaa olla lisää tulossa kun neitiä niin kovin kiukuttaa ja kaikki menee koko ajan suuhun.

Kylvyssä käydään mitä vaan yhden ja kuuden kerran välistä viikossa. Riippuu pikemminkin äidin innokkuudesta kun lapsen.

Haalarina on pakkauksen haalari ja lassieteckin 74 cm, joka taitaa kyllä näillä kasvuilla jäädä pieneksi jo ennen joulua.

Nyt maajusseja seuraamaan. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.

MyQ ja Tyttö 7,5kk