Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä esikoinen 2v+risat, kaksoset 1v ja juuri sain tietää olevani raskaana!

Vierailija
21.09.2007 |

Tämä kolmas on siis yllätysraskaus. Miten ihmeessä tulen selviämään? Esikoinen tulee olemaan 3v3kk kun nuorin syntyy ja kaksoset 1v7kk! Alkuraskauden ultrassa asia varmistui kun ihmettelin kauan kadoksissa olleita kuukautisiani ja raskaana olen. Onneksi tällä kertaa tulokkaita on sentään vain yksi!

(sterilisaatio petti)

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon laittaminen ei ole mikään helpotus, ei edes puolipäiväksi.

aamulla pitää aikaisin olla viemässä, ja kun pienet nukkuisivat päiväunia pitäisi jo isompia olla hakemassa. se on paljon rankempaa kuin kotona rennosti uuteen aamuun herääminen ja omalla tahdilla ulos lähteminen. siinä mä kyllän puollan muutamia kirjoittajia, ulos lähteminen useimpina aamuina kannattaa, jo oman mielenterveyden kannalta. taikka kerhoihin, joissa tapaa muita äitejä, saa vertaistukea ja lapsille leikkikavereita. ja mä olen kyllä selkeän päivärytmin puolestapuhuja.

ja mä olen kyllä sitä mieltä että mitä enemmän niitä pieniä on, sitä enemmän isommat " jäävät paitsi" . ja usein sitten puretaan se harmistuminen kiukutteluksi ja riehumiseksi(riippuu tietysti lapsen luonteesta ja temperamentista miten sen purkaa).

jaksaminen riippuu aika paljon myös siitä mitä lapsilta vaaditaan ja miten siitä pidetään kiinni. jos on hirvittävän tiukat rajat ja kuri niin niistä kiinni pitäminen on se mikä sitä pinnaa kiristää usein eniten. jos on riehakkaat ja eläväiset lapset niin meno on usein sen mukaista. ja jos taas lepsuu ja antaa periksi niin neljän lapsen kanssa katastrofi on nelinkertainen.

kyllä 4 alle 4v:n kanssa pärjää, mutta eikös tässäkin pitäisi olla kyse laadusta. jos äidin aika lapselle on täynnä väsynyttä tiuskimista ja ylipäänsä koko oleminen on väsynyttä ja laadutonta niin eihän siitä hyödy kukaan. ja jokainen tietää varmasti jaksamisensa rajat. asenteella pärjää hirvittävän pitkälle ja itsellä ainakin pinna venyy ja paukkuu mitä enemmän on positiivista virtaa, mutta jokaisella tulee raja jossain vastaan. ja se raja pitäisi kyllä tunnistaa ennenkuin sen ylittää, koska tälläisessä asiassa paluuta ei ole.

Vierailija
2/66 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sirkusäiti. Heille syntyi KOLMOSET kun kolme edellistä lasta olivat n. 3½v, 2v ja 1v. Löydät varmasti tuolta hausta lisää juttua hänestä.

Ja hengissä tietääkseni ovat vieläkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä hyvin ehtinyt harrastaa ja oma urakin on.

Lapset ovat syntyneet vähän yli vuoden välein.

Organisointia ja asioiden tärkeysjärjestykseen pistämistä. Niin se toimii.

Onnea ap. Vaikka se ei nyt siltä tunnu. Kun lapsi on syntynyt, huomaat, ettet poiskaan sitä antais.

Vierailija
4/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään pystyis mitään aborttia tekemään.

Vierailija
6/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vee hoitoon kun vauva syntyy. mä en kyllä tajua, miten mä jaksaisin, mutta ilmiselvästi Luoja on halunnut antaa teille nyt tän yhden vielä, joten ajattele niin, että sillä lapsella on jokin suuri tarkoitus tulla nyt teidän perheeseenne!

paljon voimia!!

t kahden pienen lapsen äiti, joka jo nyt aika poikki....

Vierailija
7/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

(nyt täytyy mennä. tulen myöhemmin lukemaan tämän ketjun!!!)

Vierailija
8/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa miten selviät, ihan varmasti kuitenkin, koska vaihtoehtoja ei ole.

20 v:n kuluttua on varmasti kivaa, kun lapsia on monta. Vaan saattaapa raskaita vuosia olla edessä lähitulevaisuudessa.

Onnea vauvasta kuitenkin, ja kaikkea hyvää!

Vierailija
9/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämä kolmas on siis yllätysraskaus. Miten ihmeessä tulen selviämään? Esikoinen tulee olemaan 3v3kk kun nuorin syntyy ja kaksoset 1v7kk! Alkuraskauden ultrassa asia varmistui kun ihmettelin kauan kadoksissa olleita kuukautisiani ja raskaana olen. Onneksi tällä kertaa tulokkaita on sentään vain yksi!

(sterilisaatio petti)

Meillä esikoinen oli 2v 11kk kun vauva syntyi ja siitä 11kk kun syntyi kolmas, eli meillä oli uhmakas 3v10kk, joka paikkaan ehtivä kävelemätön 11kk ja vastasyntynyt vauva.

Nyt ihanaa aikaa , lapset koulussa,hulluksi meinasi välillä tulla mut hengissä ollaan

Vierailija
10/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia hermoilet. Tuohon tahtiin naiset ovat saaneet lapsia monta vuosituhatta. Tämä nykyajan helpotus, ehkäisy, on ollut vasta hyvin vähän aikaa. (Tai no, oli joskus jotain sian suolia, mutta ei niitä kovin paljoa käytetty.)

Eli ei huolta. Nykyään yhteiskuntakin auttaa, pesukone on ja valmisvaipat.

Vierailija
11/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teksin abortin, en enää jaksa. lapset: murkkuikäinen, 1,5 v ja 3kk

Vierailija
12/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa kaikki tarjottu apu vastaan ja uskaltaa itsekin pyytää.

Heitä hienot suunnitelmat hetkeksi pois, mene alussa ainakin lasten ehdoilla.

Paljon tsemppiä odotukseen ja kaikkea hyvää teidän perheelle!

Vierailija
13/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin olla jo aika iso ja kaksosetkin sen ikäisiä, että alkavat pikkuhiljaa nauttia toistensa ja esikoisen seurasta, leikitkin sujuvat aivan erilailla tuossa iässä. Äkkiä se vauva-aika menee ohi, ja sitten lapsilla on jo todella ihanasti seuraa toisistaan. Varoittele tukiverkkoa jo valmiiksi avun tarpeesta tai mikäli tukiverkkoa ei vielä ole, sellainen kannattaa hankkia nopeasti. Käytä surutta maksullisia palveluja (kotisiivous, lastenhoitoapu) jne. Kyllä se siitä! T. 5 lapsen äiti ( lapset 4kk, 1v5kk, 2 x 2v7kk ja 4v + 6. lapsi vatsassa )

Vierailija
14/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko äitisi tai joku muu tuttava, joka voisi alusta asti ja säännöllisesti tulla avuksi? Mieluiten koko päiväksi mutta sekin auttaisi että joku kävisi pari kertaa viikossa tai joka päivä muutaman tunnin.

Jos vain mitänä tällaista voit järjestää, niin järjestä heti! Turha odottaa, että ensin väsyt. Ja onhan tuossa niin monta vaatekappaletta puettavaksi, suuta ruokittavaksi ja vaippaa vaihdettavaksi, että yksin et yksinkertaisesti ehdi (jos miehesi on töissä).

Toivotan todella sinulle jaksamista! Teille tulee upea perhe!

Miten se sterilisaatio muuten pettää? Siis jokin kanava ei sulkeutunutkaan?

Vierailija
15/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien syntyminen on aina onnellinen ja ihana asia... En kyllä voi sanoa että kadehtisin tilannettasi mutta siltikin, ihanaa ja onnellista odotusta!

Sekä jaksamista pesueen kanssa... Muista rohkeasti pyytää apua ympäriltäsi...

Vierailija
16/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Jos itse hakkaa päätä seinään, ei ole valitusoikeutta.

Vierailija
17/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan toki selviää vaikka mistä, mutta mikä on se hinta mikä siitä pitää maksaa?

Katkeroitunut esikko joka ei ole saanut huomiota vanhemmiltaan pätkääkään kun uusia vaan pukkaa koko ajan?

Avioliitto karilla kun aikuiset ei kestäneet lapsipehe-elämää ilman omia välienselvittelyjä ja mies löysi uuden rakkauden joka ymmärtää, antaa seksiä eikä valita väsymystään?

Yksinhuoltajana loputtoman uupunut ja mielialalääkkeitä käyttävä äiti jolla ei ole aikaa lapsilleen (jos sitä oli avioliitonkaan aikana..)?

Tai jo hyvässä lykyssä avioliiton aikana masentunut ja uupunut äiti joka ei kykene olemaan äiti kaikille lapsilleen?

Ja mitäs jos lapsi ei olekaan terve. Takuuta kun ei ole.

Vaiko reilusti tunnustaa että lisää ei jaksa kantaa ja tehdä surullisin mielin abortti ja kantaa sitä taakkaa mutta toisaalta ymmärtää se että teko oli kuitenkin kaikkien parhaaksi.

Siinäpä on miettimistä...

Vierailija
18/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tilanteessa, niin abortoisin ehdottomasti.

Vierailija
19/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ainahan toki selviää vaikka mistä, mutta mikä on se hinta mikä siitä pitää maksaa?

Katkeroitunut esikko joka ei ole saanut huomiota vanhemmiltaan pätkääkään kun uusia vaan pukkaa koko ajan?

Avioliitto karilla kun aikuiset ei kestäneet lapsipehe-elämää ilman omia välienselvittelyjä ja mies löysi uuden rakkauden joka ymmärtää, antaa seksiä eikä valita väsymystään?

Yksinhuoltajana loputtoman uupunut ja mielialalääkkeitä käyttävä äiti jolla ei ole aikaa lapsilleen (jos sitä oli avioliitonkaan aikana..)?

Tai jo hyvässä lykyssä avioliiton aikana masentunut ja uupunut äiti joka ei kykene olemaan äiti kaikille lapsilleen?

Ja mitäs jos lapsi ei olekaan terve. Takuuta kun ei ole.

Vaiko reilusti tunnustaa että lisää ei jaksa kantaa ja tehdä surullisin mielin abortti ja kantaa sitä taakkaa mutta toisaalta ymmärtää se että teko oli kuitenkin kaikkien parhaaksi.

Siinäpä on miettimistä...

Ei elämä mene aina näin. On myös onnellisia liittoja, joissa onnelliset ja terveet lapset sekä hyvinvoiva parisuhde. Jos jo valmiiksi kokee, ettei jaksa, silloin tietysti täytyy miettiä kuvio uusiksi. Näin me ainakin ajattelemme. T. Se pian 6 alle 5-vuotiaan lapsen äiti

Vierailija
20/66 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse tekisin tuossa tilanteessa abortin ehdottomasti. Helpolla en sitä tekisi, enkä ole koskaan tehnytkään, mutta tuo olisi minulle sellainen tilanne, etten näkisi muuta vaihtoehtoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi