Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö 7v, 6v ja 4v lapsesi yksin kotiin siksi aikaa, kun...

Vierailija
25.10.2008 |

miehesi kanssa käytte esim yhteisessä harrastuksessa klo 18.30-21 noin 15km päässä kotoa?? entäpä siksi aikaa kun käytte miehesi kanssa 15km päässä kotoa vanhempainillassa??

Tuttavaperhe tekee näin, enkä tiedä oikein mitä tästä ajatella... Ei tietty mulle kuulu miten kukakin lapsensa hoitaa, mutta itse en uskaltaisi jättää kyllä vaikka vanhin lapsista on kuulema todella vastuuntuntoinen ja "huolehtii" muista... =O

Miten muut?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hädin tuskin antaisin olla niiden kaksin lähikaupassa käynnin ajan eli 15min. Molemmat ovat kyllä tolkkuja ja reippaita tyttöjä, mutta ku ei ikinä tiedä mitä noinki pitkän ajan aikana voi käydä ku mitä noi esimerkin vanhemmat on pois!!

Mun mielestä aika huoletonta touhua...

Vierailija
2/9 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kyllä joskus pelottaa heidän puolestaan, kun niin huoletta ovat nämä lapset keskenään... mutta kauhean vaikea siihen on puuttuakaan!

heillä maatila, jossa voi todellakin sattua ihan mitä vaan, niitä vaaranpaikkoja on paljon! (on toki muuallakin)

ja perheen äiti tuntuu muuten olevan tarkka esim siitä, ettei lapset saa juurikaan mennä eläinten lähelle tms. kun on vaarallista. mutta sitten jätetään muksut yksin kotiin pitkäksikin aikaa ihan tosta noin vaan...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
4/9 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat toistuvasti yksin. tuon ikäisille voi tulla pelkotiloja yksin jättämisestä

Vierailija
5/9 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan tehdä lastensuojeluilmoitus. Silloin sosiaalitoimi tekee tarkastuksen ja tarvittaessa puuttuu tilanteeseen. Ilmoituksen voi tehdä nimettömänä. On myös mahdollista ilmoittaa asiasta poliisille, että milloin lapset ovat yksin. Todellakin on heitteillejättöä ja vanhemmat olisi syytä herättää asiaan että kuinka vaarallisilla vesillä oikeasti liikutaan. Surullista.

Vierailija
6/9 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mullaki tuli tuosta ekana heittellejättö mieleen :(

kakkonen

Oisko ilmotuksen paikka?

Vierailija
7/9 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jätän ekaluokkalaisen ja eskarilaisen 15min. keskenään, kun vien 4v. pojan kerhoon. Haluavat itse jäädä ja koululaisella on puhelin, jolla voi soittaa tarvittaessa. 4- vuotiasta en jättäisi kyllä ikinä hetkeksikään yksin tai isompien kanssa. On niin holtiton tuon ikäinen vielä, vaikka olisi kuinka "fiksu". Mitä tahansa voi sattua.

Vierailija
8/9 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap asiaa omalta kannaltasi. Olet tietoinen tilanteesta ja huolissasi lasten turvallisuudesta. Jos nyt et toimi, tee lastensuojeluilmoitusta tms. Ja lapsille tapahtuisi jotain vanhempien ollessa poissa. Voisitko elää asian kanssa? Tietäen, että olisit voinut mahdollisesti estää tapahtuman? Tavallaan olisit osasyyllinen tapahtumaan. Minulla omatunto ei antaisi olla ilmoittamatta.

Vierailija
9/9 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä poika 6v on välillä puoli tuntia yksin kotona kännykän kanssa. Tällä harjoittelemme ensi syksyä jolloin menee kouluun ja joutuu olemaan pitkiäkin aikoja yksin. Asutaan syrjäkylällä eikä naapureita ole, koulussa ei ole iltapäiväkerhoakaan kun ekaluokkalaisia ensi syksynä on 3.

Kahdestaan lapsemme (lisäksi tyttö 3v) jäävät varmaan vasta kun molemmat ovat kouluikäisiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä