Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki asuntolainalliset: TULOT + ASUNTOLAINAN SUURUUS

Vierailija
18.09.2007 |

Eli millaisilla tuloilla otitte asuntolainan, ja kuinka suuren (tai pienen) sellaisen). Ja nyt ihan tosielämän lukemiä eikä mitään " olen juristi-lääkäri-metson toimitusjohtaja ja tienaan 900000000¿/kk ja otin 2miljardin asuntolainan 2 vuoden laina-ajalla...

Meillä hyvin keskivertotulot (tai siis vain miehellä, minä olen tällä hetkellä kotiäitinä), eli mies tienaa n. 45 000¿ vuodessa. Millainen asuntolaina olisi meille hyvä...?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pankissa katsotaan myös koulutus, työpaikat yms. Esim. meillä pienet tulot, mutta molemmilla yliopistokoulutuksen vaativa ala, jossa työllisyys vakaa. Lisäksi omia säästöjä jo mukavasti +hyvä maine (=varakkaat vanhemmat saman pankin asiakkaita).

Joten kerronpa sinulle mikä pankkia on tuossa kuvaamassasi litanjassa eniten kiinnostanut: varakkaat vanhemmat (lainan takaajat ilmeisesti?). He maksavat lainanne jos ryssitte lainanmaksun. Se siitä hyvästä maineesta.

Ei pankkia koulutusasiat kiinnosta, jollet niitä itse mainosta...

Vierailija
22/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen ainakin pienituloinen ja tuloni ovat 32000 vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Pankissa katsotaan myös koulutus, työpaikat yms. Esim. meillä pienet tulot, mutta molemmilla yliopistokoulutuksen vaativa ala, jossa työllisyys vakaa. Lisäksi omia säästöjä jo mukavasti +hyvä maine (=varakkaat vanhemmat saman pankin asiakkaita).

Joten kerronpa sinulle mikä pankkia on tuossa kuvaamassasi litanjassa eniten kiinnostanut: varakkaat vanhemmat (lainan takaajat ilmeisesti?). He maksavat lainanne jos ryssitte lainanmaksun. Se siitä hyvästä maineesta.

Vierailija
24/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulutus ja kaikki. anna mun kaikki kestää. Kasva jo aikuiseksi ja ota ITSE vastuu!

Vierailija
25/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkkinä " huonoista" aloista oli esim. rakennusala, ja monet käsityöammatit, vaikkapa entisöijät, joiden työmäärä vaihtelee paljon esim. 30 vuoden aikajanalla. Me olemme opettajia, ja vielä sellaisten aineiden opettajia, joista jatkuvasti pulaa.

Vierailija
26/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yksinhuoltaja, kaksi kouluikäistä lasta.

Vierailija
27/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen yksinhuoltaja, kaksi kouluikäistä lasta.

Vierailija
28/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa jäljellä 184 000 e. Tässä sekä asunto ja yksi toinen kiinteistö. Laina-aika 24 vuotta.

Vierailija
29/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittaisella hoitovapaalla valtion huonopalkkaisesta virasta. Bruttotulot keikkaduuneineen n. 35000/v. Asuntolainaa 140000 annettiin ihan vaan noilla osittaishoitovapaan ansioilla (27000/v) kun en kaunistellut asioita/uskonut jaksavani tehdä näin paljon töitä.

Vierailija
30/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
31/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Tampereella tiedän tapauksen että ihan samoilla bruttotuloilla (vakityöt) toinen perhe ei saanut lainaa ja toinen ei (samansuuruista lainaa siis). Toisen perheen vanhemmat töissä työantajalla, jonka työntekijöitä mm. Nordea oikein kosiskelee asiakkaiksi. Tämän kosiskelun tiedän siitä että mieheni on samassa paikassa töissä, ja aina ollaan lisälainaa ym. meillekin tuputtamassa.

Vierailija
32/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

on huonotuloinen, miettikää nyt vähän paljonko se on jaettuna 12:lla , saati sitten vielä kahdella!

eli tästä tulee siis, odotas, joo kyllä siitä tuleekin enemmän kuin 35 000e vuodessa eli 44 000 euroa. En nyt sanoisi huonotuloiseksi! Keskituloisia ollaan.

Kuussa tienataan 3600 euroa bruttona. Ihan tavismäärä kai.

Keskipalkka Suomessa on 2500 euroa brutto kuussa. Kumpikaan ei tiestä tienaa sitä. Eli keskituloinen perhe olisi vielä vaikka tulot olisivat hieman yli 60.000 euroa vuodessa, lomarahat kun nostavat vielä tuloa.

Meillä lainaa otettiin n. 250.000, bruttotulomme lapsilisineen ja elatusmaksuineen ovat n. 7200 euroa. Enkä minäkään vielä pidä meitä erityisen hyvätuloisina, varsinkin kun on 3 lasta. Lapsettomana parina olisimme taas erittäin hyvätuloisia.

Vierailija
33/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrot keskiansion 2500e/kk kahdellatoista, saat vuosiansioksi tasan 30 000. Pidätkö siis kaikkia keskituloisia pienituloisina? Taitaa olla ihan omat luokitukset sulla :)

Vierailija
34/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa 134 000e jäljellä.

Perheessä 6 henkeä.

Vierailija
35/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla siivooja, keikkahommissa vielä ja osa-aikainen, kun noin pienet on tulot... Mitenhän ressukka pärjää?

Vierailija
36/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

on huonotuloinen, miettikää nyt vähän paljonko se on jaettuna 12:lla , saati sitten vielä kahdella!

eli tästä tulee siis, odotas, joo kyllä siitä tuleekin enemmän kuin 35 000e vuodessa eli 44 000 euroa. En nyt sanoisi huonotuloiseksi! Keskituloisia ollaan.

Kuussa tienataan 3600 euroa bruttona. Ihan tavismäärä kai.

Keskipalkka Suomessa on 2500 euroa brutto kuussa. Kumpikaan ei tiestä tienaa sitä. Eli keskituloinen perhe olisi vielä vaikka tulot olisivat hieman yli 60.000 euroa vuodessa, lomarahat kun nostavat vielä tuloa.

Meillä lainaa otettiin n. 250.000, bruttotulomme lapsilisineen ja elatusmaksuineen ovat n. 7200 euroa. Enkä minäkään vielä pidä meitä erityisen hyvätuloisina, varsinkin kun on 3 lasta. Lapsettomana parina olisimme taas erittäin hyvätuloisia.

Siis tienaatte noin hyvin ja saatte vielä ELATUSMAKSUJA???

Vierailija
37/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis tienaatte noin hyvin ja saatte vielä ELATUSMAKSUJA???

Vierailija
38/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että jos lähivanhempi tienaa tarpeeks, niin etältä katoaa elatusvelvollisuus kokonaan? Aikas jännä ajatus..

Vierailija
39/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
40/58 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään joka tienaisi lähellekään keskitulon normaalityöajalla. Eri juttu on se jos tekee 12 tuntista päivää niin sitten, mutta käytännössä ei miehetkään pääse kuin tuonne 2000e bruttotuloihin kuussa. Pitäisi leikata nuo pääkaupunkiseudun palkat pois kokonaan laskelmista. Muun suomen palkkatilanne kertoo varmaan realistisemman kuvan. Kyllä täällä jo perhe joka tienaa 42000e vuodessa on keskituloinen.