kaunis pieni elämä
kaunistahan se on
hukkua tavarapaljouteen
lapsille lisää kräässää
tehdä uusia leluja koko ajan
tappaa lapsen luovuus kaikella valmiilla lelulla
kaikille omat, ettei opita jakamaan
Eiköhän joululahjat riitä, miksi joulukalenterissa joka päivä lapsille omat lahjat?
minne unohtui käpylehmät ja hiekkakakut kaiken
kimalluksen ja kultahipun
vaaleanpunaisen marsipaanin alle?
Kommentit (116)
KPE blogissa kehuttu kirja, Pirjo Alajoki: Naiseus vedenjakajalla, on arvostelujen mukaan täyttä sovinismipaskaa. Tyhmiä nuo uskovaiset pikkuvaimot.
Mun mielestä se voisi vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta kirjalta:
http://annaminunollanainen.blogspot.fi/2012/05/feminismi-kristinuskon-nakokulmasta.html
Apua, noilla hellareilla on kaikilla ihan identtiset blogit, mä en kestä!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 00:20"]
Apua, noilla hellareilla on kaikilla ihan identtiset blogit, mä en kestä!
[/quote]
Mun mielestä tuossa Poutapilven alla blogissa oli tosi hassua, kun parissa kuvassa vilahti poikia, joilla oli värilliset hahmopaidat ja kirkkaat lippikset, kun muutoin omat lapset oli puettuna valkoiseen ja beigeen :D Nyt mä tosiaan ymmärrän, miksei sellasia näy ollenkaan KPE:n blogissa. Se rikkoo blogia ihan täysin. Oli muutenkin tossa blogissa oma ja lasten vaatetus vedetty todella överiksi, kun isä oli pukeutunut johonkin Batistinipaitaan ja kulahtaneelta näyttäviin reisitaskusortseihin. KPE pukee lapsensa sentään lapselta näyttäviksi, eikä miksikään nukeiksi.
Ehkä ne kaikki vaan kopioi Kaunis Pieni Elämä- blogia, joka kuitenkin kaikesta hurlumheihattarasta huolimatta on aika hieno blogi...
Toi kommenttiboksi on ihan feikki.
Se kelpuuttaa vain kehumiset sinne, mitään asiallistakaan arvostelua ei hyväksy. Ketä kiinnostaa siirappiset kehumiset, taitaa olla itsekehua.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:13"]
Toi kommenttiboksi on ihan feikki.
Se kelpuuttaa vain kehumiset sinne, mitään asiallistakaan arvostelua ei hyväksy. Ketä kiinnostaa siirappiset kehumiset, taitaa olla itsekehua.
[/quote]
Eikös joskus taannoin vahingossa kehunut itseään omalla profiilillaan tjsp, täälläkin oli joku kohi aiheesta.
N oli miten oli, niin eiköhän samaa tee kaikki kunnianhimoiset ammattibloggaajat.
Minusta tämä ei haise nyt millekään muulle kun sille, että joku JATKUVASTI nostaa tätä blogia täällä ylös. Miksi? Ja kuka muu se voi olla kuin blogisti itse?
[quote author="Vierailija" time="03.12.2012 klo 10:44"]
Ihan hillitöntä kulutusjuhlaa ja krääsäpaljoutta.
[/quote]
Ei ole. Tavaraa ei mielestäni ole mitenkään kamalan paljoa. Ihan tavallisesti. Monilla paljon enemmänkin. Mitä kulutusjuhlaa, eivät kuluta paljoa, normaaleita asioita, vain laadukkaampina, joskus matkustavat. Aika tavallista.
KPE ketju nousee jostain aina seuraavana päivänä kun sivuilla on uusi postaus. Sattumaako vain? Että Anne, pliis.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 19:43"]
Minäkin tykkäisin muuten mutta tympii se kaikkialla läpitunkeva kaupallisuus. Siellä täällä tekstin lomassa linkki niiden sisustuskauppaan.
Noh, toki sen ymmärtää. Blogi on lähinnä markkinointikanavaksi tehtykin. Arvomaailma on silloin väkisin kulutusta ihannoiva.
[/quote]
Huonekaluja tarvitsevat kaikki. Ei siis mitään kulutusta ihannoivaa. Päinvastoin laadukkaat tavarat ovat kestävämpiä kuin halvat, joten itse asiassa ekologisempaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:05"]
lasten lomailu on todella elämysten järjestämistä. Huvipuistot, vesipuistot, pelit ja kännykät, iPadit, kaikki todella epäekologista, epäluovaa. Osaavatko nämä kermaperseet nauttia metsässä kävelystä tai kirkonrotasta omalla pihalla teepparissa ja tennareissa?
[/quote]
Käyvät metsäretkillä, kuten blogissa kerrotaan, joten varmasti osaavat. Kalliista asioista nauttiminen ei sulje pois sitä, että ei osaisi nauttia myös ilmaisista tai edullisista jutuista.
Kauneus on myös arvo. Varmasti miellyttää miehenkin silmää, kun miehet ovat myös esteettisiä ja nauttivat kauniista kodista siinä missä naisetkin ja lapset.
Harmi vaan, että nuo metsäretket, askartelut, leipoumukset ja kaikki ilmainen on vain murto-osa blogia. Alkuaikoina blogissa oli mielettömän hienoja Olisi kiva lukea sitä, mutta eri blogien mainoslahjat ym. eivät kiinnosta yhtään. Mutta varmasti on paljon heitä, jotka tykkäävät ostella nettikaupoista ja saavat iloa näistä mainospäivityksistä, ymmärrän toki senkin:)
Paljon sen lapset ovat koneella, jatkuvasi pelaamassa, jopa pieninkin. Sitä kritisoin!
Enempää ei varmaan ihminen voi itseään toteuttaa lasten kautta kuin tuossa perheessä tapahtuu. Lelutkin maalataan äidin värimaailman mukaan, ihan viimeistä leikkitalon täytekakkua myöten kaiken on oltava sävysävyyn.
Lapset puetaan vaaleisiin asusteisiin jopa pihalle "luonnon ihmeitä" ihastelemaan. Surullinen olo tulee noiden lasten puolesta. Äiti määritää lelut ja leikit, missä lasten vapaus ja luovuus, milloin saavat peuhata vieraiden kanssa, sotkea ja kokeilla? Niinkuin lapset tekevät?
Lasten kasvot aina esillä ja tunnistettavissa. Tämä on se eettinen ongelma, jos mikä. Harva suostuu riepottelemaan lapsiaan tuolla tavalla netissä. Kaunis talo ja piha.
Lapsilla edistetään nettiputiikin myyntiä!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 14:20"]
Äiti määritää lelut ja leikit, missä lasten vapaus ja luovuus, milloin saavat peuhata vieraiden kanssa, sotkea ja kokeilla? Niinkuin lapset tekevät?
[/quote]
Varmaan silloin kun niitä ei kuvata blogiin?
Tuo olikin uusi blogituttavuus. Söpöjä lapsukaisia!