Miten sairaahoitajilla voi olla mielestään huono palkka? Uusimmassa Tehy-lehdessä
sairaanhoitajat kertoivat palkkansa. Alin tehyläisen palkka oli 1800¿ ja sekään ei ollu sairaanhoitajalla.
Sairaanhoitajien palkat olivat 2000-2300 ¿ .
Mun mittapuunmukaan ihan hyvä palkka. Ei siihen nyt NIIN montaa vuotta opiskella.
Kommentit (33)
Tee muutama kuukausi sitä työtä niin tiedät sitten millaista se on käytännössä. Olen kolme vuotta sitten viimeksi tehnyt sairaanhoitajan hommia ja palkkaan sain n.1400e käteen.. Eli tein kolmivuorotyötä... 2000e ei kukaan käteen saa vaan siitä menee verot yms. pois...Ei ole kunnon kahvi/ruokataukoja työpaikalla niin kuin muissa ammateissa on. Heti on omaiset yms. hätistämässä.
Mun palkkani sairaanhoitajana oli silloin alle 10e/tunti. Mieheni kun näki tilinauhani niin nauroi mun palkalleni miten pieni se voi olla. Kaupan kassallaki tienaa enempi. Ja sairaanhoitajana leikin toisten ihmisten hengestä.
Tehy lehdessä erään sairaanhoitajan palkka oli 1784 euroa, mikä on siis hyvin yleinen palkkataso ainakin kuntapuolella. Jos vielä olet päivätyössä niin mitään lisiä ei silloin tule. Eli NETTO tulot jää alle 1500 euron kevyesti !
2005 ostamamme saman kokoinen rivari asuntomme maksoi 170 000e. Tämäkin on 30 000e vähemmän kun muut alueen asunnot. Palkkani ei ole noussut alku ajoista oikeastaan yhtään. Tällä palkalla ei elä...
Vierailija:
että 2000¿ on sopiva korvaus tuosta työstä ja sen vastuullisuudesta.
Ja sinä vielä väität, että 2000 on sopiva korvaus. Anna minun kaikki kestää.
saa huonoa palkkaa.
Miehet jotka yleensä ovat suurempi tuloisia perheessä, niin ei ainakaan hoitoalalla työskentelät miehet.
Joku älähtää heti, että mitäs on valinnut ammattinsa. Niin tietysti, mutta ketkä ne kaikkein rankimmat ja vaativimmat hoitotyöt tekevät kuin miehet.
Olkaa edes valittajat onnellisia, että näitäkin " uhrautujia" on.
Niitä en pitäisi välttämättä kaikkein raskaimpana paikkoina, ainakaan fyysisesti (henkisesti toki voi olla).
Fyysisesti raskain työ tehdään vuodeosastoilla, missä ei miehiä näy.
Vierailija:
saa huonoa palkkaa.
Miehet jotka yleensä ovat suurempi tuloisia perheessä, niin ei ainakaan hoitoalalla työskentelät miehet.
Joku älähtää heti, että mitäs on valinnut ammattinsa. Niin tietysti, mutta ketkä ne kaikkein rankimmat ja vaativimmat hoitotyöt tekevät kuin miehet.
Olkaa edes valittajat onnellisia, että näitäkin " uhrautujia" on.
Vierailija:
Niitä en pitäisi välttämättä kaikkein raskaimpana paikkoina, ainakaan fyysisesti (henkisesti toki voi olla).
Fyysisesti raskain työ tehdään vuodeosastoilla, missä ei miehiä näy.
En todellakaan tarkoittanut, että psykosastoilla työ olisi lastenleikkiä tms.
Ärsyttää vaan suunnattomasti tuo lässytys, että miehet tekevät aina ne kaikkein rankimmat ja vaativimmat työt. Niin ei todellakaan ole!
Myös me naiset teemme raskasta hoitotyötä. Sekä fyysisesti että henkisesti. Miksi nostatte miehiä aina jalustalle? Miksi pitäisi olla onnellinen, että miehet haluavat hoitajaksi?
Vielä puuttuu, että joku sanoo, että mieshoitajat ansaitsisivat palkankorotuksen ja naiset eivät...
Onko tässä sama kuin kotiäidit vs koti-isät? Kotiäiti on yhteiskunnan elätti ja koti-isä rohkea ja perheelleen omistautuva isä...
t. 34
Tyhjästä on niiiiin paha nyhjäistä!
Ei ole muuten meidänkään osastolla miehiä näkynyt ei edes opiskelijoissa...
Mutta kävipähän nyt vaahtoamassa, vaikka perusteita ei ollutkaan.
Samassa suhteessa siis vastataan ihmisten hengestä ja terveydestä.
Ja olen kyllä myös alalla liki 10 vuotta olleena sitä mieltä, että palkka ei todellakaan ole " sopiva" . Sillä ei yksinkertaisesti edes elä täällä pääkaupunkiseudulla.
Vierailija: