*** HELMIEN syyskuun viimeinen vko ***
JA TÄSTÄ SITTEN EDELLISEEN VIIKKOON:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11283202&p=1&tmo…
Kommentit (44)
Meillä noita vihanneksia popsitaan vaan sormiruokana toistaiseksi ja siitä ei paljon mahaan päädy kun ei ole hampaita neidillä :-)
Ai niin, toppahaalari oli se toinen: Vaunuissa ja kauppareissuilla äp haalari ja muuhun käyttöön ostin juuri huutonetistä parilla kympillä uudenveroisen 74 cm Lassie Suprafillin. Eli siinä on kurahousua vyötäröön asti ja edessä kai rinnuksetkin (en ole sitä vielä nähnyt kun mies sen haki työreissullaan) eli 100% vedenpitävä niiltä osin. Plussaa on myös irroitettava vuori joten käy myös välikausihaalarina. Ja meillä tuo 74 cm riittänee tän talven ja kevään jos/kun pimu kasvaa kanssani samaa vauhtia. itse olin vuoden ikäisenä 74 cm ja siitä seitsemään vuoteen asti kasvoin tasaisesti 7,5 cm / vuosi! Ei mitään spurtteja!!! Kotimaiset vaatteet kun on kooltaan aika reiluja aina.
Kertokaapa tosiaan vieläkö menette kaukalolla ja jos ette niin mihin istuimeen olette päätyneet ja miksi?
nyt nukkumaan! Olen alkanut laittaa vauvan nukkumaan klo 21, jotta saan rauhassa katsoa tunnin sarjoja telkasta. Mut aamulla tämä sitten kostautuu ja ylös noustaan seitsemän pintaan. Ei muuten paha, mutta kun yleensä olen tässä koneella vielä puoliltaöin...
Pikaisesti poikkean vastailemaan galluppeihin elikäs:
Mä lauleskelen oikeastaan jatkuvasti, välillä ihan lastenlauluja lasten pyynnöstä ja sit radio on usein taustalla auki ja laulan sitten mukana jotakin ja jos enlaula niin ainakin höpöttelen ja lurittelen loruja jne... Tutut aina kummastelevat kun en osaa olla hiljaa lainkaan! Mä inhoan varsinaista hiljaisuutta se on musta jotenkin tosi ahdistavaa =(
Kylvyssä me käydään kerran viikossa ja joskus sitten lisäksi pikaisesti suihkussa, riippuen siitä nukkuuko Ronja just silloin kun minä tai muut mukulat käydään suihkussa. Joka päivä kyllä pestään moneen kertaan naama, pylly, kainalot ja kädet ja iltaisin hampaat! Saunassa käydään myöskin ja me käydään kyllä ylälauteella, mutta ei meillä saunotakaan sillai et siellä olis kovin kuuma kun nuo isommat lapsetkin ovat samaan aikaan saunomassa. Meillä on vielä puukiuas, joten aika lempeät " löylyt" siellä on. Ronja tykkää kyllä kovasti ja polskii myöskin omassa ammeessaan muutaman lelun kera mielellään. Meillä on hiukset pesty jo jonkin aikaa (3kk ->) pesty natusanin jollakin shamppoolla. Meillä tuo tukka on nimittäin aina jossakin soseessa tai puurossa eikä se lähe vedellä pois.
Kaukalosta ollaan luovuttu jo ajat sitten. Mä en jaksa nostaa kunnolla sitä kaukaloa Ronjan kera autoon ja meillä sattui valmiina olemaan tuo cragon cosmic-istuin ja siinä Ronja viihtyy tosi hyvin ja pystyy nukkumaan paremmin kuin kaukalossa.
Toppapuku pitäisi hommata, meillä ei oo pituutta kuin 70 cm, mutta Ronjan jalat on niin pitkät et melkein kaikki haalarit ovat jalkaosista aivan liian lyhyet ja sitten taas tuo yläosa on järjettömän suuri. Täytyis nyt jostakin löytyä sellainen pitkälahkeinen malli. Autoilua varten ajattelin nyt hommata vielä jonkun fleece-haalarin kauppareissuja yms. varten.
Nyt täytynee jatkaa siivoilua ja lähteä kauppaan!
Mammutille vielä, mä sitten liityin tuonne keventäjiin ja nyt ollaan kolmatta päivää yritetty niillä eväillä mennä, maanantaina sitten on punnituspäivä, katotaan sitten miten ämmän käy! Mä oon nyt huomannut et oon kyllä syönyt ihan kokoajan jotakin ja nyt kun noita syömisiä tosiaan kirjaa ylös niin huomaa syyn miksei kilot ookaan karisseet ihan toivotulla tavalla.
Nyt meen, elikäs mukavaa syksyistä keskiviikkoa kaikille!
T. Kaisa ja Ronja
Pitihän mun vielä mainita et kiva kun kaikki sellaiset opiskelijat ja jo töissä käyvätkin jaksavat välillä poiketa täällä meitä moikkaamassa!
Eilen oli ihana ilma, ja jotenkin toivoin et ois tänäänkin... Mutta meillä on ainakin tosi synkkää ja sateista =( Jesse on nyt ekoilla päikkäreillä, meillä nukutaan kahdet pitkät unet tai sit joskus kolmetkin päikkärit. Poitsu on ollut tosi äkäisellä tuulella, hampaista taas johtuu. Kuolan määrä mahdoton, ja ien melkoisesti pullottaa jo. Ja vain äitin sylissä viihdyttäisiin.
Meillä keskimmäinen täytti maanantaina 6v, ja pitäisi kans juhlia järjestellä... Sopiva ajankohta vain on etsinnässä, kun nykyään kaikilla on aina jotain menoa. Kai se on vain laittettava joku päivä, ja tulee sit kuka tulee. Tarkoitan siis sukulaisia, kummeja. Lastensynttärit pidetään ens viikolla.
Me ei olla käyty vielä kertaakaan uimahallissa Jessen kanssa, nyt kyllä olen ajatellut et ois kiva mennä. Meillä kun on ollut niitä korvatulehduksia aiemmin. Mammutti kun kertoi siitä lehti kirjoituksesta, niin ikävä kyllä juuri tuollaisia ihmisiä vain on olemassa, jotka ovat ottaneet elämän tehtäväkseen valittaa lapsista uimahalllissakin. Muistan samanlaista esikoisen kanssa kokeneeni! Sinuna antaisin tietysti palautteen, ja sen jälkeen unohda koko juttu, ja vie Peetu uimaan terapia altaaseen =)
Lempisose: On Jessellä perunaa ja lihaa soseutettuna, sekä banaani yms.soseet. Maito asiasta haluaisin kysyä, että onko teillä muilla ongelmana välillä aika reilutkin pulautukset?? Musta tuntuu, et kun siirryttiin tutteli2 tilanne vain paheni.
Laulu: Ihan lemppari meillä on: Pienet tytöt ne ratsastaa sievästi, sievästi... Pienet pojat reippaasti =) takuuvarma keino saada kunnon naurut. Ja laulan paljon kaikenlaisia lastenlauluja Jesselle,ja samoin isosiskotkin.
Kylpy: 2-3vkossa, pitää kylpemisestä tosi paljon, itku tulee aina kun nostan ammeesta pois. Natusan kylpy-tuotteita on käytetty.
Turva-istuin: On vielä välillä akta gragon kaukalossakin, mut se jo aika ahdas. Turva-istuimia meil on 2, molempiin autoihin. Toinen Britax two way elite, ja toisen merkkiä en muista. Toinen on Isosiskollakin ollut, ja toinen nyt Jesselle ostettu.
Haalari: Niitä on nyt jo liikaakin. Reimalta uusi vauvahaalari 74cm + huutonetistä reiman vettäpitävä 74cm uusi sekin. Sit äippäpakkauksen haalari. ja 80cm Reiman haalari. Sekä ns.Kotihaalareita 2kpl Travellen/lassien käytettyjä tutuilta saatuja.
Nyt poitsu jokeltaa vaunuissa terassilla, joten on lopetettava. Hyvää loppuviikkoa kaikille =)
Terv. Vivian & Jesse
Noin muuta ei sitten taas muistakaan =0)
Eilen oltiin 8kk lääkäri nlessa. Eli 8kk tulee sunnutaina täyteen. Lääkärin neuvola täällä aina kovin kiireinen enkä koskaan muista kysyä sitä mitä piti...no kasvaa ja kehittyy hyvin. Ja lääkäri arveli meidän yökukkumisen johtuvan just tuosta aikaisesta liikkeelle lähdöstä. Seisoi muuten pitkän aikaa ilman tukea, lelu kädessä lääkäritätin edessä =0) oikein esitteli taitojaan. Kotona myös alkanut tuota seisoskelua ilman tukea harrastaa. Aikaa hurjaa kun on vielä niin kovin pieni tuo poika.
G:
Kylvyssä käydään pari kertaa viikossa yleensä saunapäivinä. Muuten sitten pestään tarpeen mukaan. Ei käytetä pesuaineita kun tukkakin ihan olematonta vielä. Meillä lapset käytännössä kaljuja vielä 1-vuotiainakin tai se on sellaista tosi hienoa vauvahiusta joka ei kasva nopeasti.
Ruoka: omatekemät maistuu paremmin kun kaupan mössöt. Herkkua taitaa olla peruna-porkkana+liha/kala.
Istuin:Kaukalosta luovuttu jo 2kk sitten. Autossa enemmän tilaa kaikille kun poitsun penkki takana keskellä. Ja se on Klippan(acta) merkkinen. En muista tarkemmin mut ostettu esikoiselle ja kakosella samanlainen. Nyt esikoisella sellainen isompi gracon tuoli josta saa sitten selkänojan pois ja pelkän korokkeen käyttöön.
Haalari:Pakkauksen haalarin lisäksi sellainen Lassien supratec, siis sillä kurahousualaosalla koko 80. En ajatellut ostaa 74 kokoista haalaria kun jää varmaan pieneksi kuitenkin talvella. Ajattelisin et tuo 80cm menis koko talven.
Uimahallissa en ole käynyt kun tarttis sitten saada toinenkin aikuinen mukaan kun nuo isommat vielä halliin aika vahdittavia.
Lauleskeltua tulee välillä enemmän välillä vähemmän. Hoppus koppus ratsastaa on aikas hauska...Iltaisin lauleskellaan isompia nukuttaessa yms.
Kolomonen: sullakos oli niitä unikoulu ohjeita? Laitatko mullekin tulemaan... lapsoset@gmail.com
calmus & pikkumies muutama päivä vajaa 8kk
Aloitetaankin gallupeista:
KYLVYSSÄ käydään (nyt kun on iso amme) aika usein, väh. 2x/viikko tai sit suihkussa.
Oon pessy poikaa aika pienestä jollain pesuaineella.. On jotain apteekin saippuaa/shampoota.
Tukkakin pestään melkein joka pesureissulla, kun jotenkin kummasti se ruoka kulkeentuu takatukkaan asti =)
TUOREITA VIHANNEKSIA meillä on rouskuteltu (lähinnä porkkanaa) ekojen hampaitten tulosta asti.
TURVAISTUINTA etsin kaiken aikaa ja mietin mikä olis hyvä!
Peetu mahtuu kyllä muuten hyvin kaukaloon, mutta jalat tulee ikävästi yli ja polvet on pikkasen koukussa kun autonpenkin selkänoja on tiellä!
HAALARIN hankin huutonetistä.. Jonathanin kosteussuojatun 80cm haalarin ostin.
Jonathanin vaatteista mulla ei oo aikaisempaa kokemusta mutta jonkun mukaan olis verrattavissa Reimaan, tiedä sitten..?!
Peetu ei meinais enää millään nukkua kunnon päikkäreitä!
Ensin yritti jättää iltapäivän päikkärit pois ja tänään ei olis nukkunu enää edes aamupäivän unia!!
Taitaa tosiaan liikkuminen viedä unet! Tai sit poika luulee, että jotain tärkeetä jää näkemättä jos nukkuu!
Laitan tänne jossain vaiheessa sen tekstin siitä vastineesta, minkä lehteen aioin laittaa..
nyt on mentävä siivoamaan ja alettava miettiin mitä huomenna leipois.
mammutti ja uneton Peetu ihan kohta 7kk
Pirpanalle puhkesi ensimmäinen hammas! jo on tätä odotettu kun kuolaa on valutellut jo puolen elämäänsä! Ikenet ei missään vaiheessa ole olleet kunnolla turvoksissa ja kitinäkin enemmän turhautumista vaihtumattomiin maisemiin kuin mitään muuta. Viime yö sitten meni ihan pipariksi mutta vasta tänään illalla huomasin tuon pilkottavan hampaan. Tai siis tunsin, neidin suuhun kun ei väen väkisinkään saa katsoa, hädin tuskin kokeillakaan.
Pari päivää sitten meillä alkoi myös pullolakko. pulloa ollaan tosi vähän (hyvä jos parikymmentä kertaa koko vauva-aikana on isä siitä syöttänyt + muutama iltavelli viime viikkoina kun on ollut liian väsy puuron syöntiin) käytettykään mutta tällä viikolla ei ole kelvannut iltavelli kertaakaan (tarjoan eka puurona mutta jos ei yhtään kelpaa olen löysentänyt saman pulloon velliksi)! On sitten vaikka syömättä nukkumaan mennessä mutta pulloa ei ota. Muutenkin aamu- ja iltapuurot uppoaa erittäin nihkeästi nykyään. Tissi sen sijaan kelpaa edelleen mainiosti...saas nähdä miten tuo hammas asiaan vaikuttaa. Hyvähän se on jos itse vieroittaa itsensä pullosta, mutta marraskuussa olimme aikessa olla ekaa kertaa miehen kanssa vrk erossa vauvasta mutta mitenköhän tuo sujuu jollei maitokaan sitten enää kelpaa pullosta? Nokkamukista on tottunut ottamaan vettä hörpyittäin ruuan päälle eikä juomaan isompia annoksia. Nähtäväksi jää.
En satuile enempää vaan lähden ottamaan takaisin viime yönä kertynyttä univelkaa!
äippä + yksihampainen pimu :-)
Mää kömmin kanssa kohta peiton alle. Päivä menikin ihan mukavasti, Ronja nukkui kahdet tosi pitkät ja yhdet vähän lyhyemmät päikkärit ja olikin sitten hereillä ollessaan tosi hyvän tuulinen. Ruoka ei maistu edelleenkään kovin hyvin ja epäilen et meillekin on tulossa lisää hampaita, ainakin kuolan määrä on lisääntynyt taas.
Calmus: Laitoin sulle ohjeet, niitä kannattaa soveltaa sitten itselleen sopivaksi ja nämä on nyt sitten ne perinteiset " lempeän" unikoulun ohjeet eivät siis tassuttelua.
Kirpparikamoja oon laitellut koko päivän ja tulin siihen tulokseen että myyn nyt tosi halvalla kaiken pois nurkista eli 0,1 ¿-1 ¿ lähti kaikki vaatteet lukuunottamatta talvihaalaria 56 cm, jota me ei ehditty käyttää kertaakaan. Toivotaan et pääsen suurimmasta osasta eroon ja loput täytyy viedä sitten uff:n laatikkoon.
Nyt kuitenkin painun nukkumaan, ei muuta kun hyvät yöt!
T. Kaisa ja Ronja (tosin hän on jo nukkunut kohta 3 tuntia)
ite käväsin pannarireseptiä etsimässä netistä ja poikkesin lukemaan tännekin, mutta eihän täällä ole vielä kukaan käynyt, höh!
No äkkiä sitten kuulumisia eli meillä yö meni ihan kivasti, tuntuu nyt siltä että se olen minä kun häiritsen Ronjan unia eli kun hän kitisee vieressäni niin yritän vanhasta muistista aina unenpöpperössä tunkea tissiä suuhun, mutta eihän Ronjalla olekaan nälkä. Kunhan unissaan hakee uutta asentoa tai muuten vaan vikisee. No viimekään yönä Ronja ei syönyt kun kaksi kertaa kunnolla vaikka yritin varmaan viiteen kertaan tuputtaa =( Nyt on myöskin nukkumisasento ihan selkeesti siirtynyt mahalleen nukkumiseksi ja sillä tavalla tuntuu parhaiten nukkuvan. Mitenkäs teidän muiden vauvat nukkuu, siis missä asennossa?
Täytyy mennä laittamaan pannaritaikinaa, joten heippa, palailen illemmalla kun isäntäkin taitaa olla lätkää kattomassa illalla.
T. Kaisa ja Ronja jo 6,5 kk
Meillä Viivi nukkui viime yönä ekaa kertaan yli kahteen viikkoon ihan hyvin :) Annoin pullollisen maitoa, vähän vettä ja siirsin sänkyä lähemmäs meidän sänkyä niin ei tarvinnut itse nousta ylös. Kyllä on itselläkin nyt parempi olo.
Tänään oltiin siellä värikylvyssä. Toimittaja oli tekemässä juttua lehteen, niin saa nähdä pääsikö neiti kuvaan. Mukavaa oli jälleen.
TURVAISTUIN: meillä on edelleen kaukalo käytössä. Painoraja on kai 10kg:n ja alkaa tuolle neidille tuntua ahtaalta. Nyt olisi sitten hankinnassa jokin 7kg- istuin, ehdotuksia otetaan vastaan. :D
t.Ufa
aikamoista kitinää ollut tämä päivä, joten joko eka hammas vaivaa todella tai sitten lisää pukkaa heti perään. Neiti ei anna kurkata suuhunsa, sormella kokeilukin saa tiukan vastustelun kun hän päättäväisesti työntää käteni pois! Ruokakaan ei kelpaa oikeestaan ollenkaan, ei kylmä ei kuuma. Vaan tissi ja näkkileipä uppoaa. Ja viime yö oli tosi rikkonainen, samaa lienee luvassa jatkossakin. huoh! Meinasin antaa Panadolia, mutta sitten ehti nukahtaa syliin tissille ennen.
Harkinnassa ollut unikoulu siis odottakoon - ei minusta muutekaan ole sen toteuttajaksi vaan mies saa hoitaa " likaisen työn" . Tassuttelu saa nimittäin aikaiseksi vain raivoisaa huutoa, joten ihan hiljaisuudella tästä ei selvitä. Mietin sitäkin jos siirtyisin vauvan huoneeseen lattialle nukkumaan niin siitä olis helpompi hyssyttää, ei tarvitsis nousta eikä ottaa silti viereenkään. Vauvalla on sellainenkin outo tapa, että joskus yöllä kun tutti ja hyssyttely ei kelpaa ja otan viereen, hän heti kun on meidän sänkyyn laskettu hän karjuu pari minuuttia ja sitten alkaa nukkua. Eli ei kuitenkaan vaadi päättäväisesti maitoa ja lopettaa huudon ja käy nukkumaan. Ei siis nukahda huutoonsa. Outoa.
UfaKuk: onko tuollaisia 7- kg istuimia? Eikö ne ole yleensä 0- tai sitten 9 kg alkaen? Olennaista on kai miettiä mitä ominaisuuksia haluat: selkä vai kasvot menosuuntaan? Käännettävä vai yhden suunnan istuin? Ja pitääkö lapsen asennon olla säädettävissä kesken matkaa helposti makuulle/pystympään? Vielä jos laittaa hintakaton niin ei niitä vaihtoehtoja ihan hurjasti sitten enää ole.
Me ostettiin käytetty Britax Eclipse plus Si (vm. -05) eli 0-25 kg, vain selkä menosuuntaan. Tässä jalkatilaa on kehuttu hyväksi, joten lapsi pitäis todella mahtua näin päin 3-4 v asti. Samoin istuin ei vie suunnattomasti tilaa pituus- eikä leveyssuuntaan siltä varalta että meidän perheen pieniin autoihin täytyy joskus mahtua muitakin istuimia. Valmistusvuotensa testeissä istuin oli luokitelty hyväksi, nyt viimeisimmässä testissä taiskin olla välttävä. En paljoa perusta noista testeistä kun niiden riippumattomuus on usein aika kyseenalaista, useat istuimet kiinnitetty väärin ja huono arvosana voi johtua vaikka siitä että istuin on vaikea kiinnittää ja on olemassa väärinkiinnittämisen mahdollisuus. Eihän näillä ole väliä jos tiedät kiinnittäväsi istuimen oikein ja et joudu sitä yhtenään siirtelemään! Se on musta myös hullua että ensin yhdessä kohtaa kehutaan istuimen niskatukea ja sitten toisessa annetaan miinusta siitä että lapsi ei näe hyvin ympärilleen! Enpä ole vielä sellaista istuinta nähnyt missä molemmat toteutuisivat! Toistaiseksi meillä kyllä istutaan vielä kaukalossa mutta ei varman enää kauaa. Painoa neidillä lienee nyt noin 8kg, neuvola reilun viikon päästä.
taas nukkumaan risaista yötä odotellen... Mukavaa viikkistä kaikille!
Ompas tosiaan ollut hiljainen päivä täällä, no mä täällä pitelen kuitenkin pinoa jokseenkin etusivun tuntumassa.
TURVAISTUIMESTA vielä eli meillä on nuo gracon cosmic istuimet ja ne ovat kyllä olleet tosi hyvät. Ostettiin aikoinaan esikoiselle eka ja sit ostettiin toinen tuolle kakkoselle ja nyt sitten esikoinen sai käyttöön sellaisen koroke-istuimen ja Ronjalle vapautui tuo toinen cosmic. Cosmiciin ei kyllä mahdu kovin kauan (ehkä 1,5v??)selkämenosuuntaan, mutta toisaalta meillä ainakin lapset ovat ruvenneet autossa viihtymään ihan eri tavalla (eli siis paremmin) kun näkevät ulos ja eteenpäin. Joillakin saattaa vaikuttaa matkapahoinvointiikin positiivisesti kun kääntää kasvot menosuuntaan, vaikka kyllähän se turvallisempaa aina on pitää selkä sinne menosuuntaan. Poikien äideille sanoisin vielä että kannattaa myöskin katsoa vähän että miten ne vyöt kiinnitetään sitten isommille lapsille. Meillä poika rupesi valittamaan että autossa aina sattuu niin kovasti pippeliin ja sitten todettiin että vyöt tosiaan kiristivät juuri tuolta arasta paikasta ja onneksi kiloja oli pojalle kertynyt jo siinä vaiheessa 18 ja siirryimme pelkän auton turvavyöhön ja luovuimme 5-pistevöistä. Mutta siis mulla ei ole kokemusta muista kun noista edellämainituista ja oikeastaan tosi hyviä kokemuksia vaan, uskallan suositella! Kiinnittäminen on minusta aika helppoa.
Sitten kysymys neuvoloista eli kuinka usein teillä on nyt jatkossa neuvola ja milloin on lääkärintarkastus? Mietin vaan että onkohan näissä kovastikin eroja?
-Meillä seuraava neuvola on lääkärintarkastus 8 kk ikäisenä ja sitten jos ongelmia ei ole niin seuraava neuvola on 1 vuotiaana. Sen jälkeen 1,5 v ikäisenä ja sitten 2.v, 3.v jne...
Nyt painun nukkumaan, ihanaa kun huomenna on jo perjantai. Käykääpäs kaikki kertomassa huomenna kuulumiset ennen viikonloppua!
T. Kaisa ja Ronja (joka kaipailee jo maitoa piakkoin)
Yhtään aikasemmin en ehtiny, oon leiponu melkein koko päivän ja yrittäny siivota..
Kolomonen:
Oon paripäivää syönyt aika kevyesti. Viikonloppuna juhlittavat synttärit tosin pilaa koko homman kun syön kuitenkin kakkua ja piirakkaa, mutta maanantaina sit palaan kasvissosekeiton ääreen! Yritän siis kotikonstein eka vähentää syömistä ja herkkuja ainakin!!
Keventäjät houkuttelis kyllä kovasti, mutta on odotettava ainakin seuraaviin rahoihin..!
LAULUG taisi unohtua viimeksi;
Mulla on tosi hyvä lauluääni, mutta se vaan pilaantuu ulos tullessa =) joten en kovasti laula ainakaan seurassa. (yksinään autossa kylläkin ja kovaa)
Peetulle joskus lauleskelen jotain lastenlauluja esim. vedetään nuottaa, laiva keinuu, missä on etusormi jne. leikitään samalla niitä leikkejä mitä noihin lauluihin kuuluu.
Miehen kanssa meinas mennä hermo tänään, kun leivoin ja pyysin lapsia ja miestä vähän siivoileen kotia.. Ei millään olis ukkokaan alkanu toimiin, joten sille oli oikein suututtava!! Se vaan meinas, että ehtiihän sitä huomennakin.. Sille niin yleinen lause ja tosiasiassa se tarkoittaa sitä että hommat jää mulle.
Ja huomenna ei mitään juuri ehdi tehdä, kun mies nukkuu lähemmäs kahta (yövuoro) ja mulla olis vielä leipomista, eikä Peetu nuku kuitenkaan sellasia unia, että yksin ehtisin kaiken tehdä...Eikä mun edes tarvi yksin kaikkee tehdä!! Asuuhan täällä muitakin!!
HUH.
No mutta eipä mulla taas näin yömyöhään muuta, aamulla noustava pirteenä ylös
mammutti ja Peetu (jonka jokainen päivä unien kanssa on nykyään ihan erilainen! Eilen ei päikkereitä melkein ollenkaan, tänään aamupäivällä 3½h ja iltapäivällä 30min.)
Muistaakohan mua täällä enään kukaan :) Muutettiin omakotitaloon ja siirrettiin kyllä netti mutta koska tätä osoitetta on periaatteessa kolme samalla numerolla niin sonera kytki laajakaistan naapurin paritaloon! 10viikkoa odottelua siis takana..
Olen siis totaalisen pihalla mitä on tapahtunut täällä mutta vastailen ' ajankohtaisiin' asioihin minäkin :)
HAMPAAT: meidän pikkuneidillä on 2 hammasta alhaalla, ylös keskelle tulossa kovaa vauhtia
YÖT: laitetaan nukkumaan illalla 8 aikaan ja heräilee aamulla 9 jälkeen, tutin tippuessa suusta osaa hakea sen nauhan avulla takaisin suuhun ja unet jatkuu :)
HARRASTUKSET: en oo käyny kertaakaan vauvauinnissa :( muutenkin koko ajan tukka putkella menossa niin tuntuu etten ehdi mitään. Kaikki harrastelu tapahtuu kotona vaan.. nautin kyllä täysillä tyttöjen kanssa olemisesta nyt! Jäin töistä pois siihen asti että Melina täyttää vuoden, oli vaan niin iso ikävä koko ajan ja kerranhan nämä on vain pieniä. Tilissä se kyllä näkyy tietty...
Sitä aioin kysyä että onko muiden vauvoja laitettu fysioterapiaan jäykkyyden vuoksi?! Me käytiin yksi kerta, terapeutti sanoi että jäykkyys on yläselässä vain toisella puolella- antoi kotiohjeet ja nyt kyllä tytsi kääntyilee monta kertaa päivässä masulleen ja selälleen eestaas.
En muista nyt mitä muuta piti kommentoida ja anteeksi jos jäykkyys-asiakin on ollut jo esillä täällä- en vaan viitsi 10 viikon pinoja selailla ;) Pää on ihan tyhjä kun häät lähestyy ja on miljoona asiaa hoidettavana! Menenpä siis suosiolla syöttämään tytöt ja juon kahvikupposen itsekin.. Mukavaa päivänjatkoa!
-Henna ja Melina pian 8kk-
Ihan kiva et on taas perjantai, mut meillä Ronjalle iski viime yönä taas nuha!!! Hirveetä paksua keltaista räkää on koko tyttö täynnä =( Viikko kerettiinkin jo nauttia taas terveestä elämästä.
Tervetuloa Henna taas tänne!
Nyt pitää mennä....
T.Kaisa ja Ronja
Meillä on kanssa vieläkin flunssaa! Ihme tauti, kun välillä ei nenä vuoda yhtään eikä yskitä, mutta välillä sit taas on ihan kamala yskä ja räkä vuotaa!!
En taida ehtiäkään koko viikonloppuna koneelle enää kun vieraita alkaa lappaan iltapäivällä ja sitä jatkuu siis sunnuntaille asti.
Yks omenapiirakka meni v#" ¤iks, kun taikina valu uunin pohjalle irtopohjavuuasta..jippii, kiva käry ja siivo!!
Ja ei muuta kun piirakka uusiks.
Nyt siis muihin hommiin
mammutti ja Peetu
mutta tuossa teille linkkiä että näette hiukan millaista värikylpy on :) http://www.fotopankki.fi/etsi/Tag/vauvojen%20v%C3%A4rikylpy
Nimimerkkiä klikkaamalla näkee muitakin kuvia..
Palaillaan alkuviikolla, hyvät viikonloput kaikille :)
t.Ufa
Tuo UfaKukin laittama värikylpyjuttu näytti mielenkiintoiselta, meidänki tytteli varmasti tykkäis! :) Tosin ei vielä istu eikä oikein mitään muutakaan.. kääntyminen on ainut ja ryömii ehkä puolisen metriä kunnes turhautuu. Mutta ' juttelee' kamalasti ja eilen illalla sanoi IHAN selkeästi että ' äi-ti' . Esikoinen sanoi eka sanansa 8kk kieppeillä myöskin, kaikki luuli että puhun omiani mutta kun mies, appivanhemmat ja oma äitinikin kuuli niin kyllä se on nyt uskottava ;) Ihana :)
En löydä helmisten kasvupinoa mistään?! Tuli vain mieleen Ufan vauvasta, kuinka Melina näyttääkin pieneltä. Neuvolan kaikkitietävien käyrien mukaan tyttö kasvaa -12% käyrällä painon suhteen. Mutta millä sen saisi nousemaan?!
Kuukaudessa oli siis painoa tullut vain 150g, mutta pituutta lähes 3cm! Eli ei kai paino väkisinkään pysy silloin perässä, tyttö on aina ollut siro mutta kyllä siltä söpöt makkarat löytyy jaloista ja käsivarsista :) E
eli.. ei olla vielä päästy edes 8kg asti. Mutta pituus on jotain 72-73 välillä,en muista tarkkaan. Mutta eipä mulla muuta ollutkaan, lähden tyttöjen kanssa ulkoilemaan!
Mukavaa viikonloppua :)
-Henna ja tytöt-
...sellaista kysyä, että oletteko jo antaneet tuoreita vihanneksia kullannuppusillenne? Me ollaan viime viikolla kokeiltu tosi hienoa porkkanaraastetta (sylki pois), tomaatin sisustaa nyt jo päivittäin - nam! ja kurkkuraastetta (irvistys, kolme kertaa vasta tosin kokeiltu).
Ruokaterkuin edelliset : )