Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BB-Timo ei ole käynyt koskaan ulkomailla!

Vierailija
24.09.2007 |

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkomailla käyminen tee kenestäkään automaattisesti mitenkään sivistyneempää tai parempaa ihmistä.

Vierailija
2/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään. Silti olen akateemisesti koulutettu, kaupunkilainen. Ihan fiksukin vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Timo kertoi väliin menettäneensä poikuutensa 17-vuotiaana Saksassa. Mies kertoi olleensa parikymppiseksi hyvin kiltti ja kunnollinen poika. Tämän jälkeen hän oli aloittanut hurjemman elämän."

Vierailija
4/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ulkomailla käyminen tee kenestäkään automaattisesti mitenkään sivistyneempää tai parempaa ihmistä.

Kyllä tekee! Miten oikeesti voi olla että joku aikuinen ihminen ei ole käynyt Suomen rajojen ulkopuolella. Mua säälittää sellaiset ihmiset!

Vierailija
5/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla ei ollut varaa viedä perhettä ikinä ulkomaanlomille, ei tosin kotimaassakaan. Itse olen tienannut vaate- yms. rahat 13-vuotiaasta lähtien. Vanhempana olen sijoittanut tienaamani rahat muuhun kuin matkusteluun, sillä tosiaan mitään pesämunia ei ole tullut, kaikki on pitänyt itse maksaa.

t. 10

Vierailija:

En ole minäkään. Silti olen akateemisesti koulutettu, kaupunkilainen. Ihan fiksukin vielä.

Vierailija
6/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6

Vierailija
7/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luulee että ainut keino päästä ulkomaille on vanhempien maksamilla lomilla kulkeminen.

Itse olen jo kesken lukion käynyt kesätöissä ulkomailla, siitä saattaa jopa saada rahaa niin että siihen kaikilla on varaa.

Vierailija
8/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukioikäisenä ollut kesäisin työnteon ohella vastuussa ala-asteikäisistä pikkusisaruksistani. Toinen vanhemmistani teki ympärivuorokauden töitä yrittäjänä, toinen oli alkoholisti. En olisi voinut lähteä pois kotoa kesäksi ja jättää siskojani sinne yksin.

Ulkomaille lähteminen vaatii lisäksi _aina_ jonkinlaisen pesämunan. Vaikka sinne menisi töihin. Olisko lukiolaiselle myönnetty pankkilaina lentolippua varten, jos vanhemmat on korviaan myötä veloissa ja pienituloisia?

Sinun asenteesi kertoo, että sivistys ja viisaus on jäänyt sinne ulkomaille. Oikeasti oksettaa tuollainen.

t. 10

Vierailija:

että luulee että ainut keino päästä ulkomaille on vanhempien maksamilla lomilla kulkeminen.

Itse olen jo kesken lukion käynyt kesätöissä ulkomailla, siitä saattaa jopa saada rahaa niin että siihen kaikilla on varaa.

Vierailija
9/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä tekee! Miten oikeesti voi olla että joku aikuinen ihminen ei ole käynyt Suomen rajojen ulkopuolella. Mua säälittää sellaiset ihmiset!

Vierailija
10/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säälin sua ja muita kaltaisiasi kapeakatseisia ihmisiä. Et taida tietää että monilla ihmisillä on kiinnostuksen aiheet ihan muualla kuin ulkomaissa?

Timon kiinnostuksen kohde ainakin on omassa peilikuvassa ja jalkojen välissä, ällöttävä itseään täynnä oleva PELLE. Matkailu vois avartaa sitäkin...

Vierailija
11/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Timon kiinnostuksen kohde ainakin on omassa peilikuvassa ja jalkojen välissä, ällöttävä itseään täynnä oleva PELLE. Matkailu vois avartaa sitäkin...

Vierailija
12/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa tietokoneeseen. Kyllä sillä yhden lentolipun olisi ostanut jos olisi halunnut.

Oma asenteesi minusta oli toisia kohtaan halveksuva, kun annoit ymmärtää, että muut vain matkustelevat vanhempien rahoilla. Itse en kyllä väittänyt matkuslelujeni takia sivistynyt olevani, väitin vain että kyllä matkustelu on mahdollista.

Toisaalta olen sitä mieltä, että koska olen pari vuotta elämästäni eri maissa viettänyt, olen joissain asioissa aavistuksen verran avarakatseisempi. Monissa asioissa en sitten varmaan ollenkaan.

Surullista on jos perheessänne lapset ovat joutuneet olemaan vastuussa toisistaan, se on ollut sinua kohtaan väärin ja olen pahoillani siitä.

16

Vierailija
13/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se matkustelu ole kaikille mahdollista, yritä ymmärtää se! Niin ja kyllä sinä olit sitä mieltä ettei voi olla sivistynyt jos ei ole matkustanut.

Säälin sinua edelleen ja tämän kirjoituksen jälkeen vielä enemmän!

Vierailija:

vaikkapa tietokoneeseen. Kyllä sillä yhden lentolipun olisi ostanut jos olisi halunnut.

Oma asenteesi minusta oli toisia kohtaan halveksuva, kun annoit ymmärtää, että muut vain matkustelevat vanhempien rahoilla. Itse en kyllä väittänyt matkuslelujeni takia sivistynyt olevani, väitin vain että kyllä matkustelu on mahdollista.

Toisaalta olen sitä mieltä, että koska olen pari vuotta elämästäni eri maissa viettänyt, olen joissain asioissa aavistuksen verran avarakatseisempi. Monissa asioissa en sitten varmaan ollenkaan.

Surullista on jos perheessänne lapset ovat joutuneet olemaan vastuussa toisistaan, se on ollut sinua kohtaan väärin ja olen pahoillani siitä.

16

Vierailija
14/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaatko sinä oikeasti tietokoneen ostoa ja matkailua?? Voi herran jestas miten voi ihminen olla tyhmä!

Vierailija
15/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei kyllä ollut sanaakaan sivistyneisyydestä.

Vierailija
16/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat ovat arvovalintoja, joista voi olla eri mieltä. Jotkut varmasti olivat sitä mieltä että nuorena pukeuduin kamalalla tavalla, kun käytin rahani mieluummin lentolippuihin kuin vaatteisiin, mutta jokaisella on oikeus omiin valintoihinsa olematta tyhmä sen takia.

En missään ole väittänyt, että matkustaminen olisi jotenkin välttämätöntä, väitin vaan että kyllä se on lähes kaikille mahdollista.

Itse enkyllä sellaista lomamatkoilla nähtävyyksien katsomista edes kovin sivistävänä pidä, mielenkiintoisempaa on asua erilaisten ihmisten kanssa ja yrittää oppia ymmärtämään heidän ajatteluaan.

16

Vierailija
17/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä väitä sellaista mitä et voi oikeasti tietää.

Vierailija
18/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen meille hankittu tietokone oli vanha, sillä ei päässyt edes nettiin. Saimme sen mieheni kanssa tutuilta, siinä oli jopa Word ja pasianssi. Sillä pärjäsimme opiskeluajan lähes loppuun. Sitten kun aloin vääntämään gradua meitä alkoi pelottaa, että se rousku pettää ja hajoaa lopullisesti. Niinpä ostimme uuden tietokoneen vuonna 2003. Siis molempien opintojen takia, miehellä oli vielä opinnot enemmän kesken. Tuo kone taisi maksaa silloin n. 350¿ ja oli tosi iso raha meille. Meillä ei ollut koneen hankinnalle vaihtoehtona ulkomaille lähtö, olin viimeisilläni raskaana ja tärkeää oli saada gradu valmiiksi. Eikä tuolla summalla 2 henkeä olisi kovin kauas päässyt ;)

Minä en väitä, että vain vanhempien rahoilla voi matkustaa. Mutta väitän ihan suoraan, että kyllä se matkustelu vaatii jonkinlaista tukea kotoa, siis jos sitä nuorella iällä tekee. Se vaatii sitä, ettei ole sidoksissa mihinkään, että on vapaa lähtemään. Se vaatii sen, että on saanut esim. silloin lukioiässä tienaamiaan rahoja säästöön, ettei niitä ole tarvinnut käyttää talvitakkiin- tai kenkiin. Jne.

Mutta en jaksa nyt enää väitellä, turhaa se näyttää olevan kun ei toisilla vain ole sitä tajua eri tilanteisiin.

t. 10, matkustelematon juntti

Vierailija
19/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan ihmisen tekstiä. Ja sinuthan saadaan jäljitettyä. Muista se seuraavan kerran kun kirjoittelet.

Vierailija
20/53 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että joku kiihtyy noin paljon :-) Totuushan on, että jos aikuinen ihminen ei ole ikinä ulkomailla käynyt, on hän todellakin hyvin rajoittunut. Holiday Showdownissa oli vähän aikaa sitten perhe, joka ei ollut ikinä käynyt Bristolin ulkopuolella ja sitten ne vietiin Thaimaahan lomalle ja kun heidän silmänsä aukenivat niin harmittelivat miten monta vuotta olivat hukanneet kun eivät olleet uskaltaneet ulkomaille. Tietysti kielitaidottoman englantilainsen on helpompi matkustaa ulkomailla kuin suomalaisen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä