Miehesi sotilasarvo ja mitä ajattelet siitä?
Kommentit (91)
ja hyvähän tuo on... Sinkkuaikoina uuden miehen tavattuani aika nopeasti kysyin hänen sotilasarvoaan, tärkeä kysymys!
enkä kyllä ajatele asiasta yhtään mitään!
ja tosta arvosta tiedän että parempi ku alokas enjuuri muuta!
vaikka seurustelin mieheni kanssa jo armeija aikaan!
Tuskin edes oikeinkirjoitettu! :D
Ja missähän tolla sotilasarvolla pääsisi nykypäivänä ylpeilemää...normaali duunarit!
Onko sota-aika häipynyt täysin mielestä? Luuletteko, että asialla ei ole mitään merkitystä? Olettepa naiivia sakkia. Minua kiinnostaa asia jo senkin takia, että haluan tietää onko mieheni eturintamassa sodan sattuessa.
Hävetkää!
Suomessa on asevelvollisuus eli lähes suurin osa armeijan käyneistä pitävät sitä pakollisena eikä todellakaan mieluisana! Se käydään koska on pakko ja that´s it!! Ei se monillekaan sen tärkeämpi ole tidellakaan!
vedä pääsi pois perseestä ja totuttele ajtukseen, että entisajan sotaa ei tulla enään sotimaan! Se on yksi napin painallus ja tsoronoo...........
pitää paikkansa ainakin 7:n kohdalla.
Eli kolmekymppisenä olen löytänyt nykyisen mieheni. Armeija-ajalla ei ole miehenikään elämässä enää sellaista merkitystä kuin ehkä nuorempana.
Ajattelen, että toivottavasti ei tule sotaa.
Maa- ja ilmavoimien
sotilasarvot Suomessa
upseerit
kenraalikunta
kenraali
kenraaliluutnantti
kenraalimajuri
prikaatikenraali
esiupseerit
eversti
everstiluutnantti
majuri
komppaniaupseerit
kapteeni
yliluutnantti
luutnantti
vänrikki
aliupseerit
sotilasmestari
ylivääpeli
vääpeli
ylikersantti
kersantti
alikersantti
miehistö
korpraali
sotamies
Kun mä tutustuin omaani, sen inttiajoista oli reippaasti yli vuosikymmen, joten eipä ole ollut kovin yleinen puheenaihe. Sen verran tiedän että se oli itärajalla jotain sissileikkejä leikkimässä, mutta se multa on jäänyt väliin että millä sotilasarvolla.
Oltiin naimisissa ja lapsikin oli jo, kun mies armeijan kävi, mutta sotilasarvoa en muista, ei mikään kauheen korkee, mutta ei asialla minulle mitään merkitystä...
Emme loppujen lopuksi tiedä toistemme menneisyydestä ennen sitä kauheasti, keskitymme mieluummin tähän nykyiseen ja tulevaan. Mutta on mies varmaan sen mulle kertonut, en vaan enää muista. Ja voin kyllä rehellisesti sanoa että sotilasarvoista en mitään tiedä enkä ole tippaakaan kiinnostunut.
Onko kiinnostunut johtamisesta, onko kyvykäs johtamaan. Osaako ottaa vastuuta, haluaako sitä, pärjääkö sosiaalisesti jne.
Olen ylpeä mieheni korkeasta sotilasarvosta senkin takia, että hän haluaa aina edetä paikassa kuin paikassa. Opinnoissa, työelämässä ja samoin armeijassa. Ja aina hän onnistuu ja pärjää.
kovin hyviä asemia olis jos sota syttyis! Paitsi että kävi kuljetuksen..siinä voi päästä sota aikaan aika helpolakii!
Vapautettu rauhan ajaksi, eli mielisairas...
. esim upseeriksi vai loikitaanko joittenkin yli?
Ei mennyt armeijaa, koska ei kuulemma voisi tappaa ihmisiä. Suoritti palveluksensa varsin kiinnostavassa paikassa. Sivariudestaan huolimatta on varsin kunnianhimoinen ja johtamiskykyinen ja haluaa edetä urallaan - ja eteneenkin.
Vänrikki.
Seurusteltiin jo hänen inttiaikanaan. RUK:n kurssijuhla oli ihan huippu!
Yhdessä ollaan oltu kohta 10 vuotta :)
Santahaminassa on käynyt armeijan, ei tuu mieleen mikä sen sotilasarvo on. Pitää kysyä tänään kun tulee kotiin.
Minä ainakin olen kiinnostunut mieheni elämän eri vaiheista ja hänen tekemistään valinnoista. ap