Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko pistettäis pystyyn marraskuun IVF/ICSI-pino?

13.09.2007 |

En millään saanut auki tätä pinoa jonka olen viime vuonna avannut, tai en kaikkia sivuja tuli vain et keskustelu hetkellisesti pois käytöstä kun yritti sivua vaihtaa. Ei muista omia oireita joten pitää vähän luntata, mutta jospa nyt pino aukeaisi kun sen päivittää :)

Kommentit (213)

Vierailija
81/213 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niinhän siinä oli käynyt, kuten aavistelinkin, et vain muutama oli jatkanut kasvuaan. Lääkärin sanoin " ollaan tyytyväisiä, jos kolme solua saadaan punktiossa" . Ja mun sanoin ollaan tyytyväisiä, jos saadaan edes yksi siirrettävä. Omituista on se, että jostain syystä ei harmita vielä lainkaan, sitten tietysti harmittaa, jos ei päästä siirtoon ollenkaan. Punktio on kuitenkin keskiviikkona ja siirto perjantaina. Ja toisaalta kolme solua olis enemmän kuin koskaan, joten meille sekin olis positiivinen asia. :D

Hopefully, mulle tuli menkkakipuja tuossa n. pp10 jälkeen ja rinnat hiukan kipeäksi. Ei mitään suuria tuntemuksia, mutta mulla menkkakivut ilman vuotoa on se suurin oire.

Mitenkäs Suhosen punktio meni?

Hannalle onnea huomiseen punktioon. Mä en muista että rinnat olis kipeytyneet ennen lugejen aloittamista. Mä olen muuten kerran tehnyt raskaustestin tarkoituksella silloin, kun pregnyl vielä näkyy ja sit joskus pp 7 nähdäkseni, että se on poistunut, että voisin sitten uskoa oikea testin tulosta.... :D

Siinalle kovasti tsemppiä, ettei hyperi iske!

Keskiviikkoa odotellen,

Osse

Vierailija
82/213 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannalle tsemppiä huomiseen punktioon! Tuu sitte kertomaan saldosta, kun tokenet... Ei mullakaan oo ikinä vielä tossa vaihees rinnat kipeytyny, mutta kaikkihan on niiiin yksilöllistä... Sen sijaan iski eilen hirveet menkkajuijinnat ja myös rinnat on arat, eli saapa nähä...

Toivotaan Osborne, että tekin saisitte niitä munasoluja, ainakin tosiaan sen yhden sitkeen kaverin tai miksei tietty kolmekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/213 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa olikin sellasta vihlontaa, kylläkin ihan siedettävää ja lyhytkestosta. Nestettä oli kuulemma kertynyt vatsaonteloon, eli vesilasia pitäis kallistella enemmän. Saaliiksi saatiin 16 munista.

Nyt on sen verran kelju olo, et lisää huomenna.

Vierailija
84/213 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnen toivotuksista nyt alkaa jo jännittää ja huomenna varmaan sit tosi paljon. Kaveri kans kyseli et minkäslaiset on fiilikset. Kuten totesi niin asia ei nyt sit enää ole meidän käsissä, ei oikein tässä vaiheessa enää pysty itse vaikuttamaan siihen miten käy. Eipä siihen tiesti voi muutenkaan vaikuttaa mut nyt tuntuu tosiaan siltä et ei ole enää meistä kiinni.

Mulla on kyllä kans varmaan kertynyt nestettä tai jotain turvotusta en sit tiedä minne se kaikki on mennyt, mut puntari on reilun viikon ajan näyttänyt 5kg enemmän mitä edellisellä punnituskerralla. Vaikka en nyt ihan ole pisteitä laskenutkaan, mutta tiedän etten ole voinut lihota noin paljon reilussa viikossa, joten nestettä varmaankin kertynyt.

Mutta tulen sitten huomenna kertomaan tuntemuksia kunhan illalla kotiudutaan, meillä on useampi sata kilometriä matkaa joten menee illan suuhun ennen kuin ollaan kotona. Täytyykin mennä aikasin nukkumaan et jaksaa herätä aamulla kun joudutaan varmaan ennen kuutta lähteä ajelemaan. Tosin käy varmaan niin ettei ensi yönä paljon unta tule.

Vierailija
85/213 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tietysti pregnylin jälkeen on ollut rinnat kipeet, koska sehän on hcg:tä, joten kun aiemmin sanoin et lugeista on tullut kipeäksi, niin potaskaa puhuin, pregnylistä tietty. :)

Vierailija
86/213 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähä,että pääseekö sitä edes tekemään raskaustestiä vai alkaako menkat jo ennen sitä :(

Vierailija
87/213 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun prosessi on ihan jumissa hyperivaaran takia. Huomenna olen taas viisaampi. Olo on kylla parempi kuin eilen ja tana aamuna.

Toivon onnea teille kaikille eri vaiheissa olevat!!

Vierailija
88/213 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan ultran kuulumisia eli 8 muniksen alkua näky molemmissa munasarjoissa ja ihan hyvän kokosia. Perjantaina on sitten seuraava ultra ja lääkäri sanoi, et jos ei jotain ihmeellistä tapahdu on punktio sitten maanantaina. Mahassa jo vähän tuntuu noi piikittelyt ja väsyttää kovasti. Pomolle pitäis joku selitys saikulle keksiä, mutta taidan kertoa siitä vasta perjantaina, kun punktiopäivä on varma.

Siina67 pahoittelut hyperistä toivottavasti kuitenkin olo helpottaa ja pääset siirtoon.

Hannalle tsemppiä huomiseen punktioon. Tuu sit kertoon kuulumisia. Ensikertalaisena muakin jännittää se punktio aika lailla.

osborne paljon peukkuja, että ne kolme riittää.

Snygg jospa kyseessä oliskin kiinnittyminen. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon.

Suhonen eikös tuo 16 ole oikein hyvä saalis. Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jakautuu.

Ankka77 tsemppiä piinaan kumpa sulle kuitenkin tulis plussa testiin!

Mites muiden hoidot edistyy?

lekkäkerttu

Vierailija
89/213 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kyl tiesti tähän aikaan pitäisi sanoa et yötä :)

Ei saa enää nukuttua vaikka vielä olis hetken saanut nukkua, tiesinkin ettei yöllä unta tule. Melkein koko yön oon pyörinny sängyssä, välillä oli kuuma tai piti käydä vessassa.

Mutta täytyy kait alkaa valmistautua, tuun sit kertomaan kuulumiset kun kotiudutaan.

Vierailija
90/213 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkästä aikaa tulin kattelemaan tätä palstaa ja täällähän olikin jo meikäläiselle ajankohtainen ketju pystyssä, hieno homma! Menkat alkoi torstaina ja kolmen viikon päästä pistän jarrupiikin ja sit pitäis tulla yhet menkat, sit ootellaan vielä pari viikkoa ja sit nollaultra, olikohan 22.lokakuuta. Sit alkaa piikitykset ja punktio olis näillä näkymin marraskuun ekalla viikolla. Tällaiset on siis meidän suunnitelmat eli pitkällä kaavalla mennään ja toinen Ivf tulossa. Muuten hoitohistoriassa 4xIUI, 1xIvf, 3 Pas, joista yksi plussaa, mutta meni kesken rv 6+ ja tämä tapahtui maaliskuussa. Viimeinen Pas oli kesäkuussa eli kesätaukoa on vietelty ihan kiitettävästi ja pääkin on taas selvinny oottamaan uutta rundia. Yhteensä vauvahaaveita takana kohta neljä vuotta. Minkäslainen hoitohistoria teillä on takana?

Tervetuloa muutkin marraskuiset mukaan ensin alkuun odottelemaan ja sit jossain vaihees ehkä myös jännäilemään...

Vierailija
91/213 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva,ettäl öytyi ainakin yksi varmaan kyllä saadaan lisää kuumeilijoita tähän pinoon ajan kuluessa.

Meillä on ensimmäinen IVF tulossa ja mun pitääkin soitella OYS sitten kun menkat alkaa,ei ihan mee kierto sillai miten oli suunniteltu, joten lisää neuvoja pitää kysyä. Meinas hoitaja et joko käytän sumutetta pidempään tai sitten meidät siirretään viikkoa aikasempaan ryhmään, itse kyllä toivon pääseväni tuohon viikkoa aikasempaan. Eihän vikko ole mikään pitkä aika, mutta tässä tilanteessa jo kuitenkin pitkä.

Meillä on ensimmäistä lasta yritetty 3v ja 3kk, clomeja on mennyt pari purkkia ja kolme inssiäkin on tehty, mutta tuloksesta eli kertaakaan en ole vielä elämäni aikana ollut raskaana.

Keskenmenoa en tietenkään toivon itselleni enkäkenellekään muullekkaan, mut välillä tuntuu et jos olis edes sellainen takana niin tietäisi et hedelmöittyminen onnistuu, ymmärät varmaan mitä tällä tarkoitan kun pitää meittiä et onko ollenkaan mahdollista meille.

Meissä kummassakaan ei ole mitään vikaa ja oviskin tapahtui ilman clomeja, mutta vähän heikosti, kuitenkin sillai et raskautuminen olis mahdollista ihan luomustikkin. Luomuraskauden toivomisen olen menettänyt ihan täysin sitä en edes usko voivan tapahtua.

En oo kyllä vielä koskaan näin kovasti odottanut et menkat alkais, kun nyt tietää et päästään sit noihin sumutteisiin pian.

Lauantaina ja sunnuntaina oli tosi huono olo ja nyt taas eilen ja tänään, mutta ei seoikein voi johtua plussasta kun ovistesti näytti kuitenkin plussaa vasta perjantaina, joten ei oireita vielä oikein voi olla, tai ehkä nyt muttei viime viikonloppuna.

Jos sulla on aikaa joku vähän ylimääräistä niin olisitko viitsinyt kertoa minulle vähän et mitä meille nyt tapahtuu, oon kyllä ohjeita lukenut mutta mutta...

Eli ensin aloitetaan sumutteet ja sittenkö tulee menkat? Ultrat sitten niitä ei oo vielä varattu kun ei tarkaa päivää tuolle sumutteelle, mutta aloitetaanko piikitykset sitten ekan ultran aikaan? Ja sitten irroitus ennen punktioita? Olisko suunnilleen noin?

Tai jos joku muu liittyy joukkoon ja haluaa minua vähän valaista.

Toivottavasti jaksoit lukea tän pitkän sepustuksen :)

Onnea teille hoitoihin ja käyhän tosiaan ilmoittelemassa miten teillä hommahatkuu ja missä vaiheessa olette menossa, minämyöstulen aina kun vain mahdollista. On nyt oma kone huollossajoten en ihan joka päivä pääse, mutta eiköhän se parin viikon päästä saada takaisin.

Hyvää viikonlopun jatkoa ja syksyn jatkoja :)

Vierailija
92/213 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiinkin aikasemmin kotia mitä ajateltiin.

11 saatiin kerätty sanoi ihan hyväksi määräksi sitä. Välillä sattui aika paljon mutta ei niin kauheasti etteikö olisi kestänyt, mulla kyllä sattui aukiolotutkimus enemmän mitä punktio.

Maha on nyt vähän kipeä ja nipistelee, mutta eiköhän se siitä, sanoi et huomenna voi olla melko kipeä. Onko teillä riittänyt kolmen päivän sairasloma jos teille on punktio tehty aikasemminkin? Joudun töissä nostella enkä oikein voi sitä välttää joten toivottavasti ei ole enää torstaina kipeä sanoi et silloin voidaan kirjoittaa lisää sairaslomaa jos siltä tuntuu.

Nyt sit vain odotellaan torstaita ja toivotaan et tulee jotain siirrettävää.

Väsyttää ihan ankarasti kun oon kyllä herännyt jo neljän jälkeen, mutta varmaan nuo lääkkeetkin vähän unettaa. Nukuin siellä sairaalalla punktion jälkeen ja autossa takasin tullessa melkein koko matkan. Mies oli kans tosi väsynyt ja joutuikin ajaa tänään yli 500km, kun kielsivät minua ajamasta.

Nyt lähen kyllä nukkumaan hetkeksi, joten kirjoittelen sitten myöhemmin lisää.

Oliskos muita joilla punktio tänään?

Vierailija
93/213 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit miten hommat tästä etenee, eli mä en oo ite käyttäny noita sumutteita kuin ihan parin päivän ajan ennen ekaa punktiota, vaan mulla on oma hormonitoiminta ajettu alas tolla jarrupiikillä (en nyt muista sen nimeä) eli pistän sen olikohan tän kierron 22 päivä, sitte viikon päästä pitäis tulla menkat ja olikohan sit siitä parin tai kolmen viikon päästä se nolla-ultra. Jos nolla-ultrassa näyttää siltä, että jarrut on tehonnu, eli limakalvo on olematon yms. alotetaan piikittely, sitte ruvetaan ramppaamaan ultrissa, muistaakseni viimeksi piikittelin n. 10 päivää ja kävinköhän siinä ajassa kolme kertaa ultrassa. Noissa ultrissa sit mittaillaan ja laskeskellaan muniksia ja rukataan sit piikitysannosta sen mukaan. Sit ihan vasta vipassa ultrassa päätettiin tarkasti se punktiopäivä ja sit sitä ennen oli se irrotuspiikki. Mulla meni viimeksi kaikki ihan hyvin, ei ollu mitään varaa hyperistä, kun muniksia tuli 9 kpl. Myös punktio sujui hyvin, vaikkakin pelkäsin sitä ihan sikana. Sairaslomaa sai punktiopäivän sekä kaks seuraavaa päivää.

Myös teille paljon onnea matkaan ja tsemppiä!!!

Vierailija
94/213 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt lieva hyperstimulaatio (24 munasolua nakyy), onneksi prosessi kuitenkin jatkuu. Siirto on tiistaina jos hyperstimulaatio helpottaa sita ennen. Jos ei helpota, mahdolliset hedelmoittyneet munasolut pakastetaan ja istutetaan myohemmin. Toivottavasti kuitenkin siirto tapahtuu nyt.

Vierailija
95/213 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuossa teidän viestejä. Hannalta Kysyisin ett mikä lääke sinulla oli käytössä? Itsellä on gonal-f kun en menopuria enää huolinut kun ei tehonnut minuun viimeksi, mutta nyt ei edes gonal-f tehoa niinkuin toivois. Varmaan tuo 40:n ikä on tehnyt tepposet.

Olen myös Oys:ssa hoidoissa ja punktio ajoittuu varmaan ensi viikolle.

Eilen kävin ultrassa ja ei ollut kuin 6 rakkulaa ja isoin niistäkin vain 11mm lääkitys jatkui 300iu torstaihin saakka ja sit taas perjantaina katsotaan.

Onko ketään muita joilla olis punktio tai siirto ensi viikolla oys:ssa? Mites teidän hoidot jatkuu jos hoitajat lähtee Onks lääkärit puhuneet mitään? Mä en eilen edes kysynyt ku olin niin pettynyt koko hommaan.

Stiina67: Sinulla on menopuri lääke auttoi hyvin follejen kokoon, vaikkakin hyperin vaara tuli. Minullle menopurilla saatiin aikoinaan 2 rakkulaa. Hyviä vointeja sinulle.

Vierailija
96/213 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ainutkaan munasolu hedelmöittynyt. Lupasivat vielä huomenna soittaa ennen 8 jos on tullut muutos tilanteeseen, mutta sanoi mahdollisuuden olevat tosi pieni. Eli se siitä sitten, meillä ei ilmeisesti hedelmöittyminen onnistu. Siinä syy kun ei ole perinteisin keinoin onnistunut.

Ajattelin ihan ne hedelmöittyis ja sit kinnittymisen kanssa olis ongelmia, mut en uskonut et noin päin menis. Tiesin kyllä ettei se onnistu, toivoin sitä mut olin ihan varma ettei niin käy. Ei meille.

Nyt kyllä mureni koko maailma, itkettää vain ja tekis vain mieli käpertyä peiton alle ja nukkua koko päivän. Ei vois vähempää kiinnostaa mikään muu. Tällä hetkellä luulen et meille ei koskaan tule omaa lasta. Onneksi on vielä se huominen päivä sairaslomaa, ei tarvitse lähteä vielä töihin, saa ihan rauhassa surra.

Parempaa onnea teille muille, pidän vielä peukut pystyssä huomista odottaen mut sen jälkeen katoan pinosta.

Vierailija
97/213 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin puregonia.

Mies kysy eilen OYS hoitajalta et mites lakko. Sanoi et heidän osasto suljetaan ja lääkärit siirtyvät muualle töihin lakon ajaksi.

Vierailija
98/213 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas teille ikäviä uutisia! Tehtiinkös teille nyt vain ivf vai myös icsi? Jospa se auttais siihen hedelmöittymiseen, et jos sun soluissa on vaikka kova kuori tms.? Isot halit sinulle!!

Meillä myös saatiin uusi ikävä käänne, kun miehen näytteessä oli vain muutama elävä siittiö. Aiemmin siittiöitä on ollut miljoonia ja nyt lähes kaikki olivat liikkumattomia. Punktiossa saatiin onneksi kolme solua, joiden suhteen lääkäri oli toiveikas, mutta sanoi että nyt suurin ongelma on siittiöiden tilanne ja jouduimmekin vaihtamaan lennossa ICSIin. Huomenna kuullaan sitten, miten on onnistunut, ja 1-2 alkion siirto on perjantaina, jos siirrettävää on. Pyydettiin, että jos joku solu on liian huono pakastettavaksi, se siirrettäisiin toisen mahdollisesti paremman kanssa. No, toivotaan nyt, että saadaan edes se yksi siirrettävä.

Mutta nyt menen vähän lepäämään, tuli viime yönä nukuttua huonosti, kun punktio vain pyöri mielessä. Onneksi itse punktio oli helppo enkä tuntenut juurikaan kipua toisin kuin viime kerralla.

-Osse

Vierailija
99/213 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehtiin vain IVF olis pitänyt vaatia et ICSI niin ehkä olisi voinut onnistua. No seuraavalla kerralla pitää sit tehdä icsi niin olis ehkä parempi mahdollisuus. Mies jo sanoi et hän kerkes vähän ajatella et jos ei onnistu omilla soluilla niin sit kokeillaan luovutetulla spermalla niin olisi ainakin minun se lapsi, mutta ei haluais adoptoida. Miehen mielestä parempi et on kuitenkin oma ja et ite synnytetty ja kasvatettu pienestä alkaen.

Minä en kyllä ole valmis lahjoitettuihin siittiöihin, vaikka halua saadaa oma lapsi on kova, mutta minen omaan mieheni lapsi ei kenenkään muun.

Sovittiin et seuraavaa yritetään omilla ja sit jos ei onnistu niin pidetään näillä näkymin parin vuoden tauko ja sit mietitään uudestaan lahjoitettuja siittiöitä. Mulla ei kuitenkaan ikä vielä tule vastaan oon nyt 25 mies tosin on 32.

Vierailija
100/213 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että puutun näin ulkopuolisena keskusteluun..

Hannalle tsempitystä, älkää vielä luovuttako! Minun hyvällä ystävällä tehtiin aika parikin ivf/icsiä, ja aina oli tulos, että erittäin huonosti hedelmöittyvät. Vikalla kerralla taysissä otettiin heille käyttöön lääke (pistettävä, ei kela-korvattava), jonka tarkoitus oli parantaa munasolujen laatua (heillä siis ilmeisemmin vikaa niissä). Tämä auttoi, ja onnistuivat tuossa vikassa julkisen puolen hoidossa. Laitoin just tekstarin, jossa kysyin lisää tästä lääkkeestä, ja palaan asiaan, jos/kun kuulen häneltä lisää. Mutta juttele ihmeessä lääkärien kanssa vielä, ja keskustelkaa tällaisestakin vaihtoehdosta, myös alkiokuoren avaus on käytössä. Jos kyseessä oli eka ivf, niin useinhan on niin, että silloin vasta selviää ne oikeat ongelmat, eli nyt sitten niitä ratkomaan! Icsikin voi tuoda yllättävän avun, jos siittiöissä oli ongelma (meille ei mm koskaan tehty tavallista ivf:ää, vaan aina icsi). Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän