Joko pistettäis pystyyn marraskuun IVF/ICSI-pino?
En millään saanut auki tätä pinoa jonka olen viime vuonna avannut, tai en kaikkia sivuja tuli vain et keskustelu hetkellisesti pois käytöstä kun yritti sivua vaihtaa. Ei muista omia oireita joten pitää vähän luntata, mutta jospa nyt pino aukeaisi kun sen päivittää :)
Kommentit (213)
Onko teilla tullut nenasuihkeesta masennusta? Mulla alkaa nyt tuntua, etta iltaisin kaikki kaatuu paalle. Olen talla hetkella kahdestaan lapsen kanssa, mies tulee kotiin vain viikonlopuiksi. Olin tosi huono ja karsimaton aiti eilen. Normaalisti jaksan ihan hyvin hoitaa lapsen viikot yksin.
Tanaan alkaa piikitykset, saa nahda miten sitten kay.
Keskittyminen toissa on mulla nolla. Onneksi tama on suht pian ohi kuitenkin.
Mulla sumuttelu aiheutti ihan mukavasti kuumotusta ja tuntuu että pinna on kireellä. Saas tosiaan nähdä mitä piikitykset tuo tullessaan. No nyt soi ovikellö....
0-ultra oli tänäänja kaikki oli niinkuin pitääkin, pelkäsin et sumut ei olis auttanut mutta onneksi oli.
Eka piikki on pistetty tänään, kolme ekaa päivää pistän 300 ja sit ens viikon maanantaihin asti 200 ja sit saa tietää jatkosta. Helpolta näytti pistäminen.
Minä myös oon Siinan ja Suhosen kanssa melkolailla samassa tilanteessa ihan vain parin päivän heitolla. Oliko teistä kumpikaan OYS hoidossa? Mulla on ens viikon tiistaina ja perjantaina seuraavat ultrat.
Mutta lisää sitten myöhemmin.
Itsellä hermostus vaan kasvaa, tänään otin viimeisen primolutin ja nyt odotellaan menkkoja ylihuomiseksi. Sit kp 2 alkaa piikit, alkuun neljänä päivänä 200 IU Puregonia.
Voi hitsi kun alkaa jännittää!
...mulla on tuo nollaultra vasta maanantaina. Siihen asti täytyy jännätä onko sumuista ollut apuja. Jonkun verran noita oireita on ollu. Ei nyt sentään masennusta, mutta pinna on kireemmällä ihan selkeesti, välillä päänsärky vielä lisää sitä, sit on noita kuumia aaltoja. Onneks menkat kuitenkin alko ajallaan, pelkäsin et sumut saa ne sekasin, kun oon sellasestakin lukenu. Kerrankin on tyytyväinen et alkoivat, seuraavat 9 kuukautta saiskin sit pysyä poissa.
Mua kovasti lisäks huolettaa toi hoitajien lakko. Meillä punktio ja siirto on juurikin 47 viikolla. Aion olla siinä uskossa, että alotetut hoidot hoidetaan loppuun asti. En oo siis pelkurina uskaltanu soittaa klinikalle, etteivät käske lopettaa sumutteluja. Oon kuitenkin jo ostanu kalliit lääkkeet ja käyttänyt osan ei tollasen syyn takia voi keskeyttää hoitoa. On tässä muutama huonouninen yökin tullut vietettyä, joka tilanteesta tai sumuista johtuen.
Onko kellään muulla punktio ja siirto vko 47? Vai onko kaikkien sielä olevien hoidot peruttu?
huolissaan oleva lekkäkerttu
... nenäsumut alkoi vasta maanantaina. Mahdollinen punktio ja istutus vkolla 48. Lääkäri sanoi, et jos lakko alkaa niin hoito keskeytyy. Sumujen aloitus ei kuulemma haittaa. Lisävalaistusta pistosaloituksessa 14.11. Uskaltaakohan kalliita Puregoneja ostaa aloitukseen, jos niitä ei sit tarvitsekaan.... Lakkohan alkaisi siis 19.11. ja jos aloitan pistoshoidon, niin olenhan jo pistellyt 6 päivää...
Näillä mennään...
T-04
Tiistaina oli punktio ja kaikki meni hyvin.Sain kaikki mahdolliset kipulääkkeet,rauhoittavat ja puudutteet,ku pelkäsin sitä kipua.Mulla oli niin kamalat kokemukset parin vuoden takaisesta punktiosta.Nyt ei sattunu yhtään :)
Tänään siirrettiin kohtuun yks alkio ja 6 saatiin pakkaseen.
Sannianniina:meillähän nää hoidot meni samassa aikataulussa.Miten sulla meni punktio ja siirto?
Sabam:voi olla,että ollaan oltu yhtä aikaa ultrissa Oysissa :)
Ankka77, peukutuksia sulle:)
Hanna, me ollaan tyksissä hoidossa. Tyksissä kanssa sanottiin sumutteluvaiheessa voidaan hoidot lopettaa, mut stimulaatiossa ei(piikittyksessä).
Mua on kans vaivannu unettomuus, tai paremminkin vaikeus nukahtaa. Oiskohan se noita sumujen vaikutuksia.. Jännitti ihan törkeesti pistää eilen eka piikki, vaikka sehän on ihan mitättömän pieni neula eikä oikeesti tunnu missään.
Kiva, kun huhuilit! En olekaan muistanut täällä käydä kirjottelemassa, vaikka teidänkin kuulumisia olen aktiivisesti seurannut. Ehdin kun ehdinkin saada hoidon loppuun lokakuun aikana eli siellä toisessa pinossa majailin, minne oikeasti " kuuluinkin" .
Jännäksi meni mulla.. Vain 4 rakkulaa sain kasvamaan, joista yksi ei ehtinyt valmiiksi. Punktiossa saatiin 3 munasolua, joista kaksi hedelmöittyi, mutta vain toinen jakautui. Kaksi olisi siirretty, jos molemmat olis jakautunu. Se ainokainen siirrettiin eilen. Nelisoluinen yksilö eli ihan aikataulussa se on jakautumisessa :)
Punktio meni julmetusta jännityksestä huolimatta tosi hyvin! Se huumaava kipulääke oli todellakin huumaava; ei siinä tilassa ois edes pystyny jännittämään. En tuntenut kipua, olin niin " pöllyssä" , että hyvä kun jaksoin niitten kysymyksiin vastata toimenpiteessä. Lepäsin puolisen tuntia ja pääsin pienessä " nousuhumalan" tunteessa lähtemään kotiin. Kipuja ei tullut myöhemminkään :) Olen TODELLA iloinen siitä, että punktiosta jäi hyvä ja helppo mieli, kun olin traumatisoitua siitä jo etukäteen.. Nyt voin helposti lähteä touhuun uudestaankin ja hyvä niin, sillä pakkaseenhan meiltä ei jäänyt mitään.
Nyt sitten vaan tätä piinaa testiä odotellessa ja lugetöhnää.. Aattelin testata vasta pp14 eli 14.11. Kovasti tarrasukkia nyt kudon ja lähetän niitä useat parit sinullekin, koska niin toivon, että me ja muutkin tässä pinossa plussattais oikein urakalla!
Jaksuja odotteluun.. ja iloisiin kuulemisiin,
SanniAnniina ja pikku-a pp1
Toivotaan, etta teilla menee kaikki hyvin ja testaatte parin viikosta paasta plussaa.
Hanna ja Suhonen: Mina olen hoidossa Norjassa. Kuulosti silta, etta Suomessa piikitysten jalkeen ultra on paljon nopeammin. Mulla alkoi piikitys keskiviikkona ja ultra on vasta ensi viikon perjantaina. Joudunkin sitten varautumaan olemaan Tromssassa 10 paivaa, asun niin kaukana sielta. Mies kavaisee vain siella hoitamassa tehtavansa : )
Piikitys on mennyt ihan hyvin. Ei se satu kuin vahan, mutta on jotenkin allottavaa.
Mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille!
t. Siina
eka piikki on nyt pistetty ja olipas kauheeta! Tai siis nyt on ekaa kertaa Puregon käytössä ja onpas tosi erilainen tunne kuin Gonalista. Kirvelsi tosi pitkään. Onko muilla samanlaista? Muuten meni ihan rutiinilla.
Eipä tässä muuta, jään odottelemaan tuntemuksia.
Kovasti tsemppiä piinikseen niille, joilla se on jo alkanut! Perässä näköjään tullaan... :D
Mun mielestä pistäminen on aika iisi juttu, pelkäsin sitä aluksi et miten pystyy itseään pistää mut ihan ok. Munmielestä se pistäminen ei tunnu missään,mut sit vähän ilkeältä tuntuu se kun lääkeaineen ruiskuttaa ihon sisälle ja sit kirvelee hetken aikaa, mut ei ollut niin paha.
Ekan kerran kun pistin niin joutu hetken miettiä et pistän, en pistä no hitto pakkohan se on. Ei olis millään tohtinut ite tuikata piikkiä mahaan.
Huomenna on sit toinen ultra, vähän jännittää et onko puregon toiminut mut pianhan sen näkee. Vähän luulen et on auttanut samasta syystä uskoin et sumut on auttanut. Mulla tulee aina oviksen paikkeilla ovislimaa (ei oo mikään kiva sana),mut nytpäei tullut joten päättelin et ovista ei ole tapahtumassa, mut nyt piikkien jälkeen tulee ja välillä aika reippaasti ja jos munikset kasvaa niin sithän olis ovis tulossa ja vielä toivottavasti paljon muniksia joten siitä tuo runsas eritys.
Okei ilmoittelen sit huomenna lisää:)
Toka ultra oli tänään. Tähän asti on onneksi kaikki mennyt hyvin ja muniksia on lähtenyt kehittymään. Oikealta puolelata löytyi 6-10 mm 8 ja 11-14mm 2 ja vasemmaltasitten 6-10mm 5 ja11-14 mm 5. Eli 20 yhteensä, toivottavasti niistä sitten mahdollisimman moni kasvaa oikean kokoisiksi ja saataisi paljon kerättyä. Kyllä jännitti mennä sinne et miten käy.
Pistän vielä puregonia torstaina 200 ja sit joudun ehkä hakea lisää, unohdin reseptin kotiin joten sitä ei vielä uusittu ja se tehdään vasta perjantaina ja jo perjantaina tarvisin lisää. Apteekkin josta olen hakenut on sen verran pienempi et joutuvat tilata kun eivät varastoon sitä ota joten eivät tilaa minulle jos en varmasti hae sitä. Mutta Naapuri kaupungin apteekissa oli yksi 600 varastossa ja varaavat sen minulle perjantaihin asti. Haen sen sitten jos tarvitsen sitä.
Lääkäri tuumas et ehkä 300 tai 600voidaanvielä joutua käyttää joten saa kirjoittaa sit sen reseptin 600 kun se nyt on saatavilla. Ja maksukatto on täynnä tältä vuodelta, jo yksistään hoitoon käytettävät lääkkeet ovat tähän mennessä maksaneet yli 800 kun jouduin hakea uuden satsin nenäsumutetta, eipä tuo lääke varmaan paljon maksa eikä haittaa sit vaikka jää ylimääräistä
Siinä kaikki tällä erää, hauskaa viikon jatkoa kaikille!
Tänään oli siis punktio, josta saaliina 12 munista, viimeksi tuli 9, joista yhteensä 6 siirrettiin, joten eiköhän noista taas pakkasukkojakin jää...
Meillä mennyt tähän hoitoon rahaa n. 1000 euroa, kun mun piikitysannosta jouduttiin suurentamaan.
Hannallahan oli tosi hyvin muniksia tulossa!!! Mulla oli viimeises ultras perjantaina vaan 8 ja silti tänään oli tosiaan saalis 12.
Mitäs muille kuuluu?
Hannallakin kuulostaa olevan tulossa. Janna, etta aletaan olla jo nain pitkalla tassakin pinossa. Mulla on ultra perjantaina jolloin olen taas vahan viisaampi. Ensi viikolla punktio jos kaikki menee niinkuin pitaa.
Olen piikittanyt nyt viikon Menopuria (375 yksikkoa) ja nyt alkaa tuntua vasemmassa munasarjassa, etta jotain tapahtuu. Sivuoireita on ollut vahemman kuin odotin. Pinna on kylla kireammalla ja mieli vahan herkempi kuin normaalisti. Myos vasymys painaa. Odotin silti jotain dramaattisempia oireita. No, me ollaan kaikki yksiloita ja reagoidaan tavallamme.
Snygg: kiva että kuitenkin saitte ihan hyvän määrän muniksia millonkas sitten olis mahdollinen siirto?
Tuntuu tosiaan et siitähän on tosi kauan kun avasin tämän ketjun ja ehdotin et joko alettais jännäämään.
Toivottavasti saadaan sit pian niitä vauvauutisiakin :)
Eli siirto on siis torstaina, unohtui tosta äskeisestä...
[color=#4B0082][size=3]Marraskuun IVF/ICSI[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]SanniAnniina [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 44vk[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2] Snygg[color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 45vk[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]-Hanna- [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Ankka77 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio (OYS)[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Suhonen [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]T-04 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Siina67 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Tao_tao [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46/47vk (KYS)
[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]osborne [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 47vk (TAYS)
[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]maltti05 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 47vk[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]lekkäkerttu [color=EE1289][/color] [color=#000000]ICSI, punktio 47vk[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]jansku3 [color=EE1289][/color] [color=#000000]ICSI, punktio 47vk (OYS)[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Hetula75 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 47/48vk[/color]
[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]VM1974 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 48vk[/color]
Kertokaa jos jotain pitää muuttaa, ajattelin et olis kiva tehdä lista meistä ja sit siihen voi myös lisätä lopputuloksen.
Mulla oli tänään nolla-uä ja huomenna alkaa piikitykset gonal-f:llä. Tosi hyvä kun päästään kohta tosi toimiin. Jännittää kuitenkin se punktio vaikka viimeksi se oli ihan ok. Ensi viikolla maanantaina olis labrat ja ke ja pe olis sitten ultrat ja labrat. Ja sitten oliskin jo se punktio viikkko.
Toiveikas olen minäkin, mutta en jaksa kuitenkaan uskoa plussaan. Sitä olisi jo ihan liian onnekas. Onni kun kävi meillä jo tammikuussa 06(tai se ivf oli kyllä 05/05).
Ja teille kaikille toivon kovasti onnistumisia ja koitetaan pärjäillä näiden hoitojemme kanssa.