Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaunis pieni elämä

Vierailija
03.12.2012 |

kaunistahan se on

hukkua tavarapaljouteen

lapsille lisää kräässää

tehdä uusia leluja koko ajan

tappaa lapsen luovuus kaikella valmiilla lelulla

kaikille omat, ettei opita jakamaan

Eiköhän joululahjat riitä, miksi joulukalenterissa joka päivä lapsille omat lahjat?

minne unohtui käpylehmät ja hiekkakakut kaiken

kimalluksen ja kultahipun

vaaleanpunaisen marsipaanin alle?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 18:53"]

Miksi mulla on semmoinen kuva noista, ettei ne sen enempää kuluta kuin muukaan "normaali" perhe?

Kuluttaako ne jonkun mielestä enemmän?! Oikeesti?

[/quote]

Enemmän kädentaitoja, ahkeruutta, luovuutta ja esteettistä silmää kuin "normaali"mammalla ja sekös tietyntyyppisiä lähiömammoja kismittää.

Vierailija
22/116 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 18:42"]

Onko tosiaan kateutta, jos ei ymmärrä, että ihannoidaan tuollaista elämäntapaa...?

[/quote]

Täsäs tapauksessa on. Jos joku toinen on nuori, kaunis, ystävällinen, onnellinen, ahkera, luova ja taiteellinen ja sitä kieli poskessa kritisoidaan sillä että "ei arvosteta käpylehmiäkään": Silloin kritiikki on silkkaa kateutta ja naurettavaa siinäkin mielessä, että Anne tekee poikkeuksellisen plajon asioita omin käsin.

Koeta päästä yli siitä, että itse olet tumpero, ikävä akka ja houkuttele ne lapsesi hetkeksi pois pleikan ääreltä - ei käpylehmillä vaan jollain aidolla ja kauniilla.

Ehkä se siitä lähtee... sinullakin.

Tai sitten ei.

[/quote]

No siis tuo oli minun ensimmäinen kirjoitukseni tähän ketjuun, joten en itse edusta tuota kuvailemaasi kateutta. Voin toki olla tumpelo ja ikävä akka monessa asiassa, mutta olen luovalla alalla ja arvostan kauniita asioita. Minulla ei ole myöskään lapsia, pleikan edessä tai muuten ;)

Minun mielestäni luovuus ja esteettisyys ovat hienoja asioita, mutta en ymmärrä, miksi tätä blogia ihannoidaan malliesimerkkinä luovasta ja esteettisestä elämästä näkemättä sen isoa varjopuolta, eli järjetöntä kuluttamista. Tai toisaalta tätä varjopuolta vähätellään, koska onhan se bloggaaja niin luova ja taitava ja nuori ja kauniskin.

Toisin sanoen järjetön kuluttaminen on paheksuttavaa silloin, kun se on osana paheksuttavampaa elämäntyyliä - mutta jos järjetön kuluttaminen on osana luovaa ja ilmeisen onnellista perhe-elämää, se on ihan ok.

Tätä kritisoin.

t: 19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän siellä oli myös kaunis pieni eläin.

Vierailija
24/116 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne remonttiakin ole tehnyt vähän väliä ihan vain vaihtelun vuoksi, ei siksi että joku olisi rempallaan? Eikä ne sisustustilpehööit ym. mitään kerrätystavaraa ole.

Vierailija
25/116 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, miksi te yleensä luette tuota blogia jos se kerran ärsyttää teitä niin pahasti? Kuten sanottu niin pakko ei ole lukea ja maailman helpointa on jättää lukematta.

Vierailija
26/116 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Vaikutta myös siltä että joidenkin mielestä ns. kallis tavara olisi jotenkin ekologisempaa kuin halpa tavara. Ei se ihan niin ole. Nykyisin hinta ja laatu ei juurikaan kulje käsi kädessä. Monessa merkkituotteessa hintaa nostaa ennen kaikkea mielikuva, ei kestävyys.

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 18:55"]

Toisin sanoen järjetön kuluttaminen on paheksuttavaa silloin, kun se on osana paheksuttavampaa elämäntyyliä - mutta jos järjetön kuluttaminen on osana luovaa ja ilmeisen onnellista perhe-elämää, se on ihan ok.

Tätä kritisoin.

t: 19

[/quote]

Vierailija
27/116 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 19:03"]

Öööh, miksi te yleensä luette tuota blogia jos se kerran ärsyttää teitä niin pahasti? Kuten sanottu niin pakko ei ole lukea ja maailman helpointa on jättää lukematta.

[/quote]

No mitä jos se blogi ei ärsytä kokonaisuudessaan, vaan osittain? Mitä jos tykkää sen estetiikasta, muttei arvomaailmasta? Mitä jos tykkää askarteluvinkeistä, muttei niiden mukana tulevasta jatkuvan kulutuskierteen ihannoimisesta?

Saako pelkästään niitä asioita kritisoida, joita inhoaa?

Vierailija
28/116 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkäisin muuten mutta tympii se kaikkialla läpitunkeva kaupallisuus. Siellä täällä tekstin lomassa linkki niiden sisustuskauppaan.

Noh, toki sen ymmärtää. Blogi on lähinnä markkinointikanavaksi tehtykin. Arvomaailma on silloin väkisin kulutusta ihannoiva.

Vierailija
29/116 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 19:43"]

Minäkin tykkäisin muuten mutta tympii se kaikkialla läpitunkeva kaupallisuus. Siellä täällä tekstin lomassa linkki niiden sisustuskauppaan.

Noh, toki sen ymmärtää. Blogi on lähinnä markkinointikanavaksi tehtykin. Arvomaailma on silloin väkisin kulutusta ihannoiva.

[/quote]

Totta, mutta jos ja kun se kerran on markkinointiblogi, luulisi olevan ihan sallittua - jopa suotavaakin - kritisoida sen välittämää arvomaailmaa.

Vierailija
30/116 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyjjään itsekin ostella paljon lapsille. Ostan kauniita vaatteita lähinnä h&m:ltä, lindexiltä ja kirpparilta. Toki toisinaan myös tilaan esim.pomp de luxia tms.merkkejä.

Ostelen paljon myös hiuspampuloita, pinnejä, koruja yms. Haluan ilahduttaa lapsiani näillä pienillä ihanuuksilla!

Eniten kuitenkin ostan askarteluun liittyviä juttuja, koska lapset tykkäävät tehdä käsillään. En ole itse askarteluihminen, mutta lapsille yritän keksiä kaikenlaista näperrystä ja toki itsekin tekevät mitä mieleen juolahtaa.

En ole mikään erityisen ekologinen, mutta ole huomannut, että yllättävän hyvin nuo h&m vaatteetkin kestävät, isommalta pienemmälle ja vielä kirpparille kiertoonkin päätyvät.

Askarteluja ostan tiimarista ja sen tyyppisistä kaupoista ja myös lidlistä. Varaa minulla ei ole kuin kaunis pieni elämä blogistilla, ei lähellekään niin kaunista kotia tai kädentaitoja, mutta onnellisen lapsuuden minäkin osaan ja haluan lapsilleni antaa. Paljon aikaa, rakkautta ja huomiota, yhteistä tekemistä

En ole ehkä mikään ekologisuuden perikuva, mutta toisaalta en osta kirjoja, lainaan kirjastosta, en myöskään tilaa lehtiä, lainaan nekin kirjastosta. Syödään lähinnä kasvisruokaa ja liikutaan paljon kävellen/pyöräillen/julkisilla. Roskat toki kierrätän. Leipää en osta kaupasta vaan leivon itse. Ulkomailla kyllä matkustetaan, mutta toisaalta emme mene pakettimatkoille tuhoamaan paikallista luontoa vaan matkustamme lähinnä miehen kotimaahan ja olemme siellä kuukauden vuodessa, kerran vuodessa tehdään reissu eurooppaan. Kun matkustetaan Suomessa sukulaisiin niin lähinnä junalla.

Jokainen voi varmasti miettiä omaa kulutusta ja mikä olisi omalle perheelle sopiva tapa säästää luontoa, mutta tuskinpa kpe blogisti haaskaa luontoa kuten moni muu ihminen! Tästä blogista tykkään ja kateellisten panettelua vaan tämä hänen mollaaminen

Vierailija
31/116 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh!

Luen kyllä kyseistä blogia aktiivisesti, mutta viime postauksessa kun oli kuva jossa tyttö pitää kania erittäin huonossa asennossa kanin selkärangan takia, päätin kommentoida asiaa, ystävällisees sävyyn tietty, vaan eipä kommenttia hyväksyttykään näkyville :D

Mutta hullua että lapset voi leikkiä elävillä eläimillä miten vain ja äiti vain kuvaa söpöimmät otokset, ja sitten nettiin !

Ja minua ei blogistin kiiltokuva elämä ärsytä enkä ole kateellinen. Hienoa että jollain on mahdollisuus toteuttaa kaikki mitä vain toivoa uskaltaa. Itse tyydyn vähempään, ja silloin osaa myös arvostaa pieniä juttuja enemmän :)

Vierailija
32/116 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 12:19"]

Heh!

Luen kyllä kyseistä blogia aktiivisesti, mutta viime postauksessa kun oli kuva jossa tyttö pitää kania erittäin huonossa asennossa kanin selkärangan takia, päätin kommentoida asiaa, ystävällisees sävyyn tietty, vaan eipä kommenttia hyväksyttykään näkyville :D

Mutta hullua että lapset voi leikkiä elävillä eläimillä miten vain ja äiti vain kuvaa söpöimmät otokset, ja sitten nettiin !

Ja minua ei blogistin kiiltokuva elämä ärsytä enkä ole kateellinen. Hienoa että jollain on mahdollisuus toteuttaa kaikki mitä vain toivoa uskaltaa. Itse tyydyn vähempään, ja silloin osaa myös arvostaa pieniä juttuja enemmän :)

[/quote]Minäkin kommentoin joskus, kun olivat maalanneet kanin häkin luultavasti jollain tavallisella myrkyllisellä maalilla, eikä kommenttia julkaistu. Eipä Annea taida kiinnostaa sekään, että kanit ovat laumaeläimiä ja tarvitsisivat kaverin.

Vierailija
33/116 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lapset on päiväkodissa ja kerhoissa tehneet kaikkea kivaa: pääsiäisenä keltaista, vappuna värikästä ja jouluna punaista.

kaunis pieni elämä blogistin kotona esille kelpuutetaan vain valkoinen ja beige?!? Minne ne lasten ihanuudet laitetaan joita ne koulusta aikanaa tuovat silmät loistaen kotiin? Meillä niitä on jääkaapin ovessa kaikkien nähtävillä, lapset näkee, että niitä arvostetaanl

Vierailija
34/116 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh!

[/quote]

minäkin olen kiinnittänyt huomiota, että lapset roikottavat eläimiä miten sattuu ja äiti vain kuvaa :( Eläimet eivät ole leluja!

Vierailija
35/116 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh!

[/quote]

No joka tapauksessa blogin pitäjä varmasti näki ja luki viestisi, se lienee kuitenkin se pääasia,  eikä kommentin näkyminen julkisesti, vai...? 

Vierailija
36/116 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ihana blogi on ja itse sitä tykkään lukea. En osaa kadehtia, vaikka onkin kaaukana omasta elämästäni. Minäkin nautin pienistä arjen asioista ja uskon,etää niistä nauttii myös tämä blogisti.

Itse en välttämättä toivo juuri onnellisuutta elämässäni vaan oikeaa tyytyväistä elämänasennetta :)

Ihania askarteluja ja onhan tyttönsä tehnyt paljon kaikkia glitterjuttuja, koulupöytänsä näytti olevan täynnä kaikkea hempeää ja myös sähäkkää pinkkiä yms. :)

Itse tänään askartelen lasten kanssa auringot; keltaisesta kartongista leikkaa ympyrän ja         suikaleita (suikaleet on auringonsäteitä) ja sitten lapset saa itse piirtää auringolle kasvot, eli silmät ja hymysuun. Helppo ja nopea!

Vierailija
37/116 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ihana blogi on ja itse sitä tykkään lukea. En osaa kadehtia, vaikka onkin kaaukana omasta elämästäni. Minäkin nautin pienistä arjen asioista ja uskon,etää niistä nauttii myös tämä blogisti.

Itse en välttämättä toivo juuri onnellisuutta elämässäni vaan oikeaa tyytyväistä elämänasennetta :)

Ihania askarteluja ja onhan tyttönsä tehnyt paljon kaikkia glitterjuttuja, koulupöytänsä näytti olevan täynnä kaikkea hempeää ja myös sähäkkää pinkkiä yms. :)

Itse tänään askartelen lasten kanssa auringot; keltaisesta kartongista leikkaa ympyrän ja         suikaleita (suikaleet on auringonsäteitä) ja sitten lapset saa itse piirtää auringolle kasvot, eli silmät ja hymysuun. Helppo ja nopea!

Vierailija
38/116 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Anne ei todellakaan hyväksi mitään arvostelua.

Vierailija
39/116 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 16:57"]

Joo, Anne ei todellakaan hyväksi mitään arvostelua.

[/quote]

Päinvastoin, olen huomannut, että monta juttua on muuttanut kun jossain on ollut keskustelua siitä mitä on tehnyt "väärin".

Vierailija
40/116 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä